Bella Falcon 26 käyttökokemuksia

Mahdollinen ostaja

Nyt kaivattaisiin käyttökokemuksia (hyviä ja huonoja) Bella Falcon 26:sta. Ajo-ominaisuuksista, asuttavuudesta jne.

27

25456

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Put Put

      Valitettavasti en ole itse ollut edes tuollaisen paatin kyydissä, joten minulla on mielipide vain Falconin ulkonäöstä: linjakkaan ja fiksun oloinen paatti – epäilemättä vene Bellan malliston halutuimmasta päästä!

      Pari vuotta sitten TV:ssä pyöri veneilyaiheinen TV-ohjelma, jossa ohjelman vetäjä Tom Pöysti vieraili muutaman kuuluisuuden veneellä. Näin osan jaksosta, jossa oltiin oopperalaulaja Jaakko Ryhäsen kyydissä. Olen jokseenkin varma, että vene oli nimenomaan Bella Falcon 26. Kipparibasso murahteli tyytyväisenä, kuinkas muuten!

    • Late

      Itselläni ei ole käyttökokemuksia mutta mitä olen kuullut on runko hyvä mutta siihen rakennettu kansimökki liian iso, joka pilaa ominaisuuksia... Runkohan ei ole Bellatiimin piirtämä.

    • Pekka

      Pari kautta on Falconilla ajeltu ja tyytyväisiä ollaan.Falconin runkohan on hyvä ja vahva, pohjan v-kulma perässä n. 22 astetta, joten menee kelissä kuin kelissä kohtuullisen pehmeästi. Satamissa helppo hallita, ei herkkä tuulille. Asuttavuudesta ei hirveästi kokemuksia,mutta miksei jopa 4 henkeä voisi tässä veneessä yöpyä. Kaikki tarvittavahan löytyy, wc,keitin,lämmitin, makea vesi ym.
      Moottoriksi riittää esim. VP kad 32 170 hv, mikä on itsellänikin, huippunopeus on 31 solmua (gps) ja matkanopeus 25-28 solmua. Lisätehosta ei tosin olisi haittaakaan, koska Falconin ominaisuudet kyllä riittäisivät paljon suurempiinkin nopeuksiin.Rungon on muuten piirtänyt italialainen Renato Molinari, tunnettu kilpavenesuunnittelija takavuosilta.
      Miinuspuolelle voisi laittaa korkean hinnan(mutta kaikki veneethän maksaa hirveästi) ja kohtalaisen ahtaanoloisen ruokailutilan, wc lohkaisee juuri tästä kohtaa melkoisen osan.
      Rehellisyyden nimissä en keksi kyllä muuta moitittavaa, kiva vene kaikin puolin.

      • mikko k.

        kyllä on onnettomat nopeudet, mitä saavutat.
        Laita nyt vähintään KAD 300 siihen veneeseen.
        Tollehan nauraa jo lokit, kun putputat kuin skeidat housussa.


      • Pekka
        mikko k. kirjoitti:

        kyllä on onnettomat nopeudet, mitä saavutat.
        Laita nyt vähintään KAD 300 siihen veneeseen.
        Tollehan nauraa jo lokit, kun putputat kuin skeidat housussa.

        Joo, KAD 300 olisi kyllä ihan OK, mutta kun ei ole niin hirveä kiire enää nykyisin.
        On tullut joskus ajettua kisatouhuissa huomattavasti kovempaakin. Missä olit muuten itse esimerkiksi vuonna 1976, mun vehkeet kulki jo silloin yli 70 solmua.


      • kunde
        Pekka kirjoitti:

        Joo, KAD 300 olisi kyllä ihan OK, mutta kun ei ole niin hirveä kiire enää nykyisin.
        On tullut joskus ajettua kisatouhuissa huomattavasti kovempaakin. Missä olit muuten itse esimerkiksi vuonna 1976, mun vehkeet kulki jo silloin yli 70 solmua.

        oikeinko 70 solmua??


