Voisitteko kertoa hakuprosessista kun haluaa Englantiin opiskelemaan, onko yliopistojen vaatimukset korkeampia kuin suomalaisten? mistä voisin löytää oppilaitoksia joissa opetetaan historiaa erityisesti?
millaista opiskelu on? millaiset asunnot, lukukausimaksut jne.. tiedän että ne ovat yliopisto kohtaisia ja myös senkin mukaan määräytyviä missä päin asunto on. Saako Kelalta paljon opintotukea?
kiitos vähäisimmistäkin tiedoista :)
Opiskelu englannissa
8
1337
Vastaukset
- capo
elikka... asusetelen tallakin hetkella
taalla englannissa.
asun liverpoolissa ja voin kertoa etta tama
on varsinainen persreika. koulu jossa kayn on
aivan mahtava ja opin joka paiva jotain uutta, mutta taa kaupunki, huh...
asumisolot on keskiaikaset. kaikki haluu etta
laskut maksetaan shekeilla? paikalliset on rumia ja niitten puheesta ei saa mitaan tolkkua. kunnollista ruokaa ei saa mistaa ja kaikki pitaa
aina keittaa rasvassa.
taloissa vetaa ja ikkunat on yksinkertasia.
kaikki dokaa koko ajan, enemman kun suomessa jopa. ja taa kaupunki on ihan vitun likanen.
kukaan ei siivoo mitaan. ei o minkaanlaista puhtaanapitolaitosta tai talonmiehia/huoltoyhtioita. joskus jotkut tyottomat ja koditomat spedet laitetaan lakasemaan ydinkeskustan katuja...
ma haluun pois, mutta viela on puoltoista vuotta
jalella.
paasyvaatimuksista... noh, ma oon hyva siina mita ma teen, mutta en ollu jaksanu hoitaa lukioo loppuun. silti paasin yliopistoon:) elikka kandin paperit ilman valkolakkia.
lukukausimaku mun kurssilla (3-vuotinen) on runsaat £8.000 vuodessa, mutta jee jee. Department for Education and Skills maksaa sen:)
Sun pitaa joko olla yli 25v tai todistaa, etta oot
"independent student", eli pidat huolen itse itsestasi, etka ela vanhempies kustannuksella.
Kela maksaa mulle 412 euroo kuussa, joka ei riita kylla mihinkaan ja kun tuhlaan aina opintolainankin johonkin kalliiseen laitteeseen, niin olen aika kusessa koko ajan...
mun koulussa on ulkomaisia oppilaita ihan sikana ja opiskelu on paasaantosesti mukavaa. joskus taa kaupunki masentaa, mutta onneks on tyttoystava mukana jonka kanssa voi teha kaikkee kivaa ja unohtaa tan kaupungin.
en henkilokohtasista syista valitsis opiskelupaikaks liverpoolia, mutta englanti opiskelupaikkana voi olla just se juttu jota kaipaat. ma oon ainakin saanu sellasen potkun perseeseen, etta alas ei o tulemista. jatkan
taalta sitten kaliforniaan opiskelemaan elokuvaa.
jos en olis lahteny tanne, niin olisin varmaan toissa jossain paskapaikassa ja haaveet ja unelmat jais toteuttamatta.
vaikka hieman purinkin tossa vitutusta, niin hittoon sielta ja nakemaan maailmaa. sen jalkeen
osaa arvostaa suomeakin:)- ...
Niin että kertoisitko lisää tosta department for education and skills jutusta. Nimittäin ei olis kauheesti varaa maksaa tota 10 000e mitä noi yliopistot yleensä vaatii...
- Laura
... kirjoitti:
Niin että kertoisitko lisää tosta department for education and skills jutusta. Nimittäin ei olis kauheesti varaa maksaa tota 10 000e mitä noi yliopistot yleensä vaatii...
Jos haet Englantiin yliopistoon, maksimimäärä mitä EU:n kansalainen joutuu vuodessa maksamaan on £1150, eli n. 1630€. Muut kuin EU:n tai pohjoismaiden opiskelijat joutuu maksamaan noita £7000-£8000 lukukausimaksuja. Eli kyllä tosta jo uskoisi selviävän... Skotlannissa ideana se, että valmistuessa pitää maksaa se vissiin £2000, mutta itse opiskeluaikana on täysin ilmaista.
