Vikalistat

Nero

Moi, laittakaapa Cooperin omistajat vikoja joita teiltä on autosta korjattu takuuaikana.

Itseltäni on tähän mennessä vaihdettu vaihdelaatikko ja ovia on säädetty muutamaankin otteeseen.

80

29629

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei vikoja

      Mulla ei toistaiseksi ole tehty mitään eikä mikään ole ollut epäkunnossa. Kilometrejä tosin takana vasta 10 000.

    • kaasujalka

      Tähän mennessä viestillä yli kaksisataa lukijaa ja yksi vastaus. Ainoassa vastauksessa kerrotaan että vikoja ei ole.

      Tästä voidaan päätellä että Mini Cooper on todellakin onnistunut auto, näin voisi päätellä myös VM:n kestotestistä jossa Cooperilla ajettiin 50000 km ilman vian vikaa!!

      Onnea ja menestystä kaikille BMW Mini Cooperin (ainoa oikea Mini) omistajille !!!

      • jarrujalka

        Eräällä henkilöllä on vastaava kärry ollut pajalla jo monta kertaa, eikä 50000 ole vielä lähelläkään. Yksilöitä on toki autoissakin, mutta tämä on jo liikaa. Eikö kukaan viitsi kertoa totuutta. ehän vaan auttaisi kaikkia muita, ja näin ollen tyyppiviat saisi karsittua pois.


      • Tonttu
        jarrujalka kirjoitti:

        Eräällä henkilöllä on vastaava kärry ollut pajalla jo monta kertaa, eikä 50000 ole vielä lähelläkään. Yksilöitä on toki autoissakin, mutta tämä on jo liikaa. Eikö kukaan viitsi kertoa totuutta. ehän vaan auttaisi kaikkia muita, ja näin ollen tyyppiviat saisi karsittua pois.

        ..Eräällä henkilöllä oli Mersu ja se juoksi itsekseen Esson baarin ikkunasta sisään. Faktaa pliis, faktaa ! Toi laatikkohomma on ihan tosi ja koskee ns " perus " 5v laatikkoa ja vuoden 2002 tuotantoa lähinnä. Siellä oli tyyppivika joka on sittemmin korjattu. Taitaa olla Minin ainoa ns. iso vika. Itselläni suhisee kuskin oven tiivisteiden välistä ihan sikana ! Suorastaan tuulee sisälle. Eipä siinä sitten muuta vikaa ole.


      • Pelokas
        Tonttu kirjoitti:

        ..Eräällä henkilöllä oli Mersu ja se juoksi itsekseen Esson baarin ikkunasta sisään. Faktaa pliis, faktaa ! Toi laatikkohomma on ihan tosi ja koskee ns " perus " 5v laatikkoa ja vuoden 2002 tuotantoa lähinnä. Siellä oli tyyppivika joka on sittemmin korjattu. Taitaa olla Minin ainoa ns. iso vika. Itselläni suhisee kuskin oven tiivisteiden välistä ihan sikana ! Suorastaan tuulee sisälle. Eipä siinä sitten muuta vikaa ole.

        Mikä niissä laatikoissa menee, jos on mennäkseen, ja missä vaiheessa. Varmaankin takuu hommia. Pelottaa vähän kun on 24000 ajettu alla.


      • minipolizei

        ainoa oikea mini on vanha mini. en haasta riitaa, mutta näin se on. hieno ja varmasti kelvollinen auto se uusi on, mutta valitettavasti ei alkuperäinen. vioista en niinkään tiedä uuteen liittyen, mutta ilmeisesti ilkivalta-altis.


      • Tonttu
        minipolizei kirjoitti:

        ainoa oikea mini on vanha mini. en haasta riitaa, mutta näin se on. hieno ja varmasti kelvollinen auto se uusi on, mutta valitettavasti ei alkuperäinen. vioista en niinkään tiedä uuteen liittyen, mutta ilmeisesti ilkivalta-altis.

        Joo, tavallaan ainoa " oikea" Mini on se "alkuperäinen" Mini. Jos ihan rehellisiä ollaan niin tämä uusi on eka etuvetoinen Bemari, mutta silti niiiiiin pirun hauska auto ajella.


      • Minimania
        Pelokas kirjoitti:

        Mikä niissä laatikoissa menee, jos on mennäkseen, ja missä vaiheessa. Varmaankin takuu hommia. Pelottaa vähän kun on 24000 ajettu alla.

        laatikko menee vastra 30tkm:ssä, joten säästäen pääset kesälomalle asti.
        Ei muuta kuin kilometreja säästellen, kyllä se siitä...


      • minimania
        minipolizei kirjoitti:

        ainoa oikea mini on vanha mini. en haasta riitaa, mutta näin se on. hieno ja varmasti kelvollinen auto se uusi on, mutta valitettavasti ei alkuperäinen. vioista en niinkään tiedä uuteen liittyen, mutta ilmeisesti ilkivalta-altis.

        kyllä vanha mini oli sen verta kauhea pommi, että et voi olla tosissasi.
        Ei kait sitä nyt mitenkään voi verrata mihinkään nykyajan autoon. Taidat laskea luikuria...


    • pate

      Vaihdelaatikko heti 20000 jälkeen. Ei kuulemma ollut ensimmäinen...

      • yes

        Mini Cooperissa (vm.2003, ajettu 37000 km) ei ole ollut vielä mitään vikoja. Ainoastaan tupakansytytin (kännykän lataukseen) ei toiminut. Se vaihdettiin takuutyönä. En vaihtaisi autoa mihinkään muuhun kuin MINIin.


      • Kallista lystiä

        Jaa ettei Cooperissa vikoja ;) Vaihdoin tuossa just 35 000 ajettuun vaihdelaatikon. 4-vuotias ei mennyt takuuseen, joten tuli todella kalliiksi. Laatikko maksaa 2200€ työt!!


      • jk
        Kallista lystiä kirjoitti:

        Jaa ettei Cooperissa vikoja ;) Vaihdoin tuossa just 35 000 ajettuun vaihdelaatikon. 4-vuotias ei mennyt takuuseen, joten tuli todella kalliiksi. Laatikko maksaa 2200€ työt!!

        itsellä -05 s cooper mitarissa 61 000 tonnia eikä vian vikaa...


      • TNT_X
        jk kirjoitti:

        itsellä -05 s cooper mitarissa 61 000 tonnia eikä vian vikaa...

        2007/09 MINI Cooper
        ajettu 73 000 km

        jarrupalat/kiekot 45 000
        etuiskarit 65 000
        etulaakerit 72 000
        takana jokunlaiset vaimentavat kumikikkareet, vaihdettu lukemattomia kertoja (tyyppivika) ehkä noin 5 kertaa.
        Tuulilasi, kai johtuen epäonnesta / kovin jyrkästä kulmasta, vaihdettu 3 kertaa (toki, vakuutuksen piikkiin) 2007, 2008 2 kertaa, nytkin kiva kivenisku keskellä, mut ei näkökentässä.


      • turbo 69
        TNT_X kirjoitti:

        2007/09 MINI Cooper
        ajettu 73 000 km

        jarrupalat/kiekot 45 000
        etuiskarit 65 000
        etulaakerit 72 000
        takana jokunlaiset vaimentavat kumikikkareet, vaihdettu lukemattomia kertoja (tyyppivika) ehkä noin 5 kertaa.
        Tuulilasi, kai johtuen epäonnesta / kovin jyrkästä kulmasta, vaihdettu 3 kertaa (toki, vakuutuksen piikkiin) 2007, 2008 2 kertaa, nytkin kiva kivenisku keskellä, mut ei näkökentässä.

        2002 Cooper,ajettu188 000.Tyyppivikana vois sanoa käsijarrun mekanismin,jumettuu helposti-syö palat nopeasti.Etupyörän laakeri 120 000 km.Kaasuläppä vaihtoon 150 000 km.Ajovalojen korkeus säätö,korjautui itsestään.Muita vikoja ei normaaalien kulumien lisäksi ollut.Paras auto tähän asti.Vaihdoin 08 Cooper dieseliin.Toivotaan että sama varmuus jatkuu.


    • ilman autoa

      ensimmäisen kerran moottori hajos Norjassa 2009 syyskuussa ja saivat sen kuntoon tammikuuksi 2010 autolla oli ajettu silloin jo 20 000 kilometriä ja nyt eilen se teki sen taas moottori hajosi, nyt sillä on ajettu jo 55 000 kilometriä. En halua sitä enää takaisin koska takuuaika loppuu ja en halua moista riskiä itselleni. Myyn sen eniten tarjoavalle.

      • cOOPER S

        MINI 2006 AJETTU 43TKM
        CABRIO AUT

        -08 AJ 23TKM TUULILASI RIKKI
        -09 AJ 33TKM AKKU KYPSYI
        -10 AJ 43TKM TUULILASI RIKKI
        KERRAN RUNFLAT RENGAS MENNY, MUUTEN EI MITÄÄN.
        KONEPESUA, RENKAIDEN VAIHTO PUOLIVUOSITTAIN JA AUTON ILMOITTAMAT HUOLLOT -2KPL-
        BELITTÄÄ HIENOSTI !
        VOIN SUOSITELLA


      • ihmejuttuja

        Kokeileppas laittaa öljyt moottoriin niin ehkä kestäisi jonkin aikaa, minulla 12000km. ajettu ja olen vaihtanut siihen jo ajovalopolttimon, olisiko tyyppivika.


    • Ministeri Kanisteri

      Toinen Mini menossa. Nykyisellä Diesel automaatilla ajettu noin 17000 km eikä mitään. Tankata täytyy, mutta sekin harvoin - kulutus hiukan päälle 5 l/100 km. Älyttömän kiva auto ajaa ja automaatti toimii kuin unelma. Renkaat piti tasapainottaa kesällä ja siihen loppui tärinä. Niin ja ikkunanpesijään olen laittanut pesunestettä, kun tuli talvi!

    • ajoa 100km/pv

      Itselläni 2002 chili, kilometrejä päälle 130 000..vasta viime syksynä alkoi "oireilla"..sen jälkeen ollutkin n.kerran kuussa jonkun asian vuoksi pajalla :(
      nyt odotan hinta-arviota vaihdelaatikon vaihdosta...hohhoijjaa...
      mutta muuten aivan paras oman kokoluokkansa auto! ajettavuus kuin isommassakin! ja silmänkestäväkäin ;D

      • vikalista

        Eka Mini menossa 2004, kilometrejä päälle 150 000. Kesällä jarrupalat ja levyt vaihdettu. Talvella alkoi tapahtua, Iskarit eteen joulukuussa, jäähdyttimen vaihto tammikuussa, vanha alkoi vuotamaan, nyt pamahti vaihdelaatikko, vaihtoa odotellessa. Minin päivitys tulee ehkä kesällä eteen eli vaihto uuteen, kaupan hyllystä Cooper Clubman S.


    • MINI Cooper 2001

      Hallussani MINI Cooper 2001 (ensimmäinen tuotantovuosi). Ostin auton 2003 (ollut silloin vasta 1 vuoden ajossa), mittarissa oli 18 000 km. Nyt 110 000 km.

      Ensimmäiset pienemmät vaihdelaatikko-ongelmat alkoivat pian auton ostettuani. Kakkosvaihde ja pakki eivät menneet aina helposti silmään (ehkä 1 kerta 20-30:stä) ja jos menivätkin niin joskus kuului ikävä rusahdus vaikka kytkin oli pohjassa.

      Vuonna 2009 (kun taulussa n. 90 000 km) alkoi vaihdelaatikko pitämään ääntä, ensin pientä naksutusta kakkosella ja noin viikon jälkeen myös kolmosella ja nelosvaihteellakin. Viikon sisällä ääni muuttui lutkutukseksi, kun kierroksia kasvatti yli 1000:n, eli varsinkin kiihdyttäessä ja kesärenkailla ääni kuului hyvin. Ennen kuin laatikko hajosi lopullisesti sain 2002 vuosimallin purkulaatikon muistaakseni tonnilla. Vaihto öljyt noin 700 euroa päälle. Kyseisellä 2002 vuoden purkuautolla oli ajettu vain 22 000 km.

      Laatikko toimikin sitten seuraavat kaksi vuotta hyvin. Nyt taas n. 20 000 kilometrin ajon jälkeen sama homma. Ensin samoja vaihteiden silmäänmeno-ongelmia, sitten naksutusta ja nyt jo "lutkutusta" kaikilla vaihteilla paitsi ykkösellä ja pakilla.. Enkä tajunnut heti viedä huoltoon, nyt ajettu 3 viikkoa ennen kuin olen ehtinyt ja tajunnut soitella huoltoaikaa. Tänään entinen Tampereen Metro-auton Mini-huollon työnjohtaja kertoi, että ongelma voi pitkälti johtua tyyppiviasta, joka vuoden 2001-2004 malleissa on, eli stefan/kumitiivisteen murtumisesta talviaikaan. Se voi aiheuttaa öljyvuotoa vaihdelaatikosta ja lopulta laatikon hajoamisen. Stefa on aiemmin vuosihuollon yhteydessä vaihdettu useita kertoja, mutta viime talvena/keväänä en huollattanut autoa. Aika kallis remontti taas siis tiedossa. Uusi laatikko 2300e työt öljyt stefa merkkihuollossa n. 3500-4000e. Jos purkulaatikko löytyy niin sen voi saada hyvällä tsäkällä hiukan yli tonnilla.

      Muita havaittuja vikoja:

      1. SÄHKÖVIAT:
      -ohjaustehostin mennyt 2 kertaa pois päältä. Pitänyt käyttää huollossa resetoitumassa.
      - ilmastointi/lämmitys muutamana kertana jäänyt menemättä päälle (talvella). Korjaantuu, kun käyttää virrat pois.

      2. MUUT VIAT:
      - Ikkunoiden ja lukkojen jäätyminen joka helkkarin talvi, jos pitää autoa nollakeleillä ulkona vesi-,räntä tai lumisateessa. Ikkunan ja tiivisteen väliin sekä oven sisään pääsee kosteutta, joka jähmettää lukon ja ikkunan liikuntamekanismin. Johtuu osaksi varmaan "karmittomasta" ikkunasta, joka menee sisään sen yhden sentin joka kerta kun oven aukaisee.

      - Bensapumppu meni vuosi sitten rikki, epäilivät että syy oli siinä että tankki ajettu liian tyhjäksi ja siten pumppuun päässyt ilmaa. Perushomma muillakin merkeillä. Hintalappu n.500-600e.

      SUMMA SUMMARUM: Muuten auto pelannut mainiosti! Muotoilu normihintaisten autojen ehdotonta kärkeä, tekniikka kyseisiä ongelmia lukuun ottamatta moitteetonta. Klassikko jo syntyessään ja aion todellakin säilöä auton formaldehydiin odottamaan tulevia sukupolvia ja museointia.

      • f4¤4

        Rehellistä puhetta. Itsellänikin 2001 Mini.

        Vaihdelaatikkoon uusin viimekesänä öljyt, vaikka Mini-huollossa tuomitsivat minut mielenvikaiseksi. Kyseessä on kuulemma huoltovapaa vaihdelaatikko, johon ei kuulu vaihtaa öljyjä. No vaihdettiin kuitenkin, ja melko paljon tuli lastua öljyn mukana. Ehdottoman järkevä vaihto oli, vaikka tämä on ainoastaan minun mielipiteeni, ei valtuutetun korjaamon. Autolla oli ajettu melko tarkkaan 100tkm.

        Vaihdelaatikko toimii itsellänikin huonosti, mutta kakkonen menee nätisti silmään, mutta parkkipaikalla akseli 1 ja pakki ei. Välillä ykkönen ei mene ihan perille asti, mutta pitää kuitenkin. Tuntuu epämääräiseltä, ja sitä se kyllä onkin. Sitten ykköseltä pakin päälle saaminen onkin toinen juttu. Välillä menee epämääräisesti päälle, ja lonksahtaa pois paikoiltaan (hammaskosketus ilmeisesti). Välillä kuitenkin pysyy, vaikkei mene ihan perille. Välillä myös menee ihan perille nätisti. Usein ei mene edes puoliväliin, niin käytän vaihteen vapaalla, nostan kytkimen ja sitten pakki. Näin ollen usein vähän runtsahtaa, mutta menee päälle. Vaikka kuulostaa karskilta, koitan aina operaation tehdä niin varovaisesti kuin voin.

        Ajovalojen korkeudensäätö on temppuillut, mutta se on aina saatu korjattua mitään vaihtamatta. Ainoa mikä on vaatinut ihan oikeasti vaihdon, oli ilmastoinnin kompressori, koska magneettikytkin oli hajonnut. Maksoi vaihtoineen miltein 1000€.

        Pahimmat ongelmat ovat talvella juuri tuo ovien jäätyminen, sekä lukkojen jäätyminen. Tänä talvena kaikki sujui kohtuullisen hyvin, kun käytettiin sisätilanlämmitintä. Silti kyllä ongelmia riitti. Ja välillä tuolla sisätilanlämmittimellä myös itse tuli aiheutettua jäätymistä. Seuraavana talvena käytetään puolipeitettä ja sisätilanlämmitintä. Tämä varmasti ratkaisee pääosan ongelmista.

        Toinen talviongelma on moottorinohjausyksikkö. Moottori kylmänä ei meinaa millään päästä liikkeelle. Auto meinaa sammua, ja kun saa vauhdinkin päälle, niin vieläkin ihan tehot nollilla rytisee eteenpäin. Pahin on kun ykköseltä kytkee kakkosen. Vääntö on täysin nolla, ja kytkintä saa käyttää. Koskee myös kesää ilmastoinnin osalta. Kun sen kytkee päälle, seitin ohut vääntö tyhjäkäyntikierrosten tuntumassa saa koko auton ihan horkkaan. Saa olla tarkkana liikkeellelähdöissä. Auto muuttuu tehottomasta lussusta aivan uskomattoman tehottomaksi.

        Ja silti ilmastointi on kyseenalaisen heikkotehoinen. Tätä täytyy kompensoida kovemmalla puhaltimen käytöllä, joka on helvetillisen äänekäs. Missään muussa autossa en ole huomannut, että ainut kelvollinen puhallin nopeus olisi se 1. Koskee myös talvea. No sinänsä kiva, että kesällä valinta on aina mahd. kylmä, ja talvella mahd. lämmin. Ei tarvitse säätimiin koskea.

        Mutta siitä osin ollaan tyytyväisiä, että auto on vieläkin 10 vuotiaana ihan uutta autoa vastaavan houkutteleva. Iso kiitos tästä kuuluu ajattoman ja nätin muotoilun, ja osin myös se, että tänä aikana Mini ei ole juurikaan uudistunut. Auto on myös täysin ruosteeton pelleiltään, ja maalipinnaltaan hyvässä kunnossa. Joten vaikka kallis ja epäluotettava auto onkin, niin mekin kyllä ajateltiin pitää tämä auto. Varmasti tulevaisuudessa harmittaa, jos tästä pikku-klassikosta luopuu. Pitänee hankkia joku puuliiteri, minne tämän voi unohtaa noin 30 vuodeksi. Kaivaa se uudelleen esille eläkepäivinä (mikäli silloin enää mitään eläkettä edes tunnetaan).

        Ainiin, ja Mobil 1 0W-40 käytetty kesätalvet, joka auto kyllä syö poikkeuksellisen paljon. Mutta valtuutetun huollon mukaan sitä sai mennä 1l / 1000km, joten toleransseihin mahtuu =D.. Tämä öljynkulutuskin taitaa olla tyyppivika.


    • S repooC iniM

      Meillä Mini Cooper S 2004

      Tuotu Tammikuussa Saksasta ja ongelmana on ollut ajoittain kiukutteleva ohjaustehostin. Saattaa tehdä stopin kesken ajon, ja kun auton sammuttaa ja starttaa uudelleen niin taas toimii?
      Ilmeisesti autossa on sähköinen tehostin jossa kosketusvika..
      Muuten LOISTAVA PELI !!

    • Dr

      Onko kellään ollut seuraavan laista ongelmaa: moottori jää "huutamaan" ajon jälkeen (Cooper S). Eli puhallin täysillä ulvoo itsekseen parkissa ajon jälkeen. Ja se on kyllä totta, että noiden ikkunoiden kanssa menee talvella ihan totaalisesti hermot vaikka muuten mukava auto onkin.

      • tervehuuto?

        itse ostin juuri käytetyn 2003 Cooper S:n ja siinä sama ongelma. ajon jälkeen puhallin jää huutamaan erittäin kovaäänisesti muutaman minuutin ajaksi?


      • selsius 100
        tervehuuto? kirjoitti:

        itse ostin juuri käytetyn 2003 Cooper S:n ja siinä sama ongelma. ajon jälkeen puhallin jää huutamaan erittäin kovaäänisesti muutaman minuutin ajaksi?

        Ei se ole vika! Jos moottori on kuuma ajon jälkeen, lehti jää pyörimään ja jäähdyttää vielä konetta. Mikäli näin ei olisi, niin sitten vasta tulee se vika.


      • vika
        tervehuuto? kirjoitti:

        itse ostin juuri käytetyn 2003 Cooper S:n ja siinä sama ongelma. ajon jälkeen puhallin jää huutamaan erittäin kovaäänisesti muutaman minuutin ajaksi?

        Puhaltimen päälle jääminen viittaa kyllä termostaatti tai anturi vikaan.
        Itsellänni oli saman typpinen vika. Lisäksi ajossa auto pudotti lyhyen ajon jälkeen tehoja.
        Huollossa vaihdettiin uusi termostaatti niin vika katosi. Mekaniikko kertoi että tyypillinen Mini/BMW vika.


    • ei enää avoa, ikinä!

      Auto Mini C Cabrio vm, 2009. Ajettu vähän alle 25tkm.

      Keltainen moottorivalo syttyi alkuvuonna 2011, -17c pakkasella - Nokka-akselin asennontunnistin oli rikki, meni takuuseen.

      Kesällä molemmat ikkunat alkoivat vinkumaan, joku ikkunahissi rikki, vaihdettiin molemmin puolin, siltikin ikkunat vinkuvat välillä jos on kovin kuiva/kuuma ilma. Huollossa sanottiin että juu se olis reilu 300€/ikkuna, mutta selvisikin että maahantuoja korvaa koko homman.

      Nyt auto on huollossa, kun tuon rättikaton kiinnityskohta on hajonnut. Jännitetään että joudutaanko vaihtamaan koko katto uuteen vai hoituuko jotenkin muutoin, tuskin.. Pelottaa hieman että millainen lasku sieltä tulee, jos maahantuoja ei osallistu kustannuksiin..

      Muita vikoja ei ole ollut, paitsi nuo ikkunat talvisin.. Eli kun oven avaa kovalla pakkasella, ikkuna ei laskeudu sitä noin 1 cm jolloin ikkuna ei mene sinne "katon alle" suojaan vaan jää semmoinen parin sentin kolo. Kun ajelee hetken ja ikkunat sulavat niin ikkuna menee kiinni.

    • eka ja vika

      Cooper S, 2008, 37000km
      - kuskinpuoleinen sivuikkuna rukattu paikoilleen
      - imusarja vaihdettu (n.20000km:ssa)
      - 37000:ssa öljyt ulos
      Jännittyneenä odottelen, mitä maksaa ja kuka maksaa...

    • TNT_X

      MINI Cooper 2007/09

      noin 100 000 kohalla vaihdelaatikko vaihtoon.

    • MiniCu

      Vm.2002 MINI Cooper ajettu 90 000 km

      Tulut Italiasta, suomessa vasta yhden talven. (=ruosteeton).
      Alkuperäisellä vaihdelaatikolla,, vielä :)

      Kävi pajalla juuri, koska;
      1. kytkimen painelaakeri hajosi (siritti ensin 200 km). Samalla tietenkin kytkin ja kytkimen puoleinen stefa.
      2. Sähköisen ohjaustehostimen koppa puhistettiin hiilipölystä (kukkurallinen ruokalusikallinen). Ääni hiljeni ei loppunut. KANNATTAA TEHDÄ AJOISSA!
      3. Etupään tukivarren taaimmaiset helat vaihdettiin katsastusmiehen kehoituksesta (BMW tyyppivika)
      4. Uusi apulaitehihna Vaihdelaatikko öljyt

      Huollon jälkeen ilmennyt outo sähkövika. Lämpimäksi ajetun moottorin jäähtyessä alkaa jossain vaiheessa raksaa joku rele mittarivalot vilkkuu itsekseen. Rauhottuu kun moottori on tarpeeksi jäähtynyt tai akku tarpeeksi tyhjä. Öiset operaatiot paljastuu, jos ei jaksa aamulla startata. Vika ilmenee vain jos on ajettu enemmän kuin 20 km ja kone ehtinyt jäähtyä noin 30 min.

      Onko kellään vastaavaa, tai hyviä ehdotuksia?

    • kuupperisti

      Mulla tuli tuulilasiin kivi ja se hajosi, siisi lasi, kivi jäi ehjäksi.

      • Anonyymi

        Ehkä sinun kannattaisi mennä,vielä hiekkalaatikolle.Muista ottaa lapio ja ämpäri mukaan.


    • Tyytyväinen MINIsti

      2004 Cooper S ajettu 130 000km ja juuri katsastettiin
      menestyksellä ilman huoltotoimenpiteitä.

      Vaihdettu näillä kilometreillä joskus aikaisemmin
      - kaasuläppä (takuuhuoltona)
      - ohjaustehostimen moottori (50% takuuseen takuuajan ulkopuolella)
      - jarrupalat eteen ja taakse


      Etupään tukivarisien helat olisi tarkoitus vaihtaa ennen seuraavan vuoden katsastusta.

      Tyytyväinen MINIsti kiittää mukavasti kilometreistä ja morjestaa liikenteessä iloisesti lajitovereille.

      • ministi myös

        Tyytyväinen ministi, jos satut lukemaan niin miten sait tuon ohjaustehostimen moottorin menemään 50% :sti takuuseen takuuajan ulkopuolella? Keneen tulisi olla yhteydessä?


    • gs31

      Käsittääkseni tuo laatikkovikaisuus johtuu siitä, että säästettiin rahaa ja laitettiin joku Roverin laatikko autoon eikä parempaa laatikkoa, kun se olisi nostannut kustannuksia n. 150e per auto.

    • ex-ministeri

      Noin yleisellä tasolla voisi sanoa, että 2007 ja jälkeen tehtyjen Cooper S:ien moottori ei ole ihan sieltä kestävimmästä päästä. Itselläni meni mm. polttoainepumppu, jakoKETJU ja sen kiristimet (3 kertaa), imusarja jne. Karstaakin on kova keräämään imupuolelle (eikä auta suirasuihkukoneessa raskas kaasujalkakaan)

    • rt4rttt4t

      KUKA OSTAA MINIÄ? EN OTA ILMANKAAN PASKAN-NÄKÖINEN JA AITO PASKA.

    • Kori Miiber

      Mini Cooper 1,6 litr. 2011
      Kytkettäessä ilmastointi toimimaan tuntuu nytkähdys liikkuvassa autossa. Moottoritehoja häviää johonkin, mutta mihin?

      Auto ollut merkkikorjaamolla Jyväskylässä Kori"korjattavana" ilman tulosta. Eivät ensin meinaneet edes otta koska tuollainen vika ei voi muka olla olemassakaan. Mitä neuvotte?

    • ilmaiseksivai

      Ilmastointi vie paljon energiaa, eli ei sekään pelkällä pyhällähengellä elä.

    • Cooper s-04

      Itsellä noin 83k ajettu 04 cooper s, josta kytkin menossa juuri vaihtoon. Samalla kuskin puolen ikkunan moottori alkoi pitämään ääntä ja luultavasti hajoamaan. Vuoden alusta 2. lamda meni vaihtoon. Muuten vikoja ei ole juuri ollut.

      Ikkuna on vaihdettu kerran Suomessa ja 2 kertaa sitä ennen Saksassa. Varmuuden vuoksi vaihdoin myös vaihteiston öljyt siinä 80k kohdalla.

      Kytkimenkin menoon saattaa vaikuttaa -17 % pulley ja ~200hp tehoja...

    • Hartop kuupperi

      1.6. cooper -07 pari puolaa hajonnut ja monta tankillista bensaa mennyt johonkin hukkaan.

    • 2001 Cooper

      Olen uusi ministi, voisiko joku kertoa mistä löytyy maahantuojaa edullisemmat varaosat, vikoja löytyy. Öljyvalo palaa, on yritetty korjata ammattiliikkeessä. Ilmastointi ei pelaa. Kierroslukumittari pimeenä. Ikkuna jää alas.Vaihteet ei mene jouhevasti päälle.... tulikohan hutiostos.

      • mini minor

        Tuli. Syvä osanottoni.


    • Missä menee vastuut

      Vuoden 2008 Mini Cooper 1.6 bensa ajettu noin 50 000 km. Ostin noin puolitoista vuotta sitten ja käytin ensi kertaa normaalissa huollossa noin puoli vuotta sitten. Huollossa sanottiin että öljyt on miltei loppu koneesta ja että koneen "ominaisuus" on sellainen ettei juuri varoittele asiasta ennenkuin todella finaalissa ja konerikko miltei samantien. Eli ohjeet, oli että kannattaa aina välillä tsekkailla mittatikkua. Sitä on nyt tehty aina välillä ja hieman vaikeaa on ollut. Tikusta ei nimittäin tahdo nähdä että paljonko siellä on öljyä sisällä ja liikaakaan ei saisi öljyä laittaa. Nyt puoli vuotta huollon jälkeen koneessa on hihna sököna ja jotain muutakin mikä johtuu kuulemma liian vähistä öljyistä. Huollossa sanotaan että on käyttäjän oma vika. Noin 700 € remppa tiedossa. Ihmettelen kyllä asiaa. 1. Viimeisestä huollosta on aikaa noin puoli vuotta ja auto on syönyt 2.5 litraa öljyä. 2. Öljyvalo ei ole kertaakaan asiasta varoittanut, silti konerikko. 3. Öljyntarkistun on tehty niin vaikeaksi ettei normaali autoilija osaa sanoa että onko öljyä riittävästi vai ei. 4, Huolto itse myöntää että on "vähän hankala" homma ja auton ominaisuus. Mielestäni alkaa kyllä kuulostamaan enemmän suunnittelu- ja valmistusvialta. Onko kokemuksia vastaavasta?

    • MCSA

      MCS(A) 2006. 80 tkm, lambda akku öljytikku jäähdytysnestevuoto termarikotelossa. Ei muuta meidän ajamalla 40 tkm:n matkalla. Ei syö öljyä eikä hassu kyllä renkaitakaan. On niin kevyt.

      Kulutus sekalaisessa ajossa siedettävät 8,8 l.

    • sanehei

      Mini Cooper S 2003. Rajottimelle asti ajaessa, ainakin 2 ja 3 vaihteella syttyy EML,"Pakokaasuarvot heikentyneet"/moottorin vikavalo ja luisto/ajonvak. valot ja tehot alkaa hiipumaan, käynnistää auton uudelleen niin jää vain tämä moottorin vikavalo, joka on "pakokaasuarvot heikentyneet" (joo osasin lukea huoltokirjasta) niin palamaan. nollauksen jälkeen syttyy vaan taas kun paukuttaa rajotinta vasten, ei muuten vaikuta ajamiseen. Lambda rikki? Muilla ollut samaa vikaa?

      • Raipe22

        Ei ehkä kannata ajaa rajoitinta vasten. Mikä tahansa auto menee rikki jos hulluna polkee... :(


    • mtmt

      onko oikeesti cooper noin huono?Itse olin vielä äsken ostamassa Miniä,olisi 2 vaihtoehtoa,-03 aj.166t ja toinen -05 140t mutta en taida uskaltaa ostaa?Vai mitä te sanotte?

    • Diiisseli

      Clubman cooper D vm. 2009. Kilometreja 135000.
      Kojetaulu narisee kiihdyttäessä. En ole jaksanut kiristää.
      Sisälämpötilan flektinäytön pari alimmaista palkkia pimeänä. Varmaan joku kosketushäiriö. En ole jaksanut selvittää. Muuten ei mitään. Menee kuin eläin eikä vie kakkua. Paras auto ikinä.

    • Antti2

      Mini Cooper D Clubman "Hampton" -11
      Auto on ollut minulla uudesta alkaen, nyt mittarissa 53 000km. Paljon maantieajoa kaikenlaisilla teillä, mutkaiset asfaltit suosikkeja.
      Hämmästyttävän hyvä auto. Ainoa vika kerran vaiennut radio, joka alkoi toimia kun laitoin auton seuraavan kerran käyntiin.
      Pientä natinaa pakkasaamuisin kojelaudasta, loppuu kun auto lämmennyt.
      Erinomainen ajaa, ennenkaikkea hauska. Monta isompaa auto on ollut työsuhdeautona tätä ennen, eikä tämän kanssa joudu luopumaan ajo-ominaisuuksista, päinvastoin. Ehdottomasti kokonaisuutena hauskin auto, joka minulla on ollut käyttöautona.
      Yllättävän terhakka jopa pikkudieselillä, hyvin välitetty vaihteisto ja dieseliksi laaja kierroalue.
      Harmi, että uusi Clubman näyttää kasvavan aikalailla suuremmaksi perinteisin takaovineen.
      Ensimmäinen, mutta ei varmaankaan viimeinen Mini minun käytössäni.

      • Antti2

        Päivitys ekaan Clubman D Hampton viestiini: nyt ajettu 105 000km, takapyörän laakerit vaihdettu ja siinä kaikki normi huoltojen lisäksi.
        Loistava auto; hauska, persoonallinen, toimintavarma, lämmin ja loistava ajettava varsinkin mutkaisella asfaltilla - nopea ja tarkka ohjaus.
        Kulutus kesät talvet 5,6l/100km, aina Sport -nappi ja ilmastointi päällä, melko reipasvauhtista ajoa.
        Voin vilpittömästi suositella.


    • skoda12

      britti sontaa tuutin täydeltä

    • likavistat

      Ihan vaan vihjeeksi.
      Ei kannata paljon perustaa näille vikalistoille, joka automerkillä on omat listat, eikä näiden perusteella uskalla hankkia mitään merkkiä.

      • cooper-66

        Kaikki mahdollinen on korjattu ja läpi käyty.Koriakin jouduin hitsaileen tosi paljon.Auto on maalatttukin kauttaaltaankin läpi/yli ja mittarissa ei ole tällähetkellä kuin 11175km.Mutta jos se nyt vaikka pelais ja kestäis.Ai niin Kyseessä on COOPER-66


    • Aika Uskomatonta

      Taitaa olla todellinen harrasteauto, by BMW - kuinkas muuten?
      Ei hemmetissä pitäis laatikoiden eikä moottoreiden mennä vielä noilla kilometreillä. 30000km? siis huh huh!
      Nykypäivän Simca tonni, täysi pommi. Moi. Monesko moottori?

    • Doctor1

      Mini cooper S 2001 100K km

      Aikalailla samat ongelmat kuin yllä mainittu.

      ovet jäätyy joka talvi, joka hetki. Parhaillaan jäät sisälle jumiin. Lisäksi ovien saranat vaativat aikamoista vaseliniinia.
      ikkunahissi natisee ja paukkuu.
      moottorin tuuletin jää huutamaan, syö akun tyhjäksi.
      puslat takaa vaihdettu
      jarrupalat meni vaihtoon
      kannen tiiviste meni vaihtoon
      tuulilasi on rikki useasti
      akku vaihdettu pari kertaa, akkutilaan oli lisäksi päässyt jostain vettä!
      syö öljyä! Eikä varoita asiasta. Öljytikku menee rikki.

      • kiva laite

        Onneksi on tullut täysin uusi malli BMW:n tekniikalla, siis F56 malli.


      • Skoooda ennemmin

        Jarrupalatkin vaihtoon ja jo sadatuhannen kohdalla! Hyvä kun kerroit -tommosta paskaa en osta.


      • näinkin käydä voi
        Skoooda ennemmin kirjoitti:

        Jarrupalatkin vaihtoon ja jo sadatuhannen kohdalla! Hyvä kun kerroit -tommosta paskaa en osta.

        2009 Fabiasta meni jarrupalat ja levyt eteen 80tkm kohdilla, onneksi maahantuoja tuli vastaan kun takuu oli hiljan loppunut.


      • r55 diesel
        näinkin käydä voi kirjoitti:

        2009 Fabiasta meni jarrupalat ja levyt eteen 80tkm kohdilla, onneksi maahantuoja tuli vastaan kun takuu oli hiljan loppunut.

        Mikähän skodan omistajaa riepoo? Rikkoontunut dsg vaihteisto?


      • yksinkertainenko?
        r55 diesel kirjoitti:

        Mikähän skodan omistajaa riepoo? Rikkoontunut dsg vaihteisto?

        lue myös parit edelliset viestit, niin voi sullekkin avautua?!


      • Anonyymi

        "Ovien saranat vaativat aikamoista vaseliinia"

        No hyvä että kerroit, eihän kukaan osta autoa jos saranoita pitää rasvata, ja vielä aikamoisella vaseliinilla!

        Mistä sitä muuten saa? Ja onko nimi todella tuo?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ovien saranat vaativat aikamoista vaseliinia"

        No hyvä että kerroit, eihän kukaan osta autoa jos saranoita pitää rasvata, ja vielä aikamoisella vaseliinilla!

        Mistä sitä muuten saa? Ja onko nimi todella tuo?

        Ja tuon aivopierun rykäisit 2014 vuoden kommenttiin.
        Saranoita rasvataan ihan huolloissa.


    • Seppo R

      Pussit

    • Meluisa ei mieluisa

      Uudesta saakka on ollut kovin meluisa ajettava. Pahinta on rengasmelu.

      • mene kouluun

        Melupoika se vaan jaksaa, olet kyllä surkea syrjäytyjä.


    • Moly

      Kyrpä Yrjöt ajaa Minillä

    • CiPeMiBMW

      Mini ei ole BMW vaan teknisesti Citroen/Peugeot. BMW omistaa tuotemerkin kyllä.

      • PäivitystäSulle

        Vuodesta 2014 on käytännössä täysin BMW:n tekniikka. Kori ja kokoonpano tehdään Englannissa.


    • MiniHeidi

      Hellurei
      Onkohan tossa 2002 vuoden minissä jakopään ketju vai hihna?

    • Meluisuus

      Meluisuus.

      • OnkoElämäsiTaakka

        Perusdorka on palannut, hienoa.


    • tietoakiitosmini

      Käytettyä 1.6 dieseliä saa n.7000e
      Onko BMW moottori eli sama kuin mitä asennetaan toyotaan?

      • BemuToimii

        Mikä vuosimalli. 1.5 l on Bemun näissä 2014 alkaen.


      • miniauto

        vaikkapa 2008


    • Mulla se.on erikoinen ongelma eli mini cooper 1600 2008 auto kun on tyhjäkäynnillä noin 15minsaa niin yhtä äkkiä alkaa hiljalleen putkesta sinistä savua turruttaa sitten vähä kaasua painaa niin koko piha on sinistä savua ja paljo.Savu ei haise öljylle,ajaessa ei savuta yh mutta aina ku pysätyy tyhjäkäynille niin alkaapa tulla savua,tuon siivet olen katsonut on hyvät ei lonkkase joku sano että katalysaattorissa on vika en tiedä saako täältä vinkkijä

      • Anonyymi

        Kuka idiootti käyttää autoaan 15minuuttia tyhjäkäynnillä?


    • Anonyymi

      Ehkä Mini ei tiedä mistä hajoaisi seuraavaksi, siksi lykkää savumerkkejä. Inkkarit voisivat kääntää sanoman vaikka Suomeksi..

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

      Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      348
      8820
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2571
    3. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      69
      2348
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1955
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

      onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1542
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

      Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1391
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

      vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1337
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

      - Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      184
      1328
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

      Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1310
    10. Kirjoitin sinulle koska

      tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1227
    Aihe