Olen lähdösä muutaman viikon päästä Dubaihin. Millainen pukeutumissääntö siellä on eli mitä vaatteita kannattaa ottaa mukaan?
Dubain pukeutumisesta
9
2035
Vastaukset
- iopiop
Polvet, olkapäät ja vatsa piiloon.
Joku tiukkapipoo voi olla eri mieltä
mutta yleisesti tuo on fiksu puheutumissääntö
siellä.
Eli shortseillakin voi liikkua kun ne
on vain pidempää mallia.- pauliina
onko niillä sääntöjä pukeutumisen suhteen
- Asunut Dubaissa
pauliina kirjoitti:
onko niillä sääntöjä pukeutumisen suhteen
Ilman paitaa ei saa kadulla liikkua ja shortseja käytetään rannalla. Mieluiten kannattaa pukeutua siistiin paitaan (Ei mielellään lomakohdepaitaan Tenerife, Crete etc..) ja housuihin niin ei heti tunnisteta suomalaiseksi, eikä luulla venäläiseksi jos kulkee shortseissa kadulla. Koska ilmankosteus voi olla korkea kannattaa suosia mahdollisimman kevyestä kankaasta tehtyjä vaatteita. Itse asuessani kuljin aina näin tosin lähinnä siitä syystä että tällöin ei myöskään tule liian kylmä ostarille mennessä tai autossa (taksikuskit varsinkin tykkäävät pitää lämpötilan autossa jäätävän puolella), koska ilmastointiflunssan saa myös helposti. Nyt siellä ei muutenkaan ole kuuma, kun on talvi ja päivälämpötila on lähellä 20-22C. Jos teillä käy tuuri saatatte myös nähdä vesisateen, itse 1,5 vuoden aikana näin 3 kertaa sateen.
- ...
Asunut Dubaissa kirjoitti:
Ilman paitaa ei saa kadulla liikkua ja shortseja käytetään rannalla. Mieluiten kannattaa pukeutua siistiin paitaan (Ei mielellään lomakohdepaitaan Tenerife, Crete etc..) ja housuihin niin ei heti tunnisteta suomalaiseksi, eikä luulla venäläiseksi jos kulkee shortseissa kadulla. Koska ilmankosteus voi olla korkea kannattaa suosia mahdollisimman kevyestä kankaasta tehtyjä vaatteita. Itse asuessani kuljin aina näin tosin lähinnä siitä syystä että tällöin ei myöskään tule liian kylmä ostarille mennessä tai autossa (taksikuskit varsinkin tykkäävät pitää lämpötilan autossa jäätävän puolella), koska ilmastointiflunssan saa myös helposti. Nyt siellä ei muutenkaan ole kuuma, kun on talvi ja päivälämpötila on lähellä 20-22C. Jos teillä käy tuuri saatatte myös nähdä vesisateen, itse 1,5 vuoden aikana näin 3 kertaa sateen.
pidit siella asumisesta? Olitko siella tyosi puolesta tms? Kerro kaikennakoista!
- Asunut Dubaissa
... kirjoitti:
pidit siella asumisesta? Olitko siella tyosi puolesta tms? Kerro kaikennakoista!
Olin Dubaissa töissä ja koko perheemme piti ilmastosta. Palkka on verovapaata ja ilmapiiri on Islamilaiseksi valtioksi hyvin liberaali. Turismin mukanaan tuomat lieveilmiöt kuten prostituutio eivät ole kovin näkyvästi esillä, mutta on yleistä. Turisteja tulee todella paljon ex-USSR alueelta ja lähialueelta kuten saudeista.
Kaupunki on hyvin pinnallinen kulttuuria tai historiaa on äärimmäisen vähän.
Kaikki on uutta ja hyvin toimivaa ja palvelutaso on hyvä ja hintataso on Aasialaistyövoiman takia edullinen. Kotiapulainen maksaa n. 300-500USD kuukaudessa riippuen tunneista ja kansallisuudesta, parhaita apulaisia ovat sellaiset jotka ovat aiemmin työskennelleet paikallisille(kova kuri). Lisäksi Iranilaiset matot ja kultakorut ovat edullisia. Varsinkin vaatekaupoissa auttaa kun myyjät huomaavat ettet ole turisti (käyt useita viikkoja) ja alat saamaan automaattisesti alennusta (yleensä noin 10-20%, ei joka paikassa).
Paikallisiin en päässyt tutustumaan ja he yleensä pitävät itseään erillään vierastyöläisistä. Raha ja löystyneet tavat näkyvät selkeästi myös moottoriteillä, joita paikallinen nuoriso turhan usein pitää kilparatanaan ja aiheuttaa vaaratilanteita.
Ilmaston vuoksi käytin vain kesäsesongin vaatteita. Lapsille ja lastenhoidon kannalta miellyttävää on välttyä kuralta ja kylmältä ja sen myötä jatkuvasta vaatteiden pukemisesta ja riisumisesta.
Ääkkösten puutteen perusteella arvelen että itsekin työskentelet ulkomailla, missäpäin olet. Itse olen lähi-idän ulkopuolella vaihteeksi, 8. yhtämittainen vuosi ulkomailla tulossa täyteen. Jos vielä haluat tietää lisää niin kerro jokin email osoite. - ...