    • mikko k.

      kamalannäköinen, huonolaatuinen, hirveät ajo-ominaisuudet, eikä voi ajaa ulkotiloista. Kuka helvetti oikeasti sellaista paskaa hankkii. Kilohinta on kyllä tietysti halpa, mutta silti.

      • JRM

        Mielipiteet vaihtelee hyvin paljon. Riippuu varmaan siitä mihin venettä käyttää. Mikko K.lla on hyvin negatiivinen kanta, mutta mihinköhän veneeseen hän vertailee (ei voi ajaa ulkotiloista).

        Olen ajanut falconilla 4 kesää, ja olen pääsääntöisesti tyytyvällinen veneeseen. Kaikki veneet ovat kompromisseja, joten asioihin pitää suhtautua oikein.

        Hyviä puolia:

        Nopea runko, 23 asteen pohja. Minulla on 260 hv, joten huippunopeus on noin 39-40 solmua.

        Kevytkulkuinen runko, ei rasita moottoria matkanopeuksilla (minulla 28-32 solmua).

        Kuiva vene. Sateella ajaa mukavasti sisältä lämmössä ja kuivassa. En kaipaa ulkoohjaamoa. Jos ajan hiljaa voin istua katolla ja ohjata jalalla tai autopilootin kaukosäätimellä.

        Sisustus on melko laadukas (hintaan nähden).

        Huonoja puolia:

        Nopeusalue 0-7 ja 25-40 solmua isolla dieselillä. Liukunopeuden voi kyllä pudottaa 17-18 solmuun trimmeillä.

        Vene on hyvin herkkä painolle (ainakin isolla konella). Vaikea nostaa liukuun kuuden hengen kuormalla aallokossa - matkustajien pitää siirtyä.

        Karkea yleiskuvaus:

        Vene soveltuu tosi hyvin nopeaksi yhteysveneeksi tai retkiveneeksi.

        Matkaveneeksi kahdelle aikuiselle (ehkä pienillä lapsilla).


      • mikko k.
        JRM kirjoitti:

        Mielipiteet vaihtelee hyvin paljon. Riippuu varmaan siitä mihin venettä käyttää. Mikko K.lla on hyvin negatiivinen kanta, mutta mihinköhän veneeseen hän vertailee (ei voi ajaa ulkotiloista).

        Olen ajanut falconilla 4 kesää, ja olen pääsääntöisesti tyytyvällinen veneeseen. Kaikki veneet ovat kompromisseja, joten asioihin pitää suhtautua oikein.

        Hyviä puolia:

        Nopea runko, 23 asteen pohja. Minulla on 260 hv, joten huippunopeus on noin 39-40 solmua.

        Kevytkulkuinen runko, ei rasita moottoria matkanopeuksilla (minulla 28-32 solmua).

        Kuiva vene. Sateella ajaa mukavasti sisältä lämmössä ja kuivassa. En kaipaa ulkoohjaamoa. Jos ajan hiljaa voin istua katolla ja ohjata jalalla tai autopilootin kaukosäätimellä.

        Sisustus on melko laadukas (hintaan nähden).

        Huonoja puolia:

        Nopeusalue 0-7 ja 25-40 solmua isolla dieselillä. Liukunopeuden voi kyllä pudottaa 17-18 solmuun trimmeillä.

        Vene on hyvin herkkä painolle (ainakin isolla konella). Vaikea nostaa liukuun kuuden hengen kuormalla aallokossa - matkustajien pitää siirtyä.

        Karkea yleiskuvaus:

        Vene soveltuu tosi hyvin nopeaksi yhteysveneeksi tai retkiveneeksi.

        Matkaveneeksi kahdelle aikuiselle (ehkä pienillä lapsilla).

        minä ajelen sea ray sundancerilla (2x diesel).
        En ymmärrä, että joku saa fiiliksiä siitä, että voi ajaa venettä jaloillaan.
        Siis sehän on todellakin vaarallista.
        Onnea vain sinulle, jos haluat ajaa hikikopissa ja jäädä kauniista ilmoista vaille.