DfES:ltä saattaa saada tukea tuohon £1150, mutta harva suomalainen sitä kuitenkaan saa. Ja ko. tukea voi hakea vasta sitten, kun on saanut opiskelupaikan. - henezki
Laura kirjoitti:
Jos haet Englantiin yliopistoon, maksimimäärä mitä EU:n kansalainen joutuu vuodessa maksamaan on £1150, eli n. 1630€. Muut kuin EU:n tai pohjoismaiden opiskelijat joutuu maksamaan noita £7000-£8000 lukukausimaksuja. Eli kyllä tosta jo uskoisi selviävän... Skotlannissa ideana se, että valmistuessa pitää maksaa se vissiin £2000, mutta itse opiskeluaikana on täysin ilmaista.
DfES:ltä saattaa saada tukea tuohon £1150, mutta harva suomalainen sitä kuitenkaan saa. Ja ko. tukea voi hakea vasta sitten, kun on saanut opiskelupaikan.Onko englannin yliopistoissa paljon suomalaisia tai suomalaisia opettajia..? mut jos sinne lähtee täytyykö olla hyvä kielitaito..?
- Laura
henezki kirjoitti:
Onko englannin yliopistoissa paljon suomalaisia tai suomalaisia opettajia..? mut jos sinne lähtee täytyykö olla hyvä kielitaito..?
On muutama yliopisto, jossa tuntuu olevan normaalia enemmän suomalaisia(Sussex,Westminster..-näin olen kuullut, ei faktatietoa), mutta uskoisin että missään ei ole kuin 0-10suomalaista opiskelijaa. en usko että yhtään suomalaista opettajaa.
Riippuu oletko muuten sosiaalinen.. lukion a:lla enkusta pärjää yhtä hyvin kuin L:n enkulla, jos yliopisto vain ottaa sinut opiskelijaksi..kyllä sen kielen oppii. tietysti ottaa oman aikansa riippuen siitä tasosta, jolla lähdet sinne.:)
- ...
Haku "yhteishaun" kautta. UCAS niminen pulju hoitaa hakuhomman ja sieltä saat hakupaperit. UCASin sivuilta voit tutkailla tietoja kaikista britannian yliopistoista, eri oppiaineista jne. linkki: www.ucas.ac.uk
Sisäänpääsy pääsääntöisesti helpompaa kuin Suomen yliopistoihin. Moniin yliopistoihin pääsee sisään vielä syksylläkin ns. clearing haussa, jolloin haettavana on sellaiset paikat joihin ei ole ollut tunkua. Siinäkin on vielä ihan hyvät mahdollisuudet löytää itselleen sopiva paikka. Sisäänpääsy erittäin helppoa.
Ero sisäänpääsyssä suhteessa Suomen yliopistoihin on sitten lähinnä vain brittien huippukorkeakoulujen kohdalla, eli Oxford, Cambridge, LSE jne. Niissä on ymmärtääkseni myös pääsykokeet.
Sisäänpääsyyn ei pääsääntöisesti vaadita muuta kuin hyväksytysti suoritettu kielikoe ja yo-paperit sekä hakulomakkeeseen lyhyt essee ja mahdollinen suosittelija, esim. lukion enkunope tai joku muu, vaikka sitten hissan ope sinun tapauksessasi.
Lukukausimaksu EU:n jäsenvaltion kansalaiselle max. n. 1000 puntaa/vuosi. Asunnot surkeita, asuminen suht. kallista. Kelalta saa hitusen normaalista korotetun opintotuen (asumislisä korotettu, laina korotettu, opintoraha taitaa olla sama). Lontoossa tai muissa suuremmissa kaupungeissa opintotuki ei riitä juuri mihinkään tai ainakin tiedossa on aikamoista kitkuttamista. - Laura
Mä hain itse juuri, ja voisin sanoa, että British Councilista on ollut aivan äärettömästi hyötyä. Varsinkin jos pääset käymään paikan päällä (edellyttäen että asut pääk. seudulla), mutta myös netin ja puhelimien välityksellä saa paljon apua. Sinne siis vain.:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi614230Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1521794Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141503Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !351248Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1671046- 56904
- 76895
Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54811Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.162809- 39781