Tää on taas tätä markkinointimiesten kikkailua kun S40/V40:stä verrataan Avensikseen, Mazda 6:n ja VW Passatiin.
Kyseessä on kuitenkin selvästi pienempi (tekisi mieli sanoa myös huonompi) auto ja oikea vertailukohta löytyisikin Golf-luokasta. Tietystikään vertailutaulukko ei näyttäisi niin mairittelevalta kun muut autot maksaisivat vähän yli 20 tuhatta euroa ja Volvo taas 30 :-)
S40/V40 Classic mainos
26
3199
Vastaukset
- autoilija
Uusi S40 ja V40 perustuvat Focuksen kanssa samaan pohjarakenteeseen, joten sehän kertoo myöskin tuota samaa auton oikeasta kokoluokasta.
Itse vertasin tuota nykyistä ja uuttakin pikkuvolvoa A3, Golf, Toledo/Leon kokoluokkaan (Focus ei pääse listalleni) ja noista katsoin parhaaksi Toledo Z Linen. Myös X-type oli mielessä, mutta sen hinta pisti miettimään sitten jo isompia autoja, kuten A4 ja siinä kohtaa autolla alkoi olla mielestäni jo turhan paljon hukattavaa hintaa.- Golf
...Ovat samalla pohjalevyllä, kuten myöskin Toledo, A3, Bora ja Octavia. Eli Audi A4 on myös Golf kokoluokan auto vai mitä? JA Volvon nelkyt sarja on on Boran ja A4:jän kanssa samaa kokoluokkaa...
- autoilija
Golf kirjoitti:
...Ovat samalla pohjalevyllä, kuten myöskin Toledo, A3, Bora ja Octavia. Eli Audi A4 on myös Golf kokoluokan auto vai mitä? JA Volvon nelkyt sarja on on Boran ja A4:jän kanssa samaa kokoluokkaa...
A4 ei käytä samaa pohjalevyä minkään muun auton kanssa (tämän voi tarkistaa lukemalla esim. alan lehdistä testejä A4:ään ja noihin muihin mainittuihin liittyen).
A3, Golf, Bora, Leon, Toledo ja Octavia käyttävät samaa pohjalevyä.
Tuolla on jotain noista platformeista, etsi itse lisää..
http://autozine.kyul.net/html/Seat.htm - V40T4
Golf kirjoitti:
...Ovat samalla pohjalevyllä, kuten myöskin Toledo, A3, Bora ja Octavia. Eli Audi A4 on myös Golf kokoluokan auto vai mitä? JA Volvon nelkyt sarja on on Boran ja A4:jän kanssa samaa kokoluokkaa...
idiootti....A4 ja Golf samalla pohjalevyllä....
voi vittu mitä paskaa.... - einar
autoilija kirjoitti:
A4 ei käytä samaa pohjalevyä minkään muun auton kanssa (tämän voi tarkistaa lukemalla esim. alan lehdistä testejä A4:ään ja noihin muihin mainittuihin liittyen).
A3, Golf, Bora, Leon, Toledo ja Octavia käyttävät samaa pohjalevyä.
Tuolla on jotain noista platformeista, etsi itse lisää..
http://autozine.kyul.net/html/Seat.htmA4 ja VW Passat on "samalla pohjalevyllä". Korjatkaa jos olen väärässä.
- autoilija
einar kirjoitti:
A4 ja VW Passat on "samalla pohjalevyllä". Korjatkaa jos olen väärässä.
..todellakin B5 platformilla kun hakee netistä tietoa, niin löytyypi
1998-2003 VW Passat B5 Platform
1995-2001 Audi A4 B5 Platform
Nykyisen A4:n kohdalla kyllä mainittiin jossain että se ainoa "aito" Audi, eikä käytä yhteistä platformia. Pitääpä alkaa tarkistamaan tuota tietoa.