        Ja mitä sadekeliin tulee niin minunkin veneeni menee silloin erinomaisesti. Pitää olla vain tuulilasin pyyhkijät sekä luonnollisesti lämmityslaite.

        Saako kysyä, että jos kerran pitää olla sisäohjaamo niin mikset hanki yläohjaamovenettä kuten Princess tai Fairline tai Azimut? Niissä on sisustuskin huomattavasti laadukkaampi kuin askeettisessa, halvalla tehdyssä bellassa.

        "syö kanaa ja boikotoi sonnista - se on kiero mies"


      • Late
        JRM kirjoitti:

        Mielipiteet vaihtelee hyvin paljon. Riippuu varmaan siitä mihin venettä käyttää. Mikko K.lla on hyvin negatiivinen kanta, mutta mihinköhän veneeseen hän vertailee (ei voi ajaa ulkotiloista).

        Olen ajanut falconilla 4 kesää, ja olen pääsääntöisesti tyytyvällinen veneeseen. Kaikki veneet ovat kompromisseja, joten asioihin pitää suhtautua oikein.

        Hyviä puolia:

        Nopea runko, 23 asteen pohja. Minulla on 260 hv, joten huippunopeus on noin 39-40 solmua.

        Kevytkulkuinen runko, ei rasita moottoria matkanopeuksilla (minulla 28-32 solmua).

        Kuiva vene. Sateella ajaa mukavasti sisältä lämmössä ja kuivassa. En kaipaa ulkoohjaamoa. Jos ajan hiljaa voin istua katolla ja ohjata jalalla tai autopilootin kaukosäätimellä.

        Sisustus on melko laadukas (hintaan nähden).

        Huonoja puolia:

        Nopeusalue 0-7 ja 25-40 solmua isolla dieselillä. Liukunopeuden voi kyllä pudottaa 17-18 solmuun trimmeillä.

        Vene on hyvin herkkä painolle (ainakin isolla konella). Vaikea nostaa liukuun kuuden hengen kuormalla aallokossa - matkustajien pitää siirtyä.

        Karkea yleiskuvaus:

        Vene soveltuu tosi hyvin nopeaksi yhteysveneeksi tai retkiveneeksi.

        Matkaveneeksi kahdelle aikuiselle (ehkä pienillä lapsilla).

        Eli hyvä runko mutta liian painava vene (= iso kansimökki). Miten korkea se liukukynnys olikaan?


      • JRM
        mikko k. kirjoitti:

        minä ajelen sea ray sundancerilla (2x diesel).
        En ymmärrä, että joku saa fiiliksiä siitä, että voi ajaa venettä jaloillaan.
        Siis sehän on todellakin vaarallista.
        Onnea vain sinulle, jos haluat ajaa hikikopissa ja jäädä kauniista ilmoista vaille.

        Ja mitä sadekeliin tulee niin minunkin veneeni menee silloin erinomaisesti. Pitää olla vain tuulilasin pyyhkijät sekä luonnollisesti lämmityslaite.

        Saako kysyä, että jos kerran pitää olla sisäohjaamo niin mikset hanki yläohjaamovenettä kuten Princess tai Fairline tai Azimut? Niissä on sisustuskin huomattavasti laadukkaampi kuin askeettisessa, halvalla tehdyssä bellassa.

        "syö kanaa ja boikotoi sonnista - se on kiero mies"

        Eihän se varmaan kannata, mutta vastaukseksi sinulle:

        Ajan venettä jaloilla vain runkonopeuksilla. Kestää suunilleen sekunnin verran kuin laskeudun katolta seisomaan ratin taakse - ei ole mielestäni kovinkaan vaarallista.

        Vene ei ole vielä koskaan muuttunut hikikopiksi, jos pitää kattoluukkua ja ovea auki niin ei ole vielä koskaan tullut kuuma sisällä.

        En tykkää pressuilla leikkimisestä, ja pressut eivät mielestäni pidä kosteutta ulkona.

