Joskus toivoisi et olis joku, joka ottais asiat (yleensä vaan asiat) harteilleen, ettei aina tarvitsis kaikkea tehdä ja päättää itse. Kun on elänyt kaksi suhdetta ja aina on niissäkin tuntenut olevansa se koossapitävä voima, olis tervetullutta jos joku muu välillä olis ja hellis mua ja tekis alotteen ja rakastais ja rakastelis mua ehdoitta ja piristäis mua ja, ja, ja...
Taitaa olla liikaa vaadittu ja sitäpaitsi vika ehkä onkin minussa. Olenko liian tuntellinen naisihminen.
Kommentteja jään oottelemaan
Kyl on pimeetä ja tylsää...
14
655
Vastaukset
- osmo
makselee laskut
käy saunassa
tekee työtä
ajelee pösöllä
ja silleen
ei nuo asiat
paljon hartioita
paina- Nainen 38 v.
Jees, flunssa ohi ja taas keskustelussa mukan. Mitäs sitä sitten muuta, jos nimittäin tuntuu että tuo mitä kirjoitit riittää, eipä tunnut mulle riittävän, mut mehän ollaankin kaikki erilaisia, :)
- Fly Guy
No jos sinulle kelpaisi itseäsi nuorempi miehinen seura niin olisin sinulle hyvin mielelläni hellä. Tykkään läheisyydestä ja hellyydestä. Toivottavasti sinäkin.
- NALLE
Kyllä sulle lohduttaja ja hyvänäpitäjä löytyy. Olen myös suhteita läpikäynyt, ja samanlaisia kokemuksia omaava, vaikka olenkin mies. mistä aloitetaan terapia?
- Mikko
Sä olet ollut väärien miesten kanssa tekemisissä(oletin että ne suhtet oli miehiä?)
Mä aikuinen hellä naista kunnioitava vastuullinen herrasmies arvostaisin ja rakastaisin sua ehdoillasi?
Missäpäi sä olet?- Nainen 38 v.
Kiva kuulla että täällä olisi miehiä valmiita piristämään minuakin ja vieläpä ihan mukavan kuuloisia...
Miten mies sitten kokee tämän ilman ehtoja rakastamisen ja vastuun jakamisen. Joskus oikein naurattaa tämä oma elämäntyylini., tuntuu että pyörtyis jos joku sanois että on pistäny mun pyykit kuivuun, käyny kaupas tai järkänny kesälomareissun. Nämä katsokaas esim. ovat aina ja iänkaiken olleet mun harteillani. Tai esim. vierailut ystävien luona entisten siippojen kanssa: voimme kyllä mennä tai meille voi tulla, kunhan minä vain sovin ja teen kaikki järjestelyt. Tai kaikkee muuta ihan älyttömän pientä, mutta kun aina teet ite niin pienestä tulee suurta. Onhan tässä elämässä ihan oikeitakin ongelmia, jos tämä nyt edes monista onglemalta tuntuu. Kai tämä on sitten varhaista kevätväsymystä omaan onnettomaan olooni. Kertokaapas lisää, täällähän minä taas olen.
- Kristiina 42
Oli kun omaa tekstiä olis lukenu kun katselin kirjoitustasi.Olen itsekin kaksi suhdetta läpikäynyt jne. En taida uskoa enää sellaiseen mieheen, jonka kainalossa olis hyvä olla.En tiedä onko sitä rima liian korkealla vai onko todella itsessä niin paljon mätää ettei edes huomaa.
Terveisiä vaan..- Nainen 38 v.
Ollaankohan me vaan turhan vaativia tosiaankin. Jotenkin sitä aina vaan toivoo ja uskoo että sellanen mies on jossain olemassa ja siihen ehkä vielä törmääkin. Ystävättäreni näyttää sellaiseen törmänneen, joten kai sitä toivoa vielä on, ei heitetä kirvestä kaivoon...
- vapaa 37v.
Nainen 38 v. kirjoitti:
Ollaankohan me vaan turhan vaativia tosiaankin. Jotenkin sitä aina vaan toivoo ja uskoo että sellanen mies on jossain olemassa ja siihen ehkä vielä törmääkin. Ystävättäreni näyttää sellaiseen törmänneen, joten kai sitä toivoa vielä on, ei heitetä kirvestä kaivoon...
Täällä taitaa kans olla rima liian korkealla joten puotetaanko vähäsen ja otetaan yhteyttä.
- seppo
Nainen 38 v. kirjoitti:
Kaikki häntäheikit ilmestyvät aina keskusteluun markkinoimaan itseään, kunhan vaan joku naisenpuoli aloitaa keskustelun. Minkähänlaisia äijiä ne mahtavat olla, jotka naisesta mitään tietämättä lupaavat vaikka sitä, minä en ainakaan naista näkemättä lupaa mitään, kai sitä jotkut miehet voivat jonkinlaista tasoakin vaatia. No, keskusteluhan lähti siitä, että äijät ovat muka laiskoja leipätyönsä ohella erilaisia yhteisiä asioita järjestelemään ja kotitöitä tekemään. Se on vaan kaikesta tasa-arvohyminästä huolimatta niin, että yleinen asenne on se, että osa hommista on miesten, osa naisten töitä ja tehtäviä. Kotitaloustyöt ja yhteisten kyläily yms. asioiden järjestely on perinteisesti ollut pääasiassa naisten heiniä (miehet niittivät heinät) ja sama perinne jatkuu vahvana. Jos asia ei sinua miellytä, olisi sinun mietittävä miehesi kanssa yhdessä tehtävien jakoa. Katsottaisiin mikä sopii kenellekin ja mikä on tehtävien kohtuullinen määrä kullekin. Tilanne on kai sellainen, että usein toinen osapuoli joutuu perinteisen työnjaon, ahkeruutensa tai pätevyytensä johdosta jotenkin automaattisesti hoitelemaan suurimman osan periaatteessa yhteisistä asioista. Joskus asia järjestyy neuvotteluilla, joskus ei, harvoin ihan tasajakoon päästään, on se myös aktiivisuuuus- ja taitokysymys. On niitä ahkeriakin miehiä, jos nainen itse haluaa päästä vähällä, niin parasta hommata jostakin sellainen. Ongelmana on usein se, että ahkerat ihmiset tykkäävät toisistaan, ja laiskat jäävät toistensa riesaksi. Silleen.
- Nainen 38 v.
seppo kirjoitti:
Kaikki häntäheikit ilmestyvät aina keskusteluun markkinoimaan itseään, kunhan vaan joku naisenpuoli aloitaa keskustelun. Minkähänlaisia äijiä ne mahtavat olla, jotka naisesta mitään tietämättä lupaavat vaikka sitä, minä en ainakaan naista näkemättä lupaa mitään, kai sitä jotkut miehet voivat jonkinlaista tasoakin vaatia. No, keskusteluhan lähti siitä, että äijät ovat muka laiskoja leipätyönsä ohella erilaisia yhteisiä asioita järjestelemään ja kotitöitä tekemään. Se on vaan kaikesta tasa-arvohyminästä huolimatta niin, että yleinen asenne on se, että osa hommista on miesten, osa naisten töitä ja tehtäviä. Kotitaloustyöt ja yhteisten kyläily yms. asioiden järjestely on perinteisesti ollut pääasiassa naisten heiniä (miehet niittivät heinät) ja sama perinne jatkuu vahvana. Jos asia ei sinua miellytä, olisi sinun mietittävä miehesi kanssa yhdessä tehtävien jakoa. Katsottaisiin mikä sopii kenellekin ja mikä on tehtävien kohtuullinen määrä kullekin. Tilanne on kai sellainen, että usein toinen osapuoli joutuu perinteisen työnjaon, ahkeruutensa tai pätevyytensä johdosta jotenkin automaattisesti hoitelemaan suurimman osan periaatteessa yhteisistä asioista. Joskus asia järjestyy neuvotteluilla, joskus ei, harvoin ihan tasajakoon päästään, on se myös aktiivisuuuus- ja taitokysymys. On niitä ahkeriakin miehiä, jos nainen itse haluaa päästä vähällä, niin parasta hommata jostakin sellainen. Ongelmana on usein se, että ahkerat ihmiset tykkäävät toisistaan, ja laiskat jäävät toistensa riesaksi. Silleen.
Sä oot siinä ihan oikeassa, että aika hepposin perustein miehet ja miksei naisetkin itseään ovat valmiita laittamaan likoon. Mutta se mikä minun huomiotani eniten kiinnitti oli se että miehet lupasivat auliisti hoitaa tuon hellittely ja rakastelupuolen, mutta entäs se muu.
Itse en kyllä tuota laiskuutta allekirjoita, eikä kai kysymys niin olekkaan aina tekemisestä vaan tavallaan siitä kiinnostuksen ja osallistumisen tunteesta. Ikäänkuin puuttuisi kaikenlainen sitoutuminen asioihin, aloitteen tekeminen jne.
Olen kanssasi samaa mieltä näistä naisten/miesten töistä, kyllä ne jotkin hommat ainakin minun kyseessä ollessa sopivat parmmin miehelle kuin minulle ja toisinpäin. En niin hirmuisesti esim. autosta ymmärrä, joten on luontevaa että mies hoitelee sen puolen ja minä taas esim. osaan hyvin ommella jne. Tässäkin korostan eennenkaikkea sitä osallistumista ja välittämistä. Toisaalta ei kaikkea niin tarvitse jakaa sopimuksella, vaan tehdään se kumpi osaa/jaksaa/ehtii/viitsii ja otetaan huomioon vastavuoroisuus. Minä esim. kyllä mielelläni teen asioita toisen puolesta, mutta olis niin mukavaa kun joskus pääsis itsekin nauttimaan ko. huomiosta. - Repe
Nainen 38 v. kirjoitti:
Sä oot siinä ihan oikeassa, että aika hepposin perustein miehet ja miksei naisetkin itseään ovat valmiita laittamaan likoon. Mutta se mikä minun huomiotani eniten kiinnitti oli se että miehet lupasivat auliisti hoitaa tuon hellittely ja rakastelupuolen, mutta entäs se muu.