- Eppu
Eli iänikuiset provot voisi jo vaihtaa uusiin tai jättää mieluummin kokonaan kirjoittamatta.
Kokoluokat löytyvät paitsi mittataulukoista myös esimerkiksi EuroNCAP -luokituksista.
Ja sen uuden S40 pohjalevy on samaa sukua Focus Cmaxin ja tulevan isomman Focuksen kanssa, ei siis muiden nykyisten. Pohjalevy taas ei määrää kokoluokkaa... vai onko Saab 95 ja edellisen polven Vectra saman luokan autoja?- Ei pahalla
V40 vs. Focus Wagon:
Ok, Volvo on liki 6 cm pitempi mutta silti tuntuu sisältä huomattavasti Focusta ahtaammalta. Takatilat Focuksessa paremmat kiitos pitemmän akselivälin, tavaratila myös isompi Focuksessa.
Kritiikkini koskeekin näitä vanhoja "vain kesäajoon" Mitsubishi-Volvoja, joissa hinta/laatu/koko-suhde on kehno. S80, V70 ovat ihan hyviä autoja, S60:nkin mahtuu paitsi takapenkille.. ;)
Volvo V40 Classic
Pituus 4516 mm
Leveys 1716 mm
Korkeus 1425 mm
Akseliväli 2562 mm
Oma massa 1375 kg
Tavaratila VDA mitattu 413 l
Ford Focus 2.0i 96kW Ghia S Wagon
Pituus 4454 mm
Leveys 1702 mm
Korkeus 1447 mm
Akseliväli 2615 mm
Oma massa 1266 kg
Tavaratila VDA mitattu 520 l
Vertailun vuoksi vielä alemman keskiluokan kenties isoin auto:
Peugeot 307 XT 2.0 Wagon
Pituus 4422 mm
Leveys 1746 mm
Korkeus 1570 mm
Akseliväli 2708 mm
Oma massa 1331 kg
Tavaratila VDA mitattu 503 l - näin
Ei pahalla kirjoitti:
V40 vs. Focus Wagon:
Ok, Volvo on liki 6 cm pitempi mutta silti tuntuu sisältä huomattavasti Focusta ahtaammalta. Takatilat Focuksessa paremmat kiitos pitemmän akselivälin, tavaratila myös isompi Focuksessa.
Kritiikkini koskeekin näitä vanhoja "vain kesäajoon" Mitsubishi-Volvoja, joissa hinta/laatu/koko-suhde on kehno. S80, V70 ovat ihan hyviä autoja, S60:nkin mahtuu paitsi takapenkille.. ;)
Volvo V40 Classic
Pituus 4516 mm
Leveys 1716 mm
Korkeus 1425 mm
Akseliväli 2562 mm
Oma massa 1375 kg
Tavaratila VDA mitattu 413 l
Ford Focus 2.0i 96kW Ghia S Wagon
Pituus 4454 mm
Leveys 1702 mm
Korkeus 1447 mm
Akseliväli 2615 mm
Oma massa 1266 kg
Tavaratila VDA mitattu 520 l
Vertailun vuoksi vielä alemman keskiluokan kenties isoin auto:
Peugeot 307 XT 2.0 Wagon
Pituus 4422 mm
Leveys 1746 mm
Korkeus 1570 mm
Akseliväli 2708 mm
Oma massa 1331 kg
Tavaratila VDA mitattu 503 l...mutta tuo peräronkin VDA mitta on sikäli harhauttava, että sehän mitataan lasien alareunan korkeudelle. Eli jos jossain farkussa ei olisi laseja ollenkaan, niin tavaratila olisi vallan pirunmoinen ;=)
- Eppu
Ei pahalla kirjoitti:
V40 vs. Focus Wagon:
Ok, Volvo on liki 6 cm pitempi mutta silti tuntuu sisältä huomattavasti Focusta ahtaammalta. Takatilat Focuksessa paremmat kiitos pitemmän akselivälin, tavaratila myös isompi Focuksessa.
