Omassani vm -oo W210:ssä on ns. infrapuna-avain, toisin sanoen ei perinteistä metallista avainta tökätä virtalukkoon vaan sellainen tylppäpäinen muoviavain.
Avaimessa oleva paristo näyttää olevan kunnossa, vaan pari kertaa auto on tehnyt sen että käännettäessä virta-avain starttausasentoon ei tapahdu mitään. Avain siis kääntyy virtalukossa vaan ei starttaa. Onkohan avaimessa joku vika?
Tämmöinen tuo oman epävarmuuden tunteen matkanteon luotettavuudesta. Onko kokemusta vastaavasta? Jos vaan temppuilee jatkossa ja kallis korjata niin merkki menee vaihtoon...
Infrapuna-avaimen vika
13
11866
Vastaukset
- E 220
Noin sen pitääkin toimia, eli kun avain on ollut tietyn aikaa paikallaan, aktivoituu ajonesto eikä starttaa. Käytä avainta pois virtalukosta ja sitten takaisin, kyllä starttaa. Asia on selvitetty myös ohjekirjassa. Ja se patteri vaikuttaa vain lukkojen kauko-ohjaukseen.
- Eki
Mulla avain temppuili samalla tavalla. Aina auton sai lopulta viimeistään 5-6 yrittämällä käyntiin. Pariston vaihto ei auttanut.
Huollossa ei osattu sanoa onko vika avaimessa vai virtalukossa, neuvottiin kokeilemaan vara-avainta. Kotona tein niin ja vara-avain pelasi moitteettomasti. Niinpä siiten otin vara-avaimen käyttöön jätin entisen varalle (sekin siis hätätapauksessa vielä toimii).
Ei se uusi avain kaiketi ihan mahdottomia maksa. En ole kysynyt. Jos vika olisi ollut virtalukossa sen korjaaminen olisikin ollut sitten kallista lystiä.- T.A.H
uusi avain 300e merkkihuollossa...
- CL65
Jees, tuon kanssa tuli itsekin joskus 'tapeltua', mutta nyt on pelittänyt taas hyvin. Eli ongelma tuskin on avaimessa mikäli saat ovet auki (vihreä valo palaa). Esimerkiksi jos tuut sisälle ja sen jälkeen painat vahingossa ovet lukkoon (punanen valo), niin auto ei starttaa koska käynnistyksenesto menee päälle. (vihreä ja punanen valo palaa vuorotellen). Tällöin sun pitäis ottaa avain virtalukosta ja painaa ovien avausnappia niin, että se vihree valo syttyy ja käynnistyksenesto lähtee pois päältä. Sen jälkeen auto lähtee päälle. Mulla toi pääavain meni sököks kun pudotin vahingossa sen maahan. Piti tilata uus avain ja hintaa tais levyavaimella olla 70€ ja normaaliavaimella 170€. asennus, joka tais olla pari kymppiä. Seuraavalla Saksan reissulla aattelin ostaa suoraan saksasta uuden sähköavaimen varalle eli jää nuo lähetysmaksut ja vehon osuus pois eli luulisin hinnan olevan suhkot kohdallaan.
Anteeksi, unohtui kappalejako, mutta toivottavasti oli jotain apua. Jos ongelma ei häviä ilmoittele, niin vastaan parhaani mukaan.
CL65AMG- sama
Minulla ongelma ilmeni niin, että avasin avaimen avauspainikkeella normaalisti ovet, istahdin autooni ja laitoin avaimen virtalukkoon. Tällöin starttaus epäonnistui. Kun otin avaimen pois ja laitoin uudelleen, sitten toimi. Onkohan ongelma just siinä, että pudotin myös muutama pvä sitten avaimen parkkihallissa lattialle? Voiko tällainen tehdä avaimen sököksi?
Kerroit avaimien hintoja; voiko tommoinen muovinysä maksaa 170 e??? Jos, niin on hyvää rahastusta. Ilmankos esim. uuden Volvo S40:n esittelyssä Tuulilasi-lehden toimittaja oli epäluuloinen tuon Volvomallin samanlaisesta avaimesta kuin näissä Mersuissa on... - CL65
sama kirjoitti:
Minulla ongelma ilmeni niin, että avasin avaimen avauspainikkeella normaalisti ovet, istahdin autooni ja laitoin avaimen virtalukkoon. Tällöin starttaus epäonnistui. Kun otin avaimen pois ja laitoin uudelleen, sitten toimi. Onkohan ongelma just siinä, että pudotin myös muutama pvä sitten avaimen parkkihallissa lattialle? Voiko tällainen tehdä avaimen sököksi?
