Sanokaa mulle, pitäiskö vielä äkkiä perua tai muuttaa varausta kun tein sen thaimaaseen rayongiin ja nyt oon kuullu siitä vaan kaikkee huonoo!! Saisin vielä vaihtaa matkakohdetta mutta perua ei voi! ollaan lähdössä 20.2.04 phuketista löytyisi vielä pari paikkaa sekä pattayasta ja krabilta.. Kannattaako vielä äkkiä muuttaa varausta.. kaikki nuo muut koheet tulis kyllä kalliimmax... please auttakaa ja kertokaa mielestänne paras paikka thaimaassa!! Kiitos jo etukäteen..
apua thaimaa paniikki!! (rayong)
16
4790
Vastaukset
- The man
en tiedä tuosta sinun kohteestasi mitään, mutta omasta ja muiden kokemuksista päätellen phuketin Patong beach ja karon beacheilta on palannut erittäin tyytyväisiä matkaajia : )
- oåoåp
Rayong on rauhallinen lepolomapaikka
70 km varsinaisesta menopaikasta eli
Pattayasta.
Phuketissa taas se Patong on menopaikka
ja muut rauhallisempia,
- j.a-k
siitä mitä haet ja haluat lomaltasi... Rayong on rauhallinen, Pattaya taas pelkkää menoa ja meininkiä. Krabilla en ole käynyt mutta se lienee myös ihan ok paikka.
- jake
Jos matkasi on kahden viikon, niin vaihda ihmeessä. Rayong voi olla turhan hiljainen.
Sinuna vaihtaisin joko Phuketin karon-, tai kata- beachille tai Krabiin.
Paras vaihtoehto olisi jos pystyisi olemaan viikon Phuketissa ja toisen Krabilla.
Mutta ihan ok paikka se Rayongkin on... joten ei paniikkia.- nana
hei kiitti kaikille vastauksista!! Kysyn vielä, et kun rayongin pitäis olla thaimaan edullisin kohde niin onx muualla sitte tosi kallista? paljonko suosittelette 2 viikon budjetix?
-vielä rayongista, että kyllästyykö siellä tosiaan nopeesti? Ajattelin että olis voinu käydä pattayassa ja bangkokissa ja niillä saarilla mutta jäiskö se kuitenkin vähän vaisux? Kun mun poikaystävä matkustaa ekaa kertaa ja haluaisin et se olis ikimuistoinen reissu ilman kauheeta turistirysää mutta ei mitään tylsää kirjan lukemistakaan! Eli riittääkö siellä muuta tekemistä kahex viikox kun sängyssä buukkaamista? ;) - jake
nana kirjoitti:
hei kiitti kaikille vastauksista!! Kysyn vielä, et kun rayongin pitäis olla thaimaan edullisin kohde niin onx muualla sitte tosi kallista? paljonko suosittelette 2 viikon budjetix?
-vielä rayongista, että kyllästyykö siellä tosiaan nopeesti? Ajattelin että olis voinu käydä pattayassa ja bangkokissa ja niillä saarilla mutta jäiskö se kuitenkin vähän vaisux? Kun mun poikaystävä matkustaa ekaa kertaa ja haluaisin et se olis ikimuistoinen reissu ilman kauheeta turistirysää mutta ei mitään tylsää kirjan lukemistakaan! Eli riittääkö siellä muuta tekemistä kahex viikox kun sängyssä buukkaamista? ;)Kyllä siellä 2 viikkoo menee ihan hyvin. Onkos hotellinne se Novotel Coralia?
Jos vain käytte Bangkokissa, Pattayalla, Koh sametilla ym. lähipaikoissa ei varmaan aika tule liian pitkäks.
En osaa sanoo mitään arviota budjetiks.
Kävin tosiaan Rayongissa joulukuussa vuonna 2000 ja oltiin vain viikko siellä. Se oli riittävästi meille. Olin silloin 18 v. Enimmäkseen otin vain aurinkoo hotellilla ja rannalla.