Kritiikkini koskeekin näitä vanhoja "vain kesäajoon" Mitsubishi-Volvoja, joissa hinta/laatu/koko-suhde on kehno. S80, V70 ovat ihan hyviä autoja, S60:nkin mahtuu paitsi takapenkille.. ;)
Volvo V40 Classic
Pituus 4516 mm
Leveys 1716 mm
Korkeus 1425 mm
Akseliväli 2562 mm
Oma massa 1375 kg
Tavaratila VDA mitattu 413 l
Ford Focus 2.0i 96kW Ghia S Wagon
Pituus 4454 mm
Leveys 1702 mm
Korkeus 1447 mm
Akseliväli 2615 mm
Oma massa 1266 kg
Tavaratila VDA mitattu 520 l
Vertailun vuoksi vielä alemman keskiluokan kenties isoin auto:
Peugeot 307 XT 2.0 Wagon
Pituus 4422 mm
Leveys 1746 mm
Korkeus 1570 mm
Akseliväli 2708 mm
Oma massa 1331 kg
Tavaratila VDA mitattu 503 lettä Volvo oli markkinoilla vuonna -96 jolloin "uusi Escort" oli vasta tulossa, nyt odotellan jo seuraavaa polvea. Autoilla on tapana kasvaa mallipolveta toiseen. Vertaa vaikkapa -96 C-sarjan Mersun tiloja Volvoon...
Mitoissa noita äärimittoija tai tavaratilan vetoisuutta tärkeämpiä ovat tietyn sisätilojen mitat, jotka eivät Volvossa jää häpeään. Muistettakoon myös, että toisin kuin vertailuautojasi, ei V-mallia venytetty sedanista. Vertaa muuten huviksesi S40 ja 850-mallin leveyden eroa, hämmästyt.. tai sitten väität, että 855 ja 307 ovat saman luokan autoja...
Valinta on sinun, mutta todellakin, nämä provoksi luokiteltavat jutut voisit säästää itsellesi lohdutukseksi. Happamia nimittäin ne pihlajanmarjat.... - Ei pahalla
Eppu kirjoitti:
että Volvo oli markkinoilla vuonna -96 jolloin "uusi Escort" oli vasta tulossa, nyt odotellan jo seuraavaa polvea. Autoilla on tapana kasvaa mallipolveta toiseen. Vertaa vaikkapa -96 C-sarjan Mersun tiloja Volvoon...
Mitoissa noita äärimittoija tai tavaratilan vetoisuutta tärkeämpiä ovat tietyn sisätilojen mitat, jotka eivät Volvossa jää häpeään. Muistettakoon myös, että toisin kuin vertailuautojasi, ei V-mallia venytetty sedanista. Vertaa muuten huviksesi S40 ja 850-mallin leveyden eroa, hämmästyt.. tai sitten väität, että 855 ja 307 ovat saman luokan autoja...
Valinta on sinun, mutta todellakin, nämä provoksi luokiteltavat jutut voisit säästää itsellesi lohdutukseksi. Happamia nimittäin ne pihlajanmarjat....Parahin Eppu, olennaista ei ole se, mitä auto oli vuonna -96, vaan se, että mitä se on nykyään.
Nähdäkseni kysymys on, että kannattaako ostaa 30000 eurolla auto, joka on saman kokoinen (tai jopa pienempi) kuin uudet alemman keskiluokan 20000 euron autot. Mielestäni ei kannata. Siksi hatuttaakin kun ihmisiä koetetaan "huijata" tuollaisella vertailulla, ikäänkuin S/V40 olisi isompikin auto. Mitään premium-statusta en S/V40:ssä myöskään näe, mikä oikeuttaisi korkeamman hinnan.
