Onko kellään kokemuksia porakaivon teosta Oulun seudulle? Eli paljonko matkaa metreissä kallioon? Ois tarkoitus tehdä maalämpöpumpulle keväällä reikä ja tuo pehmeä maa vs. kallio määrää aika pitkälle tuon operaation hinnan...
Porakaivo Ouluun
3
2296
Vastaukset
- RINS.
Kallion pintaa ei voi missään paikassa arvata ellei se sitten ole näkyvissä. Ainut konsti kallion pinnan selvittämiseen on joko koekuoppa (jos hyvin käy, että kallio ei ole syvällä) tai porakonekairaus, joka sekin maksaa taas jonkin verran. Tietysti jos haluat tarkan kustannusarvion tilaa kairaus, muuten kaikki on arvailua. Omalla tontilla oli mm. kallio 16 m vaikka 100 m säteellä melkein joka suunnassa oli louhittu rakennusten pohjia.
Jonkinlaisen käsityksen voit saada jos alueelle on rakennettu kunnallistekniikkaa ja ennen suunnittelua katualueelle on tehty kairauksia. Kannattaa kysellä kunnan tekniseltä osastolta. - Kimble71
Joku oulun Kodikaslämpö firman äijistä laittoi kesällä maalämpöpumpun ja porakaivon (myyvät sulle siinä ohessa lämpöpumpun ja lattialämmityksen, heh) ... Jäälissä tais olla kallio rapian 15 metrin syvyydessä. Porakone äijjä (ainoa taitaa olla Kempeleessä) on porannut kaikki Oulun alueet ja naapurikunnat Ylikiiminkiä lukuunottamatta. Kysy siltä.
- Kimble71
tai siis varmistaminen on niin kallista että se ei kannata, sillä varmistelurahalla saapi jopa parikymmentä metriä porareikää pehmeään maahan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854598
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺864426Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli173612Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402987Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102794En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212711IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392143Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581758Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1171332