Miten mennä Lontooseen?

Käpykyläläinen

Eli vähän maailmaa kiertänyt aikoo lähteä Lontooseen. Kannattaako ostaa lentoliput ja hotelli erikseen, vai matkatoimiston kautta pakettimatka? Pakettimatka on varmaan hintavampi, mutta ei tarvitsisi olla yksin ongelmien kanssa (jos/kun niitä tulee).

Uskaltaako hotellia varata netin kautta?

Mitä metsäläisen pitää tietää lähtiessään Lontooseen?

15

1814

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TePa

Nyt kun Lontooseen pääsee halvalla, niin menisin niillä (ja olen mennytkin). Itsekin olen aika vähän maailmaa kiertänyt, vain pakettimatkoilla ja aina aikuisen kanssa. Lontooseen lähdin kuitenkin yksin ja mun mielestä se oli aika turvallinen valinta vähän maailmaa kiertäneelle, koska siellä ei ainakaan tullut kieliongelmia, jos englantia osaa.

• Käpykyläläinen

Joo, kattelin just että Ryanairilla pääsiis Lontooseen 2hlö n.135€ meno-paluu.

Pysyyköhän siellä matkatavarat tallessa ym. Siis toi hinta on vaan niin epäilyttävän pieni!

• Kokeilin
        Käpykyläläinen kirjoitti:

Joo, kattelin just että Ryanairilla pääsiis Lontooseen 2hlö n.135€ meno-paluu.

Pysyyköhän siellä matkatavarat tallessa ym. Siis toi hinta on vaan niin epäilyttävän pieni!

Ihan hyvin kannattaa mennä Ryan Airilla tai Flying Finn Hesasta... Ryan menee kyllä illalla myöhään.
        Hotellit voi hyvin varata netistä. Olen kokeillut.. Tai saa niitä vaikka rautatieasemilta, mutta netistä halvempia..

Lontoo on muuten kallis.

• karoliina
        Kokeilin kirjoitti:

Ihan hyvin kannattaa mennä Ryan Airilla tai Flying Finn Hesasta... Ryan menee kyllä illalla myöhään.
        Hotellit voi hyvin varata netistä. Olen kokeillut.. Tai saa niitä vaikka rautatieasemilta, mutta netistä halvempia..

Lontoo on muuten kallis.

Kuule, iso-britanniassa asuu n. 10 000 suomalaista ja todella monet kayttaa ryan airia ja flying finnia. tavarat ei havia yhtaan minnekkaan yhtaan sen enempaa kuin kiskuri-finskilla.
        lennoista halvan tekee se, etta siella ei ole safkaa, viihdykelehtisia, eika lippuja myyda kuin puhelimitse ja webin kautta.
        suosittelen tosi paljon.
        ja halvin keino stansteadista on tulla keskustaan bussilla A6 national express, lahtee suoraan terminaalin edesta.
        varaa paljon rahaa mukaan, taalla maksaa huonolaatuiset voileivatkin 3:sta punnasta ylospain.

• millis

Tuli taas ikävä Lontooseen, olen ollu siellä lomalla kuusi kertaa...
      Jos olet aiemminkin harrastanut omatoimisia reissuja niin kaiketi kannattaa ottaa halpis-lennot ja silleen. Jos haluat selvitä helpolla ja saada valmiin kyydin hotellin eteen, suosittelen valmismatkaa.
      Lontoo on niin suuri kaupunki että osta ihmeessä hyvissä ajoin kunnon opaskirja tai lainaa kirjastosta. Voit vähän suunnitella mitä haluat nähdä eikä aika mene vain päämäärättömään haahuiluun (tosin Lontoossa sekin on antoisaa).
      Investoi kunnon karttaan. Sitäkin voisi tutkia jo ennen matkaa.
      Siellä on nyt TODELLA kallista, mutta ilmaisiakin iloja on vielä runsaasti tarjolla.
      Tsekkaa www.londontown.com.
      Ehdoton hankinta on Travelcard jolla voi ajaa maanalaisella ja bussilla niin paljon kuin sielu sietää. Kortti maksaa itsensä nopeasti takaisin ja on helpompi kuin joka kerran erikseen ostettava lippu. Bussikartta voi aluksi vaikuttaa sekavalta, mutta kun asiaan paneutuu niin se on ihan selevä homma. Bussit kulkee aika hitaasti mutta niistä näkee ihanasti maisemia eikä vain pimeää metrotunnelia.
      Hyvät jalkineet on kaiken a ja o.
      Oisko sulla jotain mitä haluat tietää, nippelitietoa? Voin yrittää vastata lauantaina (perjantaina en ole koneen ääressä).
      Oikein ihanaa matkaa sulle!

