Onko jarrujen vinkuminen tyypillistä uudehkoa Golffia?
Vm. -03, TDI variant, 12tkm.
Olin juuri takuuhuollossa vaihteistoöljyn vaihdon vuoksi (vaihteet takkuaa, 2 vaihde ei mennnyt alkuun päälle, kesällä säätö, jonka jälkeen pakkia ei meinannut saada päälle) ja mainitsin aikaa varatessa jarruista ja valoista (valot surkeat edelliseen -01 Opeliin verrattuna). Sanoin, että ETUpään jarrut vinkuu niin, että naapurit herää, kun aamulla lähden töihin ja peruutan pois omasta pihasta. Riippuu vähän lämpötilasta, mutta n. -10 - 25 asteessa... No huoltoon viedessä sitten tarkistettiin vikalista ja minä jäin odottelemaan puhelinsoittoa koska auton saa hakea.
Ja mitä tehtiin: Oikeanpuoleista valoa oli säädetty ja TAKAjarrupalat viistetty eli terävät reunat pois. Meinasin pudota penkiltä. Takajarrut...? Selitys: asentaja oli ajanut autoa, ei vinkunut (-25 astetta ulkona) ja kun ei keksinyt muuta, niin korjasi takajarruja, koska ne usein vinkuvat liian vähäisen käytön takia. Olis nyt sitten vaikka soittanut. Tai miten on mahdollista, että tieto ei kulje tiskiltä varauksen vastaanottajalta asentajalle? Asentajalle oli vain sanottu (lappuun kirjoitettu), että jarrut vinkuu!
No käskivät tilaamaan uuden ajan. Ajelen tässä nyt vielä vähän aikaa, ja testailen, vaikuttiko vaihteistoöljyn vaihto "liukkaampiin" ja säädöt mitään. Käyttävät kuulemma (huoltomies sanoi) Golffissa eri öljyä kuin Borassa ja Passatissa, joissa on se liukkaampi.
Kakkonen taas vähän takkuaa ja jarrut vinkuu...
Golfin jarrut vinkuu ym.
10
3588
Vastaukset
- Golf III
Otin kaikki jarrut itse auki ja samalla tuli hiekat ulos takajarruista jolloin vinkuminen loppui. Huomasin samalla että takajarrut olivat vähän lasittuneet jolloin jarruja saisi käyttää hieman reippaammin että takajarrutkin kuluisivat.
- golf Iv
sulla on rumpujarrut kun tässä on kysymys levyjarruista takana.
- Golf III
Otin kaikki jarrut itse auki ja samalla tuli hiekat ulos takajarruista jolloin vinkuminen loppui. Huomasin samalla että takajarrut olivat vähän lasittuneet jolloin jarruja saisi käyttää hieman reippaammin että takajarrutkin kuluisivat.
- Golf -03
...eli jarrut vinkuu
Itse epäilin etupäätä ja huolto fiksasi takapäätä, ja jarrut vinkuu edelleen. Huolto pyysi uudestaan varaamaan ajan.
Jarrut on alkanut vinkumaan jo kovemassa ajossa kun aikaisemmin vain juuri ennen pysähtymistä.
Lisäksi ajotietokone huutaa ALTERNATOR WORKSHOP
eikä huolto tee mitään asian korjaamiseksi kun ei ole lupaa valmistajalta.- erico
Omassa -02 var.tdi.vinkuu jarrut joskus kun aamulla lähden liikkeelle ja eritoten kun perutan pihalta.Yleensä ilman on täytynyt olla kostea jolloin jarrulevyyn tulee ilmeisesti ohut ruostepinta joka lähtee jo seuraavassa jarrutuksessa pois eikä senenempää enää vingu.Ajan aika paljon ja vaihtelevaa tempoa jolloin jarruja joutuu käyttämään,eli en ole kyllä asiaa ongelmaksi kokenut!
Miksi muuten autosi puhuu englantia? suomi volkkarit on yleensä saksankielisiä. - -03 tdi
juu etupää vinkuu, mutta itselläni ei ole kyllä kyseessä vain ajoonlähdön jälkeinen vinkuna vaan vaikka 500 km ajon jälkeen joka risteyksessä vinkuu. Olen kokeillut erityylisiä jarrutuksia, mutta välillä ne vain hiljenee hiljaisemmaksi. Noin 100 km päivässä keskimäärin tulee ajoa. Tänään taas komeeta vinkumista. Mutta huolto siis fiksasi vaan takajarrut, vaikka nimenomaan sanoin, että ETUPÄÄ.
Kevyillä jarrutuksillahan ei takajarrut tee mitään, joten siitäkin sen tietää, että etupää huutaa (ja kuulehan sen nyt mistä päin se ääni tulee...), ja siitä myös johtuu joidenkin autojen takajarrujen vinkuna. Sainkin ekat ohjeet, että pitää jarruttaa kunnolla. Sanoivat kyllä aikaa varatessa, että nää nykyiset palat on sellaista materiaalia, että näköjään vinkuu herkästi.
Levythän on siis tdi:ssä takanakin.
nyt toimii muuten vaihteet paremmin :-)
Ootteko saaneet tuulilasinpyyhkijöitä takuuseen? - vipe
erico kirjoitti:
Omassa -02 var.tdi.vinkuu jarrut joskus kun aamulla lähden liikkeelle ja eritoten kun perutan pihalta.Yleensä ilman on täytynyt olla kostea jolloin jarrulevyyn tulee ilmeisesti ohut ruostepinta joka lähtee jo seuraavassa jarrutuksessa pois eikä senenempää enää vingu.Ajan aika paljon ja vaihtelevaa tempoa jolloin jarruja joutuu käyttämään,eli en ole kyllä asiaa ongelmaksi kokenut!
Miksi muuten autosi puhuu englantia? suomi volkkarit on yleensä saksankielisiä.Huollossa kielen voi vaihtaa englanniksi tai vaikka japaniksi... maku asia..
- erico
vipe kirjoitti:
Huollossa kielen voi vaihtaa englanniksi tai vaikka japaniksi... maku asia..
että sen voi vaihtaa,olen omassakin vaihtanut sen muualla kuin merkkihuollossa.Kun vein auton merkkihuoltoon niin oli taas saksa kielenä.Lähinnä kiinnosti oliko se vaihettu huollossa vai eikö auto ole suomi auto? Lisäksi jäi sen tekstin merkitys aika hämäriin..
- jake
taitaa olla kaikissa uusissa golfeissa sama ongelma tuon vinkumisen suhteen. Itse en ole viitsinyt mennä kitinästä valittamaan vaan odottelen ekaa 30000km huoltoa, josko samalla saisivat vinkumisen pois. 26000 takana vm.-03
Tietääkseni tuo vinkuminen on tullut sen jälkeen kun asbesti kiellettiin, mutta onkohan muissa uusissa autoissa sama ongelma kuin vw:llä- -03 tdi
eli vinkuminen on siis lähinnä kovaa ujeltamista. Omakotitalonkin sisälle kuuluu niin, että siellä kohta saa olla korvatulpat :-)
En itsekään menisi heti pienestä valittamaan, vaan odottelisin huoltoa. Toisena juttunahan tässä oli samalla vaihteiston huono toiminta.
Edellinen autoni oli uusi Opeli, eikä siinä kyllä 65tkm matkalla vinkunut ikinä jarrut, eikä asbestia sielläkään (kun ei siis missään ole)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 844562
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺854411Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163483Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102764En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212701IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392083Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581748Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1031291