"Ananias
Kirjoittanut: Aamun havainto, 6.1.2004 klo 06.22
ei suorittanut Saulukselle mitään synninpäästöä. Raamattu ei kerro sellaisesta.
Luuletko todella, että Jumala ei kyennyt antamaan Saulukselle tämän syntejä anteeksi ilman Ananiasta?!
Jumala nyt vain sattui vetämään Saulusta (tulevaa Paavalia) puoleensa aika erikoisella ja voimakkaalla tavalla. Samoin hän käytti Sauluksen uskoontuloprosessissa apunaan uskollista palvelijaansa Ananiasta osoittaen näin myöskin Saulukselle, että "Jumalan viestilinjat pelaavat".
Sen sijaan vanhoillislestadiolaiset voitte välittömästi lopettaa opetuksen, että kaikkivaltias Jumala ei pysty antamaan ihmiselle anteeksi hänen syntejään ilman toisen ihmisen apua.
Kyseinen oppi on valtavaa ihmisen korottamista ja valtavaa Jumalan kaikkivaltiuden ja voiman väheksymistä."
Ananias
37
5499
Vastaukset
- Copy
Ketjusta "Vanhoilliset itkivät".
- Näin
Ompas sinulla "varma tieto asiasta" Minkä takia Jeesus ei antanut siellä tiellä anteeksi,vaan "löi" sokeudella Sauluksen,ja vielä kolme päivää joutui Saulus pimeydessään olemaan.Jeesus lähetti Ananiaan juuri sitä varyen että Ananias "aukaisi" Sauluksen silmät eli siinä tarvittiin anteeksiannon saarna ja silloin Pyhä henki "avasi "silmät ja Sauluksesta tuli uskovainen,samanlaisia anteeksi anto tapahtumia on Raamatussa muitakin Pietari Korneliuksen kodissa,Etiopialainen hoviherra ja monia muita. Ja Jeesus lähetti OMAT OPETUS LAPSENSA jatkamaan sitä työtä lähetyskäskyssään.Ihmettenen että noin selvät asiat ovat"hukassa" monilta.Ei missään raamatun kohdassa sanota että yksinään voi uskoon tulla.
- epätietoinen
että sen pitää olla lestadiolainen, ei sanota.
Voipi tietysti olla, sitäkään ei kielletä. - Ryynänen
"Jeesus lähetti Ananiaan juuri sitä varyen että Ananias "aukaisi" Sauluksen silmät eli siinä tarvittiin anteeksiannon saarna"
Anteeksiannon saarnasta kyseisessä tilanteessa Raamattu ei puhu yhtään mitään. Se on vanhoillislestadiolaisten omaa lisäystä ja sävellystä, jolla pyritään tukemaan omaa harhaoppia.
Ananias EI AVANNUT mitään silmiä. Kyllä ne Jumala avasi.
Missään mainitsemissasi kohdissa ei puhuta mistään synninpäästöistä tai anteeksiannonsaarnoista. Puhutaan vai evankeliumin julistamisesta.
Missään kohdin Raamattua ei kerrota tapauksesta, jossa ihminen olisi tullut uskoon niin, että toinen ihminen suorittaa hänelle synninpäästön.
Unohda harhasi ja ala uskoa Raamattua. - no mutta
Ryynänen kirjoitti:
"Jeesus lähetti Ananiaan juuri sitä varyen että Ananias "aukaisi" Sauluksen silmät eli siinä tarvittiin anteeksiannon saarna"
Anteeksiannon saarnasta kyseisessä tilanteessa Raamattu ei puhu yhtään mitään. Se on vanhoillislestadiolaisten omaa lisäystä ja sävellystä, jolla pyritään tukemaan omaa harhaoppia.
Missään mainitsemissasi kohdissa ei puhuta mistään synninpäästöistä tai anteeksiannonsaarnoista. Puhutaan vai evankeliumin julistamisesta.
Missään kohdin Raamattua ei kerrota tapauksesta, jossa ihminen olisi tullut uskoon niin, että toinen ihminen suorittaa hänelle synninpäästön.
Unohda harhasi ja ala uskoa Raamattua.että evankeliumin julistaminen on yhtäkuin syntien anteeksiantamuksen julistaminen
- ja..
no mutta kirjoitti:
että evankeliumin julistaminen on yhtäkuin syntien anteeksiantamuksen julistaminen
että totisesti on valkeus ja kirkkaus edessänne Raamatun sanassa, mutta ette näe, se on ikäänkuin Valtakunnan Salaisuus
- Ryynänen
no mutta kirjoitti:
että evankeliumin julistaminen on yhtäkuin syntien anteeksiantamuksen julistaminen
Vanhoillislestadiolaiset opettavat, että ihminen voi tulla uskoon vain toisen henkilön suorittaman synninpäästön kautta. Esim. sanoilla "Jeesuksen nimessä ja veressä julistan sinulle sinun syntisi anteeksi". Tai muilla vastaavilla sanoilla.
Oppi, että tuo on ainut tapa ihmisen tulla uskoon, on tietenkin täyttä puuta heinää.
Sen sijaan evankeliumin julistaminen on hyvin laaja käsite. Se voi tapahtua ihmiseltä ihmiselle, mirofonin takaa vaikkapa 50.000 kuulijalle (esim. jossain stadionilla), TV:ssä, radiossa, videon kautta, hengellisten lehtien ja kirjojen kautta jne.
Eli veeällien syntien anteeksiantamisen julistaminen ja evankeliumin julistaminen ovat kaksi täysin eri asiaa. Syntien anteeksiantamisen julistaminen on evankeliumin julistamista, mutta evankeliumin julistamista on moni muukin toiminta.
Raamattu kertoo tapahtumista, joissa on julistettu evankeliumia (Saulus, Kornelius jne.). Sen sijaan Raamattu ei kerro yhtään ihmisen uskoontuloa siten kuin vanhoillislestadiolaiset opettavat ja tarkoittavat käsitteellä synninpäästö.
Kyseinen oppi ihmisen uskoontulosta vain toisen henkilön suorittaman synninpäästön kautta on vanhoillislestadiolaisten täysin itse keksimä oppi, joka ei saa mitään tukea Raamatusta. - muuten
Ryynänen kirjoitti:
Vanhoillislestadiolaiset opettavat, että ihminen voi tulla uskoon vain toisen henkilön suorittaman synninpäästön kautta. Esim. sanoilla "Jeesuksen nimessä ja veressä julistan sinulle sinun syntisi anteeksi". Tai muilla vastaavilla sanoilla.
Oppi, että tuo on ainut tapa ihmisen tulla uskoon, on tietenkin täyttä puuta heinää.
Sen sijaan evankeliumin julistaminen on hyvin laaja käsite. Se voi tapahtua ihmiseltä ihmiselle, mirofonin takaa vaikkapa 50.000 kuulijalle (esim. jossain stadionilla), TV:ssä, radiossa, videon kautta, hengellisten lehtien ja kirjojen kautta jne.
Eli veeällien syntien anteeksiantamisen julistaminen ja evankeliumin julistaminen ovat kaksi täysin eri asiaa. Syntien anteeksiantamisen julistaminen on evankeliumin julistamista, mutta evankeliumin julistamista on moni muukin toiminta.
Raamattu kertoo tapahtumista, joissa on julistettu evankeliumia (Saulus, Kornelius jne.). Sen sijaan Raamattu ei kerro yhtään ihmisen uskoontuloa siten kuin vanhoillislestadiolaiset opettavat ja tarkoittavat käsitteellä synninpäästö.
Kyseinen oppi ihmisen uskoontulosta vain toisen henkilön suorittaman synninpäästön kautta on vanhoillislestadiolaisten täysin itse keksimä oppi, joka ei saa mitään tukea Raamatusta.Jeesuksen saarnan ydin ollut, ´ole turvallisella mielellä, sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi ´.
Tämä on evankeliumin ydin myös nyt. - Näin
Ryynänen kirjoitti:
Unohda harhasi ja ala uskoa Raamattua.Se evankeliumin julistaminen ON SITÄ ANTEEKSI ANTAMISTA,ELI juuri sitä mitä Jeesus lähetti omat opetuslapsensa julistamaan,..syntienanteeksi saamista,köyhille evankeliumia. Mutta sitä et sinä ja monet "silmiltään sokeat" näe ja ymmärrä,siksi kun sen ymmärryksen saa vain silloin kun Jumala on tunnon avannut,järki ei usko mutta järjen voi alistaa uskolle.