• Käpykyläläinen

Ei ollut tarkoitus mollata halpis lentoyhtiöitä. Se vanha viisaus "hyvää ja halpaa ei saa samassa paketissa" tuli vaan mieleen.

Saakohan hotellia varattua netistä ilman luottokorttia?

Saakohan hotellia varattua matkatoimiston kautta (tulis varmempi olo lähtee laukkujensa kans kohti respaa)?

• millis
        Käpykyläläinen kirjoitti:

Ei ollut tarkoitus mollata halpis lentoyhtiöitä. Se vanha viisaus "hyvää ja halpaa ei saa samassa paketissa" tuli vaan mieleen.

Saakohan hotellia varattua netistä ilman luottokorttia?

Saakohan hotellia varattua matkatoimiston kautta (tulis varmempi olo lähtee laukkujensa kans kohti respaa)?

.....Saakohan hotellia varattua netistä ilman luottokorttia? .....

Tohon en osaa vastata. Itse olen ollut vannoutunut Visan käyttäjä jo niin kauan etten voisi kuvitella tulevani ilman toimeen. Kortti on siitäkin hyvä ettei tartte ottaa paljon käteistä mukaan eikä vaihdella matkashekkejä pankissa kun rahaa voi nostaa paikallisesta automaatista.

Kyllä matkatoimiston kautta pystyy nykyisin varaamaan melkein mitä vaan, ja ainakin hotellin. Ottaahan ne siitä välityspalkkion, mutta ei kai se älytön maksu ole jos sillä saa rauhallisen mielen.
        Yksi mun kaveri oli taannoin Skotlannissa omatoimi-lomalla ja varasi majoitukset ja auton netin kautta - kaikki toimi loistavasti.
        Netin kautta varatessahan sähköpostiin tulee varmistus (ainakin yleensä) jolloin ainakin saa tiedon siitä että varaus on mennyt perille.

Mulla ei ole itse kokemusta halpislennoista, mutta aion vastaisuudessa kokeilla. Toi tieto Stanstedin bussista oli hyvä, kiitos kirjoittajalle.

• millis
        millis kirjoitti:

.....Saakohan hotellia varattua netistä ilman luottokorttia? .....

Tohon en osaa vastata. Itse olen ollut vannoutunut Visan käyttäjä jo niin kauan etten voisi kuvitella tulevani ilman toimeen. Kortti on siitäkin hyvä ettei tartte ottaa paljon käteistä mukaan eikä vaihdella matkashekkejä pankissa kun rahaa voi nostaa paikallisesta automaatista.

Kyllä matkatoimiston kautta pystyy nykyisin varaamaan melkein mitä vaan, ja ainakin hotellin. Ottaahan ne siitä välityspalkkion, mutta ei kai se älytön maksu ole jos sillä saa rauhallisen mielen.
        Yksi mun kaveri oli taannoin Skotlannissa omatoimi-lomalla ja varasi majoitukset ja auton netin kautta - kaikki toimi loistavasti.
        Netin kautta varatessahan sähköpostiin tulee varmistus (ainakin yleensä) jolloin ainakin saa tiedon siitä että varaus on mennyt perille.

Mulla ei ole itse kokemusta halpislennoista, mutta aion vastaisuudessa kokeilla. Toi tieto Stanstedin bussista oli hyvä, kiitos kirjoittajalle.

Siitä hotellista ja luottokortista muistin:
        Vuosi sitten oltiin pikkasen fiinimmässä hotellissa (neljän tähden) ja siellä piti olla luottokortti jonka numeron ne otti muistiin takaukseksi minibaarin käytöstä. Moiseen en ole aiemmin törmännyt, enkä tiedä miten homma olisi hoitunut jollei olisi korttia ollut.

