mä en tajua yhtä asiaa. miksi vanhemmat luulee että pienet ei tiedä mitä on rakkaus. mä oon kyllästynyt niihin juttuihin joita minulle joka ikinen päivä selostetaan tällä palstalla, olet liian nuori etkä tiedä mitä on rakkaus. plää plää. entäpä jos tiedän?? muistelkaapa hieman omaa nuoruuttanne. olisitko ollut kanssani samaa mieltä, jos minä olisin valittanut sinulle asiasta?? ei, älä sano. minä kerron: OLISIT. muistakaa että me kaikki olemme olleet nuoria ja vanhenemme silti päivä päivältä. vaikka rakkaus ei ole sama asia kuin "ihastus", voi ihminen silti olla rakastunut. jos tietäisit millainen tunne minulle tänään tuli kun jätkä kamuni sanoi: rakastan sinua, ja suuteli minua, niin tietäisitte että olen tosissani. entä jos olenkin jo niin "kypsä" tietämään mitä on todellinen rakkaus?? eihän ikä ole mikään este etteikö voisi silti rakastaa.. minä OIKEASTI RAKASTAN poika-ystävääni, enkä luovuta häntä kenellekkään!! sellaisia ihmisiä kuin tero, ei kasva omenapuussa.. ja muistakaa sekä nuoret että vanhat, don huonojen kappale hyvää yötä ja huomenta.. "..jos sulla kerran on joku josta oikeesti välität niin pidä siitä kii, älä usko kyynisiin lauseisiin.."
kaikki kohtalotoverit, isot ja pienet ihmiset päällä maan, kirjottakaa.. meillä kaikillahan on oma mielipide.. ja tämä on MINUN MIELIPITEENI ASIASTA!
valituksiin kyllästynyt...
7
526
Vastaukset 7
- Minna, 22wee, väärällä palstal
Viestisi perusteella kuulostaa tosiaan siltä, että olet rakastunut. Onneksi olkoon, se on ihanin tunne maailmassa :)
Rakastuminen on sellainen ihana tunne, että toinen on tärkeintä maailmassa, haluaisi olla 24h vuorokaudessa yhdessä, ja pystyy ajattelemaan vain toista. Rakkaus seuraa sitten viimeistään muutaman vuoden kuluttua, jos seuraa. Se on jotain paljon arkipäiväisempää. Oikeastaan se että rakastan poikaystävääni on aika samanlaista kuin se, että rakastan vanhempiani tai sisaruksia. Eli ei mitään "suuria tunteita" tai ehdottumuuksia. Arkipäivää. Rakastaminen on oikasti aika tylsää rakastumiseen verrattuna. Itse määrittelisin rakkauden niin, että haluan olla poikaystäväni kanssa siitä huolimatta, että silloin en voi enää kokea rakastumista. - poju
ihastunut on oikea termi tuohon. Mutta eihän rakastunut tai ihastunut ole kuin ihmisen keksimiä sanoja ja näin voit ihan hyvin käyttää mitä vaan sanaa tunteeseesi, vaikkapa tykkäämistä ja silti tunnet samoin. Meinaan että ei sun tarvi piitata muiden sanoista, vaikka oikea sana olisi himoitset poikaystäväsi penistä (anteeksi, sä oot aika nuori) niin silti sä tunnet mitä tunnet eikä sitä kukaan muu voi tietää.
Meniköhän oudoksi? Ei mulla edes mitään asiaa ollut, kunhan kirjoittelin - poromies
olen vilpittömästi onnellinen puolestasi että olet tietoinen siitä mitä teet ja kelle teet, rakastat ihmistä joka on sinulle rakas ja arvokas. rakkaus on suurin asia ja paras asia maailmassa ja on ihanaa rakastaa ja olla rakastettu. onnea vain heidi mut yks asia vain...
tiedätkö miksi vanhemmat ehkä saattavat kärttyillä sulle siitä et sä muka et tietäis mitä rakkaus on ja noin nuori ei voi olla rakastunu ja plää plää plää? siksi että he rakastavat sinua! näin se on. olen ihan varma et vanhempasi ajattelee sinun parastasi. sinun parastasi sinun rakkaimpasi suhteen. sillä tavalla et vanhempasi omallla kokemuksellaan tietävät kuinka suuri asia on rakkaus ja kuinka paljon se saa aikaan. rakkaus saa aikaan paljon onnellisia ihmisiä, onnelisia aviopareja, ystävyyttä, välittämistä, toisesta vastuunottamista.. ja muita ihania asioita, mutta myös huonoja jos käy niin miten itse ei rakastuneena haluais käyvän, särjettyjä sydämmiä, petturuutta, valehteluja, katkeruutta ja vihaa!
