Hei! Olen pääasiassa harrastanut hiili- ja lyijykynätöitä itseopiskeluna ja nyt olen hiljattain kiinnostunut vesiväreistä sekä liiduista. Tahtoisin tehdä kummitytölleni kuvakirjan vesiväreillä tai liiduilla. Mutta kuinka nuo pinnat voi suojata? Voiko niihin käyttää fiksatiivia? Toisaalta aion kuitenkin päällystää kontaktimuovilla kuvat, joten se lienee riittäisi ;) mutta muita töitä ajatellen, voiko?
Fiksatiivin käyttö
3
2748
Vastaukset
- Kolli (ekan vuoden taideopi...
Oisko mahdollista että vesiväri leviäisi kontaktimuovin liiman kautta?
Liitutyöt voi suojata fiksatiivilla, edellyttäen sen että ei ole sellaiset rasvamaiset liidut.- siru
Hyvä pointti se leviäminen :/. Mäh. Pitää kokeilla ensin sitä johonkin vesiväripintaan sitä muovia. Kuivat liidut on :) Niihin luulis käyvän fiksatiivi.
- JPQ
Kontakti muovi ymmärtääkseni pilaa työt iänmyötä (se liima ilmeisesti) ja toiseksi www.tempera.fi (Eli tempera) voisi sinua auttaa ja oikea fixatiivikin on välinekohtaista eli eri välineille on omansa. Luulen että osaavat sinua jotenkin auttaa asiassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta653335Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433137- 432518
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1162503- 311943
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271840- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851455- 391310
- 821179