Se hotelli oli muuten Holiday Inn Regents Park. Aika kallis ja kamalan ruma betonibunkkeri ulkoa päin mutta siellä oli/on paras koskaan näkemäni aamiainen!!! Tankattiin aamulla oikein kunnolla ja pärjättiin siten yksillä kahveilla iltaan asti. Kun Lontoossa on niin kallista syödäkin niin kyseisen hotellin kallis hinta kompensoitui mahtavalla aamiaisella. (Mannermaisella aamiaisella, sämpylää/marmeladia/teetä ei nimittäin pitkälle pötkitä...)

• miko
        millis kirjoitti:

Siitä hotellista ja luottokortista muistin:
        Vuosi sitten oltiin pikkasen fiinimmässä hotellissa (neljän tähden) ja siellä piti olla luottokortti jonka numeron ne otti muistiin takaukseksi minibaarin käytöstä. Moiseen en ole aiemmin törmännyt, enkä tiedä miten homma olisi hoitunut jollei olisi korttia ollut.

Se hotelli oli muuten Holiday Inn Regents Park. Aika kallis ja kamalan ruma betonibunkkeri ulkoa päin mutta siellä oli/on paras koskaan näkemäni aamiainen!!! Tankattiin aamulla oikein kunnolla ja pärjättiin siten yksillä kahveilla iltaan asti. Kun Lontoossa on niin kallista syödäkin niin kyseisen hotellin kallis hinta kompensoitui mahtavalla aamiaisella. (Mannermaisella aamiaisella, sämpylää/marmeladia/teetä ei nimittäin pitkälle pötkitä...)

hei! kiva lukea että varaamassani hotellissa on hyvä aamupala :) haluaisitko kertoa mitä kaikkea hyvää siellä on???
        suosittelen lontooseen menijälle että varaa hotellin vaikka netin kautta ennakkoon. kun olet väsyneenä suurkaupungissa et jaksa/halua raahata kamojasi ilman varmaa määränpäätä. voit aloittaa loman pienemmällä stressillä! suurella osalla hotelleja on hyvät nettisivut ja muutenkin realistinen meininki. jos siellä on jo käynyt niin ei se sitten niin pahalta tunnu etsiä hotellihuone paikanpäällä..
        osta Time Out -lehti (ilmestyy kerran viikossa, on myös turisti-versioita koko vuodeksi(saa myös suomesta)), siinä on kaikki mitä Lontoossa tapahtuu, ja löydät helposti edullisetkin menopaikat ja ravintolat. kallistahan siellä on. Ja jos haluat reissata Lontoon ulkopuolelle suosittelen junalla yhdenpäivän halpis meno-paluuta. Netistä löytää kyllä yllättävän hyvin kaikki aikataulut ja hinnastotkin. Lontooseen sekä etelä-englantiin lomaa olen suunnittelemassa, olen ollut siellä duunissa, nyt ekaa kertaa lomalle menossa!

• millis
        miko kirjoitti:

hei! kiva lukea että varaamassani hotellissa on hyvä aamupala :) haluaisitko kertoa mitä kaikkea hyvää siellä on???
        suosittelen lontooseen menijälle että varaa hotellin vaikka netin kautta ennakkoon. kun olet väsyneenä suurkaupungissa et jaksa/halua raahata kamojasi ilman varmaa määränpäätä. voit aloittaa loman pienemmällä stressillä! suurella osalla hotelleja on hyvät nettisivut ja muutenkin realistinen meininki. jos siellä on jo käynyt niin ei se sitten niin pahalta tunnu etsiä hotellihuone paikanpäällä..
        osta Time Out -lehti (ilmestyy kerran viikossa, on myös turisti-versioita koko vuodeksi(saa myös suomesta)), siinä on kaikki mitä Lontoossa tapahtuu, ja löydät helposti edullisetkin menopaikat ja ravintolat. kallistahan siellä on. Ja jos haluat reissata Lontoon ulkopuolelle suosittelen junalla yhdenpäivän halpis meno-paluuta. Netistä löytää kyllä yllättävän hyvin kaikki aikataulut ja hinnastotkin. Lontooseen sekä etelä-englantiin lomaa olen suunnittelemassa, olen ollut siellä duunissa, nyt ekaa kertaa lomalle menossa!

