Vain musta sisusta kestää

S60-2002

Olempa tässä vertailut omaa S60 muutamaan uuskoppaseen Volvoo, joissa vaalea sisusta..käytön jäljet näkyy jo 30 000 km jälkeen. Itsellä tumma sisusta ja vastaavaa "nuhraantumista" ei huomiotuna. Ne vaaleat sisustat alkavat ennen aikaa näyttämään "nuhruilta". Itsellä sporttipenkit (nahka-kangas). Samaan hengenvetoon totean, että ei myöskään kannata valita sisustukseen keinonahka-kangas yhdistelmää..Lada-mainen sisustus tulee mieleen..

13

3620

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • expertti

      Kyllä mä ihmettelen, kun ihmiset ostaa kalliin
      uuden menopelin ja sitten valitsevat vaalean
      sisustuksen.
      Eikö "helvetissä" ne tajua, että miltä se näyttää
      jo vuoden päästä.
      Kävisivät liikkeissä katselemassa 10 vuotta
      vanhoja tummasisustaisia autoja, jotka ovat
      lähes kaikki siinä vaiheessa sisältä vielä tosi
      viihtyisiä, kerrassaan upeita.

      Käytännöllisyyden, helppohoitoisuuden arvostaminen sekä vähän nokkaansa
      pidemmälle näkeminen ovat kyllä KANSALAISKUNNON
      osoitusta, mutta sitä kuntoa ei monella näytä
      olevan.

      Auton sisustan tulee tosiaan olla tumma, joko
      musta, aivan tumman sininen tai grafiitin
      harmaa. Lisäksi sisustan tulee olla kunnon plyysiä.
      Ulkovärien valinta on toinen seikka, jossa myös
      mokataan hirveästi, mutta siinä asiassa ei järkipuhe auta, joten jätän väliin.
      Raskaasti vaan kansa "maksaa" suurempana arvonalennuksena noita AJATTELEMATTOMUUS MOKIAAN.

      Se on yhtä tyhmää, kun "seteleitä polttais nuotiolla".

      • S60 2000

        On se varmaan duunarin vaikea ymmärtää kuinka joku saa pysymään vaalean nahkasisustuksensa hyvän näköisenä vielä yli kolmen vuoden käytön jälkeen.

        Tässä muutama vinkki joiden avulla sinäkin uskallat joskus ostaa auton, jonka sisustus on avaran ja valoisan tuntuinen - mustan, pimeän ja ahtaan sijaan:

        1. Pese vaatteesi. Turha syyttää autoa jos olet viikon kaivanut ojaa samoissa farkuissa ja auton verhoilussa lika näkyy.

        2. Pese kätesi. Turha syyttää autoa jos ovissa ja penkeissä näkyy rasvaisia rähmimisen jälkiä.

        3. Pese autosi. Auton sisätilat kannattaa pestä lähes yhtä usein kuin ulkopinta. Kai sinä siivoat kotonasikin muutakin kuin ulkoseinät.

        4. Älä yleistä vaihtohalleissa seisovien autojen kuntoa kaikkiin autoihin. Ei ne siistien ihmisten hyvin pitämät autot siellä hallissa loju.

        Ja siitä persaukisten paljon pelkäämästä rahan poltosta: Jos yllä olevat keinot ei auta, niin auton uudelleen verhoileminen nahalla ei maksa kuin 2-3 tuhatta euroa, joten voit huoletta ostaa auton, jossa on tapahtunut se mahtava arvonalennus vaalean verhoilun takia. Kai kuitenkin jäisit voitolle vaikka joutuisit uusimaan koko verhoilun.

        Ja ajattele, jos todella käy niin huonosti, että joudut joskus auton verhoilun uusimaan, niin sehän työllistää suomalaisia. Saakeli, eikös se vasta ole kansalaiskuntoa.


      • S60-2002
        S60 2000 kirjoitti:

        On se varmaan duunarin vaikea ymmärtää kuinka joku saa pysymään vaalean nahkasisustuksensa hyvän näköisenä vielä yli kolmen vuoden käytön jälkeen.

        Tässä muutama vinkki joiden avulla sinäkin uskallat joskus ostaa auton, jonka sisustus on avaran ja valoisan tuntuinen - mustan, pimeän ja ahtaan sijaan:

        1. Pese vaatteesi. Turha syyttää autoa jos olet viikon kaivanut ojaa samoissa farkuissa ja auton verhoilussa lika näkyy.

        2. Pese kätesi. Turha syyttää autoa jos ovissa ja penkeissä näkyy rasvaisia rähmimisen jälkiä.

        3. Pese autosi. Auton sisätilat kannattaa pestä lähes yhtä usein kuin ulkopinta. Kai sinä siivoat kotonasikin muutakin kuin ulkoseinät.

        4. Älä yleistä vaihtohalleissa seisovien autojen kuntoa kaikkiin autoihin. Ei ne siistien ihmisten hyvin pitämät autot siellä hallissa loju.

        Ja siitä persaukisten paljon pelkäämästä rahan poltosta: Jos yllä olevat keinot ei auta, niin auton uudelleen verhoileminen nahalla ei maksa kuin 2-3 tuhatta euroa, joten voit huoletta ostaa auton, jossa on tapahtunut se mahtava arvonalennus vaalean verhoilun takia. Kai kuitenkin jäisit voitolle vaikka joutuisit uusimaan koko verhoilun.

        Ja ajattele, jos todella käy niin huonosti, että joudut joskus auton verhoilun uusimaan, niin sehän työllistää suomalaisia. Saakeli, eikös se vasta ole kansalaiskuntoa.

        Ei se ohjaamo siitä en avarammaksi "kuuskybäsessä" tule, jos sitä vaaleaa sisustaa tarkoitat. Hirveä ristiriitakin syntyy, koska koelaudassa kuitenkin sitä tummaa osaa valtava määrä.Kyllä insinöörin valinta on autoon tumma sisusta, etenkin S60 mallissa. Mulla hopea ulkovärinä ja sini-musta sisustana. Seuraavakin on takulla tumma kabiinista, sen verran monen vaalee-sisustaisen volvon kyydissä olen ollut, siksi myös keinonahka-kangas sisusta ihmetyttää Volvoissa yhtenä valintana.


      • S60 2000
        S60-2002 kirjoitti:

        Ei se ohjaamo siitä en avarammaksi "kuuskybäsessä" tule, jos sitä vaaleaa sisustaa tarkoitat. Hirveä ristiriitakin syntyy, koska koelaudassa kuitenkin sitä tummaa osaa valtava määrä.Kyllä insinöörin valinta on autoon tumma sisusta, etenkin S60 mallissa. Mulla hopea ulkovärinä ja sini-musta sisustana. Seuraavakin on takulla tumma kabiinista, sen verran monen vaalee-sisustaisen volvon kyydissä olen ollut, siksi myös keinonahka-kangas sisusta ihmetyttää Volvoissa yhtenä valintana.

        Minun mielestäni vaalea sisusta on paljon tilavamman tuntuinen kuin musta vastaava. Mustalla verhoillussa ohjaamossa tulee jotenkin ahtaampi tunnelma. Lisäksi mustassa näkyy pöly paremmin sekä lisäksi kulutukselle joutuvat osat alkavat kiiltämään rumasti. Mutta tämähän on subjektiivinen kokemus ja menee myös makuasioiden puolelle.

        Olen ollut yhdistelmään hopeankirkas metalli Arena Sportnahka erittäinen tyytyväinen. Vaaleanbeige nahka menee mielestäni liian keltaiseksi, joten siitä minäkään en pidä.

        Jos seuraava autoni on S60 niin sisusta on varmasti sama kuin nyt. Ulkoväri saattaa vaihtua mustaan :)

        Siitä olen samaa mieltä, että nahka-kangas yhdistelmä ei ole hyvän näköinen.


      • In sport
        S60 2000 kirjoitti:

        Minun mielestäni vaalea sisusta on paljon tilavamman tuntuinen kuin musta vastaava. Mustalla verhoillussa ohjaamossa tulee jotenkin ahtaampi tunnelma. Lisäksi mustassa näkyy pöly paremmin sekä lisäksi kulutukselle joutuvat osat alkavat kiiltämään rumasti. Mutta tämähän on subjektiivinen kokemus ja menee myös makuasioiden puolelle.

        Olen ollut yhdistelmään hopeankirkas metalli Arena Sportnahka erittäinen tyytyväinen. Vaaleanbeige nahka menee mielestäni liian keltaiseksi, joten siitä minäkään en pidä.

        Jos seuraava autoni on S60 niin sisusta on varmasti sama kuin nyt. Ulkoväri saattaa vaihtua mustaan :)

        Siitä olen samaa mieltä, että nahka-kangas yhdistelmä ei ole hyvän näköinen.

        Vaalea tosiaa nuhraantuu äkimmin käytössä ja tumma jotenkin arvokkaamman oloinen. Kura-aikana jo oven aukaisussa kädet likaantuu ja sitten likaisilla käsillä nuhraa auton. Tai sitten kun tarkistaa nesteet konehuoneesta, varmasti saa likaa käsiinsä. Ihmeen monissa autoissa vaalea sisustus


      • S60-2002
        S60 2000 kirjoitti:

        Minun mielestäni vaalea sisusta on paljon tilavamman tuntuinen kuin musta vastaava. Mustalla verhoillussa ohjaamossa tulee jotenkin ahtaampi tunnelma. Lisäksi mustassa näkyy pöly paremmin sekä lisäksi kulutukselle joutuvat osat alkavat kiiltämään rumasti. Mutta tämähän on subjektiivinen kokemus ja menee myös makuasioiden puolelle.

        Olen ollut yhdistelmään hopeankirkas metalli Arena Sportnahka erittäinen tyytyväinen. Vaaleanbeige nahka menee mielestäni liian keltaiseksi, joten siitä minäkään en pidä.

        Jos seuraava autoni on S60 niin sisusta on varmasti sama kuin nyt. Ulkoväri saattaa vaihtua mustaan :)

        Siitä olen samaa mieltä, että nahka-kangas yhdistelmä ei ole hyvän näköinen.

        Se, että tuntuu "tilavammalta" on pelkkä harhakuva. Ei väreillä saada lisäneliöitä edes asuntokauppaan (myytävät neliöt)..
        Käytännöllisyyden ja kestävän ulkonäön kannalta tumma sisusta pysyy samanlaisena kulutuksesta huolimatta. Lika on ns vakio, oli auto tumma tai vaalea.vaalea sisusta vaan imee sen olevan lian näkyväksi..tässä pointti.
        Ja S60:n koetaulu on kuitenkin tumma, se vaalea osa rikkoo yhteneväisyyden.


    • L-200

      No niin.

      Edellinen autoni (mazda 626 vm.-92) oli kauniin? harmaa sisustus, eikä tämän puhtaanapito ollut vaikeaa, vaikka väri olikin harmaa niin lika näkyi helposti siinä, se vain piti puhdistaa hieman useammin. Kostealla nukkaamattomalla rievulla muovi, yms. osat ja huolellinen imurointi kankaille niin jopa ilme siistiintyi.

      Sama pätee vaaleisiin sisustuksiinkin, niiden kanssa vaan on oltava huolellinen, ei muuta.
      Pesu silloin kun on tarvis, se siitä.

      Terveisin.
      L-200

    • S40

      Kai se niin on, että vaalea sisustus ei sovi autoon... ensi näkemältä vaikuttaa erikoiselta jam kiinnostavalta, mutta kyllä musta tai tumma on hienompi.
      mulla on musta nahka-kangasyhdistelmä ja ollut ihan hyvä ja metallinhohtopunaiseen ei vaalea sopisi sitten millään.
      ulkovärillä on paljon merkitystä sisutuksen värivalintaan. joskus näkee huimaa mauttomuutta, esim. tumma kori ja vaalea sisustus!

    • v70

      Itsellä 60 000 km ajetut vaaleat nahkat eikä ole nuhruiset tai likaiset. Ylipäätään nahka on helppo pitää puhtaana.
      De facto musta on kulumiselle arempi väri sekä auton pinnassa että sisällä, koska se peilaa enemmän.
      P.S. Makein nahkaväri on punainen.

    • Anonyymi

      Musta nahkasisusta on paras. Itselläni on beige nahkasisusta ja se ei tosiaankaan patinoidu vanhetessaan, vaan rupsahtaa. Mustan elvyttämiseen löytyy kotikäyttöönkin sopivia aineita, mutta vaaleita nahkoja ei voi kuin rasvata koska mikä tahansa pigmentti hoitoaineessa menee yleensä vähän pieleen.

    • Anonyymi

      On uskomatonta miten vähän mustaa nahkaa löytyy käytetyissä autoissa. Luulisi, että se olisi aika vakiovalinta, mutta eipä näytä olevan. Valkoiset ja beiget tuntuvat olleen kovasti muodissa 2000- ja 2010-luvulla ja nyt dominoivat käytettyjen markkinoita. On suorastaan vaikea löytää itselle mieluista sisustusta vähän vanhempien autojen joukosta.

      • Anonyymi

        Sisustahan se onkin tärkeintä vanhemmissa käytetyissä autoissa.


    • Anonyymi

      Vanha ketju, mutta eihän väri vaikuta mitenkään kuinka sisuta nuhjaantuu. Vaaleassa vain näkyy helpommin lika ja naarmut tummassa nahkassa. Autoa pitää tietenkin puhdistaa ja nahkapenkkejä joskus hoitaa jos haluaa kestävän ja siistin auton.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      69
      2010
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1396
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1363
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe