2-vuotias kissamme on alkanut tärisemään samanlailla kuin vanhat kissat tekevät.Siis kun kissa makoilee jossain tassut ojossa,niin etu-tai takakäpälät tärisevät.Tämä ei liity unien näkemiseen.Mistäköhän tämä johtuu?
kissan tärinä
10
10520
Vastaukset
- Masi
Meidän kolli, kohta 2 vuotias, alkoi tärisemään. Ensin en huomannut mitään kun oli niin pientä. Sitten huomasin ja luulin että sitä paleli. Tärinä paheni kuitenkin koko ajan, kissa oli hyvin kipeä. Onneksi otin nopeasti yhteyttä el. Suosittelisin jos tärinä ei lopu käymään tarkistamassa kissan kuntoa eläinlääkärillä.
- Tabby
Meillä sitten taas molemmat kissat ovat täysin terveitä (eläinlääkärin toteamuksen mukaan), mutta silti molemmat tärisevät silloin tällöin. Laku tosin tärisee enemmän, mutta on harrastanut tuota tärinää jo 4-viikkoisesta lähtien aina nukkuessaan. Ei tosin aina tärise, ja vanhemmiten on tuntunut vähentyvän. Pekukin tärisee unissaan ollessaan tyytyväinen.
Tällä tärinällä en siis nyt tarkoita sitä tavallista unien näkemistä, jolloin viikset väpättävät yms., vaan kissa ihan kunnolla tärisee muualtakin kuin jaloista. - Masi
Tabby kirjoitti:
Meillä sitten taas molemmat kissat ovat täysin terveitä (eläinlääkärin toteamuksen mukaan), mutta silti molemmat tärisevät silloin tällöin. Laku tosin tärisee enemmän, mutta on harrastanut tuota tärinää jo 4-viikkoisesta lähtien aina nukkuessaan. Ei tosin aina tärise, ja vanhemmiten on tuntunut vähentyvän. Pekukin tärisee unissaan ollessaan tyytyväinen.
Tällä tärinällä en siis nyt tarkoita sitä tavallista unien näkemistä, jolloin viikset väpättävät yms., vaan kissa ihan kunnolla tärisee muualtakin kuin jaloista.tietysti aina yksilöllistä, mutta jos kissalla ei ennen ole ilmennyt minkäänlaista tärinää on jotain aika varmasti väärin. Meillä tärinän aiheutti kipu ja kuume.
- Jaanajohanna
Hei! Itselläni tuli ensinnä mieleen epilepsia, jota esiintyy kissoilla jonkin verran. Oma kissani sai oudon tutinakohtauksen noin kuukausi sitten, tosin tähän liittyi myös pään nykimistä ja silmien kierittelyä. Puhelimessa eläinlääkäri epäili juuri epilepsiaa, joten vein kisun perusteellisiin testeihin. Röntgenkuvien perusteella arvioitiin että kyseessä oli kuitenkin hyvin yleinen välikorvan tulehdus - korvakäytävässä eestaas kulkeva neste aiheutta tällöin tasapainoaistissa häikkää ja kissaa heitättää/tutisuttaa. Jos kisullasi on tämä välikorvan tulehdus, se on hoidettavissa ihan kortisonipiikillä jolloin asia paranee parissa viikossa. Epilepsiaankin on olemassa hyvät lääkkeet. Mikä tahansa onkin kyseessä, käytä kisu ihmeessä katsastuksessa niin saat itsekin sielunrauhan asian suhteen!
Iloista kevättä sinulle ja kisulle! - Tsemii!!!!
Mulla oli melkein sama juttu mutta pahempi. Paljon pahempi. Meijän kissa oli silleen jotain 1 ja puol kin se rupes tärisemään tolleen se vaikka esim pesi itteensä ja sitten vaan yht äkkii rupes tärisemään ja joskus jos se makoili mun vieressä sängyllä niin se täris ja sitten se vietiin eläinlääkäriin ja ne totes että sillä on varmaan epilepsia. Ja sitten siihen tuli se kuolan tulo siis rupes samalla tulee kuolaa suusta ja tärinää. Sitä tuli vaan päivä päivältä enemmän ja huomattiin että olisi paras lopettaa kissa. Meille oli just tullu 2 uutta kissaa (siis yks ton lisäks) pitkään aikaan koska pelättiin että mun sisko on allerginen ja nyt meillä on taas 2 kisuu...
mutta suosittelen että menisit lääkärin kisus kans jos ne vielä jatkuu
pärjäile!!!- raggari
Minua kiinnostaa tietää miksi kissanne lopetettiin? kokeilitteko epilepsiaan lääkitystä? (mm.stesolideja kohtauksia laukaisemaan ja pitkäaikainen barbilettae??)
Omalla kissallani on myös epilepsia, mutta lääkityksen (joka on muuten edullinen) avulla kohtaukset ovat pysyneet kurissa kokonaan... - iitu
raggari kirjoitti:
Minua kiinnostaa tietää miksi kissanne lopetettiin? kokeilitteko epilepsiaan lääkitystä? (mm.stesolideja kohtauksia laukaisemaan ja pitkäaikainen barbilettae??)
Omalla kissallani on myös epilepsia, mutta lääkityksen (joka on muuten edullinen) avulla kohtaukset ovat pysyneet kurissa kokonaan...Joo se oli silleen aika kurja juttu kun ne sen kohtaukset (joista kerroin) vaan jatku ainavaan pahempina. Ja kyl se jotain lääkettä sai(en muista mitä) mut se ei auttanu mitää...
Kaikkee kokeiltiin ja ei mikään auttanu... :(
Tsemmppiä sille sun kisulle!
mä en muuten muistele mitenkää sitä kisuu kun meillä on täällä kotona 2 hulluu kisuu j muutenkin :) ja pääsihän se paljon parempaan paikkaan!
- kiss@
miksi vanhat kissat tärisee??
Mulla on 15 vuotias kissa ja se on alkanut kans täriseen aina välillä.. etu tassut tärisee joskus, ihan kuin se jännitäis niitä tai jotaki..
oon aatellu että ne on ehkä kipeät..??- SaDa
Juu, meidän kissan tärinän huomasin noin pari vuotta sitten (nyt siis vasta 6 v.) ...
Juuri esimerkiksi nukkuessa tai ihan vaan makoillessa sen etutassut värisee, ihan kuin olisi jotakin lihasjännitystä. Itse kissa ei kiinnitä mitään huomiota tärinäänsä. Niin, ne tassut ikäänkuin tärisee, välillä nytkähtää (ja tämä ei ole sitä kissan univärähtelyä :)
Epilepsiakohtaus taitaa olla hieman rajumpi, että olisi kiva tietää, että onkohan tuo ihan yleistäkin, vai onko nämä tärinäkisut jotenkin kroonisia jännittäjiä =)
- AnniZ
Onhan sekin mahdollista että joillakin vain kertakaikkiaan kutisee tassut yms. Tää on vaa mun oma päätelmä... :P Tuli vaa mieleen siitä ku omien kissojen tassut värähtelee kun niitä kutittaa tassunpohjista. Ja värisee ne muutenkin välillä. Iha ku niitten jalat kramppais edestakasin! :P Vaikkei kylläkään niin rajusti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302285
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu272073Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121549Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett131434Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701241- 961101
- 171037
- 88923
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon18818Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks119784