Toivottavasti ehdit nähdä tämän vielä ennen matkaasi:

Ainakin näitä löytyi tammikuussa 2003
        Lämpimiä: munakokkelia, paistettuja munia, makkaraa, pekonia, herkkusieniä, tomaatteja, "englantilaisten mustaamakkaraa" mitähän veripalttua se on...
        Jogurtteja, tuoreita ja säilöttyjä hedelmiä, valmiiksi siivottuja greippi-lohkoja... vesimelonia.
        Muroja montaa sorttia, mysliä, jyviä ja papanoita.
        Paahtista, sämpylöitä yms. tavallista.
        Joka aamu keittiöstä kannettiin lämpimänä pieniä viinereitä useampaa lajia, sekä lämpimiä pieniä croissantteja!!! Ihania!
        Tuoremehua oli muistaakseni neljää makua.
        Siellä "hovi" ohjasi pöytään ja pöytään tuli kahvi/tee sekä paahtoleivät, sai valita vaaleaa tai hieman tummempaa leipää.
        Olihan siellä varmaan muutakin, tuskin voin millään kaikkea muistaa, vaikka armoton herkkusuu olenkin...

Olisi kiva kuulla matkasi jälkeen, oliko aamiainen vielä niin hyvä, ja olitko tyytyväinen!

• miko
        millis kirjoitti:

Toivottavasti ehdit nähdä tämän vielä ennen matkaasi:

Ainakin näitä löytyi tammikuussa 2003
        Lämpimiä: munakokkelia, paistettuja munia, makkaraa, pekonia, herkkusieniä, tomaatteja, "englantilaisten mustaamakkaraa" mitähän veripalttua se on...
        Jogurtteja, tuoreita ja säilöttyjä hedelmiä, valmiiksi siivottuja greippi-lohkoja... vesimelonia.
        Muroja montaa sorttia, mysliä, jyviä ja papanoita.
        Paahtista, sämpylöitä yms. tavallista.
        Joka aamu keittiöstä kannettiin lämpimänä pieniä viinereitä useampaa lajia, sekä lämpimiä pieniä croissantteja!!! Ihania!
        Tuoremehua oli muistaakseni neljää makua.
        Siellä "hovi" ohjasi pöytään ja pöytään tuli kahvi/tee sekä paahtoleivät, sai valita vaaleaa tai hieman tummempaa leipää.
        Olihan siellä varmaan muutakin, tuskin voin millään kaikkea muistaa, vaikka armoton herkkusuu olenkin...

Olisi kiva kuulla matkasi jälkeen, oliko aamiainen vielä niin hyvä, ja olitko tyytyväinen!

kiitos tuhannesti tiedosta että tulevan hotellimme aamupala ON HYVÄ!!
        jeeee!
        ei tarvi heti parin tunnin päästä olla jossain pubissa mutustamassa. vaikka kasvissyöjä olenkin niin kyl tost irtoo hyvin purtavaa.
        viimeset 8 vuotta on tullu matkailtuu ilman hotelleita ja tollasii palveluita..sitä ennen sain kyl pettyy niin monta kertaa aamupaloihin. nyt laitettii rahaa likoon enemmän ja kyl oletettiin et nyt sais olla kunnon aamueväät. elokuussa on vasta reissu edessä. ikävä lontooseen on kun en ole siellä kuuteen vuoteen käynyt... eksyn sivustolle infoamaan sitten reissun jälkeen :)

• millis
        miko kirjoitti:

kiitos tuhannesti tiedosta että tulevan hotellimme aamupala ON HYVÄ!!
        jeeee!
        ei tarvi heti parin tunnin päästä olla jossain pubissa mutustamassa. vaikka kasvissyöjä olenkin niin kyl tost irtoo hyvin purtavaa.
        viimeset 8 vuotta on tullu matkailtuu ilman hotelleita ja tollasii palveluita..sitä ennen sain kyl pettyy niin monta kertaa aamupaloihin. nyt laitettii rahaa likoon enemmän ja kyl oletettiin et nyt sais olla kunnon aamueväät. elokuussa on vasta reissu edessä. ikävä lontooseen on kun en ole siellä kuuteen vuoteen käynyt... eksyn sivustolle infoamaan sitten reissun jälkeen :)

Toivon todella että se aamiainen on edelleen niin hyvä...!
        Kun Lontoossa on niin kallista, niin hotellin hinta tasoittuu siinä aamiaisessa. Meitä oli silloin neljä tuhtia rouvaa, ja kun aamulla oikein vedettiin pöperöä koko rahan edestä, niin pärjättiin päivä niin että käytiin vaan kerran kahvilla ja jollain paakkelsilla ja syötiin sitten kunnolla joskus viiden ja seitsemän välillä. Ja me todellakin oltiin koko hela päivä liikenteessä niin että energiaa kului.
        Kyttäilen tätä palstaa että kuulen sitten miten teillä meni.
        (aina ikävä Lontooseen; olen lomaillut siellä kuusi kertaa vuodesta 1988 alkaen, seuraava reissu sinne on suunnitteilla 2006)

• millis
        millis kirjoitti:

Toivon todella että se aamiainen on edelleen niin hyvä...!
        Kun Lontoossa on niin kallista, niin hotellin hinta tasoittuu siinä aamiaisessa. Meitä oli silloin neljä tuhtia rouvaa, ja kun aamulla oikein vedettiin pöperöä koko rahan edestä, niin pärjättiin päivä niin että käytiin vaan kerran kahvilla ja jollain paakkelsilla ja syötiin sitten kunnolla joskus viiden ja seitsemän välillä. Ja me todellakin oltiin koko hela päivä liikenteessä niin että energiaa kului.
        Kyttäilen tätä palstaa että kuulen sitten miten teillä meni.
        (aina ikävä Lontooseen; olen lomaillut siellä kuusi kertaa vuodesta 1988 alkaen, seuraava reissu sinne on suunnitteilla 2006)

Höh! Luin uudelleen ton viestiketjun, ja olen noi äskeiset jorinat kirjoittanu jo aiemmin. Tyhmä-tyhmä-millis...

• mää

Kannattaa vertailla kumpi tulee halvemmaksi, ottaa pakettimatka suomalaisesta matkatoimistosta, tai varata lennot ja hotellit erikseen. British Airwaysilla on jotain omia pakettimatkoja. Ebookersilta kannattaa kysyä. Tai sitten katso jotkut halvat lennot ja kysy esim. Suomen Matkatoimistolta oisko niillä jotain halpoja hotellimajoituksia. Se, ettei lentokenttäkuljetukset kuulu hintaan ei oo ongelma, Lontoon kentiltä on ihan hyvät yhteydet keskustaan: Heathrow'lta pääsee metrolla edullisesti ja näppärästi, Gatwickistä tulee junia (nopein & kylläkin kallein on Gatwick Express, 30min), Stanstedista pääsee kans junalla... Eli vertailepa vähän hintoja ja vaihtoehtoja ensin, ennen kuin varaat!

• Käpykyläläinen

Pääseeköhän Stanstedistä jollain Lontoon keskustaan illalla/yöllä? Ryanair kun laskeutuu vasta 21.50 ja laukkujakin varmaan joutuu vartoon.

Hotelliinkin pitäs jollain päästä viä siihen aikaan...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      195
      2727
    2. Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen

"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-8
      Sinkut
      292
      2589
    3. Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi

Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy
      Maailman menoa
      41
      2324
    4. Drone-epäily Uudellamaalla

Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html
      Maailman menoa
      159
      1414
    5. Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa

MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har
      MTV3
      17
      1102
    6. Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?

Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään
      Kotimaiset julkkisjuorut
      46
      1077
    7. 57
      772
    8. Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!

Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      771
    9. Kullannuput kaahas Stopintakaa ja kolari...

Tätä se mun uneni tiesi...
      Ilmajoki
      19
      699
    10. 55
      682
    Aihe