Eikös se käärme( sielunvihollinen) paratiisissa jo eksyttänyt ensimmäiset ihmiset "valhesaarnalla
..Onko Jumala todella sanonut,että ei saa syödä siitä hyvän ja pahan tiedon puusta," ja mikä seuraus sillä valhesaarnalla oli,me kaikki saamme siitä kärsiä,kuoleman muodossa,mutta Jeesus on voittanut kuoleman vallan että meillä Jumalan omina on mahdollisuus,kun Hänen evankeliuminsa syntiemme sovitukseksi uskossa omistamme päästä osalliseksi iankaikkisesta elämästä Kunnian taivaassa,ja sen takia tarvitsee uskoa syntinsä anteeksi. Mitä virkaa muuten Ananiaalla sitten oli? jos sinun totuutesi on "totuus" Kyllä sinä nyt vain luulet "tietäväsi" totuuden.
Luepa Peltoon kätketyn aarteen tapaus Raamatusta. Siinä mies löysi pellosta aarteen,hän meni ja osti koko pellon että saisi sen aarteen.
Vertaus on myös Jumalanvaltakunnasta.se aarre on evankeliumin ssaarna syntienanteeksi saamisesta
ja pelto on Jumalan valtakunta eli Lammashuone mitä vertausta myös Raamattu käyttää Jeesuksen omista.Lammashuoneessa ovi avataan sisäpuolelta,Jeesus on se ovi mistä Lammashuoneeseen mennään ja sieltä "avataan"se syntien anteeksi julistamisella.Muuta tietä ei Taivaaseen ole!On se hyvä asia kun ei tarvitse olla "joka tuulen riepoteltavana" eli opin tuulten,yksi opettaa noin ja toinen niin,mutta Jumalan valtakunnasta on aina opetettu samalla tavalla Jeesuksen ajoista asti.Raamatun mukaisesti vielä tänä päivänä saamme niin uskoa kuin opetuslapset ja missä evankeliumia on oikein saarnattu vuosituhansien aikana.Kultainen kynttilänjalka on liikkunut mailmassa eriaikoina siirtyen paikasta toiseen,kuten Raamatusta saamme lukea!
- enpä itke
Kun Jeesus kuitenkin selkeästi jätti anteeksiantamuksen saarnan omilleen....Onko Raamatun ilmoitus siltä osin väärää?
- Ande
Puhuessaan evankeljumista galattalaisille, hän varoitteli siitä, kun galattalaiset olivat niin innokkaita siirtymään toisenlaiseen evankeljumiin, joihin he itse lisäilivat juttujaan, kuten vanhoilliset tänä päivänä.
No, Paavali toteaa omasta anteeksi annostaan:
"12 ENKÄ MINÄ OLEKAAN SITÄ IHMISELTÄ SAANUT, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut "
Tässä Paavali selvästi kertoo, ettei hän ihmisen kautta saanut syntejään anteeksi, vaan suoraan taivaaseen siirtyneeltä Jeesukselta!!
Ande- Totuus esiin
ettemme me omasta voimastamme, emmekä järjestämme näitä tee, mutta Jeesus, Jumalan Poika on meidät tähän asiaan lähettänyt ja Pyhällä Hengellä sanansa mukaisesti valtakunnastaan voidellut. Ei meistä, ettei kenkään kerskaisi, Jumalan työ se on!
- Totuus esiin
Totuus esiin kirjoitti:
ettemme me omasta voimastamme, emmekä järjestämme näitä tee, mutta Jeesus, Jumalan Poika on meidät tähän asiaan lähettänyt ja Pyhällä Hengellä sanansa mukaisesti valtakunnastaan voidellut. Ei meistä, ettei kenkään kerskaisi, Jumalan työ se on!
Näppihäiriö.
- vakas
En ole seurannut juttujasi, mutta arvaan ja näen tässä ainakin viitteitä siitä.
Että otat paikan sieltä toisen täältä, ja niitä heittelet Mutta et huomaa niiden keskinäistä sanomaa, elikkä sinulata puuttuu kokonaiskuva, mitä raamattu kertoo uskosta ja paranuksesta, Paavalin parannuksesta näet vain osasen kerrallaan, ja siihen Ananiaan työhönkin paavalille.
Ananias laski kätensä Paavalin päälle ja siunasi hänelle synnit anteeksi, jota ei suoraan sanota Raamatussa, vaan.
17. Niin Ananias meni sinne ja tuli huoneeseen sisälle ja pani kätensä hänen päällensä, ja sanoi: rakas veljeni Saul! se Herra lähetti minun, (Jesus, joka sinulle ilmestyi tiellä, jotas vaelsit,) että sinä saisit näkös jälleen, ja Pyhällä Hengellä täytettäisiin. - Ryynänen
vakas kirjoitti:
Että otat paikan sieltä toisen täältä, ja niitä heittelet Mutta et huomaa niiden keskinäistä sanomaa, elikkä sinulata puuttuu kokonaiskuva, mitä raamattu kertoo uskosta ja paranuksesta, Paavalin parannuksesta näet vain osasen kerrallaan, ja siihen Ananiaan työhönkin paavalille.
Ananias laski kätensä Paavalin päälle ja siunasi hänelle synnit anteeksi, jota ei suoraan sanota Raamatussa, vaan.
17. Niin Ananias meni sinne ja tuli huoneeseen sisälle ja pani kätensä hänen päällensä, ja sanoi: rakas veljeni Saul! se Herra lähetti minun, (Jesus, joka sinulle ilmestyi tiellä, jotas vaelsit,) että sinä saisit näkös jälleen, ja Pyhällä Hengellä täytettäisiin."Ananias laski kätensä Paavalin päälle ja siunasi hänelle synnit anteeksi, jota ei suoraan sanota Raamatussa"
Vakas sen nyt heitti palstalle kuten asia oikeasti on.
Eli...
"siunasi hänelle synnit anteeksi, jota ei suoraan sanota Raamatussa"
Tässä on vl-harhaoppien ydin.
Vanhoillislestadiolaiset sepittävät omia versioitaan Raamatun tapahtumista ohi sen, mitä Raamatussa kerrotaan.
Kiitos vakas! - Ande
vakas kirjoitti:
17. Niin Ananias meni sinne ja tuli huoneeseen sisälle ja pani kätensä hänen päällensä, ja sanoi: rakas veljeni Saul! se Herra lähetti minun, (Jesus, joka sinulle ilmestyi tiellä, jotas vaelsit,) että sinä saisit näkös jälleen, ja Pyhällä Hengellä täytettäisiin.>>
17. Niin Ananias meni sinne ja tuli huoneeseen sisälle ja pani kätensä hänen päällensä, ja sanoi: rakas veljeni Saul! se Herra lähetti minun, (Jesus, joka sinulle ilmestyi tiellä, jotas vaelsit,) että sinä saisit näkös jälleen, ja Pyhällä Hengellä täytettäisiin.
>>
Eli Paavali itse siis opettaa omasta tapauksestaan väärin?
Eli Raamatussa valehdellaan?
Galattalaiskirje 1.
"1 Paavali, apostoli, virkansa saanut, EI IHMISELTÄ EIKÄ IHMISEN KAUTTA, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt,"
"12 ENKÄ MINÄ OLEKAAN SITÄ IHMISELTÄ SAANUT, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut "
Valitan, mutta uskon mieluummin Raamattua, kuin ihmisiä. Samaa suosittelisin teillekin.
Ande - Muhos
Totuus esiin kirjoitti:
= typeryydellänne olette keksineet Raamatun vastaisen "vain me"-harhaopin.
- Totuus esiin
Muhos kirjoitti:
= typeryydellänne olette keksineet Raamatun vastaisen "vain me"-harhaopin.
teille kelvatakaan, ainoastaan Jumalalle, joka minut on käteensä pyyhältänyt ja täyttänyt minut syntisäkin armolla ja laupeudella antaen kaikki minun syntini tässä valtakunnassa anteeksi, niin että olen syntisyydestäni huolimatta armahdettu ja autuas.
- vakas
Ryynänen kirjoitti:
"Ananias laski kätensä Paavalin päälle ja siunasi hänelle synnit anteeksi, jota ei suoraan sanota Raamatussa"
Vakas sen nyt heitti palstalle kuten asia oikeasti on.
Eli...
"siunasi hänelle synnit anteeksi, jota ei suoraan sanota Raamatussa"
Tässä on vl-harhaoppien ydin.
Vanhoillislestadiolaiset sepittävät omia versioitaan Raamatun tapahtumista ohi sen, mitä Raamatussa kerrotaan.
Kiitos vakas!Kirkollisetkin sanovat "ei Jumala voi olla niin julma" että ihmisen muuatman synnin tahden kadottaisi, ja kuitenkin Jumala on kiivas Jumala, katsoppa vaikka.
4. Moseksen Kirja 16
30. Mutta jos Herra tässä jotakin uutta tekee, niin että maa avaa suunsa ja nielee heidät kaikkein kanssa, mitä heillä on, niin että he elävinä menevät helvettiin, niin teidän pitää tietämän, että nämät miehet pilkkasivat Herraa.
31. Ja tapahtui, koska hän kaikki nämät sanat puhunut oli, halkesi maa heidän altansa.
32. Ja maa avasi suunsa ja nieli heidät, ja heidän huoneensa, ja kaikki ne ihmiset, jotka Koran tykönä olivat, ja kaiken heidän tavaransa.
33. Ja he menivät elävänä helvettiin, kaikkinensa kuin heillä oli, ja maa peitti heidät, ja he hukkuivat kansan seasta.
Apostolitten teot, P. Luukkaalta kirjoitetut 9
17. Niin he panivat kätensä heidän päällensä, ja he saivat Pyhän Hengen.
18. Mutta kuin Simon näki, että apostolien kätten päälle-panemisen kautta Pyhä Henki annettiin, taritsi hän heille rahaa,
19. Sanoen: antakaat minullekin se voima, että kenenkä päälle minä käteni panen, se sais Pyhän Hengen.
20. Vaan Pietari sanoi hänelle: sinun rahas olkoon sinun kanssas kadotuksessa, että Jumalan lahjan luulet rahoilla ostettavan. - vakas
Ande kirjoitti:
>>
17. Niin Ananias meni sinne ja tuli huoneeseen sisälle ja pani kätensä hänen päällensä, ja sanoi: rakas veljeni Saul! se Herra lähetti minun, (Jesus, joka sinulle ilmestyi tiellä, jotas vaelsit,) että sinä saisit näkös jälleen, ja Pyhällä Hengellä täytettäisiin.
>>
Eli Paavali itse siis opettaa omasta tapauksestaan väärin?
Eli Raamatussa valehdellaan?
Galattalaiskirje 1.
"1 Paavali, apostoli, virkansa saanut, EI IHMISELTÄ EIKÄ IHMISEN KAUTTA, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt,"
Valitan, mutta uskon mieluummin Raamattua, kuin ihmisiä. Samaa suosittelisin teillekin.
AndeSaanut sitä keneltäkään.
Vaan olet tällainen.
13. Niin muutamat Juudalaiset, jotka olivat lumoojat, vaelsivat ympäri, ja kiusasivat mainita Herran Jesuksen nimeä niiden päälle, joilla pahat henget olivat, ja sanoivat: me vannotamme teitä Jesuksen puolesta, jota Paavali saarnaa.
14. Ja muutamat niiden seassa, jotka tätä tekivät, olivat Skevan, Juudalaisten ylimmäisen papin, seitsemän poikaa.
15. Mutta paha henki vastasi ja sanoi: Jesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta mitkä te olette? - Ande
vakas kirjoitti:
Saanut sitä keneltäkään.
Vaan olet tällainen.
13. Niin muutamat Juudalaiset, jotka olivat lumoojat, vaelsivat ympäri, ja kiusasivat mainita Herran Jesuksen nimeä niiden päälle, joilla pahat henget olivat, ja sanoivat: me vannotamme teitä Jesuksen puolesta, jota Paavali saarnaa.
14. Ja muutamat niiden seassa, jotka tätä tekivät, olivat Skevan, Juudalaisten ylimmäisen papin, seitsemän poikaa.
15. Mutta paha henki vastasi ja sanoi: Jesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta mitkä te olette?...Tuomitsee Jumala!
Aika hyvin ne armon sanat minunkin suustani ihmisiin tehoaa, mutta mutta...
Nyt puhuttiin vain siitä mitä Raamattu meille kertoo. Raamattu kertoo Paavalin saaneen synnit anteeksi suoraan taivaassa olevalta Jeesukselta.
Kysyin että uskotko mitä Raamattu tästä asiasta kertoo? Et vastannut.
Vaikeahan tuohon on vastata, kun vl-oppi opettaa toista kuin Raamattu.
Ande - Ande
vakas kirjoitti:
Kirkollisetkin sanovat "ei Jumala voi olla niin julma" että ihmisen muuatman synnin tahden kadottaisi, ja kuitenkin Jumala on kiivas Jumala, katsoppa vaikka.
4. Moseksen Kirja 16
30. Mutta jos Herra tässä jotakin uutta tekee, niin että maa avaa suunsa ja nielee heidät kaikkein kanssa, mitä heillä on, niin että he elävinä menevät helvettiin, niin teidän pitää tietämän, että nämät miehet pilkkasivat Herraa.
31. Ja tapahtui, koska hän kaikki nämät sanat puhunut oli, halkesi maa heidän altansa.
32. Ja maa avasi suunsa ja nieli heidät, ja heidän huoneensa, ja kaikki ne ihmiset, jotka Koran tykönä olivat, ja kaiken heidän tavaransa.
33. Ja he menivät elävänä helvettiin, kaikkinensa kuin heillä oli, ja maa peitti heidät, ja he hukkuivat kansan seasta.
Apostolitten teot, P. Luukkaalta kirjoitetut 9
17. Niin he panivat kätensä heidän päällensä, ja he saivat Pyhän Hengen.
18. Mutta kuin Simon näki, että apostolien kätten päälle-panemisen kautta Pyhä Henki annettiin, taritsi hän heille rahaa,
19. Sanoen: antakaat minullekin se voima, että kenenkä päälle minä käteni panen, se sais Pyhän Hengen.
20. Vaan Pietari sanoi hänelle: sinun rahas olkoon sinun kanssas kadotuksessa, että Jumalan lahjan luulet rahoilla ostettavan....Saulukseen, jonka syntien anteeksisaamisesta nyt oli puhe?
Niin minä, kuin monet muutkin olemme avoimesti myöntäneet että MYÖS uskovaisella ihmisellä on oikeus ottaa Pyhä Henki ja julistaa synnit anteeksi. Se ei liity mitenkään siihen Raamatun totuuteen, että jo usko itsessään pitää tuon syntien anteeksiannon sisällään.
Paavali sai omien sanojensa mukaan synnit anteeksi suoraan taivaasta. Vl-oppi opettaa toisin.
Ande - vakas
Ande kirjoitti:
...Saulukseen, jonka syntien anteeksisaamisesta nyt oli puhe?
Niin minä, kuin monet muutkin olemme avoimesti myöntäneet että MYÖS uskovaisella ihmisellä on oikeus ottaa Pyhä Henki ja julistaa synnit anteeksi. Se ei liity mitenkään siihen Raamatun totuuteen, että jo usko itsessään pitää tuon syntien anteeksiannon sisällään.
Paavali sai omien sanojensa mukaan synnit anteeksi suoraan taivaasta. Vl-oppi opettaa toisin.
AndeJumala on aina se joka antaa anteeksi ja ihminen sen välittää.
Näin on ja Aamen. - vlm
...saakaan syntejä ihmiseltä anteeksi, vaan Jumalalta.
Jumala on kuitenkin jättänyt sen tehtävän seurakuntaansa maan päälle, jossa ihminen on Jumalan palvelijana evankeliumin saarnan julistamisessa. - vl-n
Ande kirjoitti:
...Saulukseen, jonka syntien anteeksisaamisesta nyt oli puhe?
AndeKelle te synnit anteeksi annatte maanpäällä, niille ne on myös taivaassa anteeksi annettu.
Niin totta se on!
Ei me omalla voimalla syntejä anteeksi anneta, vaan Jeesuksen nimessä ja Hänen vuodattamassaan uhri veressä!
Eikä, muuten, kukaan uskovainen ihminen OTA Pyhää henkeä, vaan se meille annetaan!
Raamatussa, lisättäköön vielä, yksikään ihminen ei UUDEN LIITON aikana saanut Pyhää Henkeä, muutoin KUIN OPETUSLASTEN kautta, vaikkakin se, toki, Taivaasta annettiin. - hj.
lisäät Paavalin suuhun sanoja, joita hän ei sanonut!!! synninpäästöstä Paavali ei puhu mitään, mutta uskosta, joka aina tulee suoraan Jumalalta, eikä kirjoja lukemalla, niinkuin ei Paavalikaan kirjoja lukemalla tai rukoilemalla saanut!!!
