626:n käynnistyksenesto

Paavo

Heipparallaa! Mulla on vm-95 Matussa ilmeisesti tehdasasenteinen ajonestosysteemi. Eli tuo hankalasti käytettävä 3.5mm plugi. Ongelma on että niitä plugeja on 4kpl ja 1 niistä toimii eikä niitä saa enää varaosina. Joten jos se viiminenkin päättää hajota, jään tien päälle. Eli pitääkö mun omakustanteisesti käydä merkkihoullossa poistamassa toi ajonesto ja mitä mieltä vakuutusyhtiö on ajoneston ohittamisesta?
Onko tosiaan niin että valmistaja voi lakata toimittamasta varaosia ja kuluttaja maksaa systeemin ohitukset?

4

3639

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaakko

      Muistaakseni puhelinsoitto huoltoon riittää niin tuon saa pois päältä omatoimisesti.

      -Jaakko-

      • Paavo

        Eivät kertoneet sitä mulle merkkihuollossa kun kävin kysymässä. Sen verran roiston näkönen kaveri vissii..


    • jmp

      Kyllä sen saa itse ohitettua helpostikin. Itsellä kävi niin, että ajonesto päätti jättää auton työpaikan pihaan. Soitin merkkihuoltoon, ja sieltä neuvoivat ohituksen. Vain kaksi johtoa piti yhdistää isosta moninapa liittimestä. Arvaa vaan muistanko enää mitkä piuhat ne oli....Ei ole enää sitä autoa mistä vois käydä lunttaamassa.

      Tuo plugi muuten ilmeisesti sisältää vain vastuksen, jota ajonesto "haistelee". Eli ohitus voisi onnistua myös mittaamalla sen toimivan plugin vastus, ja tehdä itse samanlainen plugi samoja vastusarvoja käyttäen. Tämä siis vain oletus. En ole testannut tuota.

    • Carolina

      Hukkasin Mazdan avaimet hankeen! Varaplugi ei toimi, joten kiitokset näistä vastauksista. En tosin osannut kutsua ko. tökötintä plugiksi, mutta onneksi autoja harrastava ex kollega valisti tätä 25-vuotiasta autoa ajavaa blondia. Hyvin on kulkenut. Kerran katkesi ohjaustehostimen hihna, kerran katalysaattorin narut roikkuivat ihmetykseksemme pakoputkesta (ei ollut katsastusmieskään nähnyt moista). Moottori kestäisi vielä toiset 25-vuotta, mutta kori alkaa pikku hiljaa ruostua alta...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      3926
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      13
      2141
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      24
      1638
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1477
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1428
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      19
      1341
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1228
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1154
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1089
    10. 22
      1066
    Aihe