Primeran tuulilasin jäätyminen sisäpuolelta...

jopo

Hyvä talviauto primera tuntuu muuten olevan, mutta miksi jäätyy etuikkuna pikkupakkasellakin sisäpuolelta? Niin siis vain etuikkuna...

Luulin että autossa on sisällä kosteutta, joten pidin paripäivää autoa lämpöisessä tallissakin. Ei auttanut tallikaan...

Onko olemassa jotain ainetta tms. mikä estäisi jäätymisen.

11

1942

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äijjä.

Mulla taas nimenomaan johtu kosteudesta auton sisällä.Lämmittelin ja kuivasin auton pitämällä pari kolme päivää lämpösessä tallissa ni avot.Eipä jäädy enää.

• sitten

ruostuttaa autonne piloille pitämällä sitä lämpimässä tallissa...? No omapa on autonne.

Sisälämpppärillä tuosta jäätymisongelmasta pääsee. Ja pitämällä AINA ilmastointia päällä sekä ajon alkuvaiheessa huurtenpoistotoimintoa päällä.

• primera99

Kosteus etulasiin tulee ilmakanavista.

Eli sinne on joutunut lunta, mikä on kyllä normaalia näillä keleillä. Kannattaa putsata ensin ilmanottoaukot lumesta ennenkuin pistää tuulettimen päälle.

Toinen vaihtoehto on että raitisilmasuodatin on täynnä lehtiä, neulasia ja muuta töhnää, johon kosteus kerääntyy. Lisäksi suodatin ei silloin myöskään päästä ilmaa riittävästi läpi.

• -03 visia

Juu kannattaa tarkistaa raitisilmasuodattimen kunto, löytyy hanskalootan takaa. Suodatin vain irti ja vaikka imuroi roskat pois ja antaa kuivua patterilla yön yli niin ainakin kosteus lähtee pois.

Toinen hyvä asia on että ottaa kumimatot kuivumaan sisälle ja sitten laittaa sisälämppärin pyörimään autoon niin kosteus lähtee myös mattojen alta, koska sinne tahtoo väkisinkin valua lumien sulamisvesiä mattojen päältä.

• jopo

pitääkin tarkistaa tuo raitisilma suodatin. Kiitokset vinkistä.

• Ilmastointi?

Jos on, voit kokeilla noita edellä mainittuja, mutta ei auto nykyään saa jäätää laseja oli lattiat täynnä vettä tai räntää.
      Raitisilmakanavissakaan vesi ei kauan viihdy ellet:
      Aja vain lyhyitä työmatkoja, jolloin kaikki kosteus ei kuivu vaan sen sijaan kertyy lisää.
      Tai
      Pidä (ilmastoimattomassa) autossais tyhmyyttäsi päällä sisäilman kierrätystä. Japanilaisten lahjaa pohjoismaihin. Nappia, joka primerassa kuin tojotassakin panee sisätilan ilman kiertämään "nopeamman" lämpiämisen toivossa, tiuloksena huurretta ja lopulta jäätyminen.
      oletko jälkimmäistä sorttia?
      suodattimen vaihdosta ei liene haittaa, mutta minun autossani ei ole jäätä ollut koskaan ja olen sentään ajanut (maastossakin) satoja tuhansia kilometrejä.

• Volvo Puranen

Lämpömittari pitää olla puolessa välissä eli klo 15 ajaessa myöskin ulkona vaikka 20 astetta pakkasta .

Jos mittari vaeltelee laskee alaspäin on termostatti vika,tai liian alhaisen lämpötilan omaava termari.

Laittakaa 90 asteineen termari koneeseen niin ei tarvitse leikkiä että tuleeko lämpöä vai ei .

Koskee kaikkia Primera kuskeja .
      Toimikaa

• påpå

herra puranen,kosteusongelma on eria asia kuin se että kone käy kylmänä.Tämä vain sen takia että jotkut jopa uskovat kaikkia näitä neuvoja mitä täällä jaellaan.

• Volvo Puranen
        påpå kirjoitti:

herra puranen,kosteusongelma on eria asia kuin se että kone käy kylmänä.Tämä vain sen takia että jotkut jopa uskovat kaikkia näitä neuvoja mitä täällä jaellaan.

Itse ostin Synnyn vuona 89 uutena .
        Ihmettelenin kun lasi on kosteat normaalisti Nissaneissa oli kirkaat lasit.
        Avasin termarin ja katso termarin oli 78 asteinen ,käy jonnnekiin Malesiaan ,mutta ei Suomem 30 asteen pakkasiin .
        Vaihdoin termarin lämpöä alkoi tulemaan ja lasit pysyy kirkaana.Talokin jos huono lämmitys ja ilma ei kierä kostuu paikat ja sitten ikkunat jäätyy.

Muista elokuva punainen viiva.

• kielsivät

laittamasta kuumempaa kuin 88 termaria koneeseen, muuten kuulemma palaa kansipahvi. Kone on GA16DE ja kuulemma 2,0 koneeseen määräykset on muuten samat paitsi termarin asteet on 77. Paikka oli Varkauden Nissan liike.Jos edellinen pitää paikkansa lämmöt kyllä riittää 90 termarillä, etten sanoisi jopa liiankin hyvin.
        Lisäksi sanoisin että lämpömittarin neulan pitäisi olla klo 9:ssä kun klo 15 neula ei näy. Kaiken lisäksi asteikko ei ole symmetrinen joten puoliväli on neulan verran vaille klo 9:stä.
        Tämä jälkimmäinen oli kyllä saivartelua.

• Volvo Puranen
        kielsivät kirjoitti:

laittamasta kuumempaa kuin 88 termaria koneeseen, muuten kuulemma palaa kansipahvi. Kone on GA16DE ja kuulemma 2,0 koneeseen määräykset on muuten samat paitsi termarin asteet on 77. Paikka oli Varkauden Nissan liike.Jos edellinen pitää paikkansa lämmöt kyllä riittää 90 termarillä, etten sanoisi jopa liiankin hyvin.
        Lisäksi sanoisin että lämpömittarin neulan pitäisi olla klo 9:ssä kun klo 15 neula ei näy. Kaiken lisäksi asteikko ei ole symmetrinen joten puoliväli on neulan verran vaille klo 9:stä.
        Tämä jälkimmäinen oli kyllä saivartelua.

88 on hyvä aste määrä sillä ei pitäisi ikkunat huurtua.Heitin ton 90 kun Volvoissa pidetään tota termaria.Ei tule vilu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2926
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      52
      2313
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      1997
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1733
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      108
      1675
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1317
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      58
      1232
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1181
    Aihe