Hintatasossa ei kauheen suurta eroa oo muihin Thaimaan kohteisiin. Phuket on kuitenkin kallein.
Varmasti tulee ikimuistoinen reissu teille molemmille...ei ainakaan tarvii pelätä turistirysämeininkiä... :) - juuso
nana kirjoitti:
-vielä rayongista, että kyllästyykö siellä tosiaan nopeesti? Ajattelin että olis voinu käydä pattayassa ja bangkokissa ja niillä saarilla mutta jäiskö se kuitenkin vähän vaisux? Kun mun poikaystävä matkustaa ekaa kertaa ja haluaisin et se olis ikimuistoinen reissu ilman kauheeta turistirysää mutta ei mitään tylsää kirjan lukemistakaan! Eli riittääkö siellä muuta tekemistä kahex viikox kun sängyssä buukkaamista? ;)no thaimaahan on siitä kiva kohde että kun sinne pääset niin matka vaan halpenee - siksi se on kiva kohde vaikka reppumatkailijoille. Matkustaminen on edullista (jopa halpaa) niin bussilla kuin junallakin. Bangkokissa on tietty hieman kalliimpaa, mutta sielläkin kannataa oikeastaan kiertää kaikki ne turistikeskeisimmät paikat.
Bangkokkiinkin kannattaa oikeastaan jäädä muutamaksi yöksi - majoitusta kyllä piisaa joka lähtöön ja hintaan.
Teille Pattayan yöelämän läheisyys voi tietty myös olla ihan houkutteleva vaihtoehto.
- marianne
Luitko vastaukseni viestistä nimeltä Rayong, viestini otsikko oli "En suosittele". Mainitsen siinä kuitenkin Koh Changin, mielestämme aivan ihastuttavan saaren, jonka löysimme Rayongin-keikallamme ja jolla olemme olleet sen jälkeenkin pari kertaa. Ainakaan Aurinkomatkat ei tee sinne retkiä, mutta ostakaa paikan päällä paikallisilta matkanjärjestäjiltä Rayongista. Osaavat varmasti kertoa myös hotellissanne, mistä voitte matkoja ostaa. Jos siis aika tulee pitkäksi, menkää Changille muutamaksi päiväksi. Majoitusmuotoja on valita, telttakylistä todella mukaviin bungaloweihin. Eikä thaimaalaiseen tapaan maksa paljon. Kollegani 19-vuotias poika oli siellä viime vuonna pari viikkoa ja lupasi palata uudelleen.
Rayongista on todellakin vain noin 70 km Pattayalle, eli jos haluaa parempia ostosmahdollisuuksia, voi hyvin piipahtaa sinne. Teimme Rayongin-reissullamme niin, että vuorkasimme parina päivänä hotellista minibussin ja kuljettajan käyttöömme koko päiväksi. Hän kuskasi meitä haluamiimme paikkoihin ja odotti haluamamme ajan. Meitä lähtijöitä oli yhteensä kahdeksan, ja päivän bussivuokra ja henk.koht. kuljettaja maksoi 5 euroa per henkilö. Ehdottomasti parempi tapa tehdä vaikkapa ostosreissu kuin matkanjärjestäjän tarjoama vaihtoehto.
Eli ole valoisin mielin ja ala keksiä tekemistä! - nana
Olisin vielä kysynyt yleisestä siisteydestä? Onko kadut ja rannat siistejä? Ja löytyykö rannoilta mitään vesiurheilu-juttuja? Entä onko siellä paljon muuta porukkaa vai tulemmekohan me olemaan ainoat paikalla? entä onko minkäänlaisia kulkuyhteyksiä yöllä tai illalla lähikaupunkeihin? Löytyykö ravintoloita?
- ???
Mihinkähän hotelliin olette majoittumassa?
Jos menette Aurinkomatkojen Novoteliin niin pystyn ehkä vastaamaan jotain...
