Aurinkolasit vahvuuksilla

Vepa

Elikkäs tarkotus olis lähteä helmikuussa etelän aurinkoon ja nyt sitten pitäs hankkia aurinkolasit vahvuuksilla. No vahvuuksia ei ole kun yhden luokkaa ja nykyiset lasit on noin vuoden vanhat. Olen pohdiskellut lähinnä kahta vaihtoehtoa eli joko normaalit aurinkolasit vahvuuksilla tai sitten uudet lasit niihin linssit jotka tummuvat auringossa.

Mitäs mieltä olette kummat olisivat paremmat? Ja sitten jos on niitä omia kokemuksia...
Nuo auringossa tummat tuntuisivat ehkä kiinnostavimmilta kun ei tarvisi vahtaa rillejä sitten kun menee sisälle, mutta ne ilmeisesti ovat hieman iäkkäämpien ihmisten valinta kun niitä ei juuri parikymppisten päässä näe?

4

9630

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hiiret

sellaiset päällelaitettavat on edullisin vaihtoehto.

• rilli

Enpä sitä tiedä onko nuo auringossa tummuvat iäkkäämpien ihmisten vaihtoehto, koska mulla ainakin on semmoiset ja en ole mikään kovin iäkäs. Ehkä niitä ei nuorilla ole paljoa, koska ovat aika hinnakkaat...ne linssit meinaa.
      Kokemuksesta voin sanoa, että nämä ei tummu tarpeeksi auringossa, enempi saisi minusta tummua, itse asiassa paljonkin enemmän koska mun silmät ei tykkää kirkkaasta auringosta.
      Itse ajattelin ostaa ens kesäksi aurinkolasit vahvuuksilla ja nämä saa olla yleislasit.
      Hyvä puoli näissä on se, ettei näkymä ole koskaan liian tumma, kuten aurinkolaseilla tuppaa käymään jos on pilvisempi sää.

• sanna

Kannattaa vertailla hintoja. Esim. Instrumentariumissa on tarjous, että vahvuudella olevat aurinkolasit 69 e, sisältää siis pokat ja linssit. Ne silmälasien päälle tulevat klipsit on mun mielestä vähän epäkäytännölliset. Itsestään tummuviakaan en suosittele (en ainakaan pelkän etelänreissun takia), ne kuitenkin ovat sisätiloissakin aina vähän tummat. Eivätkä tummu esim. autossa, eli sinne täytyy hankkia joka tapauksessa erilliset aurinkolasit.
      Kannattaa vertailla eri optikkoliikkeitten hintoja. Itsestään tummuva linssi on usein kaikista kallein (siis jos sellaisiin nyt kuitenkin päädyt), lasien hinnaksi tulee helposti ainakin 400 euroa.
      Itse kun kävin syksyllä etelässä, käytin kaiken aikaa kertakäyttöpiilareita. Todella käytännölliset ja mukavat silmissä, enkä tarvinnut erillisiä vahvuuksilla olevia aurinkolaseja. Eikä tullut ikäviä rajoja kasvoihin.

• minä vain

Siis hetkinen, mitä tarkoitat kun käytit kertakäyttöisiä piilolinssejä?? Onko jotain aurinkopiilolinssejä olemassa? Olen itse käyttänyt piilareita ja niiden kanssa aurinkolaseja... Sillä vain tartuin tuohon kun sanoit ettei tullut ikäviä rajoja. Kyllähän rajat tulee jos aurinkolaseja käyttää... ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4332
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      155
      1823
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1533
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      38
      1297
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1073
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      58
      919
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      79
      915
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      843
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      821
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      791
    Aihe