Kahdesti jäi aamulla käynnistymättä.Huollossa sanottiin akkua huonoksi..puolivuotta vanha
Tokalla kerralla huoltopäällikkö myönsi että kaikkien lisälaitteiden sähkönkulutus on niin iso, että laturi ei lataa tarpeeksi kaupunkiajossa.
Käski ladata akkua vähintään kahdenviikon välein tai laittaa kiinteä laturi lohkolämppärin yhteyteen.
Auto maksoi 35000 euroa.....eikä silti lataa.
Oli sitten viimeinen audi tässä talossa!!
A4 ei ole talviauto
35
27240
Vastaukset
- Ihmettelijä
Työkaverilla on kanssa ihan samoja ongelmia alle 2 vuotta vanhassa A4T:ssä. Akku oli todettu akkuliikkeessä rasitustestissä vialliseksi, yrittää saada takuuseen. Että ainakin akuissa on Audilla näköjään vikaa, mutta että oikein laturivika? Aikas outo juttu....
- sk8
Audista suoranaisesti ei ole kokemusta, mutta ei mitenkään ennenkuulumatonta että talvella kun on paljon sähkönkuluttajia (valot, lämppärin puhallin, penkin- & takalasin lämppärit ym. ym.) päällä, niin tyhjäkäynnillä latausvirta ei ole riittävä, vaan akku purkaantuu. Erityisesti kaupunkiajossa kun on liikennevaloissa odottelua ym. jolloin auto käy tyhjäkäynnillä.
- Pete
sk8 kirjoitti:
Audista suoranaisesti ei ole kokemusta, mutta ei mitenkään ennenkuulumatonta että talvella kun on paljon sähkönkuluttajia (valot, lämppärin puhallin, penkin- & takalasin lämppärit ym. ym.) päällä, niin tyhjäkäynnillä latausvirta ei ole riittävä, vaan akku purkaantuu. Erityisesti kaupunkiajossa kun on liikennevaloissa odottelua ym. jolloin auto käy tyhjäkäynnillä.
www.legotuning.tk
Autoharrastajille huumoria
- sama vika
sama homma se on joka merkissä kun nuita sähkölaitteita on joka puolella.Uudessa E-mallin mersussa kans joutuu lataamaan akkua kun se hälyttää akun jännitettä..ja auto maksaa 7200 erkkiä että revippä siitä....
- halpa
Mersu.......
- syyn
Jo ajat sitte puhuttiin, Lucas oli hyvä tietäjä mutta autosähköstä ei mitään.
Tätä päivää...
Bosch osaa jollainlailla yleiskoneet, mutta autosähköihin ei olisi pitänyt sattua. - W124
Itselläni on kakkosautona Mercedes 230E vuosimallia 1991 (W124) ajettu 320 000km. Oli pakkasta sitten -10 tai -30 niin auto lähtee omin avuin päälle. Esimerkiksi viime talvena olimme perheen kanssa isovanhemmilla tammikuun pakkasilla ja auto seisoi ilman lohkoa noin 15 tuntia ja pakkasta oli lähes -30. Auto lähti hyvin päälle heti ekalla yrityksellä. Ainoa homma vaan, että kytkin oli niin p*rkeleen jäykkä. Annoin seisoa tyhjäkäynnillä n. 10 min ja taas oli auto ajokunnossa. Eipä ole Mersulla tuollaisia ongelmia, vaikka autolla ikää 13 vuotta.
- niinpä
Eikö tässä juuri puhuttu miten uudemmissa autoissa, myös mersuissa alkaa olla ongelmana elektroniikka tai juuri sen jatkuva lisäys, jolloin kovilla pakkasilla ei akun kapasiteetti kaupunkiajossa välttämättä riitä. Eli onko kumma että 13 vuotta vanhassa autossasi ei näitä ongelmia ole? =)
Eriasia on, moniko uuden auton omistaja haluaa vaihtaa kanssasi ajokkia, vaikka se noin huimiin suorituksiin yltääkin.. - Ostaja
Tarjoan Jännästä Mersusta heti 72000 euroo...on niin kova peli.
