Jännitysniska & Hieronta

Haluan terveeksi!

Voiko jännitysniskaa poistaa hieronnalla? Tai millä yleensä sitä hoidetaan? Mulla soi joskus korvat, huimaa, en pysty olemaan saunassa kauaa, alussa masentunut olo, niska rutisee, keskittymisvaikeuksia...

Antakaa vinkkejä! Kiitos!

9

8669

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tode

oletko tarkistuttanut purentasi hammaslääkärillä?
      kyselee nimim. kokemusta purennan häiriöstä!

• Haluan terveeksi!

Tarkastutin viime keväänä. Ei ollut purennassa vikaa...

Teen kyllä paljon tietokoneen ääressä työtä. Vaikuttaako se niskojen kuntoon? Näytön ääressä työskentelyn jälkeen tulee epämiellyttävä olo...

• kokenut
        Haluan terveeksi! kirjoitti:

Tarkastutin viime keväänä. Ei ollut purennassa vikaa...

Teen kyllä paljon tietokoneen ääressä työtä. Vaikuttaako se niskojen kuntoon? Näytön ääressä työskentelyn jälkeen tulee epämiellyttävä olo...

hieroja auttaa asiaan eli niskasi on täysin kanissa. eli n 20 kertaa käy hierojalla niin alkaa helpottaa. itse tulin just hierojalta kyllä huomasi taas helpotuksen sen jälkeen, yhdestä kerrasta ei vaan juurikaan apua saa.

• Haluan terveeksi!
        kokenut kirjoitti:

hieroja auttaa asiaan eli niskasi on täysin kanissa. eli n 20 kertaa käy hierojalla niin alkaa helpottaa. itse tulin just hierojalta kyllä huomasi taas helpotuksen sen jälkeen, yhdestä kerrasta ei vaan juurikaan apua saa.

Kuinka usein on hyvä käydä hierojalla? Joka viikko vai joka toinen? En oo ennen käynyt...

• kokenut
        Haluan terveeksi! kirjoitti:

Kuinka usein on hyvä käydä hierojalla? Joka viikko vai joka toinen? En oo ennen käynyt...

aluksi kävin kerran viikossa 9 kertaa viikon väliajalla . nyt hieroja sanoi eilen kuin kävin että voidaan ruveta tahtia tiivistämään eli 2kertaa viikossa, huomenna menen taas. joulutauko vaan laittoi hoitoa pikkusen taaksepäin, kuin ei päässyt hierontaan. hierojani hieroo 45 min kerralla mikä on kerralle ihan hyvä aika. arvelin että käyn niin kauan että jännitys saataisiin loppumaan, niskasta on erittäin vaikea (mahdoton)itse jumpata jännitys pois.kiitos tietokoneiden ennen niitä ei ollu ongelmia niskassani.

• FIN
        kokenut kirjoitti:

aluksi kävin kerran viikossa 9 kertaa viikon väliajalla . nyt hieroja sanoi eilen kuin kävin että voidaan ruveta tahtia tiivistämään eli 2kertaa viikossa, huomenna menen taas. joulutauko vaan laittoi hoitoa pikkusen taaksepäin, kuin ei päässyt hierontaan. hierojani hieroo 45 min kerralla mikä on kerralle ihan hyvä aika. arvelin että käyn niin kauan että jännitys saataisiin loppumaan, niskasta on erittäin vaikea (mahdoton)itse jumpata jännitys pois.kiitos tietokoneiden ennen niitä ei ollu ongelmia niskassani.

