Onko Mazda hyvä?

Tuleva omistaja?

Käytettyä autoa olen ostamassa ja nyt syynissä Toyota ja Mazda. Yleinen mielipide Tojoista tuntuu olevan, että ruostumista lukuunottamatta luotettavia käyttöautoja. Mites Mazdan kanssa on? Millainen joku -96 626 mahtaisi olla? Mikä olisi käytetyn kilometriraja? Mitä tyyppivikoja?

5

3382

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Madza 626 -87 dieselistä

Kilometrejä takana 742000
      Kuluvia osia aina sillon tällön on joutunu uusimaan mutta koneeseen ja vaihelaatikkoon ei ole tarvinnu tehdä mitään.
      Öljyn kulutus on vieläki alle desi/1000km.
      Jotain kulumista ilmeisesti on kummiski tapahtunu, sillä kylmänä käynnistäminen ei tahdo enää onnistua yli -20 pakkasesta. Vielä 500000ajettuna lähti yli -30pakkasesta.
      Mielestäni on silti turhaa laittaa autoa ostaessa mitään maksimikilometri rajaa sillä auto voi olla loistavassa kunnossa miljoonan jälkeenki, tai sitte surkeassa kunnossa 100000ajettuna, riippuu ihan miten hyvässä kunnossa auto on pidetty.

• ripa

Itse ostin vuosi sitten Mazdan jolla oli ajettu hyästi yli 300tkm. Koneessa ei vikaa. Kiihdyttimen kalvon joudui vaihtamaan. 80€. Siinä kaikki mitä olen remonttia sille tehnyt. Nyt mulla kaksi vaihtoehtoa. Joko ostan uuden auton tai vaihdan penkit autoon. Penkit ovat kyllä erittäin hyvä kuntoiset. Mutta niissä on mulle (olen pitkäselkäinen)liian lyhhyt selkä noja. Muuten olen ollut/olen tyytyväinen autooni.
        EI niitä kilometrejä kannata pelätä.

• coupen omistaja

Itselläni on 1988 626 coupe. Olen ajanut sillä 70000 kilometriä ja nyt mittarissa on 240000. Ainoa ei kuluva osa, joka on pitänyt uusia on puhaltimen etuvastussarja, 30€ osa. Vaihtokuntoon menneet osat ovat olleet iskarit, jouset, akku, jakopään hihna ja etujarruplat. Pakoputkikin on vielä alkuperäinen. Erittäin huoleton peli, ruostettakaan ei juuri ole. Tuosta 96 vuosimallista en tiedä, olen kuullut että ei ole niin luotettava auto kun vanhemmat tai uudet mallit. Tojotat on todella huonoja ajettavia, Mazdat on parempia. Suosittelen ennemmin Nissan Primeraa. Erittäin turvallinen, luotettava ja hyvä ajaa (katso www.folksam.se/engelsk/index.htm). Kannattaa katsoa myös www.carsurvey.org.

• Vesku

Hyvin on pelannut. Aino vika on istuinlämmittimien toiminnan lakkaaminen. Hyvä ajaa myös talvikelillä, tuntuma säilyy tiehen. Vaihteenvälitykset kohdallaan. Ei ruosteita. Talviautona hyvä, mm. peilien sähkölämmitys, ja muutenkin lämmintä riittää. Pari kertaa suojan jälkeen, kun on taas pakastanut,niin keskuslukitus reistaillut. Autolla ajettu 165.000km. Moottori ok, ei öljynkulutusta. Auto 626 vm. -96, 1.8HB. En tiedä missä Mazdat nykyisin tehdään, mutta tämä malli on ainakin aito Made in Japan-auto.

• Mazda

Täytyy muistaa että käytetty on aina käytetty, olipa merkki tai tavara mikä tahansa.
      Kun ostaa 96 vm auton, kyllä kilometrejä EI saa olla yli 200 000 , mitäs sitä valmiiksi loppuunajetulla tekee. n 150 tkm on sellainen ajomäärä, jota itse pidän rajana.
      Mazda on Hyvä auto. Samoin Toyota. Mazdoilla olen ajellut kauan, yksi ns tyyppivika on vetoakselit, niitä joskus tarvinnut vaihdella, mutta eipä isompia ole ilmennyt, moottori ei ole koskaan yhdestäkään hajonnut.
      Lähtiessäni autokaupoille, on mielessäni yksi asia, auto voi olla minkä värinen tahansa, kunhan se vain on punainen. Hyviä autokauppoja tv tyytyväinen mazdanomistaja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      192
      1331
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1148
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      870
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      745
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      712
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33