        Princess, Fairline ja Azimutit on mielestäni vähän isoja yhteysveneeksi sisäsaaristoon. Isompia veneitä saa sitten esim Feadshipiltä tai Royal Huismanilta, tai ehkä joku Lurssenin paattikin olisi kiva?


      • Pekka
        mikko k. kirjoitti:

        minä ajelen sea ray sundancerilla (2x diesel).
        En ymmärrä, että joku saa fiiliksiä siitä, että voi ajaa venettä jaloillaan.
        Siis sehän on todellakin vaarallista.
        Onnea vain sinulle, jos haluat ajaa hikikopissa ja jäädä kauniista ilmoista vaille.

        Ja mitä sadekeliin tulee niin minunkin veneeni menee silloin erinomaisesti. Pitää olla vain tuulilasin pyyhkijät sekä luonnollisesti lämmityslaite.

        Saako kysyä, että jos kerran pitää olla sisäohjaamo niin mikset hanki yläohjaamovenettä kuten Princess tai Fairline tai Azimut? Niissä on sisustuskin huomattavasti laadukkaampi kuin askeettisessa, halvalla tehdyssä bellassa.

        "syö kanaa ja boikotoi sonnista - se on kiero mies"

        Mitä tulee Raimo Sonniseen, en ymmärrä väitettä kieroudesta. Mies joka -70 luvulla teki lasikuituhommia eräällä Jollaksessa sijaisevalla venefirmalla, on polkaissut vuosien varrella yrityksen, joka työllistää 185 henkeä, liikevaihtoakin on mukavat yli 30 milj.euroa.
        Minä en ainakaan boikotoi, nostan mielummin hattua ja saatan vaikka ostaa jonkun veneen silloin tällöin.


      • Kitten

        Todella hyvä vene, hyvää aja kelissä kuin kelissä. Huomattavasti käytännöllisempi kuin rämisevät jenkkiveneet, joilla ei voi ajella kuin auringon paisteessa.


    • scand

      Terve. Ei varmaan ole kovin asuttava. Mutta varmasti asiaa kannattaa lähestyä pohtimalla mitä tulevalta veneeltään hakee. Kesämökin korviketta, jossa asutaan 4 vk putkeen, vai välinettä jolla pääsee paikasta toiseen mukavasti ja nopeasti.

      • Mikko k.

        Kuka asuu veneessä 4 viikkoa putkeen?
        Ei varmaan kukaan, ei nykyään ole aikaa, kun on työtehtäviä ja tulee muita lomamatkoja väliin.
        Eikä sitä jaksa hullukaan asua 4 viikkoa veneessä.
        Sitä paitsi esim. harvoille golfkentille pääsee veneellä.
        Parempi pitää kohtuus mukana ja asua vaikka viikko kerrallaan.


      • Ex-searay
        Mikko k. kirjoitti:

        Kuka asuu veneessä 4 viikkoa putkeen?
        Ei varmaan kukaan, ei nykyään ole aikaa, kun on työtehtäviä ja tulee muita lomamatkoja väliin.
        Eikä sitä jaksa hullukaan asua 4 viikkoa veneessä.
        Sitä paitsi esim. harvoille golfkentille pääsee veneellä.
        Parempi pitää kohtuus mukana ja asua vaikka viikko kerrallaan.

        Kuka helvetti kehtaa ajaa noin paskalla veneellä kun Sea Ray Sundancer. Kamalan näköinen,
        huonolaatuinen,aivan kamala ajaa, KUKA tollasen
        jenkkipaskan oikeesti hankkii ??


      • Viime syksynä nähtyä
        Ex-searay kirjoitti:

        Kuka helvetti kehtaa ajaa noin paskalla veneellä kun Sea Ray Sundancer. Kamalan näköinen,
        huonolaatuinen,aivan kamala ajaa, KUKA tollasen
        jenkkipaskan oikeesti hankkii ??

        Olen aivan samaa mieltä ja yleensä Searay-miehet ovat sumun yllättäessä ankkurissa ja kahvipaussilla…sattuneesta syystä!