Itse en kyllä tuota laiskuutta allekirjoita, eikä kai kysymys niin olekkaan aina tekemisestä vaan tavallaan siitä kiinnostuksen ja osallistumisen tunteesta. Ikäänkuin puuttuisi kaikenlainen sitoutuminen asioihin, aloitteen tekeminen jne.
Olen kanssasi samaa mieltä näistä naisten/miesten töistä, kyllä ne jotkin hommat ainakin minun kyseessä ollessa sopivat parmmin miehelle kuin minulle ja toisinpäin. En niin hirmuisesti esim. autosta ymmärrä, joten on luontevaa että mies hoitelee sen puolen ja minä taas esim. osaan hyvin ommella jne. Tässäkin korostan eennenkaikkea sitä osallistumista ja välittämistä. Toisaalta ei kaikkea niin tarvitse jakaa sopimuksella, vaan tehdään se kumpi osaa/jaksaa/ehtii/viitsii ja otetaan huomioon vastavuoroisuus. Minä esim. kyllä mielelläni teen asioita toisen puolesta, mutta olis niin mukavaa kun joskus pääsis itsekin nauttimaan ko. huomiosta.Miten minusta rupesi tuntumaan että noi naiset kaipaakin vain "koti orjaa" joka hoita kaikki käytännön pikkuasiat,mieluiten myös hoitaa nistä aiheutuvat kulutkin,eikä esitä mitään vaatimuksia,kieltämättä käytännöllistä muttei tollaisia vihtoreita taida olla olemassakaan?
Onko tullut muuten mieleen että on toinenkin vaihtoehto,eihän sitä äijää tarvi siinä katsella jos se on vain vastuksina?
Eikä lehmääkään tarvitse omistaa jos maitoa käytää vai pieneen kuppiin kahvia kerran viikossa tai kuukaudessa - Seppo
Nainen 38 v. kirjoitti:
Olen kanssasi samaa mieltä näistä naisten/miesten töistä, kyllä ne jotkin hommat ainakin minun kyseessä ollessa sopivat parmmin miehelle kuin minulle ja toisinpäin. En niin hirmuisesti esim. autosta ymmärrä, joten on luontevaa että mies hoitelee sen puolen ja minä taas esim. osaan hyvin ommella jne. Tässäkin korostan eennenkaikkea sitä osallistumista ja välittämistä. Toisaalta ei kaikkea niin tarvitse jakaa sopimuksella, vaan tehdään se kumpi osaa/jaksaa/ehtii/viitsii ja otetaan huomioon vastavuoroisuus. Minä esim. kyllä mielelläni teen asioita toisen puolesta, mutta olis niin mukavaa kun joskus pääsis itsekin nauttimaan ko. huomiosta.Onhan se välittämisen ja osallistumisen tunne tärkeä asia parisuhteessa. Jotkut, varsinkin miehet, ovat sen verran rajoittuneita, etteivät tajua tarttua touhuihin vaikka kuinka välittäisivät naisestaan. Siitä olisi silloin paras hieman keskustella tai sitten hyväksyä vaan tilanne. Pahinta mitä voi tehdä, on ruveta naiselliseen tapaan nalkuttamaan asiasta (on huonoja kokemuksia), näistä asioistahan aina voi riidan rakentaa. Yksi tapa on vaan pyytää aina kun apua tarvitsee, jotkut tekevät hommat mielellään vaikkeivat koskaan tajua niite itse tehdä, onhan se tekeminenkin jotakin positiivista ja osoitusta välittämisestä, vaikka aloitekyky olisikin heikko. Eihän kaikki mihet edes pyydettäessäkään apua anna. Se on sitten jo harmillisempi juttu.
- Nainen 38 v
Repe kirjoitti:
Miten minusta rupesi tuntumaan että noi naiset kaipaakin vain "koti orjaa" joka hoita kaikki käytännön pikkuasiat,mieluiten myös hoitaa nistä aiheutuvat kulutkin,eikä esitä mitään vaatimuksia,kieltämättä käytännöllistä muttei tollaisia vihtoreita taida olla olemassakaan?
Onko tullut muuten mieleen että on toinenkin vaihtoehto,eihän sitä äijää tarvi siinä katsella jos se on vain vastuksina?
Eikä lehmääkään tarvitse omistaa jos maitoa käytää vai pieneen kuppiin kahvia kerran viikossa tai kuukaudessamiten niin kaikki... Ilmaisinko itseäni niin huonosti vai etkö sinä vain ymmärtänyt mitä kirjoitin...
Oletko sinä juur niitä miehiä, jotka kerran imuroituaan sanovat että mä aina imuroin...
No kukin taaplaa tyylillään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse754547Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1063781Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1433485Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.371980Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575701925Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891229- 1251064
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.134976- 57933
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25847