Uros vaiko naaras?

Mirelle

Ajattelin hankkia tässä vähän myöhemmin gerbiileitä, ja perehtyä kirjoihin ja niiden elämään hyvissä ajoin. Kummat tulevat paremmin toimeen keskenään urokset vaiko naaraat? Kokemuksia? VASTATKAA!!!!!! Olen ajatellut nimiksi tytöille Aureliaa ja Ameliaa. Pojille ehkä Anttonia ja Juliusta. Onko söpöjä nimiä? Ehdottakaa ihmeessä muitakin kauniita nimiä!!!!!

15

3034

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maisa

      Ei ole väliä otatko uroksia vai naaraita. Molemmat tulevat toimeen ihan yhtähyvin laumassa. Muutenkaan hajussa, käyttäytymisessä jne. ei ole eroja.

      Ei kannata lukea kirjoja, koska ne ovat usein aika heikkotasoisia olleet. Kannattaa mieluummin tutustua esim. Suomen Gerbiiliyhdistyksen nettisivuihin http://www.gerbiiliyhdistys.fi ja sivuilla olevan linkkilistan sivuihin. Parempi ja asiantuntevampi keskustelufoorumi on osoitteessa http://www.gerbiili.info

      Kannattaa hankkia muuten gerbat suoraan kasvattajalta. Lista löytyy yhdistyksen sivuilta.

      • Pitsu

        Moikka!Minun gerbiili kokemuksella uroksilla ja naarailla on eroja!=) Nimittäin naaraita voi -yleensä- pitää vain 4 samassa laumassa jos on ISOT tilat..Nimittäin ne tulevat huonommin juttuun kuin urokset.Naaraat ovat myös tuohukkaampia esim.kädessä. Uroksia voi pitää enemmän laumassa,ne viihtyvät =).Ja ne ovat vanhempina ihania "löllö" kasoja käsissä ;) Eli urokset ovat rauhallisempia! Hyviä jatkoja sinulle ja tuleville vipistelijöille!


      • Mirelle
        Pitsu kirjoitti:

        Moikka!Minun gerbiili kokemuksella uroksilla ja naarailla on eroja!=) Nimittäin naaraita voi -yleensä- pitää vain 4 samassa laumassa jos on ISOT tilat..Nimittäin ne tulevat huonommin juttuun kuin urokset.Naaraat ovat myös tuohukkaampia esim.kädessä. Uroksia voi pitää enemmän laumassa,ne viihtyvät =).Ja ne ovat vanhempina ihania "löllö" kasoja käsissä ;) Eli urokset ovat rauhallisempia! Hyviä jatkoja sinulle ja tuleville vipistelijöille!

        Kiitos vastauksista! Etenkin Pitsu! Hankin 2 gerbiiliä! Et varmaankin niistä tulee sitten poikia! Haluan rauhallisia mutta samalla touhukkaita!


      • vegata
        Mirelle kirjoitti:

        Kiitos vastauksista! Etenkin Pitsu! Hankin 2 gerbiiliä! Et varmaankin niistä tulee sitten poikia! Haluan rauhallisia mutta samalla touhukkaita!

        mä halusin kolme tyttöö, ja kaikista erivärisiä, ja yhdistelmä oli mahdoton saada samasta poikueesta, joten otin kolme tyttöä eri poikueist. (samalta kasvattajalta tuli kylläkin) ne on nyt vuoden ja hiukan yli, ja oikein hyvin tulevat toimeen. mutta yleensä kähinät saa alkunsa siitä, että tilaa on vähän. gerbut alkaa taistella, kumpi saa järsiä pahvi putkee, kumpi saa syödä ainoon jogurtti napin, pumpi saa kaivaa parhaassa paikassa. jos pitää huolen, etä kaikilla o tekemistä, ei niillä oo aikaa riidellä.


      • Mirva
        Pitsu kirjoitti:

        Moikka!Minun gerbiili kokemuksella uroksilla ja naarailla on eroja!=) Nimittäin naaraita voi -yleensä- pitää vain 4 samassa laumassa jos on ISOT tilat..Nimittäin ne tulevat huonommin juttuun kuin urokset.Naaraat ovat myös tuohukkaampia esim.kädessä. Uroksia voi pitää enemmän laumassa,ne viihtyvät =).Ja ne ovat vanhempina ihania "löllö" kasoja käsissä ;) Eli urokset ovat rauhallisempia! Hyviä jatkoja sinulle ja tuleville vipistelijöille!

        Urokset ei tappele yhtä paljon kuin naaraat joten ehdotan uroksia.Mulla on kaksi poika gerpiiliä ja ne on veljekset mie olen nähnyt niiten tappelevan kaksi kertaa ja mun kaverilla on siskokset niin ne tappelevat aina


      • Mirelle
        Mirva kirjoitti:

        Urokset ei tappele yhtä paljon kuin naaraat joten ehdotan uroksia.Mulla on kaksi poika gerpiiliä ja ne on veljekset mie olen nähnyt niiten tappelevan kaksi kertaa ja mun kaverilla on siskokset niin ne tappelevat aina

        Kiitos taas muillekin vastaajille!


      • April
        Mirelle kirjoitti:

        Kiitos taas muillekin vastaajille!

        Urokset tulevat paremmin toimeen kun naaraat.
        Ne eivät tappele niin paljon kun naaraat ja jos hankit uuden gerbiilin on uroksille helpompi totuttaa. Yleensä hyväksyvät nopeammin uuden tulokkaan.Lisäksi urokset ovat ystävällisempiä kun naaraat ja"lemmikkimäisempiä"eli tulevat kädelle ja tykkäävät enemmän paijauksesta.
        =) Eli kannatan uroksia,
        Itselläni on kaksi urosta.


    • marihaa

      Gerbiileiläkin on luonne-erot. Siitä syystä joskus naaraat voivat tapella enemmän kuin urokset jne.. Kuitenkaan kovin suurta eroa ei uroksilla ja naarailla ole. Naaraat hyväksyvät uuden jäsenen laumaan kuitenkin huonommin kuin urokset.

    • =o

      Hei! Mulla eiitellä oo gerbuja, mut kamuni isosiskolla on! Niillä on ollu jotai.. 10-15 gerbiilii. No niitten gerbilit on ainaki virkkuja, touhuliaita, ja.. laiskoja joskus =) No siks et ne on riehunu päivällä !!! Urokset ovat todella huomaavaisempia ihmiselle, olin sillä ystävälläni niin uros tuli heti moikkaamaan, ja en edes haluu koskee tyttöihin, ne puree joskus >=/ EI KOVINKAA KIVAA =/. Mutta ehdotan.. Ihan sama, kumpi nyt onkaan! Kaikki yhtä ihania!!! Kaipaan eniten yhtä gerbiili-ystävääni! Terveisiä taivaaseen!

    • KOKENUT!

      Naaraat ei tappele Urokset ne vasta tappelee....

      • KOKENUT!

        ja ne on ihan yksilöstä kiinni....


    • jee4

      Mulla on 2 kpl gerbiileitä ne on tosi sööttejä ne on 6-7kk en muista tarkalleen

    • Gerbiili-Fani :3

      Urokset ainakin minä valitsin. ♥♥
      Ne on hirmu ihania :3

      Mut mä en sano sulle et kumman valitset, se on sun päätös. (:

      Joo, kokemuksia mulla kyllä on uroksista... :D
      Ne tulee paremmin toimeen kuin naaraat ;)

    • JennaKau

      Luonne on tosi yksilöllistä ja meillä on ollut naaraat. Molemmat ihan kilttejä ja seurallisia, varsinkin toinen. Nyt valitettavasti toinen kuoli noin viikko sitten, mutta toinen on täysin kunnossa. Ite suosittelisin naaraita, koska niillä on pienempi riski sairastua esim. kasvaimeen, ne on touhukkaita ja ystävällisiä (ainakin meillä on ollut)

    • tietävägerbiilinomistaja

      Näistä viesteistä saa todella naaraisvastaisen kuvan. Minusta sillä ei ole väliä ellei poikasia tahdo.
      Itselläni kaksi naarasta.
      Urokset sekä naaraat voivat tapella yhtälailla ja voivat olla yhtä rauhallisia tai eivät - riippuu ihan yksilöstä - ei sukupuolesta!
      Minä tiedän, sillä gerbiilejä olen omistanut 20 vuoden ajan: uroksia ja naaraita. Oikeastaan sillä ei ole mitään väliä ellet ole hankkimassa lisää kamuja jollekkin - silloin kannattaa olla samaa sukupuolta!
      Se on kylläkin totta, että keskimääräisesti urokset tulevat toimeen paremmin isommassa laumassa, mutta sekin riippuu yksilöstä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3963
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2328
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2046
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      94
      1713
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1252
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe