Voisiko ketään rintasyövän uusiutumisen läpikäynyt kertoa oireistaan sairastuttuaan uudestaan?
Löysin kainalon läheltä arven leikkausarven tuntumasta punoittavan, kivuttoman, finniä muistuttavan patin, joka on siinä ollut jo noin 1,5 kuukautta. Alla jotain kovempaa kudosta.
Nyt huolestuttaa, että tauti on uusiutunut muutaman vuoden päästä leikkauksista.
Toki otan heti ensimmäisenä arkipäivänä yhteyttä lääkäriini ja vaadin neulanäytettä, mutta miten teillä tauti on uusiutunut?
Rintasyövän uusiutuminen?
2
4216
Vastaukset
- Teela
Hei!
Minulla rintasyöpä on uusinut kerran.
Tuttuja ovat myös nuo arpien tuntumaan muodostuneet patit, joilla ei ole itse syövän kanssa mitään tekemistä. Arpikudos estää ja tukkii ihon normaalin rasva-aineenvaihdunnan, ja normaalisti ulos purkautuva tali kerääntyy koviksi paakuiksi tukkeutuneisiin ihotiehyisiin.
Minullekin ensimmäinen tällainen patti ilmaantui heti leikkauksen jälkeen, nyt niitä on rinnakkain jo pari, ovat punaisia niinkuin finnit ainakin ja noin sentin läpimittaisia. Ja olleet paikallaan kohta yhdeksän vuotta. On tutkittu, sisältävät rasvaa. Tulehtunevat jossain vaiheessa paiseiksi - tai sitten ei. Ovat siis ihon ongelma, eivät rintasyöpää.
Uusinut rintasyöpä oli minulla ihan samanlainen kuin se alkuperäinenkin: syvälle rinnan kudokseen ilmaantui epämääräinen, suurelta tuntuva patti. Tämä toinen kerta oli sikäli ongelmallinen, etten itse lainkaan huomannut pattia, koska rinta oli siinä vaiheessa jo täynnä muhkuraista arpikudosta. Onneksi lääkäri oli vuositarkastuksessa valppaampi.- Kati
Kiitoksia vastauksesta.
Itsekin epäilen, ettei ole mitään hälyttävää, mutta varasin kuitenkin ajan lääkärille ensi viikoksi, että varmistetaan asia, kun näin vihulaisen sairauden kanssa ollaan tekemisissä.
Hyvää Uutta Vuotta Sinulle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️851748Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1201164YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä581026- 62916
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan74836- 57790
Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli78789Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606029786Missä kaikessa olet erilainen
Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.39757Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.43756