vahempasi ajattelevat parastasi että sinulle heidi ei vain kävisi tällä tavalla huonosti. siksi he ehkä haluavat ja pyrkivät siihen että et rakastuisi poikaan liikaa! en tiedä ymmärsitkö mut toivottavasti et ole vihainen vanhemmillesi sillä he RAKASTAVAT SINUA!- poju
oot varmaan oikeessa. Itse taas hiukan karsastan noin nuorten rakastumisia siksi että mä luulen et penskat ihannoi aikuisia ja haluu päästä lapsuudestaan liian nopeesti. Ei monikaan kuiteskaan ole kypsä parisuhteeseen, mutta kun se on yksi merkki aikuisuudesta niin kaikki siihen haluavat mennä. Mä olin ite ihan samanlainen ja valehtelematta voin sanoo että kaduttaa hieman. Tupakan polton ja juomisenkin aloitin vaan siksi että se on niin siistii kun pääsee tekee samaa mitä aikaihmisetkin tekee. Nyt niistä on tullut tapoja joista ei niinvain eroon pääsekkään. En kyl pidä itseeni vieläkään aikuisena, mutta viimeistä aikuisuuden merkkiä (=pennun pyöräyttämistä) en aio kiirehtiä.
- nine
niin just. jos meille olis tultu tuossa iässä siitä suuresta ihastuksesta/jätkäkamusta sanomaan että ei tuo rakkautta ole.. niin eihän sitä oltas uskottu. mutta kun se pointti onkin, että tässä iässä sitä jo tajuaa (tai ainakin alkaa tajuamaan) sen mitä se oli ja mitä se ei ollut. niinku olen aiemminki sanonu täällä.. odota pari vuotta. muuttuu mieli. tai tässä tapauksessa.. odottele semmoset viis vuotta. huomaat jo paljon eroa. kymmenen vuotta.. huh.. muistatkohan tätä "suurta rakkauttas" enää etes kunnolla?
ja se olo kun joku välittää ja ilmaisee sen.. jos mun koira heiluttaa häntäänsä kun näkee mut ja mulle tulee siitä hyvä mieli, niin ei se nyt automaattisesti tarkota sitä että mulla ja mun koiralla on vuosisadan rakkaussuhde *virn* tottakai tulee hyvä mieli siitä että on välittämisen kohde. - Jennifer
Mä oon samaa mieltä sun kanssa! Se on vaan jotenki vittumaista,kun aina välillä joku tulee sanomaan, että "et sä rakastaa vielä osaa,oota muutamam vuos." Okei,oon jo pikkuhiljaa alkanu tajuumaan,et ehkä noin nuorena ei kaikki osaakkaan rakastaa, mut mix puuttua siihen?!! Mix nää "vanhemmat ja viisaammat" ei voi antaa nuorempien rakastaa,jos siltä tuntuu?? Vaikka se ei oiskaan oikeeta rakkautta,niin se on ihanaa jos ees kuvittelee niin!! Älkää aina jaksako valittaa kaikesta,antakaa nuorempienkin rakastaa, jos niistä silta tuntuu!!
- tingy
mä oon miettiny tota asiaa ja tullu tulokseen, että kyllä te tiiätte mitä rakkaus on. Te saatte rakkautta vanhemmiltanne ja varmasti rakastatte takaisin. Jos se ei ole oikeaa rakkautta mikä on perheessä, ni mikä sitten on????
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 53887
Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan63643- 55640
Iäkäs Jämsäläinen mies kuoli poliisiautoon matkalla Jyväskylän putkaan
Iäkäs vanhus humalassa niin huonossa kunnossa, ettei pystynyt huolehtimaan itsestään niin ainoa apu sillä hetkellä oli43562Olen luovuttanut
Välimme menivät niin pahasti solmuun, ettei niitä voi enää korjata. On aika jatkaa elämässä eteenpäin. Toivon sulle kaik31532Ernest Lawson täräytti erikoisen heiton TTK-lehdistötilaisuudessa: " Onko tässä tarkoituksena...?"
Ernest Lawson esitteli uudet TTK-tähtioppilaat ja opettajat torstaina 6.8. lehdistölle. Tulevalla kaudella on yksi hausk4502En välitä sinusta yhtään
Olet pelkkä itsestään liikoja luuleva ämmä. Kierrän sinut kaukaa nyt ja aina. Olit mulle pelkkä lelu vaan.32498- 73446
- 33425
- 37416