Eli mitäs mieltä olette Jaguar XJ12 vuosimallia 1993. Kone on 6litrainen V12. Ajettu reilu 120 000km
Paljonko olisi käypä markkina-arvo Suomessa. Onko kenelläkään tietoa kulutuksesta tai kiihtyvyydestä.
Kiitos.
Tietoja Jaguar XJ12:sta
7
2207
Vastaukset
- H.E.E.
...tiedä, niin kyseessä taitaa olla tyyppi XJ81. Joka on muunnos XJ40:stä ja seuraaja Series III:lle. Tuota XJ81:stä tehtiin vain pari vuottaa kunnes markkinoille tuli X300. Joltain osin auto on siis sama kuin XJ40, samoine etuineen ja vikoineen. Moottori ja vaihdelaatikko ovat eri kuin XJ40:ssä.
Kiihtyvyys on luokkaa 6.8 sek 0-100 ja kulutuksellahan ei ole mitään merkitystä ;)
Hinnasta sen verran että jos otat vastaavan kuntoisen 4.0 L Soven ja lisäät sen hintaan noin 25% niin ei olla kaukana totuudesta. Tällöin päädyttänee lähelle 30 000 €. Näin erikoisella ja vähän valmistetulla autolla tuo hinnan määrittely on melkoista taidetta... - Test Driver
Palstalla on muistaakseni aiemmin ollut puhetta siita, mita tallaisen tuonti maksoi.
Kun niita on uusina reksiteroity tasan yksi, on markkinahinnan maarittely vaikeaa.
Yllattavan vahan ajettu: 10 vuotta tekee 12tkm/vuosi.
Mista johtuu alhaiset kilometrit?
Kulutus on aika miehekas, muistaakseni on puhuttu n. 14-16 litran keskikulutuksesta, kaupungissa enmman 18-20.
Muuten tuo malli ja vuosimalli ovat erittain kiinnostavia.
Ongelmia siina kylla on: sytytysjarjestelma on Marelli, jota kukaan ei tunne.
Vaihteisto on GM ja se ei meinaa kestaa.
Moottori kestaa kylla ja varustetaso on sama kuin Sovereignissa, lisaksi siina on Sports Handling Pack eli 16" vanteet, sentilla madallettu alusta ja tuhdimmat kallistuksenvakaimet.
Kuulemma loistava ajaa!
Suorituskykya on: huippuja 252 km/h (tosin sittemmin puhuttiin 250:sta mutta ei liene suuri ero) ja kiihtyvyys taisi olla tuo H.E.E:n mainitsema.
Auton yllapito tulee sairaan kalliiksi johtuen suuresta kulutuksesta, kalliista vakuutuksista ja renkaista seka huolloista.- Timo
Saksan Jaguaareillä harvemmin on ajettu kuin juuri jotain 12 000km/vuosi.... Ei V12 Jagge sielläkään ole myyntimiehen auto, ja ne joilla sellaisella on varaa ajella, eivät istu autossa kaikkia päiviä.
Yleensähän se on niin, että mitä muikeampi auto sen vähemmän niillä ajetaan; missä on yli 50 000km ajetut Ferrari Testarossat?????
V12 Jaggen omistajaa ei juurikaan kiinnosta sytytysjärjestelmän merkki tai automatil-lådan valmistaja. Kyllä ne normaalia käyttöa kestää. Eri asia on tietysti, jos Jaggen hankkii peltoautoksi tai jokkariluokkaan....
Meitsillä on juuri tollanen auto, tuu ha´keen pois, 8500e taxfree.
Ei toi ylläpito nyt niin hirmukallista ole:
riippuu siitä miten autoaan huollattaa ja kenellä.
Bensa maksaa aina, mutta tuon luokan autot vie aina polttoainetta.
Vakuutusten hinta on aivan sama ja yhdentekevä, ainaskin jos on 70%:n bonarit ( meitsekkerin pakollinen liikennevakuutus n. 150e/vuosi)!!!!
Rengassetin saa Saksasta n. 400e. - Vielä joskus XJ ...
Kuinka paljon kalliimmaksi -93 XJ12:n ylläpitö itse asiassa tulee verrattuna -93 XJ6 4.0:aan?
Bensaa palaa (paljon) enemmän ja renkaat ovat kalliimpia, mutta ne kuulunevat asiaan. Vakuutuksen hintaero taitaa olla minimaalinen (?)
Huoltamisen (ja korjaamisen) hintaero olisikin mielenkiintoista tietää. XJ12 huoltoväli taitaa olla 12000km - onko XJ6 4.0:ssa sama? Onko huoltojen hinnassa suuri ero?
Pääkaupunkiseudulla tulee huoltopaikoista Mazda-Jaguarin lisäksi mieleen Karaasi, mutta muitakin osaavia huoltopaikkoja löytynee (?) Entä kohtuuhintaisia? - Tinke
Vielä joskus XJ ... kirjoitti:
Kuinka paljon kalliimmaksi -93 XJ12:n ylläpitö itse asiassa tulee verrattuna -93 XJ6 4.0:aan?
Bensaa palaa (paljon) enemmän ja renkaat ovat kalliimpia, mutta ne kuulunevat asiaan. Vakuutuksen hintaero taitaa olla minimaalinen (?)
Huoltamisen (ja korjaamisen) hintaero olisikin mielenkiintoista tietää. XJ12 huoltoväli taitaa olla 12000km - onko XJ6 4.0:ssa sama? Onko huoltojen hinnassa suuri ero?
Pääkaupunkiseudulla tulee huoltopaikoista Mazda-Jaguarin lisäksi mieleen Karaasi, mutta muitakin osaavia huoltopaikkoja löytynee (?) Entä kohtuuhintaisia?No okei?
Bensa on käyttökustannuksia. XJ12:lla on niiiiin muikeaa ajella, että päivän pelastamiseen riittää pelkkä moottorin käynnistys ja pari syvää henkäystä.
Pölkkykuutosella sensijaan saa ajaa kovasti, eikä tulos ole koskaan sama... Jokaista pölkkykuutosmiestä harmittaa se, ettei tullut otettua OIKEAA Jaguaaria. Se vika ei ajamalla parane.
Eikä tollaiset Jagget mitään käyttöautoja ole; käyttöautoksi kandee ottaa BMW tai MB.
Toisekseen: mitä huoltoja?????
Mihkä tollasta vanhaa Jaggepaskaa kannattaa huoltaa? Jos menee rikki, niin vaihtoon vaan. Ei muuta kuin ajoa vaan; öljyt ja tulpat ja jarrupalat ja tuulettimen hihnat osaa vaihtaa kuka tahansa itsekin. Niiden hinta ei riipu mallista juurikaan ( 6 tulppaa enemmän / V12). Muita kuluvia osiahan ei ole.
Nuo autot eivät ole enää mitään uusia, joten pakollisia huoltoja takuun takia ei ole.
Korjauskustannukset taas ovat AIVAN SAIRAITA oli kumpi auto tahansa; V12 on kuitenkin terhakampi ja pitkäikäisempi motti, johtuen alemmasta viritysasteesta ( SAAB 900 luokkaa n. 50hp / litra)
Eli siis, osta auto, joka on EHJÄ, niin ajat sillä loppuelämäsi ilman määräaikaishuoltoja. Ja jos Jagge sairastuu, niin maalaa se vihreäksi ja työnnä mereen!!!! - jjj
kun väittää että Marellin sytytysjärjestelmä on tuntematon. Saattaa olla näin hänen kohdallaan mutta ei se tee siitä universaalista ongelmaa. Mitä tulee GM neliportaiseen laatikkoon olen sitä mieltä, että se on GM:n vahvin ja paras vaihteisto ja tekee mainitusta autosta kivan ajettavan. Minulla on nämä sisuskalut autossani eikä mitään ongelmia ole vielä ollut. Eikä tulekaan jos huolehtii siitä että kummatkin lohkot käyvät suunnilleen samalla seoksella.
Lisäksi haluaisin todeta että markkinahinnan määritys on kaikkein helpointa silloin kun on vain yksi referenssi!
Huollot eivät tule kalliiksi jos ne tekee itse mahdollisuuksien mukaan. Moottoritila on ahdas ja käsiksi pääseminen vie aikaa - siksi tunteja kertyy. V12 on siis ihanteellinen harrasteauto!
Terveisin jjj
Webbisivut: http://www.sci.fi/~jjj/
- Timo
Käy katsomassa WWW.rinta-jouppi.fi, Helsingistä löytyy myytävänä samanlainen V12 Jakuaari 24900
(http://www.rinta-jouppi.fi/cgi-bin/rj.cgi?merkki=JAGUAR&tyyppi=1&paikkakunta=-1)
Markkina-arvosta sen verran, että mulla on myytävänä juuri tuollainen V12 ja viä British Racing Green -93. Auto on täysin ehjä ja upea ja "se ainoa oikea" moottori V12, 6.0l ja väri British Racing Green jo tehtaalta lähtiessään. Siis Jaguar enthuusiakon unelma. Auton markkina-arvo on 8500e vero(8000e). Eli siis jos omastasi aiot maksaa yli 17000e niin olet hakoteillä.
Noita saa Saksasta n. 6-10te.
Kuluttaa aika kivasta, oman kulutusmittarin mukaan tasan saman verran kuin -67 Buick Riviera: maltillisessa ajossa 80km/h asvalttitiellä neula pyörii 12-13l/100km. 130km/h n. 16-18l/100km ja 180km/h 20l/100km.
Kiihtyy sairaan hyvin: ensimmäinen auto, jossa automaattilaatiukko ei haittaa menoa!!!!!!!!
Bensaa menee, mutta so what?
Meitsekkerin autoon edellinen omistaja oli laittanut rahaa 12000e viidessä vuodessa, huoltoihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624392Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551833Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141553Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !401331Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681093- 58939
- 79925
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.170855Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791