Kerroit avaimien hintoja; voiko tommoinen muovinysä maksaa 170 e??? Jos, niin on hyvää rahastusta. Ilmankos esim. uuden Volvo S40:n esittelyssä Tuulilasi-lehden toimittaja oli epäluuloinen tuon Volvomallin samanlaisesta avaimesta kuin näissä Mersuissa on...Luulisin, että avaimessa on jotain pientä vikaa, jos noin kerran kävi. Käy kysymässä Veholta asiasta. Niin kyllähän tuo hinta aika kovalta tuntuu, mutta tehtaan osuuteenkun lisätään vielä maahantuojan osuus, yrityksen osuus työpalkat ja muut postikulut, niin kyllähän sitä hintaa tulee. Itse tosiaan seuraavalla Saksan matkalla tuon vara-avaimen, tiedä sitten niistä hinnoista.
- jjj
Ne on osa niitä mersun kuuluisia elektroniikka vikoja joita riittää...
- Klapiukko
W210 D e-malli käynnistys takkuillut pitkin talvea. Infra-avain kääntyy ja starttiasennossa kuullu hetken vain vov. Todennäköisesti lyö käynnistykseneston päälle. Mersulla perjantaina vikakoodit luettu ja starttirele kunnossa. Epäilys avaimessa ja tai lukossa. Tilattu avain, jos ei auta niin sitten pesä.
Nyt auto ei enää suostu muuta tekemään, siis vain tuo vovi ääni sekunnin pari. Startti saa hetken virtaa ja kait sit tuo esto heti päälle. Katsotaan alkuviikosta tuolla uudella avaimella, kun valitettavasti autossa vain yksi avain. Kun sattui käynnistymään lähti kuin palmun alta. Onko kenelläkään vastaava ongelmaa tai ehdotuksia (ei paalata). - myykääjakiireellä
No c sarjan 2000 vuosimallissa sama avain eli muovinen,tänä talvena siis syksystä asti on helvetti ollut irti.
Kaksilla avaimilla kokeiltu startata ja ei auta,vihonviimeinen juttu.
Lähtee käyntiin kun olen startin vaihtanut ja puhdistanut startin sisältä.
Onneksi oli vara startteja hyllyssä .
Lopulta päätin että myyn auton pois koska on niin epävarma etten rupea enään 2000 luvun autoa käymään läpi ja remontoimaan laajemmin,sillä on arvoa alle 1000euroa niin ei kannata keriä.
Teillä voi myös olla maadoituksessa vikaa tai solenoidi,se on startin kanssa yhteydessä.
Se startti on 220 c sarjasessa niin pahassa paikaa ettei naurata,se on auto nostetava ylös ja hommasta tulee pitkän puoleinen,on ahdasta.
Teillä E sarjasessa on varmaan ihan toinen juttu,esim:laturi on vesijäähdytteinen ja maksaa 800e. - Rautahepo
Minulla on -97 220 e väyrynen ajettu 350000 km ongelma on että startti jää päälle',olen jo yhden starttimoottorin polttanut
Avain on niitä infrapuna avaimia- Rautahepo
Eikö kellään ole tullut 210e 220 -97 tätä ongelmaa että startti jää päälle starttaa ihan normaalisti ja akku on kunnossa ?
- ajelijamese
Akku kuntoon ensiksi auttaa aika usein poistuu kaikki viat.
- Varmaan_tiedossakin
Vanha ketjuhan tämä on, mutta lienee syytä todeta, ettei nykyisissä autoissa enää taida enemmälti olla infrapuna-avaimia kuten vuosituhannen vaihteen kahden puolen.
Infrapuna-avaimissa käytetään informaation siirtoon infrapunaista, silmille näkymätöntä valoa, mikä edellyttää suoraa näköyhteyttä avaimessa olevan lähettimen ja autossa olevan vastaanottimen välillä. Yhteysvälikin jää lyhyenlaiseksi, ehkä 10 metriin.
Avaimissa (keskuslukituksen kauko-ohjaimissa) käytetään nykyisin radioaaltoja, joilla kauko-ohjaus onnistuu ilman suoraa näköyhteyttä useiden kymmenienkin metrien päästä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692713
- 632654
- 681792
- 241617
- 201550
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91480- 151392
- 381233
- 401203
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81197