        Eihän sitä sumussa voi ajaa!!!


      • Juuso
        Viime syksynä nähtyä kirjoitti:

        Olen aivan samaa mieltä ja yleensä Searay-miehet ovat sumun yllättäessä ankkurissa ja kahvipaussilla…sattuneesta syystä!

        Eihän sitä sumussa voi ajaa!!!

        Meri Reijo. Eikö se jo kerro aika paljon, mitä? Reijot ajaa niillä salihouusut lepattaen ja vyölaukku pömppövatsan alla retkottaen. Satamassa aamulla kaljapullot kilisee avotilan kokolattiamatolla (sairaan hyvä materiaali). Stereot soittaa jotain paskasävelmää tai parhaassa (pahimmassa) salihouusuinen kippari tapailee epävireisestä kitarastaan sointuja ja jollottaa Suomi-ilmiötä. On nähty. Jos ihmettelette, miksi kirjoitan houusut, olen katsonut liikaa vanhoja Kummeleita.


      • AriT
        Mikko k. kirjoitti:

        Kuka asuu veneessä 4 viikkoa putkeen?
        Ei varmaan kukaan, ei nykyään ole aikaa, kun on työtehtäviä ja tulee muita lomamatkoja väliin.
        Eikä sitä jaksa hullukaan asua 4 viikkoa veneessä.
        Sitä paitsi esim. harvoille golfkentille pääsee veneellä.
        Parempi pitää kohtuus mukana ja asua vaikka viikko kerrallaan.

        asuvani veneessäni koko kesäloman ja useimmat viikonloput veneilykautena siihen vielä päälle. Tätä rataa on mennyt n. vuodesta -83, muutama veneetön välivuosi, mutta ainakin viimeiset 10 vuotta lomat veneillen. Viime kesänäkin päivää vaille neljä viikkoa putkeen veneessä, ei yhtään yötä maissa. Eipä ole kyllästymistä vielä havaittu, joka kevättä ja alkavaa veneilykautta odotetaan yhtä suurella innolla. Vaikka kohteena onkin niin pieni lätäkkö kuin Saimaa, niin joka kesä tähän asti on riittänyt uusia löytöjäkin.

        Falconistakin voisin mainita oman mielipiteeni: ahdas ja kallis, mutta ihan kiva ajaa pienellä kuormalla...


      • turvallista ilman tutkaakin?
        Viime syksynä nähtyä kirjoitti:

        Olen aivan samaa mieltä ja yleensä Searay-miehet ovat sumun yllättäessä ankkurissa ja kahvipaussilla…sattuneesta syystä!

        Eihän sitä sumussa voi ajaa!!!

        ..voi tulla joku sinunlaisesi sokkona kahvapohjassa vasemmalta kylkeen..


    • kokemusta

      Falcon 26 Fantino kuuluu niihin veneisiin joiden myynti käytettynä on helppoa, kauppiailla yleensä jonossa useampi poka hyvälle käytetylle Falconille. Falcon uudistui vuonna 1998, jolloin
      periaatteessa perusrunkoa lukuunottamatta uusittiin koko vene.

    • Turskanen

      Olen hankkimassa vähän canhempaa Bella Falconia. Vene on todella hyvä ajaa ja ei mitenkään liaan ahdas sisätiloista. hyvät vasrusteet ja mielestäni riitävän laadukas. jenkkiveneitä kävin myös katsomassa. Yhtään hyvää ei ole vielä tullut vastan. Yleensä suttuiset siätilat, jopa homeessa, halvalla tehdyn näköisiä jne.

      • Fanny07

        Kolmatta kesää Falconilla ajettu (260hv bensa). Tilattiin uusi, juuri ennenkuin tehdas paloi. Toimitus viivästyi ja piti itse viimeistellä tehtaan puutteet (viimiestely). mm potkurit piti vaihtaa sopiviksi (oli liian isot). Nyt nousee plaaniin kuormallakin, vain trimmejä käyttämällä.