Asunut Dubaissa kirjoitti:
Olin Dubaissa töissä ja koko perheemme piti ilmastosta. Palkka on verovapaata ja ilmapiiri on Islamilaiseksi valtioksi hyvin liberaali. Turismin mukanaan tuomat lieveilmiöt kuten prostituutio eivät ole kovin näkyvästi esillä, mutta on yleistä. Turisteja tulee todella paljon ex-USSR alueelta ja lähialueelta kuten saudeista.
Kaupunki on hyvin pinnallinen kulttuuria tai historiaa on äärimmäisen vähän.
Kaikki on uutta ja hyvin toimivaa ja palvelutaso on hyvä ja hintataso on Aasialaistyövoiman takia edullinen. Kotiapulainen maksaa n. 300-500USD kuukaudessa riippuen tunneista ja kansallisuudesta, parhaita apulaisia ovat sellaiset jotka ovat aiemmin työskennelleet paikallisille(kova kuri). Lisäksi Iranilaiset matot ja kultakorut ovat edullisia. Varsinkin vaatekaupoissa auttaa kun myyjät huomaavat ettet ole turisti (käyt useita viikkoja) ja alat saamaan automaattisesti alennusta (yleensä noin 10-20%, ei joka paikassa).
Paikallisiin en päässyt tutustumaan ja he yleensä pitävät itseään erillään vierastyöläisistä. Raha ja löystyneet tavat näkyvät selkeästi myös moottoriteillä, joita paikallinen nuoriso turhan usein pitää kilparatanaan ja aiheuttaa vaaratilanteita.
Ilmaston vuoksi käytin vain kesäsesongin vaatteita. Lapsille ja lastenhoidon kannalta miellyttävää on välttyä kuralta ja kylmältä ja sen myötä jatkuvasta vaatteiden pukemisesta ja riisumisesta.
Ääkkösten puutteen perusteella arvelen että itsekin työskentelet ulkomailla, missäpäin olet. Itse olen lähi-idän ulkopuolella vaihteeksi, 8. yhtämittainen vuosi ulkomailla tulossa täyteen. Jos vielä haluat tietää lisää niin kerro jokin email osoite.Kiitos vastauksestasi! Juu, asustelen USAssa. Olen naimisissa amerikkaisen miehen kanssa. Meilla on tarkoitus muutta Suomeen jossain vaiheessa, mutta koska pidamme matkaamisesta ja muiden maiden nakemisesta, haluamme tietaa kaiken mahdollisen kaikista paikoista :) Emme ole kyllakaan kayneet Idassa, joten se olisi erittain mielenkiintoinen kohde kayda vilkaisemassa. Toinen erittain mielenkiintoinen paikka olisi Aasia, kuten Thaimaa jonne olen halunnut menna jo kauan aikaa. Jos haluat mailata, laheta vain postia osoitteeseen: [email protected].
- Meiju
Hei!
MInäkin olen lähdössä oarin viikon päästä Dubaihin.. Siis 25.1.. Milloin sin' lähdet??
Joo, siellä pitää peittää olkapäät ja muutenkin ei missään shortseissa olla, muuten miehet voi katsoa paheksuvasti, ja naiset kanssa.- mie
musta kaapu vaan kaikille ja syvälle päähän!
- Meiju
mie kirjoitti:
musta kaapu vaan kaikille ja syvälle päähän!
..Että "mie" ei ole ikinä käynyt Dubaissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Dannysta tulee isä 83-vuotiaana
Huh huh sentään sellaista naista, joka laitattaa itsensä paksuksi ikälopulle papalle ! Ajatellaanko lapsen oikeuksia oll1254913Seida Sohrabi: Suomi ei ole rasistinen maa
Seidalta taas täyttä asiaa. Miksi punavihreät naiset eivät pysty samaan - no se ideologia estää. "Meillä on valitettava1733732Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?
Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi463178Pääsiäisen kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä kirjoitus kertoo Riikka Purrasta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus pursuaa halveksivaa, jopa a213153Henkirikos kiuruvedellä
Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut391677Gallup: Mitä teillä syödään pääsiäisenä, onko juhlaruokaa vai meneekö arkiruoilla?
Monessa perheessä pääsiäisenä pöytään pistetään vähän parempaa herkkua. Pääruokaan panostetaan ja lisäksi leivotaan vaik401269Loimaan k-citymarketilla puukotus
Jonka on puukotettu Loimaan citymarketilla tänään iltapäivällä noin klo 14. Kuulin kun ambulanssi huusi kaupungilla kun381165Martinan ex-rakas ulkoilutti Espanjassa koiraa.
No on hyvä asia, että heillä on kuitenkin hyvät välit, vaikka eroneet jo viimme syksynä.3031080Kunnanjohtaja haista sinä
Kyvytön johtamaan kuntaa! Täysin kyvytön. Toivottavasti Hattula saa sinut vaivoikseen. Epäpätevä, ammattitaidoton, yhtei231054- 831016