Jännitysniskaa hoidetaan todellakin hieronnalla, jos kyse on jännitysniskasta. Päätteen ääressä työskentely on yksi suurimpia jännitysniskan ja yleensäkin niska/hartiaseudun vaivojen aiheuttajia. NH-seudun jumittumisen oireet ovat hyvin moninaiset. Joitakin mainitakseni: Huimaus, päänsärky, käsien puutuminen, sormien pistely, erinäiset yläraajojen särkytilat. Jännityksessä olevassa niska/hartiaseudussa ei veri pääse kunnolla kiertämään, ja/tai on hermo puristuksessa, mikä aiheuttaa edellä mainittuja oireita (ja monia muitakin oireita). Jännitys ei yleensä laukea omia aikojaan vaan vaatii ammattitaitoisen käsittelyn. Alussa jonkun sarjahieronnan esim. 5 tai 10X45 min. kerran tai kaksi käyntiä viikossa, ja jatkossa tahtia voi mahdollisesti harventaa. Kukin ihminen on erilainen, jotkut vaativat hierontaa usein, toiset harvemmin ja on niitäkin jotka eivät omien sanojensa mukaan tarvitse lainkaan hierontaa. Hyvänä apuna hieronnan ohessa ovat esimerkiksi kylmävoiteet. Ota yhteyttä paikkakuntasi hierojaan, sieltä saat varmasti avun vaivaasi.

• Haluan terveeksi!
        FIN kirjoitti:

Jännitysniskaa hoidetaan todellakin hieronnalla, jos kyse on jännitysniskasta. Päätteen ääressä työskentely on yksi suurimpia jännitysniskan ja yleensäkin niska/hartiaseudun vaivojen aiheuttajia. NH-seudun jumittumisen oireet ovat hyvin moninaiset. Joitakin mainitakseni: Huimaus, päänsärky, käsien puutuminen, sormien pistely, erinäiset yläraajojen särkytilat. Jännityksessä olevassa niska/hartiaseudussa ei veri pääse kunnolla kiertämään, ja/tai on hermo puristuksessa, mikä aiheuttaa edellä mainittuja oireita (ja monia muitakin oireita). Jännitys ei yleensä laukea omia aikojaan vaan vaatii ammattitaitoisen käsittelyn. Alussa jonkun sarjahieronnan esim. 5 tai 10X45 min. kerran tai kaksi käyntiä viikossa, ja jatkossa tahtia voi mahdollisesti harventaa. Kukin ihminen on erilainen, jotkut vaativat hierontaa usein, toiset harvemmin ja on niitäkin jotka eivät omien sanojensa mukaan tarvitse lainkaan hierontaa. Hyvänä apuna hieronnan ohessa ovat esimerkiksi kylmävoiteet. Ota yhteyttä paikkakuntasi hierojaan, sieltä saat varmasti avun vaivaasi.

Kiitos asiantuntevista tiedoista ja vastauksista kaikille! Autoitte todella paljon! Tuollaisia ihmisiä pitäisi olla enemmän täällä keskustelupalstoilla!

Nyt vain hierojalle ja luottaen siihen että oireet lähtevät!

• Ana

Vaikuttaako tuo jännitysniska psyykkeeseenkin? Esiintyykö muutakin kuin Depressiota?

• Ninnu

Hei, jos olet jo käynyt hierojalla niin varmasti olet saanut ohjeet, mutta jos et vielä ole niin olethan muistanut tarkistaa myös työasentosi, sama koskee myös nukkumaasentoa, onko mahdollisesti tyyny hyvä? sen lisäksi kyllä suosittelen että teet niitä venytyksiä, niska hartia seudulle. mitä sinä harrastat? jos harrastuksesi on jotain liikuntaa niin olethan huomioinut ettei rasitus siinä kohdistu niskan alueelle, jos sinulle ei ole harrastuksia, nii esim, sauvakävely ja tai kuntonyrkkeily tai vesijumppa ovat hyviä liikuntamuotoja jännitysniskaan, ellei näihin ole muuta rajoituksia kehossa. niska hartia seudun hierontaa voit ottaa vaikka joka päivä ja puolikintuntia päivässä riittää mutta suositus alussa olisi vähintään 2-3krt viikko.
      kun teet kaikkea näitä ja otat sen myös tavaksi, niin näillä pitäisi jännitysniskan oireet parantua tai ainakin helpottua, mutta jos kyseessä on jotain muuta niin eikä oireet parane niin mene lääkäriin.

Kiiots ja hyvää jatkoa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      139
      6639
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5719
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4480
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3882
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2956
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2392
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      35
      2248
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2187
    Aihe