- virta ei
niinpä kirjoitti:
Eikö tässä juuri puhuttu miten uudemmissa autoissa, myös mersuissa alkaa olla ongelmana elektroniikka tai juuri sen jatkuva lisäys, jolloin kovilla pakkasilla ei akun kapasiteetti kaupunkiajossa välttämättä riitä. Eli onko kumma että 13 vuotta vanhassa autossasi ei näitä ongelmia ole? =)
Eriasia on, moniko uuden auton omistaja haluaa vaihtaa kanssasi ajokkia, vaikka se noin huimiin suorituksiin yltääkin..Kyse ei ole akun kapasiteetista, sehän on KÄYNNISTYSAKKU,
kyse on riittämättömästä latausvirrasta tai vajaasta
latausjännitteestä tai liian suuresta kulutuksesta.
Ota irti se typerä sähkölämmitin, niin alkaa
virta riittää! - starttas
Mulla on ykkösautona A4 vuodelta 98 (Avant). Ajettu alle 100 tkm. Pohjoisen reissulla -38 C ja ilman esilämmitystä käyntiin. Kerran jäi sisävalo viikonlopuksi päälle eikä startannut vaikkei ollunna pakkastakaan kun -10 C.
- syy...
Joskus Tuulilasi teki autoille mittauksia, joissa mitattiin erimerkkisten autojen sähkön määrää talvella. Testi tehtiin siten, autosta kytkettiin sähkölaitteita päälle (istuinlämmintin, takalasinlämmitin, puhallin jne.) ja mitattiin millä moottorin kierroksella riittää virta. Kovin moni auto ei silloin siihen yltänyt tyhjäkäynnillä (lähinnä pieniä autoja), mutta joillakin riitti n. 700 rpm/min. Kyseinen auto oli varustelultaan todella hyvä ja täynnä sähköhimmeleitä. Tulokseksi tuli, että jos on riittävän tehokas laturi(on siis mitoitettu kunnolla auton sähkölaitteita varten), riittää tyhjäkäynti tuottamaan riittävästi virtaa. Tietysti kova pakkanen vaikuttaa myös akun kykyyn ottaa vastaan uutta virtaa käynnistyksen jälkeen, joten syy voi olla hyvin akussa?
Mutta autossa on silloin mielestäni suunnitteluvirhe, jos se varustetaan erilaisilla talviajoa helpottavilla sähkölämmittimillä ja sitten ei virta riitä ilman lisälatausta?- jannes
Minkäs kokonen laturi Aurissa on? Scodassa on 120A ja riittää ihan hyvin. Myös -98 vanha akku vaihdettiin 100Ah:n Vartaan Eberin takia.
- Joo-o
Otsikkoosi viitaten, muuten olen samaa mieltä. Ei ole audista talviautoksi, ei ainakaan nelivedosta. Ihan vahingossa voitti TM:n testinkin...
- apua
...Nelivedosta, jos sähköä ei riitä! Kyllähän siinä kelpaa tienpenkalla seisoskella kun keulassa lukee quatro ;=)
- mekaaninen
apua kirjoitti:
...Nelivedosta, jos sähköä ei riitä! Kyllähän siinä kelpaa tienpenkalla seisoskella kun keulassa lukee quatro ;=)
..systeemi se kuotro.
- sanoa
mekaaninen kirjoitti:
..systeemi se kuotro.
, että tämä nykyautoilu on aika jännittävää, eikö olekin?
En ihmettele enää yhtään, että monet kehuu autonsa parhaaksi puoleksi sitä, että siinä on munaa.
Saattaa siinä kyllä muna muuttua "sentti sinistä ja sekin sisään päin"- värkiksi, kun seisoo 30 asteen pakkasessa tienpenkalla ja odottaa hinuria viemään tekniikan ihmettä sulamaan. - jussi23
eikö rahallakin pääse käymään höpönassunpesällä ja jos muka autoista tietävä nainen ollut asialla ja saanut komealta mieheltä munaa testireissulla
- vastaus
vaihda audiis isompi laturi.. enemmän amppeereja kehiin. itsellä kun oli varusteltu bmw niin oli samoja ongelmia.. varaosa liikkeeseen ja sieltä paikalle sopiva tehokkaampi laturi! toimii !!
- Jussi
Mitä lisälaitteita autossasi on ja kuinka pitkiä matkoja ajat päivittäin ?
- hahaa
Tuulilasin koeajossa uusi a8 tarvitsi lisävirtaa, että saivat käyntiin. Ei ehkä kannattais pidellä niitä kaikkia mukavuus varusteita yhtäaikaa päällä.Ainoastaan vain välttämättömät sähkövempeleet kovalla pakkasella pätkäajossa.Kuten tuolla on muutkin sanoneet ,niin uusissa autoissa tarvittaisiin isommat laturit ja akut.
- Elias
Kyllä Audi ja Bmw toimii talvellakin, ihan valmasti. Iti on tanonut että ne on taktalaisia autoja ja tikti niin hyviä.
- ...numero
Muistatko missä Tuulilasissa ko artikkeli on?
- Punetta
Hommaa tehokkaampi lataus laite,sekä tehokkaampi jännitteen säädin,niin johan rupeaa..
- Äkkiä...
Vaihda merkkiä niin johan tarkenee...
- Abt_a
Akuilla on melkoisia eroja siinä kuinka hyvin ne ottavat vastaan latausvirtaa kylmänä. Lue vaikka TM:n viimevuotinen testi. Laturin teho riittää koneen pyöriessä varmasti, mutta akku ei ehdi latautua ellei akku suostu ottamaan vastaan siitä purettua varausta. Vaihda/vaihdata semmoinen akku, joka ottaa kylmänäkin varausta ja jossa on riittävästi kapasiteettia. Isompi laturikaan ei auta, jos akku ei huoli virtaa. Joskus oli muistaakseni myynnissä akun alle laitettava lämmitysmatto. Tuo ei olisi pöllömpi idea.
Toinen yleinen ongelma on nuo bensa/löpölämmittimet. Niitä pidetään päällä turhan pitkään ja sitten ihmetellään, kun akku tyhjenee. Lämmittimen päälläoloaikaa kannattaa miettiä suhteessa ajoaikaan.
Turhaan sinä autoa syyttelet, kun ongelma on akussa tai käyttäjässä. - Ei paskanpuhuja
Paskapuhetta!!! Meillä on 2000 vuosimallin a4 ja mitään ongelmia ei ole ollut koko aikana! Taitaa olla enemmän kuskista kiinni...
Edelleen voi käyttää mottona, että "AUTO ALKAA A:LLA"!!!!- Arto
Sellaisille jotka haluaa saada autonsa käyntiin.
Ostakaa Optima akku, maksaa enemmän toki...mutta toimii varmemmin pakkasilla. Itsellä 7 vuosi ja pakkanen saa olla vaikka viikon yli -30c ja 15v Mazdani käynnistyy sillä. Jos on vara ostaa Audi A4, suosittelen, pieni panostus mukavuudesta.
Ja säilyttää kasvonsa, kun ei naapurilta tarvii kaapeli käynnistystä. Maksaa jotain 200e. Lisäksi akku ei vuoda ja ei pitäisi räjähtää. Tarjoaa lähes tuplaten sen käynnistys virran kuin tavallinen akku. - Tormentor
Arto kirjoitti:
Sellaisille jotka haluaa saada autonsa käyntiin.
Ostakaa Optima akku, maksaa enemmän toki...mutta toimii varmemmin pakkasilla. Itsellä 7 vuosi ja pakkanen saa olla vaikka viikon yli -30c ja 15v Mazdani käynnistyy sillä. Jos on vara ostaa Audi A4, suosittelen, pieni panostus mukavuudesta.
Ja säilyttää kasvonsa, kun ei naapurilta tarvii kaapeli käynnistystä. Maksaa jotain 200e. Lisäksi akku ei vuoda ja ei pitäisi räjähtää. Tarjoaa lähes tuplaten sen käynnistys virran kuin tavallinen akku.Luvin äskettäin gti lehestä X-treme akuista. Että kyseinen akku kestää toistuvia neljänneksen purkauksia akun koko kapasiteetistä 50% enemmän kun tavanomaiset akut. akkua oli saatavalla 3 mallia 66,77 ja 100 Ah.
Osote tais olla www.exide.fi - Suosittelen
Arto kirjoitti:
Sellaisille jotka haluaa saada autonsa käyntiin.
Ostakaa Optima akku, maksaa enemmän toki...mutta toimii varmemmin pakkasilla. Itsellä 7 vuosi ja pakkanen saa olla vaikka viikon yli -30c ja 15v Mazdani käynnistyy sillä. Jos on vara ostaa Audi A4, suosittelen, pieni panostus mukavuudesta.
Ja säilyttää kasvonsa, kun ei naapurilta tarvii kaapeli käynnistystä. Maksaa jotain 200e. Lisäksi akku ei vuoda ja ei pitäisi räjähtää. Tarjoaa lähes tuplaten sen käynnistys virran kuin tavallinen akku.Minullakin on hyviä kokemuksia Optima akuista.
- Abt_a
Arto kirjoitti:
Sellaisille jotka haluaa saada autonsa käyntiin.
Ostakaa Optima akku, maksaa enemmän toki...mutta toimii varmemmin pakkasilla. Itsellä 7 vuosi ja pakkanen saa olla vaikka viikon yli -30c ja 15v Mazdani käynnistyy sillä. Jos on vara ostaa Audi A4, suosittelen, pieni panostus mukavuudesta.
Ja säilyttää kasvonsa, kun ei naapurilta tarvii kaapeli käynnistystä. Maksaa jotain 200e. Lisäksi akku ei vuoda ja ei pitäisi räjähtää. Tarjoaa lähes tuplaten sen käynnistys virran kuin tavallinen akku.Optimasta lähtee hyvin virtaa, mutta se ei muistaakseni ottanut sitä kovinkaan hyvin vastaan kylmänä. Eli lyhyttä ajoa ajavalle se ei ole paras valinta. Optiman hinnalla kun saa pari tavallista akkua on hyöty kyseenalainen, ellei noita kylmäkäynnistysamppeereita tarvitse. Niitä vaan ei irtoa akusta, joka ei ole ehtinyt varautumaan...
- AAA
Hhe hhe A:lla alkava ei ole muuta kuin ylihintainen V:llä alkava, S:lla alkavassakin enemmän hinta/laatusuhde kohdallaan :-))
- akku
Arto kirjoitti:
Sellaisille jotka haluaa saada autonsa käyntiin.
Ostakaa Optima akku, maksaa enemmän toki...mutta toimii varmemmin pakkasilla. Itsellä 7 vuosi ja pakkanen saa olla vaikka viikon yli -30c ja 15v Mazdani käynnistyy sillä. Jos on vara ostaa Audi A4, suosittelen, pieni panostus mukavuudesta.
Ja säilyttää kasvonsa, kun ei naapurilta tarvii kaapeli käynnistystä. Maksaa jotain 200e. Lisäksi akku ei vuoda ja ei pitäisi räjähtää. Tarjoaa lähes tuplaten sen käynnistys virran kuin tavallinen akku.Optima akussa on hyvää kylmäkäynnistysvirta. Mutta kapasiteetti on muistaakseni vain 56 Ah. Esim eberin kanssa saattaa tuo kapasiteetti loppua. Muutenhan optima kestää muistaakseni jäätymisenkin. Itsellä ollut Traktorissa optima akku n5 vuotta. Hyvin toiminut, mutta joutuu joskus lataamaan verkkolaturilla lyhyen ajomatkan takia.
- jörö
ja jos ulkona on -30 pakkasta niin ei sinne oo kellään mitään asiaa
- kaikkia sitä on?
On auto mikä hyvänsä niin haukkujia riittää. Eihän se akku Audia ole, vaan jonkun valmistajan tuote!!! Jos on huono akku niin ei sen kanssa kannata tapella, hakee kaupasta uuden!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305792Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144364Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403237IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522951Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391549Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 621276
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321206- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161