Hei! Olen pääasiassa harrastanut hiili- ja lyijykynätöitä itseopiskeluna ja nyt olen hiljattain kiinnostunut vesiväreistä sekä liiduista. Tahtoisin tehdä kummitytölleni kuvakirjan vesiväreillä tai liiduilla. Mutta kuinka nuo pinnat voi suojata? Voiko niihin käyttää fiksatiivia? Toisaalta aion kuitenkin päällystää kontaktimuovilla kuvat, joten se lienee riittäisi ;) mutta muita töitä ajatellen, voiko?
Fiksatiivin käyttö
3
2711
Vastaukset
- Kolli (ekan vuoden taideopi...
Oisko mahdollista että vesiväri leviäisi kontaktimuovin liiman kautta?
Liitutyöt voi suojata fiksatiivilla, edellyttäen sen että ei ole sellaiset rasvamaiset liidut.- siru
Hyvä pointti se leviäminen :/. Mäh. Pitää kokeilla ensin sitä johonkin vesiväripintaan sitä muovia. Kuivat liidut on :) Niihin luulis käyvän fiksatiivi.
- JPQ
Kontakti muovi ymmärtääkseni pilaa työt iänmyötä (se liima ilmeisesti) ja toiseksi www.tempera.fi (Eli tempera) voisi sinua auttaa ja oikea fixatiivikin on välinekohtaista eli eri välineille on omansa. Luulen että osaavat sinua jotenkin auttaa asiassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1482483
- 1801718
- 921588
- 691543
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k6935- 80924
- 68871
- 59835
- 61808
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes176800