Stilo -04 ja ajettu alle 500km. Vikailmoituksia tulee jatkuvasti "engine fault" ja jakoavaimen kuvaa ruutuun. Korjaamolla kaksi kertaa 1.todettiin syöttöhäiriö 4 sylinterissä, ei korjausta. 2. Sama vika korjattu vaihtamalla 2 ja 4 sylinterien puolat. Ja vika jatkuu edelleen. Kuinka muilla on kyseistä vikaa yritetty/saatu korjattua??
Stilon vikailmoitukset
13
4183
Vastaukset
- Unoisti
Mikä lohkolämmitin sinulla on, vai onko ollenkaan?
Tyttöystävän isukin autoon asennettiin Calixin lohkolämmitin vastuksena lohkoon. Joka lämmityksen jälkeen auto heitti Engine Faulttia (en tiedä kuuluuko siihen tuo jakoavain kun en autoa omista).
Tuossa Stilossa on niin herkkä tuo vikatietokone että se ymmärtää äkkillisen vedennousun lohkossa keittämisenä ja heittää engine fault virheilmoituksen joulukuusena palamaan. Defafin vehkeillä ei moista tule. Hänen autostaan vika korjattiin asentamalla Calixin lohkolämmitin vastus vesiletkuun. Vika hävisi. - MAXI
On käyntiin lähtö ongelmia, olen itse epäillyt lohkolämppärin vaikutusta. Syytä ei ole löytynyt vielä, Tampereen Deltalle kiitos hyvästä palvelusta (ainakin tähän asti..)
- Mikz
vaan letkuun lämmitin kiinni, muuten herjaa varmasti engine faulttia!
- Utahuja
Mikz kirjoitti:
vaan letkuun lämmitin kiinni, muuten herjaa varmasti engine faulttia!
Moottorinohjauselektroniikka "luulee" tekevänsä kesäkäynnistyksen, kun lohkolämmittimen vastus on sijoitettu väärään paikkaan. Silloin tulee vikatieto, kun moottorille tuleva ilma on täysin erilämpöistä, kun tuo jäähdytinneste lämpötila-anturin ympärillä.
Lohkolämmittimen vastus on vielä osattava sijoittaa oikeaan kohtaan letkussa. Aina ei onnistu se paikka mihin valmistaja on sen määritellyt. Itselläni on ollut samanlaisia ongelmia esim. Opelilla, vaikka työ tehtiin merkkiliikkeessä.
Yleinen käytäntö on tuo vikailmoitus: Engine Fault ja/tai moottorin vikavalo. - hiivatti
Utahuja kirjoitti:
Moottorinohjauselektroniikka "luulee" tekevänsä kesäkäynnistyksen, kun lohkolämmittimen vastus on sijoitettu väärään paikkaan. Silloin tulee vikatieto, kun moottorille tuleva ilma on täysin erilämpöistä, kun tuo jäähdytinneste lämpötila-anturin ympärillä.
Lohkolämmittimen vastus on vielä osattava sijoittaa oikeaan kohtaan letkussa. Aina ei onnistu se paikka mihin valmistaja on sen määritellyt. Itselläni on ollut samanlaisia ongelmia esim. Opelilla, vaikka työ tehtiin merkkiliikkeessä.
Yleinen käytäntö on tuo vikailmoitus: Engine Fault ja/tai moottorin vikavalo.Täsmälleen sama "vikatilanne" syntyy aina kun pakkasessa auto käynnistetään uudestaan vielä käyntilämpöisenä - lohkon lämpötila on aivan muuta kuin ilman. Ei tietokone voi seota siihen että lohkon ja ilman lämpötilat poikkeavat toisistaan.
Voi kyllä olla että lohkari sijoitetaan aivan sen lämpötila-anturin kylkeen jolloin tietokone virtojen kytkeytyessä katsoo että konehan on just sammutettu ja vielä aivan kuuma (90C) ja yrittää sen mukaista käynnistystä vaikka todellisuudessa sylinterit ovat vielä kohmeessa eikä polttoaine höyrysty aivan oletusten mukaan vaikka jäähdytysneste ja öljyt sinänsä ovat jo lämpimät.
Nykyiset päätörajat niin tiukkoja ja ohjauselektroniikat ovat niin herkkiä että pienikin poikkeama tarvittavista polttoainemäärissä ja päästöissä tulkitaan helposti vikatilanteeksi. - Utahuja
hiivatti kirjoitti:
Täsmälleen sama "vikatilanne" syntyy aina kun pakkasessa auto käynnistetään uudestaan vielä käyntilämpöisenä - lohkon lämpötila on aivan muuta kuin ilman. Ei tietokone voi seota siihen että lohkon ja ilman lämpötilat poikkeavat toisistaan.
Voi kyllä olla että lohkari sijoitetaan aivan sen lämpötila-anturin kylkeen jolloin tietokone virtojen kytkeytyessä katsoo että konehan on just sammutettu ja vielä aivan kuuma (90C) ja yrittää sen mukaista käynnistystä vaikka todellisuudessa sylinterit ovat vielä kohmeessa eikä polttoaine höyrysty aivan oletusten mukaan vaikka jäähdytysneste ja öljyt sinänsä ovat jo lämpimät.
Nykyiset päätörajat niin tiukkoja ja ohjauselektroniikat ovat niin herkkiä että pienikin poikkeama tarvittavista polttoainemäärissä ja päästöissä tulkitaan helposti vikatilanteeksi.Kun moottorinlämmitin (ei lohko) on ollut väärässä kohdassa. Tämä on itse koettu juttu ja huollon kanssa selvitettu tehtaalta asti (Opel).
En sitten tiedä miten moottorin ohjauselektroniikka katsoo tilanteen uudelleen käynnistyksen pakkasessa, vaikka moottori on vielä käyntilämpöinen.
Tämä on vain yksi kokemus ja siitä saatu virallinen selitys huollon taholta. - Urpo
Utahuja kirjoitti:
Kun moottorinlämmitin (ei lohko) on ollut väärässä kohdassa. Tämä on itse koettu juttu ja huollon kanssa selvitettu tehtaalta asti (Opel).
En sitten tiedä miten moottorin ohjauselektroniikka katsoo tilanteen uudelleen käynnistyksen pakkasessa, vaikka moottori on vielä käyntilämpöinen.
Tämä on vain yksi kokemus ja siitä saatu virallinen selitys huollon taholta.ja katsastuksessa sitten narahtaa kun löytyy vikailmoitus muistista!
- Unoisti
Urpo kirjoitti:
ja katsastuksessa sitten narahtaa kun löytyy vikailmoitus muistista!
Höpön pöpö taas, ei se vikailmoitus siellä muistissa ole kun se nollataan huollosa, PÄSSI!
ja nämä Engine Fault temppuilut on varmistettu maahantuojalta, käy vaikka kysymässä paikallisesta Delta-Autosta. - Urpo
Unoisti kirjoitti:
Höpön pöpö taas, ei se vikailmoitus siellä muistissa ole kun se nollataan huollosa, PÄSSI!
ja nämä Engine Fault temppuilut on varmistettu maahantuojalta, käy vaikka kysymässä paikallisesta Delta-Autosta.Vai niin, sinä viet auton aina huoltoon jos engine fault valo vilkahtaa? Ei tuo ongelma ole yksin Fiatin todellakaan vaan ihan yhtälailla kaikissa muissakin merkeissä, 40% (!) -01 vuoden autoista on hylätty katsastuksessa OBD mittauksen tultua käyttöön.
- Åke Jönsson
Minullakin tuli engine fault -ilmoitus.
Ilmeisesti homma liittyi jotenkin siihen, kun pakkanen lauhtui ja tuli kostea suojailma. Huollossa epäilivät, että tietokoneen toleranssit ovat liian pieniä, mitään poikkeavaa en ajossa tai koneen käynnissä huomannut.
Ajelin valosta piittaamatta ja se häipyi itsekseen pois.
Näin ne tietokoneet autokäytössä...- stilisti
joo tosiaan hylkylappu tuli -02 stilosta. eka pääsi kehumasta kuntoa, sitten totesin että tuo valo kuitenki palaa ku se ajo sillä ja se totes, että ei oo tehty vielä odb:tä joten siinä sit näkyy jos jotai todellakin on..ja olihan siinä...nyt tosiaan kauhulla odottelen, mitä mahtaa kustantaa mokoma vaiva. Pakko se nyt kuitenkin on kuukaudessa hoitaa...mahtkaakohan myyjä vielä olla jotenki korjausvelvollinen tälläsessä tapauksessa?! en oo kauaakaan omistanut siis tätä kaaraa vielä...
- fiat stilo 2002 1,8
antipinsch sens mitä tarkoitta tämä vika?
- stilo 2004 1.2
anti pinch sensor eli ikkuna ei ole noussut kunnolla ylös. vika voi olla myös johdoissa/liittimissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135223
- 675034
- 904094
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753600Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603178- 432781
- 152287
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521904- 381750
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371618