Onko kellään kokemusta? haeskelen aiheeseen liittyviä kirjoja mutta mistään en löydä. Kirjakaupoissa ei näytä olevan. Onko kellään tietoa mistä sais nättejä ohjeita?
frivolitee, käpypitsi, sukkulapitsi...
19
5690
Vastaukset
- Ostanut
Kokemusta itselläni ei kyllä ole, mutta tilasin viime kesänä kirjasarjan Käden taidot 4 osaa, joista on nyt ilmestynyt 2 osaa. Näissä molemmissa on kysymiäsi ohjeita ja kuvia työn tekemisestä. Kirjat maksavat kylläkin 80e/kpl ja tilasin nämä yksiltä tapahtumilta viime kesänä. weilin göös sivuilta löytyy tämä kirjasarja. Olisikohan kirjastoissa näitä kirjoja?
- jäsen
http://groups.msn.com/Kapiokirstu/
Kävin tuolla sivuilla ja sieltä löytyy ainaskin jotain ohjeita ja varmaan linkkejäkin. Toivottavasti löydät jotain mieleistä- sade
Sivut oli mielenkiintoiset mutta en valitettavasti löytäny sieltä etsimääni. Ilmeisesti frivoliteen osaajat on aika harvassa, haluaisin todella paljon oppia kyseistä. Mutta kiitos kaunis kuitenkin =)
- yks
sade kirjoitti:
Sivut oli mielenkiintoiset mutta en valitettavasti löytäny sieltä etsimääni. Ilmeisesti frivoliteen osaajat on aika harvassa, haluaisin todella paljon oppia kyseistä. Mutta kiitos kaunis kuitenkin =)
löytyy varmasti kirjastosta paremmin kuin kirjakaupasta.
- sade
yks kirjoitti:
löytyy varmasti kirjastosta paremmin kuin kirjakaupasta.
Niin kyllä niihin kirjaston kirjoihin on ainakin aluksi turvauduttava. Mutta lähinnä kyllä haluaisin omaksi, ihan ikiomaksi että on ohjeet sit aina helposti löydettävissä =)
- käsityöharrastaja
sade kirjoitti:
Niin kyllä niihin kirjaston kirjoihin on ainakin aluksi turvauduttava. Mutta lähinnä kyllä haluaisin omaksi, ihan ikiomaksi että on ohjeet sit aina helposti löydettävissä =)
Mitä et Amazonin kirjakaupasta löydä, ei ole olemassa tai et sittenkään tarvitse. Suomeksi ei taatusti mitään, mutta ilmeisesti ei löydy muutenkaan. Hinnat Amazonilla ovat kohtuullisia ja toimitus sujuvaa. Itse ole tilannut kaikenlaista kirjallisuutta hyllymetreittäin ja olen ollut tyytyväinen.
- anusuomi
sade kirjoitti:
Kirjakerho JUJU:sta löytyy kirja nimeltä KÄPYPITSI kirjottanut Janette Baker, suomeksi teoksen julkaissut Kustannusosakeyhtiö Moreeni. Siinä on selkeällä suomenkielellä kuvien kanssa frivolitee-tai käpypitsin vääntämistä. Ei muistaaksen maksanutkaan maltaita.
- Mmmmmmmmmmmmmmmmmmm
anusuomi kirjoitti:
Kirjakerho JUJU:sta löytyy kirja nimeltä KÄPYPITSI kirjottanut Janette Baker, suomeksi teoksen julkaissut Kustannusosakeyhtiö Moreeni. Siinä on selkeällä suomenkielellä kuvien kanssa frivolitee-tai käpypitsin vääntämistä. Ei muistaaksen maksanutkaan maltaita.
JUJU-kerhossa ei ole muuta vikaa kuin ikärasismi. Yrittäkääpä liittyä sinne yli 80-vuotiaina, terävinä lukutoukkina!
- nyplääjä
Tässä yksi linkki, josta löytyi kirjoja
http://www.nordicneedle.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=CTGY&Category_Code=A16-00-00 - Piiju
On olemassa kirja : Frivolité ja se on ruotsinkielinen mutta aivan hyvin saa ohjeista selvää ja malleja on paljon reunapitseistä morsiuskruunuihin! Itse olen tosi paljon sitä harrastanut - sattumoisin huomenna (eiku tänään) opetan sennareille käpypitsiä Kauhajoen Taitokeskuksessa, tervetuloa oppiin...
Vanhoissa 70-luvun burdissa oli aikoinaan paljon malleja kauluksista ym
minulla myös monisteina materiaalia jos kiinnostaa
vastaa jos kiinnostaa niin autan mielelläni
yks käpyilijä ilmajoelta- frivolitee-
olisin niin kiinnostunut frivoliteesta, en vielä osaa, harjoitellut olen vähän, mutta tuntuu niin hankalalta yksin. olisin kiitollinen jos voisit auttaa...
[email protected]
- Ressu 78
Tässä on ainakin yksi nettiosoite, jossa on melko selkeät ohjeet miten sukkulapitsiä tehdään.
http://www.geocities.com/tatrasutra/how2tat1.html
Minäkään en ole löytänyt kirjakaupoista aiheeseen liittyviä kirjoja. Mutta eilen löysin käsityömessuilta kaksi kirjaa, joissa on lähinnä malleja. Kirjat ovat englanniksi.
Sukkulapitsin taitajia taitaa olla aika vähän. Johtuneeko siitä, että pitsin tekeminen on niin aikaavievää ja pikkutarkkaa. Itse kuitenkin haluaisin myös opetella.- on hauska tapa
tehdä pitsiä ja ei vie paljon tilaa, voi tehdä junissa ja missä nyt vaan onkin ja kaunistahan se on, voi keksiä ihan omia kuvioita
- anusuomi
- sukkula
heippa! Kirja Pörssissä on kirja nimeltä
käpypitsi kirjoittaja Janette Baker.
mukavia opetteluhetkiä - Miä
Moi. Mä löysin netistä ohjeita ja sivustoja kun laitoin hakusanaksi Tatting. Sivut oli ulkomaisia mutta joitakin pystyy kääntämään suomeksi. Itselläni on kirja Juju-kerhosta,siinä on ohjeet aloituksesta ja joitakin malleja.
- Frivolite
Toivottavasti olet jo löytänyt hakemiasi kirjoja.
Suomessa on ilmestynyt kaksi suomenkielistä ja kolmas on tulossa. Lisäksi tiedän, että ainakin keski-Suomessa on ko. kursseja. - Korutaiteilija
Mä olen tilannut kirjakaupan kautta yhden englannin kielisen kirjan. Teko-
välineeksi käy pitkä patjaneula josta kärjen hion tylpäksi ja nyt olen tehnyt
melkein puolen vuotta koruja käpypitsi menetelmällä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662268Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381873Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711530Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣231517Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.851244Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1841184Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬241120Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1051084- 77939
En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9932