Nyt kun uusi S40 on tullut ja V50 on tulossa kannattaa myös ajatella vanhan mallin arvostusta käytettynä, vrt. http://www.ajovalo.net/uusi_vai_vanha_malli.htm
Jotain hyvääkin täytyy S/V40:stä sanoa, ihan hyvän näköinen auto ja vuosien varrella ongelmat jousituksessa ja ohjauksessa on ratkaistu; -98 talvitestin jumbo on siis nykyään keskiverto talviauto. Mallisarjojen viimeiset vuodet ovat muutenkin tiemmä ongelmattomia.
Autojen kasvamisesta muuten, uusi S40 on lyhyempi kuin vanha :-) En ole kuitenkaan vielä sellaista päässyt testaamaan joten en kommentoi tämän enempää. - Eppu
Ei pahalla kirjoitti:
Parahin Eppu, olennaista ei ole se, mitä auto oli vuonna -96, vaan se, että mitä se on nykyään.
Nähdäkseni kysymys on, että kannattaako ostaa 30000 eurolla auto, joka on saman kokoinen (tai jopa pienempi) kuin uudet alemman keskiluokan 20000 euron autot. Mielestäni ei kannata. Siksi hatuttaakin kun ihmisiä koetetaan "huijata" tuollaisella vertailulla, ikäänkuin S/V40 olisi isompikin auto. Mitään premium-statusta en S/V40:ssä myöskään näe, mikä oikeuttaisi korkeamman hinnan.
Nyt kun uusi S40 on tullut ja V50 on tulossa kannattaa myös ajatella vanhan mallin arvostusta käytettynä, vrt. http://www.ajovalo.net/uusi_vai_vanha_malli.htm
Jotain hyvääkin täytyy S/V40:stä sanoa, ihan hyvän näköinen auto ja vuosien varrella ongelmat jousituksessa ja ohjauksessa on ratkaistu; -98 talvitestin jumbo on siis nykyään keskiverto talviauto. Mallisarjojen viimeiset vuodet ovat muutenkin tiemmä ongelmattomia.
Autojen kasvamisesta muuten, uusi S40 on lyhyempi kuin vanha :-) En ole kuitenkaan vielä sellaista päässyt testaamaan joten en kommentoi tämän enempää.Volvosta tai autoista yleensä? Jokainen järkevä tosiostaja tietänee tosiasiat ja jättää mainokset sikseen, vai? Classic- mallit ovat Volvolle perinne, ostaja tietää ostavansa elinkaarensa lopulla olevan mallin, mutta myös varusteluunsa nähden todella edullisella hinnalla. Valinta on ostajan, provoja kun tyypillisesti kirjoittelevat enemmän tai vähemmän katkerat kanssaihmiset...
Vietin aikoinaan V40 kanssa 80000 ongelmatonta kilometriä, sitä ennen Escortin 1.8 Sportin kanssa 90000 huomattavasti ongelmallisempaa kilometriä... - juppe
Ei pahalla kirjoitti:
V40 vs. Focus Wagon:
Ok, Volvo on liki 6 cm pitempi mutta silti tuntuu sisältä huomattavasti Focusta ahtaammalta. Takatilat Focuksessa paremmat kiitos pitemmän akselivälin, tavaratila myös isompi Focuksessa.
Kritiikkini koskeekin näitä vanhoja "vain kesäajoon" Mitsubishi-Volvoja, joissa hinta/laatu/koko-suhde on kehno. S80, V70 ovat ihan hyviä autoja, S60:nkin mahtuu paitsi takapenkille.. ;)
Volvo V40 Classic
Pituus 4516 mm
Leveys 1716 mm
Korkeus 1425 mm
Akseliväli 2562 mm
Oma massa 1375 kg
Tavaratila VDA mitattu 413 l
Ford Focus 2.0i 96kW Ghia S Wagon
Pituus 4454 mm
Leveys 1702 mm
Korkeus 1447 mm
Akseliväli 2615 mm
Oma massa 1266 kg
Tavaratila VDA mitattu 520 l
Vertailun vuoksi vielä alemman keskiluokan kenties isoin auto:
Peugeot 307 XT 2.0 Wagon
Pituus 4422 mm
Leveys 1746 mm
Korkeus 1570 mm
Akseliväli 2708 mm
Oma massa 1331 kg
Tavaratila VDA mitattu 503 l"vain kesäajoon". Itse jouduin käyttämään tuota "kesäautoani" toissa vuoden vaihteessa itä-suomessa lomaillessani viikon aikana jolloin lämpötila ei noussut -30 C yläpuolelle koko tuona aikana ja alimmillaan -41.9 C. Auto toimi silloinkin ihan hyvin ja toimii vieläkin, eikä sisällä tarvinnut palella.
- Ei pahalla
juppe kirjoitti:
"vain kesäajoon". Itse jouduin käyttämään tuota "kesäautoani" toissa vuoden vaihteessa itä-suomessa lomaillessani viikon aikana jolloin lämpötila ei noussut -30 C yläpuolelle koko tuona aikana ja alimmillaan -41.9 C. Auto toimi silloinkin ihan hyvin ja toimii vieläkin, eikä sisällä tarvinnut palella.
TM 3/1998: Kuuma keskiluokka talvitestissä
Volvo S40 1.8 jäi viimeiseksi. Kommentteja:
"Hallittavuudeltaan hankalimpia ovat Volvo ja Subaru"
"Suorallakin tiellä esiintyy vetelyä ja sivusuuntaisia liikkeitä"
"Väistötilanteissakin hallintaa vaikeuttaa tunnon puute"
"Etenemiskyky on vaatimaton ja tunto alustana tapahtumiin on heikko"
"On sääli, jos asiakkaat muodostavat kuvansa myös isommista Volvoista S40:n perusteella"
Autoa kerrottiin tuohon mennessä muutetun jo 2000 kohdasta mutta onneksi muutoksia tehtiin tämän jälkeenkin (TM:n mukaan vuonna 20002 tehtiin isot muutokset) ja TM 3/2003 talvitestissä V40 1.8 sijoittui jo puolenvälin paikkeille. - Ei pahalla
Eppu kirjoitti:
Volvosta tai autoista yleensä? Jokainen järkevä tosiostaja tietänee tosiasiat ja jättää mainokset sikseen, vai? Classic- mallit ovat Volvolle perinne, ostaja tietää ostavansa elinkaarensa lopulla olevan mallin, mutta myös varusteluunsa nähden todella edullisella hinnalla. Valinta on ostajan, provoja kun tyypillisesti kirjoittelevat enemmän tai vähemmän katkerat kanssaihmiset...
Vietin aikoinaan V40 kanssa 80000 ongelmatonta kilometriä, sitä ennen Escortin 1.8 Sportin kanssa 90000 huomattavasti ongelmallisempaa kilometriä...ja kumpikaan ei ole ollut Volvo. Seuraava voi olla, joten olen tutustunut myös V40:n. Auto ei kuitenkaan tuntunut ollenkaan niin hyvälle kuin V70 tai S80. Sijoittaisinkin sen siis samalle viivalle noiden 20 000 euron autojen kanssa, missä se häviää auttamatta kilpailun vaikka kuinka on puujäljitelmä vaihdekepinnuppi, sumuvalot ja penkit verhoiltu nahalla (joka, kuten kaikki toivottavasti tietävät, ei sovi istuinten materiaaliksi, ainakaan Suomessa).