- vakas
vl-n kirjoitti:
Kelle te synnit anteeksi annatte maanpäällä, niille ne on myös taivaassa anteeksi annettu.
Niin totta se on!
Ei me omalla voimalla syntejä anteeksi anneta, vaan Jeesuksen nimessä ja Hänen vuodattamassaan uhri veressä!
Eikä, muuten, kukaan uskovainen ihminen OTA Pyhää henkeä, vaan se meille annetaan!
Raamatussa, lisättäköön vielä, yksikään ihminen ei UUDEN LIITON aikana saanut Pyhää Henkeä, muutoin KUIN OPETUSLASTEN kautta, vaikkakin se, toki, Taivaasta annettiin.Paavalin parannuksesta, josta ei ole raamatussa kuin se mitä on, ja suora sana että ananias antaisi hänelle synnit anteeksi puuttuu..
Toki minä käsitän sen mitä raamatussa on merkittynä, että Ananias siunasi Paavalille kaikkki synnit anteeksi, eihän sokeudesata muutoin Jumalan tykönä pääse kuin parannuksen kautta.
Kuitenkin he ovat ottaneet keppihevosekseen sen ettei siellä suoraan mainita, Ananiaan antaneen synnit anteeksi.
- Luther
Lutherin mukaan vain ja ainoastaan välimiehen kautta saatu synninpäästö pelastaa. Lue 1. pääsiäis. jälk. sunn. 1. evankeliumisaarna Kirkkopostillasta niin ei jää epätietoa.
Näin uskoo vähintään 83% suomalaisista, siis ainakin kaikki ev.lut. kirkkoon kuuluvat.- ~~~
> Näin uskoo vähintään 83% suomalaisista, siis
> ainakin kaikki ev.lut. kirkkoon kuuluvat.
Jos 83% suomalaisista tosiaan olisi lukenut tuon, saati sitten pohtinut sitä, olisi Suomi aika erilainen paikka elää ;)
Ja onko sillä määrällä oikeasti jotain merkitystä? - Makuaisti
"Näin uskoo vähintään 83% suomalaisista, siis ainakin kaikki ev.lut. kirkkoon kuuluvat."
Jos 83 % suomalaisista on sitä mieltä, että paska on hyvää, niin minun mielestäni se on edelleenkin hyvin pahaa. - Makuaisti
Makuaisti kirjoitti:
"Näin uskoo vähintään 83% suomalaisista, siis ainakin kaikki ev.lut. kirkkoon kuuluvat."
Jos 83 % suomalaisista on sitä mieltä, että paska on hyvää, niin minun mielestäni se on edelleenkin hyvin pahaa.piti olla.
- Maustepippuri
Makuaisti kirjoitti:
Jos 83 % suomalaisista on sitä mieltä, että paska on hyvää, niin minun mielestäni se on edelleenkin hyvin pahaa.samaa mieltä.
- täi
"joille te...#
siis tarvittiin ihmistä. - hj.
kuten osoittaa ev.lut.kirkon tunnustuskirjat ja Lutherin Kirkkopostillassa 1.pääs. jälk. sunn. 1.evankeliumisaarna!!!
Luther eli 1500-luvulla, Lestadius 1800-luvulla, eli lestadiolaisuudessa näitä ei oo keksitty, niinkuin ei Lutherkaan niitä keksinyt, vaan ne periytyy suoraan raamatusta. - hj.
Apt.22:12-16, joka täydentää Apt.9:n tapahtumat.
- Topi
Siellä ei puhuta mitään siitä, että Ananias suoritti Saulukselle synninpäästön.
Lopeta valehtelu!
- Topi
väärin opettaminen (= Ananias julisti Saulukselle synninpäästön) on yksi vl-harhaopetuksen keskeinen kulmakivi.
Eli sen harhaopin, että ihminen ei voi tulla uskoon muuten kuin siten, että toinen ihminen julistaa hänelle synninpäästön.
Kyseistä Saulus-kohtaa vanhoillislestadiolaiset ovat sorvanneet omaan korvasyyhyynsä ohi selkeän Raamatun tekstin ja nyt paukuttavat itse keksimäänsä valheoppia täyttä häkää.
Aika veijareita nuo veeällät...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053141Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803