Legioonalainen Peters

Kotkan poika

Legioonalainen Peters.
Siinä hyvä kirja!
Kertoo kotkalaisesta Pietiläisestä joka oltuaan merillä muutaman vuoden otti pestin muukalaislegioonaan ja sillä reissulla vierähti 28,5 vuotta. Maailman kovimmassa armeijassa!
Kova heppu, hyvä kirja!

20

6044

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keke

      on parempi kirja, siinä valehdellaan vähemmän.

    • Kotkan pesä

      On muuten toinenkin kotkalainen merimies joka oli muukalaislegioonassa. Merimies hänkin, joskin taisi asua suomessa ollessaan viimeiset vuodet helsingissä, etunimi muistaakseni Peter, sukunimeä en muista mutta joku erikoinen taisi olla. Tästä nyt on aikaa parikymmentä vuotta, nykyään hän on jo edesmennyt... Mukava mies oli, tunsin.

      • erkki

        peter parviainen muusikko joka seukkasi susa sievisen kanssa enne janii mut en mä kyl tiiä onks se missää lekioonas ollu


      • Seppo
        erkki kirjoitti:

        peter parviainen muusikko joka seukkasi susa sievisen kanssa enne janii mut en mä kyl tiiä onks se missää lekioonas ollu

        Eix Parviainen ollu kans näitä Purasen legendaarisia karaten "mustia" vöitä?


    • keke

      Miksi täällä joristaan jostain vanhoista juopoista...eikö ole muuta keskustelun aihetta?

      • sillä siisti

        Vanha juoppo ei olisi legioonassa pärjännyt noin kauaa. Eikä ylennyt urallaan niinkuin Peters. Peters on kova heppu.


      • rulaa
        sillä siisti kirjoitti:

        Vanha juoppo ei olisi legioonassa pärjännyt noin kauaa. Eikä ylennyt urallaan niinkuin Peters. Peters on kova heppu.

        Kyllä onpi miähessä sisuva, sano.


      • mustikka

        Peters ei ottanut viinaa ollenkaan.

        Kaverit olivat käyneet jo niin vähiin, että hän tiesi miten ja minne he olivat kadonneet.


      • perunavasara
        mustikka kirjoitti:

        Peters ei ottanut viinaa ollenkaan.

        Kaverit olivat käyneet jo niin vähiin, että hän tiesi miten ja minne he olivat kadonneet.

        Kaveri taitaa olla tunnetumpi ulkopuolella, itse Kotkan. Taitaa käydä kuin Juha Watt Vainiolle, että suosio on muualla maassa suurempaa kuin omien keskuudessa.

        Kaikki ihmisethän ovat laulun arvoisia...


      • Siivet
        perunavasara kirjoitti:

        Kaveri taitaa olla tunnetumpi ulkopuolella, itse Kotkan. Taitaa käydä kuin Juha Watt Vainiolle, että suosio on muualla maassa suurempaa kuin omien keskuudessa.

        Kaikki ihmisethän ovat laulun arvoisia...

        Kyllä Watt Vainio taitaa olla kuuluisampi, vielä. En tiedä missä kaveri on ollut, mutta ainakin Suomessa on " jokainen on laulun arvoinen " todella radiossa soitettu kappale.


      • SkyDome
        Siivet kirjoitti:

        Kyllä Watt Vainio taitaa olla kuuluisampi, vielä. En tiedä missä kaveri on ollut, mutta ainakin Suomessa on " jokainen on laulun arvoinen " todella radiossa soitettu kappale.

        Eiköhän Kari LIIMO ole kuitenkin tunnetumpi, kuin kumpikaan näistä herroista.


    • tuttujuttu

      Eiköhän Kari Salmelainen, ole kuitenkin useiten TVssä esiintynyt kotkalainen ?

      Tuliko nyt 500 ohjelmaa täyteen, mutta ainakin.

      • mutta

        Entäs salattujen elämien Maarit Salin, eli Jaana Saarinen, aika paljon on ruudussa ollut.

        Ja Lasse Lehtisenkin useampi tuntee.


      • moni miljonääri
        mutta kirjoitti:

        Entäs salattujen elämien Maarit Salin, eli Jaana Saarinen, aika paljon on ruudussa ollut.

        Ja Lasse Lehtisenkin useampi tuntee.

        Eikö Lehtinen ole Kuopiosta kotoisin ?


    • Utti

      Eikö tälläinen kirja ole jo kirjoitettu ?

      Muistaakseni SAHARA oli sen nimi. Kaveri oli Rantalaisen Hyvät & Pahat & Rumat ohjelmassakin aikoinaan.

    • Humpuukkia

      On paljastunut, että Kyösti Pietiläisen eli legioonalainen Petersin kirjat ovat ilmeisesti mielikuvituksen tuotetta. Jos ei kokonaan niin ainakin osittain. On kirjoittanut sotineensa sellaisissa paikoissa joissa ei todellisuudessa edes ole käynyt ja se on todistettu jälkeenpäin. Nyt mietitään voiko elämänkertaa ylipäätänsä kirjoittaa keksityillä tarinoilla.

      • Anonyymi

        Hyvänä esimerkkinä Papillon. Kesksittyjä juttuja ja muiden kokemuksia Charriere kertoi ominaan.


    • Anonyymi

      Ei voinut varmaan kertoa kaikkea. Hys hys sopimus lie elinikäinen. Kun tekee kirjaa siihen saa kirjoittaa mitä lystää. Ei ne mitään raamattuja ole muillakaan. Raamattuakin rohkeimmat spekuloivat. Voe kauhia sentään. Idaho kielti koko opuksen. Älkää hyvät miehet kaikkia kertoko.

    • Anonyymi

      Täys pelle ja kirja aivan horinoita ja satuja. Mut aina joku uskoo....

    • Anonyymi

      Peters oli valehtelija ja toisten kunnian varastaja.Sanottiin kirjassa Suomalaiset sotilaat muukalaislegioonassa,Ja kyseisen sankarin juttuihin ei ole luottamista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      122
      1310
    2. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      50
      1194
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1173
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      863
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      323
      809
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe