240:n Volvon lyhyet valot hävisivät vähän uuden akun asentamisen jälkeen. Rele, polttimot ok? Johtoja on nykinyt ja mitään ilmeistä katkoskohtaa ei löydy. Mitä nyt?
Volvo 240 valot
12
3307
Vastaukset
- Volvo Puranen
Avaa sulakekotelo tarkista sulakkeet onko kunnossa ja jos kunnossa mittaa virtaa tuleeko sulakekantoihin virtasta.
Koetuskynä tai volttimittari pitää olla.Sitä tehden tarkista johdot katsot missä kohdassa virta a ei tule .
Polttimot oletko kokeilut uudella polttimolla ettei vaan palanneet molemmat samaan aikaan. - Tuttu juttu
Mulla kävi kerran samallalailla. Johtuu siitä että 240:en valorele on ihan akun vieressä ja jos on hiukan akkua heilutellut kun nostaa entistä pois tai uutta tilalle niin voi olla että akun kulma on osunut valoreleen liittimeen jolloin liitin on hiukan vinossa ja lyhyet valot ei toimi. Auttaa kun laittaa liittimen kohdalleen ja pohjaan saakka. Kokeileppa tuota.
- Hugo
Kiitos vinkeistä. Tässä vm-89 yksi valorele sijaitsee auton sisällä mittariston alla/takana, josta ohjataan mm. pitkät. Onko autossa todella kaksi relettä?? Akun luona on metallin värinen "mötikkä" josta en ole ottanut selvää kun olen olettanut, että yhdellä toimitaan...
Lamput on testattu, valokatkaisija on myös. Viahto viiksen toiminnasta en mene sanomaan, on kuulemma jostain mennyt... - Tuttu juttu
Hugo kirjoitti:
Kiitos vinkeistä. Tässä vm-89 yksi valorele sijaitsee auton sisällä mittariston alla/takana, josta ohjataan mm. pitkät. Onko autossa todella kaksi relettä?? Akun luona on metallin värinen "mötikkä" josta en ole ottanut selvää kun olen olettanut, että yhdellä toimitaan...
Lamput on testattu, valokatkaisija on myös. Viahto viiksen toiminnasta en mene sanomaan, on kuulemma jostain mennyt...Just se metallinvärinen mötikkä on se josta se liitin kun on kallellaan niin ei lyhyet toimi. Sen kun laittaa kunnolla kiinni niin johan alkaa lyhyetkin toimia. Itelleni kun sattui niin oli tosi veemäistä kun ajoin pitkillä ja auto tuli vastaan ja vaihdoin lyhyet niin hiukan pääsi yllättämään... Meillä on saman vuosimallin 240.
- Huugo
Tuttu juttu kirjoitti:
Just se metallinvärinen mötikkä on se josta se liitin kun on kallellaan niin ei lyhyet toimi. Sen kun laittaa kunnolla kiinni niin johan alkaa lyhyetkin toimia. Itelleni kun sattui niin oli tosi veemäistä kun ajoin pitkillä ja auto tuli vastaan ja vaihdoin lyhyet niin hiukan pääsi yllättämään... Meillä on saman vuosimallin 240.
Kiitos nopeasta vastauksesta. Palailen kunhan olen päässyt kokeilemaan kotiin...
Tosin olin heilutellut liittimiä aiemminkin, mutta voihan olla, että jokin niistä on rikki... - Hugo
Huugo kirjoitti:
Kiitos nopeasta vastauksesta. Palailen kunhan olen päässyt kokeilemaan kotiin...
Tosin olin heilutellut liittimiä aiemminkin, mutta voihan olla, että jokin niistä on rikki...MOi,
Valorelehän se siinä akun vieressä. Kytkökset kunnossa, joten lienee lauennut.... - Tuttu Juttu
Hugo kirjoitti:
MOi,
Valorelehän se siinä akun vieressä. Kytkökset kunnossa, joten lienee lauennut......ole ikuisia ole. Voihan se olla että rele on hajonnut. Jonnekkin pajalle jos auton viet se tietysti maksaa maltaita mutta ei kai siinä muukaan auta.
- hugo
Tuttu Juttu kirjoitti:
..ole ikuisia ole. Voihan se olla että rele on hajonnut. Jonnekkin pajalle jos auton viet se tietysti maksaa maltaita mutta ei kai siinä muukaan auta.
Löytyi vika, ei ollut konehuoneen rele, jota sähkömies ei vilaissutkaan, vaan se polttimojen kuntoa haistelevan mötikän liittimelle tuleva johto oli sulanut poikki. Asensi siihen ohituksen, 20 cm johtoa ja sähköliitin, ei muita kustannuksia kuin työ. 24€. Ei haitannut oli ilo seurata Ampisähkön (Joensuu) ammattilaisen toimintaa. Oli huomannut johdon kuorikerroksen sulamisjäljet mutta päällepäin näytti olevan ok. Sanoi tämän olleen toinen tapaus kuukauden sisällä, että silleen. Kiitoksia TJ:lle avusta.
- ah
moro onko se missä kohtaa se haistelija kun itsellä sama ongelma,,
- resse56
Haistelija kuskin puolella valokatkaisijan alapuolella joko musta tai vihreä mötikkä ja johtoja vuosimallista riippuen 12-15 kpl. Peltisellä kiinnikkeellä kiinni
- pitkillä menty pitkään.
resse56 kirjoitti:
Haistelija kuskin puolella valokatkaisijan alapuolella joko musta tai vihreä mötikkä ja johtoja vuosimallista riippuen 12-15 kpl. Peltisellä kiinnikkeellä kiinni
En tiiä lukeeko tätä enää kukaa mutta mulla olis samaa ongelmaa.. oon sen konehuoneen metallinvärisen releen vaihtanu ja lyhyet ei vieläkään pala ja selvittelemällä asioita ymmärsin niin että 240 vollen valoja ohjailee ainakin kolme relettä. Ja nyt heitän pahan kysymyksen: muistatko minkä värinen oli tän 15-napaisen poikki sulanut johto? Itsellä kyseisestä mötikästä yksi kohta on sulanut mutta varmaa ei ole onko se rikki asti sulanut. Aikani mittailtuani päädyin siihen tulokseen että se johto olisi yhteydessä lyhkäsiin valoihin.
Kiitos jo etukäteen :D
- harmivolvo
Mulla on samantapainen ongelma valot hävisi kokonaan. Valonvaihtorele oli kiinainen 40A alkuperäisosaa ei saanut mistään. Tokmannilta löytyi vastaava, mutta se ei kestänyt kuin päivän. Millainen alkuperäisosan kuuluisi olla? Vai voisiko releen palamiseen olla joku syy?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo747444Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583173- 342410
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj62051Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto281981- 201918
- 131877
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus151643- 521588
- 181579