- go go
bangok on ok
- Pattaya
Lue kertomukseni MATKAKERTOMUKSISTA.. Olimme Pattayalla. Vaihtakaa siihe, sen tiedän olevan upea. Ja siellä on vesiurheiluvälineitä vaikka kuinka.
- Jane
Oltiin porukalla Rayongissa joku aika sitten. Ollaan käyty mm. Pattayalla ja Cha-am:ssa. Paras paikka kuitenkin on tähän mennessä mielestäni Rayong. Rannalla ei ole paljon muita, upea, pitkä ja siisti ranta. Paikallinen Kimin baari tosi hyvä paikka, sieltä saa kuskin ja pakettiauton jos tahtoo illaksi vaikka Pattayalle tai Rayongin kaupunkiin, sieläkin on melua. Itse oltiin Pattayalla viimeksi ja taksilla mentiin Rayingon rauhalliselle rannalle päiväksi ja Kimi vei takaisin Pattayalle hotelliin yöllä.
Älä vaan ihmeessä vaihda kohdetta! Rayongin kaupungissa on paljon ostospaikkoja, joten pitkästymään ette tule, Ilmeisesti olette joko novotelissa tai siinä viereisessä hotellissa, mutta taksilla pääsee mihin vaan. Hotellin ohi ajaa monta kertaa päivässä takseja, jotka värien mukaan menevät suoraan Pattayalle tai Pan pheen kylään tai Rayongiin ja ei maksa juurikaan mitään.
Itse ollaan menossa 18.2 Khao Lak:iin ja jouluna luultavasti taas Rayongiin.
Hyvää matkaa!- nana
Ihana että joku kertoi jotain positiivista Rayongista!!Missä kaikkialla te kävitte Rayongissa oleillessanne? Mikä olisi vähimmäis matkabudjetti 2 viikox? Kun en ollenkaan osaa itse arvioida.. Kulkevatko taxit myös öisin?
- Jane
nana kirjoitti:
Ihana että joku kertoi jotain positiivista Rayongista!!Missä kaikkialla te kävitte Rayongissa oleillessanne? Mikä olisi vähimmäis matkabudjetti 2 viikox? Kun en ollenkaan osaa itse arvioida.. Kulkevatko taxit myös öisin?
Kyllä me ainakin saatiin takseja yöllä, täkäläiset pitävät ravintoloitaan/bubejaan auki niin kauan kun asiakkaita riittää :) Ja takseja liikkui niin kauan kun oli asiakkaita. Mut kuitenkin luulisin et hotellilta ei muita takseja keskustaan yöllä saa kuin Kimin baarista.. Se on niin rauhallinen alue.
Hmm, missäs käytiin Rayongis olles, no lähes joka päivä Pan phes, monesti Rayongis ostelemas, Pattayalla ostoksilla, sitte käytii sellasilla retkillä jotka sai siitä Kimin baarista varata: kilkikonnasaarella, Koh talu saarella ja Koh sametin saarella. Lisäksi Kimillä oli monta muuta sellasta retki/ostos juttua et sai auton mukaansa ja auto odotti aina sua jokapaikas, ei tarvinnu kävellä.
Tekemistä riitti ihan ja paljon jäi tekemättä. Parasta mun mielestä oli se rauhallisuus ite hotellissa ja rannassa ja kuitenkin taksilla lyhyt matka jos halus ostoksille ja vilinään.
Matkabudjetti sitten on aika vaikea määritellä, ite pärjäsin (1hlö) kaks viikkoo n. 400 € tarkaa summaa en muista. Siihen sisältyy ostokset, syömiset ja retket, eli kaikki. Ja ostoksia tuli tehtyä paljon, onneks laukun painoraja ei ylittyny. :) Nyt ollaan menos kumppanin kans Khao Lakiin ja matkabudjetiks ollaan varattu reilu tonni. - Jane
nana kirjoitti:
Ja lisää thaimaasta ja eri kohteista löytyy keskustelupalstalta osoitteesta:
http://keskustelu.soneraplaza.fi/forum.jsp?forum=215
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922865
- 512105
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201565- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181260
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232