Täällä oli joskus nakkisodan aikaan keskustelua
poikamaisista lepakoista naisten vessoissa..
Itseasiassa asia alkaa jo pikkuhiljaa nyppimään kun oikein kukaan ei tunnista naiseksi.. =/ No, oma mokahan tuo, kun pitää pukeutua pojaksi. Taitaa olla aika muuttaa hieman tyyliään..
Miten te, keitä myöskin luullaan alvariinsa pojiksi otatte asian vastaan?
Hetskubaareissa saa kyllä haluamaansa huomiota kauniilta naisilta, mutta tunnen itseni vaivautuneeksi kun tiedän olevani väärässä paikassa.
Harvemmin hetsku paikassa ainakaan omasta mielestäni pyörii naisia etsimässä naista..
Tavallaan koomista. Miehet kyllä tietävät minun olevan likka, mutta naisille menen miehestä kuin väärä raha.
..ja vielä..
Täällä joku itki asiasta, että onko olemassa naisellisia lesboja ja ketä oikeasti voi kiinnostaa äijämäisesti pukeutuvat lepakot.
(mielipiteet taisivat mennä pääosin femmejen puolelle..)
Onko sitten niitä, ketkä ovat kiinnostuneita poikamaisista tytöistä?
Miesmäisyydestä..
41
4323
Vastaukset
- Mode
Myös minä olen ulkonäöltäni poikamainen. Toisinaan on ihan kiva, että naiset vessassa kommentoivat jotakin. Joskus taas se ottaa päähän niin vietävästi. Tätä huomauttelemista tapahtuu siis aina heteropaikoissa. Homokuppiloissa saan käydä vessassa ihan ilman huomautuksia, vaikka juuri siellä niitä haluaisi kuulla...
Olen aina ollut poikamainen, se on osa minua. Se olen minä. En ole koskaan ajatellutkaan, että muuttaisin uloknäköäni, koska haluan olla juuri tällainen kuin olen.
Minä kyllä pidän juuri niistä poikamaisista naisista. Jos nainen on sen lisäksi vielä urheilullinen ja hoikka, niin minun katseeni kääntyy hänen peräänsä varmasti. Loppujen lopuksi kuitenkin muut seikat kuin vain ulkonäkö ratkaisevat.- Eliö
Öh.. Kun homo baarissa on myös tultu kummasteleen et kumpis olet poika vai tyttö..
Sitten kun ne homomiehetkin on yrittäny iskee.. =/
Noku niitä naisia pitäis hakee..
Niin taitais olla suotavaa edes jollain tapaa näyttää likalta. - Klaudia
Eliö kirjoitti:
Öh.. Kun homo baarissa on myös tultu kummasteleen et kumpis olet poika vai tyttö..
Niin taitais olla suotavaa edes jollain tapaa näyttää likalta.Kummallista, miten sitä yritetään iskeä pelkästään ulkonäön perusteella. Eikös sitä pitäisi ensin tutustua ihmiseen? Mitä se tuo iskeminen edes on? Onko se sitä, että ensin kiinnostuu jostakin ihmisestä ulkonäön perusteella ja sitten ajattelee, että tuo minun on saatava ja sitten menee tekemään tuttavuutta tarkoituksena kaapata ko. henkilö mukaan kotimatkalle (jomman kumman luo)?
Minua ei ole kukaan ikinä ns. iskenyt, ei mies eikä nainen. Ei ole tainnut kukaan koskaan edes yrittääkään. Olisin minä kai sen huomannut.
Olen kyllä jutellut joskus ravintolassa uusienkin ihmisten kanssa, mutta se on ollut vain sellaista jutustelua. Jotkut ovat kyllä tykänneetkin tai niin ne väittivät. Olen joskus saanut kuulla kohteliaisuuksia myös ulkonäöstäni, mutta eipä niitä osaa oikein arvostaa, kun tietää, että se on vain pintakiiltoa, silmänlumetta, meikkiä. Sisältä minä olen jotakin muuta ja vain sillä on loppujen lopuksi merkitystä.
Minä olen aina ollut naisen näköinen, en sano että naisellinen, vaikka sitäkin olen ollut (aiemmin enemmän kuin nykyään), mutta naispuoliset ystäväni ovat olleet aina huomattavasti kauniimpia kuin minä, ja muutenkin fiksumpia. Minä olen saanut jäädä varjoon. Vierestä on viety aina.
Eikä minulle ole riittänyt pelkästään se, että näytän naiselta, vaan aina on ollut hirveän kovat ulkonäköpaineet, että näyttää nimenomaan hyvännäköiseltä. Kaunista minusta ei saa tekemälläkään, mutta erottua pitää silti ja tietysti edukseen. Ylilyöntejäkin on tullut tehtyä (liikaa koruja) ja näin jälkeen päin hävettää.
Haluavatkohan kaikki naiset näyttää kauniilta, myös äijämäiset lesbot?
Nyt olen ruvennut pohtimaan sitä, että pitäisikö minun sittenkin muuttaa tyyliäni poikamaisempaan/miesmäisempään suuntaan, jos minusta sitten pidettäisiin enemmän. En kuitenkaan osaa olla ilman meikkiä, kun olen käyttänyt sitä nuoresta asti. Kaiken lisäksin näytän ihan kauhealta ilman meikkiä. Siinäpä ongelma.
Meikkivarastoni ovat mittavat ja koko ajan hankin lisää enemmän kuin olisi edes tarpeen. Rakastan meikkejäni, värejä ym. mutta en kuitenkaan välittäisi aina meikata. On se joskus aika työlästä ja aikaavievää. Näin vanhempana meikkaaminen on vaikeampaakin, kun pitäisi näyttää kaiken muun lisäksi vielä nuoremmalta kuin mitä ikää on mittarissa.
Minkähänlaista minunkin elämäni olisi miesmäisenä naisena? Tuskin pukeutuisin jätkämäisesti, sillä en saisi itseäni ulko-ovesta ulos. Leikkaisinko tukan lyhyeksi ja laittaisin siihen keratiinia? Käyttäisinkö partavettä ja solmiota ja jättäisin säärikarvani ajelematta?
Saattaisivat ihmiset olla ihmeissään, jos muuttuisin niin paljon, että alkaisin näyttää selvästi mieheltä.
- Sorry vaan, mutta tyylin muuttaminen ei minulta onnistu. Jos olisin miesmäinen, pelkäisin itsekin itseäni. Tuskinpa tässä kukaan mitään menettää. Olen onnellinen, että olen nainen... ja "voin valita itse" oman tyylini. - Klaudia
Klaudia kirjoitti:
Kummallista, miten sitä yritetään iskeä pelkästään ulkonäön perusteella. Eikös sitä pitäisi ensin tutustua ihmiseen? Mitä se tuo iskeminen edes on? Onko se sitä, että ensin kiinnostuu jostakin ihmisestä ulkonäön perusteella ja sitten ajattelee, että tuo minun on saatava ja sitten menee tekemään tuttavuutta tarkoituksena kaapata ko. henkilö mukaan kotimatkalle (jomman kumman luo)?
Minua ei ole kukaan ikinä ns. iskenyt, ei mies eikä nainen. Ei ole tainnut kukaan koskaan edes yrittääkään. Olisin minä kai sen huomannut.
Olen kyllä jutellut joskus ravintolassa uusienkin ihmisten kanssa, mutta se on ollut vain sellaista jutustelua. Jotkut ovat kyllä tykänneetkin tai niin ne väittivät. Olen joskus saanut kuulla kohteliaisuuksia myös ulkonäöstäni, mutta eipä niitä osaa oikein arvostaa, kun tietää, että se on vain pintakiiltoa, silmänlumetta, meikkiä. Sisältä minä olen jotakin muuta ja vain sillä on loppujen lopuksi merkitystä.
Minä olen aina ollut naisen näköinen, en sano että naisellinen, vaikka sitäkin olen ollut (aiemmin enemmän kuin nykyään), mutta naispuoliset ystäväni ovat olleet aina huomattavasti kauniimpia kuin minä, ja muutenkin fiksumpia. Minä olen saanut jäädä varjoon. Vierestä on viety aina.
Eikä minulle ole riittänyt pelkästään se, että näytän naiselta, vaan aina on ollut hirveän kovat ulkonäköpaineet, että näyttää nimenomaan hyvännäköiseltä. Kaunista minusta ei saa tekemälläkään, mutta erottua pitää silti ja tietysti edukseen. Ylilyöntejäkin on tullut tehtyä (liikaa koruja) ja näin jälkeen päin hävettää.
Nyt olen ruvennut pohtimaan sitä, että pitäisikö minun sittenkin muuttaa tyyliäni poikamaisempaan/miesmäisempään suuntaan, jos minusta sitten pidettäisiin enemmän. En kuitenkaan osaa olla ilman meikkiä, kun olen käyttänyt sitä nuoresta asti. Kaiken lisäksin näytän ihan kauhealta ilman meikkiä. Siinäpä ongelma.
Meikkivarastoni ovat mittavat ja koko ajan hankin lisää enemmän kuin olisi edes tarpeen. Rakastan meikkejäni, värejä ym. mutta en kuitenkaan välittäisi aina meikata. On se joskus aika työlästä ja aikaavievää. Näin vanhempana meikkaaminen on vaikeampaakin, kun pitäisi näyttää kaiken muun lisäksi vielä nuoremmalta kuin mitä ikää on mittarissa.
Minkähänlaista minunkin elämäni olisi miesmäisenä naisena? Tuskin pukeutuisin jätkämäisesti, sillä en saisi itseäni ulko-ovesta ulos. Leikkaisinko tukan lyhyeksi ja laittaisin siihen keratiinia? Käyttäisinkö partavettä ja solmiota ja jättäisin säärikarvani ajelematta?
Saattaisivat ihmiset olla ihmeissään, jos muuttuisin niin paljon, että alkaisin näyttää selvästi mieheltä.
- Sorry vaan, mutta tyylin muuttaminen ei minulta onnistu. Jos olisin miesmäinen, pelkäisin itsekin itseäni. Tuskinpa tässä kukaan mitään menettää. Olen onnellinen, että olen nainen... ja "voin valita itse" oman tyylini.Moni on valmis kärsimään ulkonäön takia, mutta tyylin muuttaminen miesmäiseksi olisi minulle jo liikaa. Siihen tarvittaisiin varmaan muutos korvienkin välissä. Minä haluan näyttää naiselta ja käyttää naisten vaatteita ja meikkiä. Jos joku ei hyväksy minua sen takia, niin ei voi mitään. En aio luovuttaa vielä pitkään aikaan.
- LeSbO
Klaudia kirjoitti:
Moni on valmis kärsimään ulkonäön takia, mutta tyylin muuttaminen miesmäiseksi olisi minulle jo liikaa. Siihen tarvittaisiin varmaan muutos korvienkin välissä. Minä haluan näyttää naiselta ja käyttää naisten vaatteita ja meikkiä. Jos joku ei hyväksy minua sen takia, niin ei voi mitään. En aio luovuttaa vielä pitkään aikaan.
kuka on käskenyt muuttumaan? ja vaikka joku käskisikin, niin ei todellakaan tarvitse! olet sitä mitä olet. kyllä kaikille ottajia löytyy, toiset tykkää tyttömäisistä, toiset poikamaisista. tuosta ulkonäköasiasta sen verran, että kyllä ulkonäössäkin täytyy olla jotain kiinnostavaa, en minä ainakaan ihastu ihmiseen, jos ei ulkonäkökin miellytä. tietenkään se ei ole ainoa asia mikä merkitsee.
- Klaudia
LeSbO kirjoitti:
kuka on käskenyt muuttumaan? ja vaikka joku käskisikin, niin ei todellakaan tarvitse! olet sitä mitä olet. kyllä kaikille ottajia löytyy, toiset tykkää tyttömäisistä, toiset poikamaisista. tuosta ulkonäköasiasta sen verran, että kyllä ulkonäössäkin täytyy olla jotain kiinnostavaa, en minä ainakaan ihastu ihmiseen, jos ei ulkonäkökin miellytä. tietenkään se ei ole ainoa asia mikä merkitsee.
Tuntuu vaan, että aina pitäisi muuttua, muuttua, muuttua... Ikinä ei kelpaa sellaisena kuin on, ei edes itselleen. Se päivä ei kuitenkaan valkene, että minä muuttaisin tyylini miesmäiseksi. Muutosta tapahtuu silti koko ajan, naisellisesta tätimäiseksi, mummomaiseksi...
Jos minä en pidä jostakin ihmisestä, en aina tiedä, johtuuko se ulkonäöstä, luonteesta vai saamastani kohtelusta.
Ystäviänikään en valitse ulkonäön perusteella, ja minä pidän heistä olivatpa he minkä näköisiä tahansa. Miksi sitä ei sitten voisi ihastuakin epämiellyttävän näköiseen ihmiseen?
Minä olen monesti tavannut ihmisiä, joista olen ensitapaamisella ajatellut, että eipä ole minkään näköinen. Sittemmin olen saanut huomata, että he ovat olleet kauneimpia ihmisiä maailmassa. Sitä se rakkaus saa aikaan, tai ihastuminen, mikä lie. Ehkä juuri tässä näkee sen, miten paljon myös luonne ja käytös ym. seikat vaikuttavat.
Ulkonäön takia ei kannata suorilta käsin hylätä. NIIN rumia ihmisiä ei varmaan olekaan, tai en minä ainakaan ole nähnyt, että olisin ajatellut, ettei ihmistä sen takia voisi rakastaa.
Minulla ei ainakaan ole varaa ronklata. Harva luonne kestää minun kanssani, joten ei ole muutenkaan liikaa valinnanvaraa.
Mitä, jos seurustelisi naisen kanssa, jota rakastaisi ja joka olisi viehättävän näköinen, mutta sitten jostakin syystä hänen ulkonäkönsä muuttuisi tai turmeltuisi. Vähenisivätkö tunteet häntä kohtaan? Loppuisiko rakkaus? - LeSbO
Klaudia kirjoitti:
Tuntuu vaan, että aina pitäisi muuttua, muuttua, muuttua... Ikinä ei kelpaa sellaisena kuin on, ei edes itselleen. Se päivä ei kuitenkaan valkene, että minä muuttaisin tyylini miesmäiseksi. Muutosta tapahtuu silti koko ajan, naisellisesta tätimäiseksi, mummomaiseksi...
Jos minä en pidä jostakin ihmisestä, en aina tiedä, johtuuko se ulkonäöstä, luonteesta vai saamastani kohtelusta.
Ystäviänikään en valitse ulkonäön perusteella, ja minä pidän heistä olivatpa he minkä näköisiä tahansa. Miksi sitä ei sitten voisi ihastuakin epämiellyttävän näköiseen ihmiseen?
Minä olen monesti tavannut ihmisiä, joista olen ensitapaamisella ajatellut, että eipä ole minkään näköinen. Sittemmin olen saanut huomata, että he ovat olleet kauneimpia ihmisiä maailmassa. Sitä se rakkaus saa aikaan, tai ihastuminen, mikä lie. Ehkä juuri tässä näkee sen, miten paljon myös luonne ja käytös ym. seikat vaikuttavat.
Ulkonäön takia ei kannata suorilta käsin hylätä. NIIN rumia ihmisiä ei varmaan olekaan, tai en minä ainakaan ole nähnyt, että olisin ajatellut, ettei ihmistä sen takia voisi rakastaa.
Minulla ei ainakaan ole varaa ronklata. Harva luonne kestää minun kanssani, joten ei ole muutenkaan liikaa valinnanvaraa.
Mitä, jos seurustelisi naisen kanssa, jota rakastaisi ja joka olisi viehättävän näköinen, mutta sitten jostakin syystä hänen ulkonäkönsä muuttuisi tai turmeltuisi. Vähenisivätkö tunteet häntä kohtaan? Loppuisiko rakkaus?en tarkoittanut että missityyppi pitäisi olla, mutta jotain täytyy olla, mikä silmääni miellyttää. eipä ole kukaan tyttöystävistäni mallityyppi ollut, mutta kaikissa on ollut SE JOKIN mikä on minuun kolahtanut. mulla se menee näin, ehkä jollakin toisella toisinpäin.
- Jennifer
Klaudia kirjoitti:
Kummallista, miten sitä yritetään iskeä pelkästään ulkonäön perusteella. Eikös sitä pitäisi ensin tutustua ihmiseen? Mitä se tuo iskeminen edes on? Onko se sitä, että ensin kiinnostuu jostakin ihmisestä ulkonäön perusteella ja sitten ajattelee, että tuo minun on saatava ja sitten menee tekemään tuttavuutta tarkoituksena kaapata ko. henkilö mukaan kotimatkalle (jomman kumman luo)?
- Sorry vaan, mutta tyylin muuttaminen ei minulta onnistu. Jos olisin miesmäinen, pelkäisin itsekin itseäni. Tuskinpa tässä kukaan mitään menettää. Olen onnellinen, että olen nainen... ja "voin valita itse" oman tyylini...näyttää kauniilta, mutta heti kun joku sanoo minua kauniiksi, niin menen hämilleni, enkä osaa ottaa asiaa kohteliaisuutena juuri sellaista olemustani kohtaan kuin olen, vaan alan pohtimaan puutteitani..
Olisin varmaan tyytyväinen vasta ulkoiseen olemukseeni, jos vartaloni olisi jäntevän naisellinen, olisin nykyistä pidempi, ei grammaakaan ylipainoa ja minulla olisi hyvän ihon lisäksi täydelliset, aristokraattiset kasvonpiirteet, täydelliset hampaat ja jaksaisin aina pukeutua ehdottoman tyylikkäästi ja tilanteeseen sopivasti.
Ehkäpä silloin voisin hyväksyä ne positiiviset ilmaisutkin helpommin..:) - Top model
Eliö kirjoitti:
Niin taitais olla suotavaa edes jollain tapaa näyttää likalta.Pitäisköhän sun viimeistää tossa vaiheessa muuttaa lookkia...
- Jennifer
Klaudia kirjoitti:
Mitä, jos seurustelisi naisen kanssa, jota rakastaisi ja joka olisi viehättävän näköinen, mutta sitten jostakin syystä hänen ulkonäkönsä muuttuisi tai turmeltuisi. Vähenisivätkö tunteet häntä kohtaan? Loppuisiko rakkaus?..aika usein jotain sen tapaista, ettei kukaan jaksaisi kanssasi...?
Mikä se luonteenpiirre taas olikaan, jonka vuoksi muka sinua ei kestäisi?
Olen varmaan kysynyt samaa aikaisemmin, mutta en muista enää vastaustasi. Asia kuitenkin pohdituttaa minua, koska kaikilla ihmisillä on luonteenpiirteitä, joiden kanssa ei edes itse tule toimeen. Itselläni tällainen on arkuus. Heh, vaikka sitä ei ihan heti huomaa..;) - Jennifer
Top model kirjoitti:
Pitäisköhän sun viimeistää tossa vaiheessa muuttaa lookkia...
..jos tyylin muutoksen jälkeen luullaankin transuksi?
- Klaudia
Jennifer kirjoitti:
..näyttää kauniilta, mutta heti kun joku sanoo minua kauniiksi, niin menen hämilleni, enkä osaa ottaa asiaa kohteliaisuutena juuri sellaista olemustani kohtaan kuin olen, vaan alan pohtimaan puutteitani..
Olisin varmaan tyytyväinen vasta ulkoiseen olemukseeni, jos vartaloni olisi jäntevän naisellinen, olisin nykyistä pidempi, ei grammaakaan ylipainoa ja minulla olisi hyvän ihon lisäksi täydelliset, aristokraattiset kasvonpiirteet, täydelliset hampaat ja jaksaisin aina pukeutua ehdottoman tyylikkäästi ja tilanteeseen sopivasti.
Ehkäpä silloin voisin hyväksyä ne positiiviset ilmaisutkin helpommin..:)...näyttää kauniilta?
Miksihän ihmiset eivät sano, jos jokin asia on pielessä toisen ulkonäössä? Sekin voisi olla joskus paikallaan.
Minulle kävi kerran niin, että minulla oli tarrapapiljotti puoli päivää hiuksissa enkä huomannut sitä ennen kuin vessan peilissä. Kukaan ei huomauttanut minulle siitä, mutta moni kyllä oli katsellut minua vähän kummastuneena. Sen muistan näin jälkeen päin.
Joistakin toisen ulkonäköön liittyvistä asioista voi sanoa, mutta ei kaikesta. Tietysti voi kehua ulkonäköä, jos siihen on jotakin aihetta, mutta muuten se on mielestäni typerää. Onko mitään mieltä kehua jonkun ulkonäköä vain siksi, että saisi toisen paremmalle tuulelle? Ehkä on, koska hyväntuulisena yleensä näyttää miellyttävämmälle, mutta itse en välittäisi tällaisista kohteliaisuuksista. Nehän sanotaan tavallaan säälistä.
Naiset voivat olla niin ovelia ja kateellisia toisilleen, että he saattavat kehua ystävänsä vaatteita, vaikka ne sopisivat hänelle huonosti, ja juuri siitä syystä. Se ei ole kovin kilttiä! Olen tehnyt kerran itsekin niin ja tiedän, että myös minulle on tehty niin.
Minä en mene hämilleni, jos minua sanotaan kauniiksi. Se on minulle samantekevää, mitä joku sanoo minun meikistäni. Voihan olla, että sanoja haluaa imarrella tai ehkä hän vain vihjaa, että meikkiä on liikaa tms.
Tietysti joskus on kiva kuulla, että joku pitää minun ulkonäöstäni, juuri se ihminen, jonka toivoisinkin pitävän. Mutta onko silläkään niin merkitystä? Rakastamani naisen mielestä olen kaunis, mutta en tiedä, tarkoittaako hän sitä tosissaan. Se ei kuitenkaan saa häntä haluamaan minua. Ehkä hän pitää enemmän miesmäisistä tyypeistä. Tai jos hän ei välitä niin paljoa ulkonäköasioista.
Minunkin pitäisi olla nykyistä pidempi, painoakin pitäisi pudottaa näin joulun jälkeen, iho ei ole enää niin hyvä kuin nuorempana, kasvonpiirteiltäni olen tyypillinen savolainen ja hampaat ovat niin hyvät, että jotkut ovat ihan hätkähtäneet ne nähdessään, jos olen hymyillyt vähän reippaammin.
Ehdottoman tyylikäs pukeutuminen vaatisi jo niin paljon, etten jaksa paneutua edes ajatukseen. Se on ihan mahdotonta tavalliselle ihmiselle. Tilanteeseen sopivasti, höh, kun vaatteita ei ole yhden yhtä kunnollista. Kaikki on ostettu alennusmyynnistä. Nythän ne on taas alkaneet ja rahat on sopivasti lopussa. Olisihan se kiva, jos olisi niin rikas, että voisi näyttäytyä bileissä joka kerta jotakin uutta päällä. Muuten ei oikein huvita lähteäkään. Onkohan tämä turhamaisuutta, vai turhautuneisuutta?
Minä haluaisin kuulla, että se tykkää minusta. Ulkonäköhöpinät joutaisivat jäämään vähemmälle. - Eliö
Klaudia kirjoitti:
Mitä, jos seurustelisi naisen kanssa, jota rakastaisi ja joka olisi viehättävän näköinen, mutta sitten jostakin syystä hänen ulkonäkönsä muuttuisi tai turmeltuisi. Vähenisivätkö tunteet häntä kohtaan? Loppuisiko rakkaus?"Tuntuu vaan, että aina pitäisi muuttua, muuttua, muuttua... Ikinä ei kelpaa sellaisena kuin on, ei edes itselleen."
-Sitähän se elämä juuri on :) On pyrittävä olemaan mahdollisimman joustava ja altis muutokselle. On pidettävä kuitenkin kokoajan järki mukana ja oltava valppaana, ettei muutu huonompaan suuntaan. Vaikeaa vai mitä, kun kaikkea ei edes voi huomata.
Ihminen muuttuu, vaikkei hakisikaan muutosta.
Muuttua voi niin monessa eri asiassa. Kunhan ei kiinnitä huomiota liikaa johonkin tiettyyn asiaan.
Kuitenkin rennosti elää eteenpäin eikä ota liikaa paineita mootoksille. :) - Klaudia
Eliö kirjoitti:
"Tuntuu vaan, että aina pitäisi muuttua, muuttua, muuttua... Ikinä ei kelpaa sellaisena kuin on, ei edes itselleen."
-Sitähän se elämä juuri on :) On pyrittävä olemaan mahdollisimman joustava ja altis muutokselle. On pidettävä kuitenkin kokoajan järki mukana ja oltava valppaana, ettei muutu huonompaan suuntaan. Vaikeaa vai mitä, kun kaikkea ei edes voi huomata.
Ihminen muuttuu, vaikkei hakisikaan muutosta.
Muuttua voi niin monessa eri asiassa. Kunhan ei kiinnitä huomiota liikaa johonkin tiettyyn asiaan.
Kuitenkin rennosti elää eteenpäin eikä ota liikaa paineita mootoksille. :)Niin, pitäähän sitä yrittää näyttää joltakin:
Yritän lihottaa, yritän laihduttaa, yritän näyttää vanhemmalta, yritän näyttää nuoremmalta, yritän näyttää kauniimmalta, yritän näyttää iloisemmalta, yritän näyttää onnellisemmalta, yritän näyttää joltakin muulta kuin miltä näytän ja mitä olen, yritän hyväksyä itseni...
Turha kysymys: mitä varten? Vastaus on selvä: Siksi, ettei nainen kelpaa kenellekään sellaisena kuin on. - tytteli
LeSbO kirjoitti:
olen huomannut ihastuvani moniin erityyppisiin naisiin/tyttöihin. Yhteistä heille kaikille kuitenkin on se että he ovat suht kauniita. Kuka "rumiin ihastuisi? Mulle on ihan sama käyttääkö tyyppi toppia vai kauluspaitaa, kunhan on miellyttää silmääni, on söpö. Esim. tähdistä joku Cindy Crafford on huimaavan näköinen, mutta silti "ottaisin" mieluummin Winona Ryder- tyyppisen suloisen, mutta välillä hyvinkin poikamaisen naisen. Kuitenkin ihastuksissani on aina jotain persoonallista, joukosta erottuvaa. Ei tarvitse olla mikään malli, jos on kuitenkin tietyllä tavalla söpö, itsevarma tai todella ujo...ei sellaista voi määritellä. Kuitenkin asenne ja luonne on tärkeä syy ihastumiseen, vaikka yleensä ihastun ensin ulkonäön perusteella. Ihmisen lahjat eri asioihin, ja luonne kuitenkin syventävät ihastumista muiden yläpuolelle. Mutta jätkämäistä lökäpöksyä en kyllä ottaisi, ehkä tämä on pinnallista, mutta tylsää olla ihmisen kanssa joka ei viehätä seksuaalisesti. Mutta eihän minulla tästä vielä ole kokemustakaan joten tiedän asian vain teoriassa. Tämä ei ehkä kuulunut asiaan mutta olen iloinen että sain kertoa.
- tytteli
Klaudia kirjoitti:
Mitä, jos seurustelisi naisen kanssa, jota rakastaisi ja joka olisi viehättävän näköinen, mutta sitten jostakin syystä hänen ulkonäkönsä muuttuisi tai turmeltuisi. Vähenisivätkö tunteet häntä kohtaan? Loppuisiko rakkaus?vielä lisätä että rakastan kyllä ystäviänikin, olivat he minkä näköisiä tahansa. Ja kyllä joskus ajattelen joitakin heistä "partnerinakin" ja joskus se tuntuu hyvinkin mahdolliselta. Mutta silti ihastun hyvännäköisiin eikä sille voi mitään.
- top-model
Jennifer kirjoitti:
..jos tyylin muutoksen jälkeen luullaankin transuksi?
sitten on kyllä vielä huonommin asiat lesbolla...
- Jennifer
top-model kirjoitti:
sitten on kyllä vielä huonommin asiat lesbolla...
Ei kai ne mitenkään huonommin ole, vaan eikös se tarkoita sitä, että kaikille naisille ei "hepenet" sovi sitten millään, joten miksi muuttamaan väkisin tyyliään.
Hyvin pukeutunut voi olla myös poikamainen tai miesmäinen nainen;)
- Johnu
Kyllä muhun ainakin vetoo myös poikamaisesti pukeutuvat naiset.. Ei niin väliä, kuhan sisin on kohillaan. :)
- LeSbO
...mennä muuttamaan itseään? parempi olla vaan oma itsensä. itse saan käydä rauhassa naistenvessassa, eli kyllä minut naiseksi tunnistaa, ja miehetkin (valitettavasti) ovat kiinnostuneita, vaikka olenkin vähän poikamainen. ei ole silti käynyt mielessäkään että muuttaisin itseäni mihinkään suuntaan.
nykyään minuun kolahtaa helpommin naiselliset naiset, mutta on minulla ollut poikamaisiakin tyttöystäviä. täysin miesmäinen nainen ei ole koskaan kiinnostanut.- Ginny
Muistan olleeni murroiässä hyvinkin pojan näköinen, ja ko. vaatteisiin ja kenkiin tykästynyt. Tunsin itseni itsekseni silloin, mutta koulussa minulle alettiin kovakouraisesti huomautella ja ahdistella ulkonäöstäní, kotonakin taidettiin jotain vihjailla. Lopulta minua alkoi ahdistaa, en enää pitänyt itsestäni kaikkien kommenttien keskellä, ja pakotin itseni vähitellen pukeutumaan naisellisemmin hiustyyliä myöten.
Nykyään olen kai hyvinkin naisen näköinen, kukaan ei ole ainakaan arvannut mitään mistään. En silti voisi vieläkään pitää esim. korkokantakenkiä ja inhoaisin räikeää huulipunaa - enkä aio yrittääkään koskaan. Viihdyn nykyisin minä olen, mutta joskus mietin, entä jos murrosiässä ei kukaan olisi huomautellut...entä jos itsetuntoni ei olisi kolahtanut siitä...Entä jos.. Olisinko nyt toisenlainen? - Jennifer
Ginny kirjoitti:
Muistan olleeni murroiässä hyvinkin pojan näköinen, ja ko. vaatteisiin ja kenkiin tykästynyt. Tunsin itseni itsekseni silloin, mutta koulussa minulle alettiin kovakouraisesti huomautella ja ahdistella ulkonäöstäní, kotonakin taidettiin jotain vihjailla. Lopulta minua alkoi ahdistaa, en enää pitänyt itsestäni kaikkien kommenttien keskellä, ja pakotin itseni vähitellen pukeutumaan naisellisemmin hiustyyliä myöten.
Nykyään olen kai hyvinkin naisen näköinen, kukaan ei ole ainakaan arvannut mitään mistään. En silti voisi vieläkään pitää esim. korkokantakenkiä ja inhoaisin räikeää huulipunaa - enkä aio yrittääkään koskaan. Viihdyn nykyisin minä olen, mutta joskus mietin, entä jos murrosiässä ei kukaan olisi huomautellut...entä jos itsetuntoni ei olisi kolahtanut siitä...Entä jos.. Olisinko nyt toisenlainen?"Olisinko toisenlainen?"
Voithan vieläkin muuttaa tyyliäsi sellaiseksi, joka oikeasti olet. En usko, että ihminen on onnellinen liikaa ohjautuessaan ulkoa päin. - Ginny
Jennifer kirjoitti:
"Olisinko toisenlainen?"
Voithan vieläkin muuttaa tyyliäsi sellaiseksi, joka oikeasti olet. En usko, että ihminen on onnellinen liikaa ohjautuessaan ulkoa päin.Puhut totta kuomaseni, mutta toisaalta sanoinkin, että olen nyt ihan tyytyväinen itseeni tällaisena (tai jos ne 10 kg olis pois.. ;) Mutta siis löysin -tai hioin oman tyylini ja olemukseni jossain aikuisuuden kynnyksellä. En kylläkään kiellä sitä, etteikö muiden mielipiteillä OLISI ollut jotain merkitystä itseni kiihkeimmän etsimisen aikana, silloin joskus...
- Klaudia
Miksi puhutaan poikamaisista ja miesmäisistä naisista? Mitä näillä oikein tarkoitetaan? Minä olen tavannut naisen, jossa oli todella paljon miesmäisiä piirteitä, mutta joka oli samalla myös erittäin naisellinen. Omituinen yhdistelmä. Hän pukeutui safarityylisesti. Hän kysyi minulta, pidänkö häntä miesmäisenä. Sanoin etten pidä. Minusta olisi ollut väärin sanoa niin naiselle.
Minä en osaa arvostaa naisessa poikamaisuutta tai miesmäisyyttä. En arvosta naisellisuuttakaan niin että nostaisin sen ihmisyyden yläpuolelle. Hyväksyn sen, että on olemassa erinäköisiä ihmisiä, ja sitä myös arvostan. Jokaisella ihmisellä on oikeus olla oman näköisensä.
Miksei sanota, että lyhyttukkainen, tummiin, yksinkertaisiin vaatteisiin pukeutuva, meikkaamaton, urheilullinen (= lenkkarit ja t-paita) jne? En oikein tiedä, mitä "äijämäinenkään" tarkoittaa, kun se liitetään naiseen. Onko tällaisella naisella koskenlaskijan vaatteet, pussihousut ja nahkasaappaat tai peräti lapikkaat ja jussipaita? Tai riihipaita? Tai repaleinen villapaita ja puukko vyöllä? Tai likainen verkkoaluspaita kuten Uuno Turhapurolla ja verkkarit? Onko miesmäisillä naisilla miesten alusvaatteet?
Nyt otin huomioon ainoastaan ulkoiset ominaisuudet, sillä niistähän tässä kai nyt on kyse. Joku tietty tyyppi voi herättää toisissa mielikuvia ihmisen luonteesta. Voiko ulkoinen olemus olla ristiriidassa sisäisen olemuksen kanssa? Onko näillä ylipäätään välttämättä mitään yhteyttä?
Jos leikkaan hiukseni lyhyiksi, pukeudun miesten vaatteisiin ja lopetan meikkaamisen, olenko silloin miesmäinen? Niinkö helppoa se on? Tykkäisiköhän joku silloin minusta enemmän?- Laika
Ja erityisesti tuo kakkoskappale sisältää aivan loistavan ajatuksen! On sääli, jos ihmiset alkavat tuijottaa muotoseikkoihin sisällön sijasta. Ehkä on viisasta tsekata ensimmäiseksi miten ihmisen kanssa tulee toimeen ja sytyttääkö ja alkaa sitten vasta (jos enää muistaa..) miettiä onko se nyt jätkä vaiko nainen.
- LeSbO
Laika kirjoitti:
Ja erityisesti tuo kakkoskappale sisältää aivan loistavan ajatuksen! On sääli, jos ihmiset alkavat tuijottaa muotoseikkoihin sisällön sijasta. Ehkä on viisasta tsekata ensimmäiseksi miten ihmisen kanssa tulee toimeen ja sytyttääkö ja alkaa sitten vasta (jos enää muistaa..) miettiä onko se nyt jätkä vaiko nainen.
niinhän sitä pitäisi ajatella, mutta kyllä se ulkonäkö kuitenkin jotain merkitsee.
- typsy
LeSbO kirjoitti:
niinhän sitä pitäisi ajatella, mutta kyllä se ulkonäkö kuitenkin jotain merkitsee.
Itse ihastun ihan kaikenlaisiin naisiin, olivat he sitten naisellisia tai poikatyttöjä. Siis tottakai puhun ulkoisista ominaisuuksista, jotka eivät todellakaan kerro ihmisestä kaikkea, sisin on tärkein. Silti ulkonäkö merkkaa tietenkin, niin itselleni kuin myös varmasti muille. Vaikka ainahan sitä kuulee sanottavan ettei ulkonäöllä ole väliä jne..
- Klaudia
Laika kirjoitti:
Muotoseikoillakin on merkitystä. Ensin pitää katsoa, että kyseessä on ihminen. Se on tärkein asia. Seuraavana selvitetään, onko kyseessä nainen, ja sen jälkeen, minkälainen nainen - mikäli mielenkiintoa riittää niin pitkälle.
- Jennifer
..asian ytimeen siinä, että mies/poikamaiseksi ei tulla pelkästään pukeutumalla miesten vaatteisiin.
Nämä ovat samalla tyylikysymyksiä, joka tulee ihmisestä sisältäpäin. Se on sellaista selittämätöntä säteilyä!
Itse henkilöhohtaisesti pidän sekä poika- että miesmäisestä tyylistä. Ja tämä nainen, joka on tässä ollut päivieni ilona jo pitkään, on juuri sellainen miesmäisen ja poikamaisen ja naisellisen naisen sekoitus. Hänessä on niin monta eri puolta, ettei ihme, että häneen minäkin sekosin aikoinaan..;)
Äijämäinen/jätkämäinen tyyli on mielestäni junttimaisen ulkonäön lisäksi, kaavoihin kangistuneita mielipiteitä omaava, peräänantamaton, vaikka olisi väärässäkin, omahyväinen hohottelija. Istuma- ja kävelytyyli jäykkää ja tapa polttaa tupakkaa sellainen tukkimiesmäinen. Tällainen henkilö on usein jyrähtelevä ja örähtelevä ja sellaista harvinaisuutta ei näissä tyypeissä ole kuin keskustelutaito.
Enkä millään usko, että heitä löytää täältä netistäkään.. - Jennifer
Laika kirjoitti:
..eikö ihminen nimenomaan ilmennä sisäistä olemustaan ulospäin?
Ja eikö se ulospäin näkyvä säteily ole juuri se sytyttävä tekijä?
(Muutenhan sitä voisi syttyä yhtenään!)
- Klaudia
Mikä ihmeen nakkisota?
- Eliö
Nakkisota = nakkisota :)
- Rotta
Jos lähden kalaan ja laitan metsästyspuvun päälle,käyn varmaan vaikka miehestä,eikä pilkilläkään karvahatun alle eroita.
Kauppaan lähden toppatakissa ja farkuissa,en meikkaa. Jos lähden juhliin laitan housupuvun ja meikaan,varmasti kaikki eroittavat kumpi olen.
Vaatteet näyttävät merkitsen paljon ,
vaikka sisältöönhän sitä pitäisi vain katsoa.
Itse olen seurustellut poikamaisten kanssa. Ei mikään tietoinen valinta,näin jäljestäpäin vasta huomaan kun oikein miettii:)
Tällä hetkellä minulla on puolipitkät hiukset,välillä olivat tosi lyhyet. En osaa aina olla aina samannäköinen,siis kumpikahan lienen..
Siis pakko tutkia sisältöä ennenkuin tietää. - Top model
Itse en huomaa poikamaisia lesboja lainkaan. Minun näkökulmastani he merkitsevät minulle samaa kuin miehet. Tykkään naisista ja haluan tällöin naisen näyttävänkin naiselta. Mitä naisellisempi, sen kauniimpi!
- Jennifer
....tuohan kuulostaa valtavan hyvältä.
Moneen kertaanhan täälläkin on todettu, että jokaiselle löytyy jotakin.
- Alexandra
on minun makuuni enemmän.
Mutta ulkonäöllä on kai lähinnä merkitystä vain siinä vaiheessa kun "etsitään" seuraa? Se oikea löytyy toivottavasti muuten kuin pelkästään ulkonäön perusteella. Itse en ole rekkis tyyppi, vaikkakin hieman poikamainen (farkut yleensä ja t-paita ja mekko oli viimeksi 6 vuotiaani eli 30v sitten)
Ylipainoiset (siis oikein runsaasti ylipainoiset) eivät oikein kiinnosta minua, en tiedä miksi. Jotenkin en vaan en haluais seurustella ylilihavan kanssa. Ystävänä ok. Eli kaikkein karmaisevin olisi siis ylilihava rekkistyyppi - minun silmissäni. - joop
Miten määritellään miesmäinen/poikamainen? Olen monta kertaa miettinyt mikä minä olen, vaikka meikkaan kyllä arkenakin kauppareissulle. Mutta en sentään roskienvientireissulle. :) Olen kai välimaastoa, androgyyni vaikka miellän itseni kyllä (varsinkin meikkaamisen takia) femmeksi.
Viimeksi olin raflassa mustissa housuissa, kauluspaidassa, krakassa ja liivissä. Ja kymmenen sentin koroissa, mikä nostaa pituuteni reilusti yli 180 sentin. :) Tyyliin kuuluu myös tummat lyhyet hiukset, "älykkölasit", meikki ja kynsilakka. Tulos: heteropaikassa iskuyrityksiä tuli sekä miehiltä että naisilta, homopaikassa ei keltään. Kummallista.- Jennifer
..valottaa, miten jaottelen poikamaisen ja miesmäisen naisen.
Poikamainen näyttää nuorelta pojalta, vaikka olisikin aika iäkäs naisihminen. Poikamaisuus on herkkää "beibifeismäisyyttä".
Miesmäisyys on parhaimmillaan vakavuutta, harkitsevuutta, rauhallisuutta, tervettä itsetuntoa. Miesmäinen nainen on itsensä kanssa tasapainossa, jonka voi aistia olemuksesta. Miesmäisessä naisessa on häivähdys aikuista miestä, ei poikaa. Ja hänen kasvoistaan heijastuu jotenkin elämänkokemus ja rauha.
- -EM-
...oon itse aika poikamainen...
joskus enempi joskus vähempi, riippuu aina vähän päivästä että mitä sitä päälle laittaa.
pidän "poikien" vaatteista, koska ne ovat rennot.
mutta olen miettinyt että mitkä sitten luokitellaan poikien vaatteiksi, mikä tekee naisesta poikamaisen??
onko sillon täys jätkä jos pitää löysemmistä kuteista eikä meikkaa?? koska sellanen minä olen...pysyn varmaan aina tälläsena..
mutta kyllä minusta nyt erottaa että olen tyttö.
pidän itse tyttömäisistä tytöistä, niistä joissa on ripaus sitä poikamaisuutta, en hirviästi 100% naisellisia naisia edes katso...
kaipa ne on vaan liikaa mulle, tavottomattomissa!
minusta ihminen saa olla juuri sellainen kuin omaksi parhaakseen näkee...!!
nämä iänikuiset keskustelu aiheet voivat pistää herkempiä miettimään ulkonäköään...
en tiiä, mutta itse en tälläistä keskustelua alottaisi..johtunee varmaan siitä että kuulun itse niihin herkkiin ihmisiin....
pukeutukoon kaikki vaan kuinka tahtoo...
ihme jaarittelua...hmh-hmh....- pikku tyttö
Mä oon hyvinkin poikamainen ja mulle on siitä monesti huomauteltukin. Parhaat kamut ei ole kyllä ulkonäöstäni mitään huonoa sanonu, mutta hiukan vanhemman puoleiset ihmiset ja vanhan kouluni oppilaat ja opettajat on kyllä huomauttanut. Kyl se tuntu monesti aika pahalta, varsinki kun rippijuhlissa sai kuulla selän takana kuisketta että, kuka toi jätkä on ja muuta vastaavaa. Viime vuonna mä sanoin mun entisille luokkalaisille kun ne nälvi mua ulkonäöstäni, että mitä se niille kuuluu miten mä pukeudun. Mä sanoin etten tykkää käyttää hameita tai liian tyttömäisiä tai paljastavia vaatteita. Poolo ja t-paita siihen päälle ja jokku löysähköt housut on mun tyyli. Mä pukeudun aina vähän löysiin vaatteisiin kun niissä mulla itellä on paras olla. En mä meikkiäkään käytä, kyl meikit on joskus juhlis ihan kiva, mut ei sitä jaksai istuu tuntii aina meikkaamassa aamulla ennen koulua. Ja onhan se ihminen ilman meikkiäkin kaunis. Jokasella on oma tyyli ja niit pitää arvostaa sellasena kun ne on.
- Liu
pikku tyttö kirjoitti:
Mä oon hyvinkin poikamainen ja mulle on siitä monesti huomauteltukin. Parhaat kamut ei ole kyllä ulkonäöstäni mitään huonoa sanonu, mutta hiukan vanhemman puoleiset ihmiset ja vanhan kouluni oppilaat ja opettajat on kyllä huomauttanut. Kyl se tuntu monesti aika pahalta, varsinki kun rippijuhlissa sai kuulla selän takana kuisketta että, kuka toi jätkä on ja muuta vastaavaa. Viime vuonna mä sanoin mun entisille luokkalaisille kun ne nälvi mua ulkonäöstäni, että mitä se niille kuuluu miten mä pukeudun. Mä sanoin etten tykkää käyttää hameita tai liian tyttömäisiä tai paljastavia vaatteita. Poolo ja t-paita siihen päälle ja jokku löysähköt housut on mun tyyli. Mä pukeudun aina vähän löysiin vaatteisiin kun niissä mulla itellä on paras olla. En mä meikkiäkään käytä, kyl meikit on joskus juhlis ihan kiva, mut ei sitä jaksai istuu tuntii aina meikkaamassa aamulla ennen koulua. Ja onhan se ihminen ilman meikkiäkin kaunis. Jokasella on oma tyyli ja niit pitää arvostaa sellasena kun ne on.
Olen itse bi ilmeisestikin, mutta kuten tuolla aiemmin jo sanottiin niin ihminen muuttuu koko ajan, so you will never know. Heteroksi perinteisessä mielessä en varmaan enää kuitenkaan muutu, kun virta on kääntynyt toiseen suuntaan. Joka tapauksessa pidän poikamaisista naisista sekä ulkoisesti että sisäisesti, siis siinä mielessä. Itse olen mielestäni sisäisesti joiltain osin hyvinkin poikamainen, mutta ihmiset sanovat minua naiselliseksi lyhyestä tukasta yms. huolimatta. On jotenkin tylsää jaotella ihmiset poikamaisiin, naisellisiin yms. kun jokaisesta löytyy niin monia eri puolia ja jokainen muuttuu koko ajan, mutta toisaalta minkäs ihminen mahtaa synnyinlahjana saadulle olemukselleen ja mm. visuaalisille mieltymyksilleen. Onneksi meitä on moneksi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937808
- 403732
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241190
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321043Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28993Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53837Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31782Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10740