Dubain pukeutumisesta

pauliina

Olen lähdösä muutaman viikon päästä Dubaihin. Millainen pukeutumissääntö siellä on eli mitä vaatteita kannattaa ottaa mukaan?

9

2035

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iopiop

Polvet, olkapäät ja vatsa piiloon.
      Joku tiukkapipoo voi olla eri mieltä
      mutta yleisesti tuo on fiksu puheutumissääntö
      siellä.

Eli shortseillakin voi liikkua kun ne
      on vain pidempää mallia.

• pauliina

onko niillä sääntöjä pukeutumisen suhteen

• Asunut Dubaissa
        pauliina kirjoitti:

onko niillä sääntöjä pukeutumisen suhteen

Ilman paitaa ei saa kadulla liikkua ja shortseja käytetään rannalla. Mieluiten kannattaa pukeutua siistiin paitaan (Ei mielellään lomakohdepaitaan Tenerife, Crete etc..) ja housuihin niin ei heti tunnisteta suomalaiseksi, eikä luulla venäläiseksi jos kulkee shortseissa kadulla. Koska ilmankosteus voi olla korkea kannattaa suosia mahdollisimman kevyestä kankaasta tehtyjä vaatteita. Itse asuessani kuljin aina näin tosin lähinnä siitä syystä että tällöin ei myöskään tule liian kylmä ostarille mennessä tai autossa (taksikuskit varsinkin tykkäävät pitää lämpötilan autossa jäätävän puolella), koska ilmastointiflunssan saa myös helposti. Nyt siellä ei muutenkaan ole kuuma, kun on talvi ja päivälämpötila on lähellä 20-22C. Jos teillä käy tuuri saatatte myös nähdä vesisateen, itse 1,5 vuoden aikana näin 3 kertaa sateen.

• ...
        Asunut Dubaissa kirjoitti:

Ilman paitaa ei saa kadulla liikkua ja shortseja käytetään rannalla. Mieluiten kannattaa pukeutua siistiin paitaan (Ei mielellään lomakohdepaitaan Tenerife, Crete etc..) ja housuihin niin ei heti tunnisteta suomalaiseksi, eikä luulla venäläiseksi jos kulkee shortseissa kadulla. Koska ilmankosteus voi olla korkea kannattaa suosia mahdollisimman kevyestä kankaasta tehtyjä vaatteita. Itse asuessani kuljin aina näin tosin lähinnä siitä syystä että tällöin ei myöskään tule liian kylmä ostarille mennessä tai autossa (taksikuskit varsinkin tykkäävät pitää lämpötilan autossa jäätävän puolella), koska ilmastointiflunssan saa myös helposti. Nyt siellä ei muutenkaan ole kuuma, kun on talvi ja päivälämpötila on lähellä 20-22C. Jos teillä käy tuuri saatatte myös nähdä vesisateen, itse 1,5 vuoden aikana näin 3 kertaa sateen.

pidit siella asumisesta? Olitko siella tyosi puolesta tms? Kerro kaikennakoista!

• Asunut Dubaissa
        ... kirjoitti:

pidit siella asumisesta? Olitko siella tyosi puolesta tms? Kerro kaikennakoista!

Olin Dubaissa töissä ja koko perheemme piti ilmastosta. Palkka on verovapaata ja ilmapiiri on Islamilaiseksi valtioksi hyvin liberaali. Turismin mukanaan tuomat lieveilmiöt kuten prostituutio eivät ole kovin näkyvästi esillä, mutta on yleistä. Turisteja tulee todella paljon ex-USSR alueelta ja lähialueelta kuten saudeista.

Kaupunki on hyvin pinnallinen kulttuuria tai historiaa on äärimmäisen vähän.

Kaikki on uutta ja hyvin toimivaa ja palvelutaso on hyvä ja hintataso on Aasialaistyövoiman takia edullinen. Kotiapulainen maksaa n. 300-500USD kuukaudessa riippuen tunneista ja kansallisuudesta, parhaita apulaisia ovat sellaiset jotka ovat aiemmin työskennelleet paikallisille(kova kuri). Lisäksi Iranilaiset matot ja kultakorut ovat edullisia. Varsinkin vaatekaupoissa auttaa kun myyjät huomaavat ettet ole turisti (käyt useita viikkoja) ja alat saamaan automaattisesti alennusta (yleensä noin 10-20%, ei joka paikassa).

Paikallisiin en päässyt tutustumaan ja he yleensä pitävät itseään erillään vierastyöläisistä. Raha ja löystyneet tavat näkyvät selkeästi myös moottoriteillä, joita paikallinen nuoriso turhan usein pitää kilparatanaan ja aiheuttaa vaaratilanteita.

Ilmaston vuoksi käytin vain kesäsesongin vaatteita. Lapsille ja lastenhoidon kannalta miellyttävää on välttyä kuralta ja kylmältä ja sen myötä jatkuvasta vaatteiden pukemisesta ja riisumisesta.

Ääkkösten puutteen perusteella arvelen että itsekin työskentelet ulkomailla, missäpäin olet. Itse olen lähi-idän ulkopuolella vaihteeksi, 8. yhtämittainen vuosi ulkomailla tulossa täyteen. Jos vielä haluat tietää lisää niin kerro jokin email osoite.

• ...
        Asunut Dubaissa kirjoitti:

Olin Dubaissa töissä ja koko perheemme piti ilmastosta. Palkka on verovapaata ja ilmapiiri on Islamilaiseksi valtioksi hyvin liberaali. Turismin mukanaan tuomat lieveilmiöt kuten prostituutio eivät ole kovin näkyvästi esillä, mutta on yleistä. Turisteja tulee todella paljon ex-USSR alueelta ja lähialueelta kuten saudeista.

Kaupunki on hyvin pinnallinen kulttuuria tai historiaa on äärimmäisen vähän.

Kaikki on uutta ja hyvin toimivaa ja palvelutaso on hyvä ja hintataso on Aasialaistyövoiman takia edullinen. Kotiapulainen maksaa n. 300-500USD kuukaudessa riippuen tunneista ja kansallisuudesta, parhaita apulaisia ovat sellaiset jotka ovat aiemmin työskennelleet paikallisille(kova kuri). Lisäksi Iranilaiset matot ja kultakorut ovat edullisia. Varsinkin vaatekaupoissa auttaa kun myyjät huomaavat ettet ole turisti (käyt useita viikkoja) ja alat saamaan automaattisesti alennusta (yleensä noin 10-20%, ei joka paikassa).

Paikallisiin en päässyt tutustumaan ja he yleensä pitävät itseään erillään vierastyöläisistä. Raha ja löystyneet tavat näkyvät selkeästi myös moottoriteillä, joita paikallinen nuoriso turhan usein pitää kilparatanaan ja aiheuttaa vaaratilanteita.

Ilmaston vuoksi käytin vain kesäsesongin vaatteita. Lapsille ja lastenhoidon kannalta miellyttävää on välttyä kuralta ja kylmältä ja sen myötä jatkuvasta vaatteiden pukemisesta ja riisumisesta.

Ääkkösten puutteen perusteella arvelen että itsekin työskentelet ulkomailla, missäpäin olet. Itse olen lähi-idän ulkopuolella vaihteeksi, 8. yhtämittainen vuosi ulkomailla tulossa täyteen. Jos vielä haluat tietää lisää niin kerro jokin email osoite.

Kiitos vastauksestasi! Juu, asustelen USAssa. Olen naimisissa amerikkaisen miehen kanssa. Meilla on tarkoitus muutta Suomeen jossain vaiheessa, mutta koska pidamme matkaamisesta ja muiden maiden nakemisesta, haluamme tietaa kaiken mahdollisen kaikista paikoista :) Emme ole kyllakaan kayneet Idassa, joten se olisi erittain mielenkiintoinen kohde kayda vilkaisemassa. Toinen erittain mielenkiintoinen paikka olisi Aasia, kuten Thaimaa jonne olen halunnut menna jo kauan aikaa. Jos haluat mailata, laheta vain postia osoitteeseen: [email protected].

• Meiju

Hei!
      MInäkin olen lähdössä oarin viikon päästä Dubaihin.. Siis 25.1.. Milloin sin' lähdet??
      Joo, siellä pitää peittää olkapäät ja muutenkin ei missään shortseissa olla, muuten miehet voi katsoa paheksuvasti, ja naiset kanssa.

• mie

musta kaapu vaan kaikille ja syvälle päähän!

• Meiju
        mie kirjoitti:

musta kaapu vaan kaikille ja syvälle päähän!

..Että "mie" ei ole ikinä käynyt Dubaissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Dannysta tulee isä 83-vuotiaana

Huh huh sentään sellaista naista, joka laitattaa itsensä paksuksi ikälopulle papalle ! Ajatellaanko lapsen oikeuksia oll
      Maailman menoa
      125
      4913
    2. Seida Sohrabi: Suomi ei ole rasistinen maa

Seidalta taas täyttä asiaa. Miksi punavihreät naiset eivät pysty samaan - no se ideologia estää. "Meillä on valitettava
      Maailman menoa
      173
      3732
    3. Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?

Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi
      Maailman menoa
      46
      3178
    4. Pääsiäisen kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä kirjoitus kertoo Riikka Purrasta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus pursuaa halveksivaa, jopa a
      Maailman menoa
      21
      3153
    5. Henkirikos kiuruvedellä

Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut
      Kiuruvesi
      39
      1677
    6. Gallup: Mitä teillä syödään pääsiäisenä, onko juhlaruokaa vai meneekö arkiruoilla?

Monessa perheessä pääsiäisenä pöytään pistetään vähän parempaa herkkua. Pääruokaan panostetaan ja lisäksi leivotaan vaik
      Liharuoka
      40
      1269
    7. Loimaan k-citymarketilla puukotus

Jonka on puukotettu Loimaan citymarketilla tänään iltapäivällä noin klo 14. Kuulin kun ambulanssi huusi kaupungilla kun
      Loimaa
      38
      1165
    8. Martinan ex-rakas ulkoilutti Espanjassa koiraa.

No on hyvä asia, että heillä on kuitenkin hyvät välit, vaikka eroneet jo viimme syksynä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      303
      1080
    9. Kunnanjohtaja haista sinä

Kyvytön johtamaan kuntaa! Täysin kyvytön. Toivottavasti Hattula saa sinut vaivoikseen. Epäpätevä, ammattitaidoton, yhtei
      Heinävesi
      23
      1054
    10. Jos hän pyytäisi luokseen!?

Uskaltaisitko mennä?
      Ikävä
      83
      1016
    Aihe