Päänahka täynnä rakkuloita

Päänahkaani alkoi ilmaantua vähän alle 5-kymppisenä finnin tapaisia rakkuloita. Niiden sisältä puristettaessa tulee kirkasta tai kellertävää nestettä. Jonkin verran myös kasvojen ja selän iho oireilee. Joskus ilmaantuu myös laajoja aristavia isoja "finnejä", jotka ovat selvästi erilaisia. Kasvot olen saanut pidetyksi kurissa Dacid-voiteella. Minulla on aina ollut rasvoittuvat hiukset, mutta acneoiretta ei liiemmin ollut edes kossina. Ensimmäinen ihotautilääkäri dignostisoi (lue arveli) oireeni ruusuacneksi, toinen karvantuppitulehdukseksi, kolmas sienitaudiksi. Rakkulat ovat pahimmillaan silloin kun niitä vähiten toivoisi (ilmeisesti stressiperäisiä). Päänahahan rakkuloista otettiin bakteeriviljelmä mikä oli negatiivinen. Apocykliinillä oireet häviävät (jos ottaa hieman yli lääkärin määräämän annoksen), mutta oireet ilmaantuvat muutaman päivän päästä kuurin loputtua. Olen syönyt Apocykliiniä viitisen vuotta ja menin uudelleen arvailtavaksi ja saadakseni vaihteeksi muuta lääkettä. Sain sinilääkettä sisäisesti nautittavaksi - ei auttanut, sen jälkeen Tetrasyksliiniä - ei auttanut. Palasin takaisin Apocykliiniin ja oireet alkavat hävitä. Aposykliinin nauttiminen on kuitenkin vastenmielistä jatkuvasti.
Onko tämä jokin miesten vaihdevuosien oire vai mikä? Pitääkö minun tyytyä kurjaan kohtalooni loppuiäksi? Onko muita samanlaisen päänahan omaavia? Voisiko jokin ruoka-aine olla altistava tekijä, esim. punaviini, jota aloin nautiskella jokseenkin samoihin aikoihin, kun iho-oireita ilmaantui? Entä uimahallin kloori? (näitä kahta olen vähän epäillyt)
Kerro mistä sinä olet saanut avun - ihotautilääkärit eivät näytä voivan auttaa minua.
Jään odottamaan avusta kiitollisena.
68054
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 6

Vanhimmat

Minulla tekee vehnä tuon tasan tarkkaan. Parissa viikossa alkaa toipuminen, kun ei käytä vehnää. Eli tarkoittaa sitä, että joku ruoka-aine voi tehdä tuon. Ei välttämättä vehnä sinulla.

Äänestä
  • Toivoa siis voisi olla olemassa. Kävitö allergiatestissä vai honasitko itse tuon vehnän? Olen kyllä todellinen vaalean leivän mussuttelija.
    Tarkkaillaan.

    Äänestä

  • Onko toivoa kirjoitti:

    Toivoa siis voisi olla olemassa. Kävitö allergiatestissä vai honasitko itse tuon vehnän? Olen kyllä todellinen vaalean leivän mussuttelija.
    Tarkkaillaan.

    Itse seurailin ja hoksasin. Iltapäiväväsymys ja suoranainen tokkura leipäaterian jälkeen useita tunteja taisi olla merkittävin paljastava seikka. Ihon kuntoutuminen tuli ohessa. Jo aikuisella tyttärelläni on hiljattain todettu vehnälle yliherkkyys. Lapsena oli pahasti atooppinen.

    Äänestä

Kannattaa siis mennä allergiatestiin ja testata tuo vehnä tai kokeilla Gluteiinitonta "diettiä" jonkin aikaa. Tai hankkiudu hyvälle ihotautilääkärille, joka on erikoistunut päänahan ja hiusten ongelmiin. Tampereen Koskikekuksen lääkäriasemalla oli ainakin joku perehtynyt lääkäri, joku Ari, sukunimi taisi alkaa K:lla ? Asutko sielläpäinkään ?

Äänestä
  • Sukupuolitauti toi minulle vesikellukka näppyjä aluksi päähän nyt hiukset lähteneet. Hupilakin on hintansa nyt alapään kavoituskin lähtenyt. Se pahinta kun ei ole mitään lääkitystä vaivaan.

    Äänestä

Käärmesalva vie ihottuman ja liikaa käytttynä nahankin. Minä toin sitä Pietarista, saa kyllä ihan Apteekista.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Onko toivoa kirjoitti:

Päänahkaani alkoi ilmaantua vähän alle 5-kymppisenä finnin tapaisia rakkuloita. Niiden sisältä puristettaessa tulee kirkasta tai kellertävää nestettä. Jonkin verran myös kasvojen ja selän iho oireilee. Joskus ilmaantuu myös laajoja aristavia isoja "finnejä", jotka ovat selvästi erilaisia. Kasvot olen saanut pidetyksi kurissa Dacid-voiteella. Minulla on aina ollut rasvoittuvat hiukset, mutta acneoiretta ei liiemmin ollut edes kossina. Ensimmäinen ihotautilääkäri dignostisoi (lue arveli) oireeni ruusuacneksi, toinen karvantuppitulehdukseksi, kolmas sienitaudiksi. Rakkulat ovat pahimmillaan silloin kun niitä vähiten toivoisi (ilmeisesti stressiperäisiä). Päänahahan rakkuloista otettiin bakteeriviljelmä mikä oli negatiivinen. Apocykliinillä oireet häviävät (jos ottaa hieman yli lääkärin määräämän annoksen), mutta oireet ilmaantuvat muutaman päivän päästä kuurin loputtua. Olen syönyt Apocykliiniä viitisen vuotta ja menin uudelleen arvailtavaksi ja saadakseni vaihteeksi muuta lääkettä. Sain sinilääkettä sisäisesti nautittavaksi - ei auttanut, sen jälkeen Tetrasyksliiniä - ei auttanut. Palasin takaisin Apocykliiniin ja oireet alkavat hävitä. Aposykliinin nauttiminen on kuitenkin vastenmielistä jatkuvasti.
Onko tämä jokin miesten vaihdevuosien oire vai mikä? Pitääkö minun tyytyä kurjaan kohtalooni loppuiäksi? Onko muita samanlaisen päänahan omaavia? Voisiko jokin ruoka-aine olla altistava tekijä, esim. punaviini, jota aloin nautiskella jokseenkin samoihin aikoihin, kun iho-oireita ilmaantui? Entä uimahallin kloori? (näitä kahta olen vähän epäillyt)
Kerro mistä sinä olet saanut avun - ihotautilääkärit eivät näytä voivan auttaa minua.
Jään odottamaan avusta kiitollisena.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu