Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Päänahka täynnä rakkuloita

Onko toivoa

Päänahkaani alkoi ilmaantua vähän alle 5-kymppisenä finnin tapaisia rakkuloita. Niiden sisältä puristettaessa tulee kirkasta tai kellertävää nestettä. Jonkin verran myös kasvojen ja selän iho oireilee. Joskus ilmaantuu myös laajoja aristavia isoja "finnejä", jotka ovat selvästi erilaisia. Kasvot olen saanut pidetyksi kurissa Dacid-voiteella. Minulla on aina ollut rasvoittuvat hiukset, mutta acneoiretta ei liiemmin ollut edes kossina. Ensimmäinen ihotautilääkäri dignostisoi (lue arveli) oireeni ruusuacneksi, toinen karvantuppitulehdukseksi, kolmas sienitaudiksi. Rakkulat ovat pahimmillaan silloin kun niitä vähiten toivoisi (ilmeisesti stressiperäisiä). Päänahahan rakkuloista otettiin bakteeriviljelmä mikä oli negatiivinen. Apocykliinillä oireet häviävät (jos ottaa hieman yli lääkärin määräämän annoksen), mutta oireet ilmaantuvat muutaman päivän päästä kuurin loputtua. Olen syönyt Apocykliiniä viitisen vuotta ja menin uudelleen arvailtavaksi ja saadakseni vaihteeksi muuta lääkettä. Sain sinilääkettä sisäisesti nautittavaksi - ei auttanut, sen jälkeen Tetrasyksliiniä - ei auttanut. Palasin takaisin Apocykliiniin ja oireet alkavat hävitä. Aposykliinin nauttiminen on kuitenkin vastenmielistä jatkuvasti.
Onko tämä jokin miesten vaihdevuosien oire vai mikä? Pitääkö minun tyytyä kurjaan kohtalooni loppuiäksi? Onko muita samanlaisen päänahan omaavia? Voisiko jokin ruoka-aine olla altistava tekijä, esim. punaviini, jota aloin nautiskella jokseenkin samoihin aikoihin, kun iho-oireita ilmaantui? Entä uimahallin kloori? (näitä kahta olen vähän epäillyt)
Kerro mistä sinä olet saanut avun - ihotautilääkärit eivät näytä voivan auttaa minua.
Jään odottamaan avusta kiitollisena.

6

6395

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rajoitteinen

      Minulla tekee vehnä tuon tasan tarkkaan. Parissa viikossa alkaa toipuminen, kun ei käytä vehnää. Eli tarkoittaa sitä, että joku ruoka-aine voi tehdä tuon. Ei välttämättä vehnä sinulla.

      • Onko toivoa

        Toivoa siis voisi olla olemassa. Kävitö allergiatestissä vai honasitko itse tuon vehnän? Olen kyllä todellinen vaalean leivän mussuttelija.
        Tarkkaillaan.


      • Rajoitteinen
        Onko toivoa kirjoitti:

        Toivoa siis voisi olla olemassa. Kävitö allergiatestissä vai honasitko itse tuon vehnän? Olen kyllä todellinen vaalean leivän mussuttelija.
        Tarkkaillaan.

        Itse seurailin ja hoksasin. Iltapäiväväsymys ja suoranainen tokkura leipäaterian jälkeen useita tunteja taisi olla merkittävin paljastava seikka. Ihon kuntoutuminen tuli ohessa. Jo aikuisella tyttärelläni on hiljattain todettu vehnälle yliherkkyys. Lapsena oli pahasti atooppinen.


    • Who knows ?

      Kannattaa siis mennä allergiatestiin ja testata tuo vehnä tai kokeilla Gluteiinitonta "diettiä" jonkin aikaa. Tai hankkiudu hyvälle ihotautilääkärille, joka on erikoistunut päänahan ja hiusten ongelmiin. Tampereen Koskikekuksen lääkäriasemalla oli ainakin joku perehtynyt lääkäri, joku Ari, sukunimi taisi alkaa K:lla ? Asutko sielläpäinkään ?

      • Anonyymi

        Sukupuolitauti toi minulle vesikellukka näppyjä aluksi päähän nyt hiukset lähteneet. Hupilakin on hintansa nyt alapään kavoituskin lähtenyt. Se pahinta kun ei ole mitään lääkitystä vaivaan.


    • ericc

      Käärmesalva vie ihottuman ja liikaa käytttynä nahankin. Minä toin sitä Pietarista, saa kyllä ihan Apteekista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2454
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2153
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1808
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1601
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1566
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1535
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1488
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1309
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      31
      1227
    Aihe