        Kaksi aikuista ja kaksi lasta mahtuu hyvin, kun ollaan muutama yö kerrallaan (n. 10 yötä kesässä). Tosin kokoluokassa ja hintaluokassa ei muissakaan hurjan suuria tiloja. Bensakoneella edullinen ja dieselin hintaerolla ajelee ainakin 20 vuotta.

        Pohjan ansiosta herkkä tuulelle, mutta trimmit auttaa matkalla ja keulapotkuri (lisäv.) satamissa.


    • Falconisti

      Perheellemme on kertynyt käyttökokemuksia uudesta Falcon 26:sta viimeiseltä kahdelta kesältä. Moottoriksi valitsemme 200 hv dieselin, jolla mielyttäväksi matkanopeudeksi muodostuu 22-25 solmua ja kulutus pysyy varsin kohtuullisella tasolla. Huippunopeus ei perhekäytössä retkeiltäessä ole mielestäni ole veneelle kovin oleellinen ominaisuus vaan se miten vene toimii matkanopeusalueella.

      Varustuksena diesel käyttöinen liesi ja lämmitin ovat olleet erittäin hyviä valintoja sillä käyttävät samaa polttoainesäiliötä kuin varsinainen moottorikin. Muutoin lämminvesijärjestelmä, maasähkösysteemi, radiopaketti, tiikkipinnoitteet, kuomu, keulapeite, jne varustelu ovat osoittautuneet erinomaiseksi valinnoiksi veneeseemme.

      Kooltaanhan Falcon on melko pieni ja nykymittapuun mukaan rungoltaan kapea, mutta 4 henkinen perheemme on pärjännyt tällä ihan hyvin. Pisin yhtäjaksoin reissu tältä kesältä oli kahta päivää vaille 3 -viikkoinen lomamatka saaristomerellä. Rungoltaan syvä v-pohja tuntuu tomivan allokossa mallikkaasti, mutta tästä aiheutunee toisen kirjoittajan muistuttama liukukynnys. Omassa veneessä trimmitasojen ja moottoritrimmin avulla kulkuasennon säätäminen on helppoa.

      Itse en ole katunut venevalintaa. Ylipäänsä näitä Falconeita näkee merellä paljon - ehkä se kertoo jotakin veneen suosiosta.

      • Tulentallaaja

        Yhden kesän perusteella olen "Falconistin" kanssa pitkälti samaa mieltä. Meilläkin on 200 hv diesel. Diesel on mielestäni turvallisuus- ja etenkin mukavuustekijä, koska polttoainetta kuluu vähemmän kuin bensakoneella. Koneiden hintaeroa ei meidän ajomäärillä koskaan saada takaisin. Radiopakettia, kuomua ja keulapeitettä meillä ei ole. Keulapeite voisi olla ihan kiva kahdenkin hengen käytössä. Keulapotkuri on hyvä valinta tähän veneeseen, vaikka ilmankin pärjää. Makeavesisäiliö (70 ltr) on mielestämme liian pieni ja samoin septi (45 ltr). Pelastusrenkaalle ei oikein löydy paikkaa. Maasähköpistoke on veneen perässä ja siten aivan väärässä paikassa, koska laitureihin kiinnitytään yleensä keula edellä. Joissain satamissa tämä on jopa ainoa vaihtoehto. -Elokuussa ei Saaristomerellä näkynyt montaakaan Falconia. -Myyjä epäonnistui tehtävässään aivan täysin.


    • uipeloinen

      iltaa, tässä juuri katsoin Bellasta tietoja ja kulutuksia, jäi vähän auki noi tiedot. Mikä on Volvon 170hv dieselillä esim. normi matkavauhdin kulutus.

      • FrankZane

        1.0-1.3 L /maili.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

      Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1578
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

      Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

      Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      27
      1112
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

      Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      88
      1074
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

      Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      89
      986
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

      Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      188
      924
    7. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

      Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      98
      863
    8. Olet mielessäni

      viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      861
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

      Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      821
    10. 70
      799
    Aihe