Tosiostajat tietävät asian tilan, mutta piti tämä Classic -mainoksen vertailun epäsuhtaisuus ja tuotteen heikko hinta/tila(/laatu)-suhde tuoda ilmi pahaa-aavistamattomien noviisiostajien tietoon jotka muuten saattaisivat hairahtua mainosmiesten propagandasta.. - juppe
Ei pahalla kirjoitti:
TM 3/1998: Kuuma keskiluokka talvitestissä
Volvo S40 1.8 jäi viimeiseksi. Kommentteja:
"Hallittavuudeltaan hankalimpia ovat Volvo ja Subaru"
"Suorallakin tiellä esiintyy vetelyä ja sivusuuntaisia liikkeitä"
"Väistötilanteissakin hallintaa vaikeuttaa tunnon puute"
"Etenemiskyky on vaatimaton ja tunto alustana tapahtumiin on heikko"
"On sääli, jos asiakkaat muodostavat kuvansa myös isommista Volvoista S40:n perusteella"
Autoa kerrottiin tuohon mennessä muutetun jo 2000 kohdasta mutta onneksi muutoksia tehtiin tämän jälkeenkin (TM:n mukaan vuonna 20002 tehtiin isot muutokset) ja TM 3/2003 talvitestissä V40 1.8 sijoittui jo puolenvälin paikkeille."kesäauto"???
- Eppu
Ei pahalla kirjoitti:
ja kumpikaan ei ole ollut Volvo. Seuraava voi olla, joten olen tutustunut myös V40:n. Auto ei kuitenkaan tuntunut ollenkaan niin hyvälle kuin V70 tai S80. Sijoittaisinkin sen siis samalle viivalle noiden 20 000 euron autojen kanssa, missä se häviää auttamatta kilpailun vaikka kuinka on puujäljitelmä vaihdekepinnuppi, sumuvalot ja penkit verhoiltu nahalla (joka, kuten kaikki toivottavasti tietävät, ei sovi istuinten materiaaliksi, ainakaan Suomessa).
Tosiostajat tietävät asian tilan, mutta piti tämä Classic -mainoksen vertailun epäsuhtaisuus ja tuotteen heikko hinta/tila(/laatu)-suhde tuoda ilmi pahaa-aavistamattomien noviisiostajien tietoon jotka muuten saattaisivat hairahtua mainosmiesten propagandasta..tunne on toinen. Tein aikoinaan ensin valinnan V40 ja Focus wagonin välillä, isompaan Volvoon siirtyessäni ei vaihtoehtoja juurikaan ollut. Eikä se nahkaverhoilu omistajasta niin pahalta tunnu. Volvon "soft"-nahka ja hyvät lämmittimet ovat oiva yhdistelmä. Taas kokemuksesta, ei muiden kirjoittamana.... :)
- Ei pahalla
juppe kirjoitti:
"kesäauto"???
No, se nyt oli vain hieman kärjistetty heitto, sillä eihän ilman provosoivia tekstejä saa mitään keskustelua aikaiseksi :-) Huumorilla siis.
Eli tottahan sillä talvellakin ajaa. Vuosimallista 2002 lähtien ainakin. Ja siltikin yli 50% (testatuista) autoista on vielä parempia talviautoja =) - juppe
Ei pahalla kirjoitti:
No, se nyt oli vain hieman kärjistetty heitto, sillä eihän ilman provosoivia tekstejä saa mitään keskustelua aikaiseksi :-) Huumorilla siis.
Eli tottahan sillä talvellakin ajaa. Vuosimallista 2002 lähtien ainakin. Ja siltikin yli 50% (testatuista) autoista on vielä parempia talviautoja =)tuota on tosiaan -98 :kin pärjännyt.
- Masa
Ei pahalla kirjoitti:
ja kumpikaan ei ole ollut Volvo. Seuraava voi olla, joten olen tutustunut myös V40:n. Auto ei kuitenkaan tuntunut ollenkaan niin hyvälle kuin V70 tai S80. Sijoittaisinkin sen siis samalle viivalle noiden 20 000 euron autojen kanssa, missä se häviää auttamatta kilpailun vaikka kuinka on puujäljitelmä vaihdekepinnuppi, sumuvalot ja penkit verhoiltu nahalla (joka, kuten kaikki toivottavasti tietävät, ei sovi istuinten materiaaliksi, ainakaan Suomessa).
Tosiostajat tietävät asian tilan, mutta piti tämä Classic -mainoksen vertailun epäsuhtaisuus ja tuotteen heikko hinta/tila(/laatu)-suhde tuoda ilmi pahaa-aavistamattomien noviisiostajien tietoon jotka muuten saattaisivat hairahtua mainosmiesten propagandasta..Mitenköhän on sitten mahdollista, että minun mielestä nahkasisusta on ylivoimaisesti paras?!. Talvella hieman viileät jos on ohuet housut, mutta onko tämä ainut syy mikä saa sinut haukkumaan niitä, senkin vilukissa.
- Ei pahalla
Masa kirjoitti:
Mitenköhän on sitten mahdollista, että minun mielestä nahkasisusta on ylivoimaisesti paras?!. Talvella hieman viileät jos on ohuet housut, mutta onko tämä ainut syy mikä saa sinut haukkumaan niitä, senkin vilukissa.
Paitsi kylmä talvella, on etenkin musta nahka polttavan kuumaa kesällä jos auto pääsee seisomaan auringossa.
Nahan laadusta riippuen, penkit voivat olla liian liukkaat että niillä on mukava istua. Korostuu etenkin "urheilullisella" ajotyylillä.
Kaiken kukkuraksi nahkaistuimista tulee (ainakin ilman säännöllistä hoitoa) käytössä nuhjuiset. Ei tänä ehkä haittaa niitä jotka vaihtavat autonsa ennenkuin tarvii ensimmäisen kerran katsastaa, mutta meitä hyvää hinta/laatu-suhdetta etsiviä koskettaa kyllä. - eikka
Ei pahalla kirjoitti:
Paitsi kylmä talvella, on etenkin musta nahka polttavan kuumaa kesällä jos auto pääsee seisomaan auringossa.
Nahan laadusta riippuen, penkit voivat olla liian liukkaat että niillä on mukava istua. Korostuu etenkin "urheilullisella" ajotyylillä.
Kaiken kukkuraksi nahkaistuimista tulee (ainakin ilman säännöllistä hoitoa) käytössä nuhjuiset. Ei tänä ehkä haittaa niitä jotka vaihtavat autonsa ennenkuin tarvii ensimmäisen kerran katsastaa, mutta meitä hyvää hinta/laatu-suhdetta etsiviä koskettaa kyllä.Köyhä teini jaksaa valittaa. Ei taida olla omia kokemuksia kun lainaat taas jotain TM:n kirjoituksia.
- volvia
Ei pahalla kirjoitti:
TM 3/1998: Kuuma keskiluokka talvitestissä
Volvo S40 1.8 jäi viimeiseksi. Kommentteja:
"Hallittavuudeltaan hankalimpia ovat Volvo ja Subaru"
"Suorallakin tiellä esiintyy vetelyä ja sivusuuntaisia liikkeitä"
"Väistötilanteissakin hallintaa vaikeuttaa tunnon puute"
"Etenemiskyky on vaatimaton ja tunto alustana tapahtumiin on heikko"
"On sääli, jos asiakkaat muodostavat kuvansa myös isommista Volvoista S40:n perusteella"
Autoa kerrottiin tuohon mennessä muutetun jo 2000 kohdasta mutta onneksi muutoksia tehtiin tämän jälkeenkin (TM:n mukaan vuonna 20002 tehtiin isot muutokset) ja TM 3/2003 talvitestissä V40 1.8 sijoittui jo puolenvälin paikkeille.Huoh!
TM sitä ja tätä ja tota... Hae auto liikkeestä persiis alle, aja sillä vähintään 200km, ja tule sit esittään OMIA mielipiteitäs perusteluineen? Sit niille vois osoittaa jotain oikeaa painoarvoa.
Tosiasia kait kuitenkin on että jokainen meistä kokee auton eri lailla, jokainen arvostaa eri asioita. Ja jos jossain autossa on ne itselle tärkeät asiat kohdallaan, niin silloihan sen auton hinta (vaikka korkeampikin) tuntuu paljon perustellummalta kuin sen toisen auton jossa ne itselle tärkeät asiat oli huonommin. Eikö?
Itsekin olin myös TM-uskovainen siihen asti kunnes sain ajokortin, eli kestotilaus lopetettiin jo yli 15 v sitten. Enkä tänä päivänäkään keksi mitään perustetta miks mun pitäis TM:n testejä lukea ennen autokauppaan menoa. Autokauppa kun on täysin makukysymys, ja TM testien erot autojen välillä on melkeinpä sivuseikkoja autoa valittaessa... mulle ei oo pienintäkään eroa sillä että lämpeneekö auto 30s hitaammin vai nopeammin 20 asteeseen 30 asteen pakkasella, kunhan se nyt vaan lämpenee. Kaiken muun mä pystyn ihan itekkin selvittään kunnon koeajossa.
Että silleen... - juppe
Ei pahalla kirjoitti:
Paitsi kylmä talvella, on etenkin musta nahka polttavan kuumaa kesällä jos auto pääsee seisomaan auringossa.
Nahan laadusta riippuen, penkit voivat olla liian liukkaat että niillä on mukava istua. Korostuu etenkin "urheilullisella" ajotyylillä.
Kaiken kukkuraksi nahkaistuimista tulee (ainakin ilman säännöllistä hoitoa) käytössä nuhjuiset. Ei tänä ehkä haittaa niitä jotka vaihtavat autonsa ennenkuin tarvii ensimmäisen kerran katsastaa, mutta meitä hyvää hinta/laatu-suhdetta etsiviä koskettaa kyllä.ettei sulla ole ollut:
a) nahkapenkkejä autossasi
b) ilmastointia autossasi
c) autoa( saati volvoa)
d) ajokorttia
c) ikää edes ajokorttiin.
Ainoastaan sulla vissiin on läjä isin TM:ä ja isin tietokone.
- lapa
Sitä mainosta olen itsekin ihmetellyt. Aiemmin ajelin avensiksella ja nykyään v40 alla. Avensis oli paljon paljon isompi. Mutta V40:n tilat riittää mulle hyvin ja on paljon mukavampi ajettava.
- Pete
Autoja nyt voi mitata vaikka kuinka monella mittapuulla, pelkästään tiloja kaipaavat voivat verrata niitä yksinään, toiselle painavat jotkut muut asiat enemmän. Kuitenkin kun autoja laitetaan rinnakkain niin toki markkinamiehet (ja useimmat ostajat) vertaavat suunnilleen samanhintaisia kun autoihin kuitenkin lopulta laitetaan sen verran kun on ennalta kutakuinkin ajateltu, eipä C-sarjan farkkumersuakaan mainoksissa aleta vertaamaan Mondeoon vaikka noista jälkimmäinen on selkeästi tilavampi.
Tosiostaja kumminkin käy sitten vertaamassa autoja liikkeissä ennen ostopäätöksiä ja jos noista em. merkeistä kaikki myyvät niin mikäs niitä on riviin laittaa.
Itse olen ajanut / koeistunut kaikkia em. viesteissä mainittuja automalleja ja voin niistä jotain lausua, tällä hetkellä omistuksessa on siis -01 mallin V40, joka on melko hyvä ajaa (esim. tuo Mondeo on parempi), hyvin viimeistelty kaikkia muoviosia myöten ja hiljainen jolla tarkoitan hälyäänien ja kitinöiden puuttumista. Uskon että moni ko. auton ostanut arvostaa myös näitä ominaisuuksia, tilat ovat itselleni tällä hetkellä hyvät ostan sitten suuremman kun tarvetta tulee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude21115079Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta
Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t12710520Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy12010097Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h1089341Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee
– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k529172Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump237059Giorgia Meloni vs Riikka Purra
Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk566935Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.1826517Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua1696176Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä
Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri335598