Peräsuoli tukossa (oon tosissani!)

likka90

Tää on vähän noloa, mut silti...
Pari päivää sitten olin aamun melkein syömättä, ja päivällä ahmin todella paljon pizzaa ja muuta roskaruokaa.
Vessassa huomasin että ulosteeni oli sellaista kovaa ja se ei tullut ulos peräaukosta. Tästä on nyt pari päivää, eikä uloste vieläkään kulje! Eli ruokaa tulee sisään mutta mitään ei pääse ulos! Pelottaa.
Olen yrittänyt juoda paljon nestettä, mutta mitäpä se oikeastaan auttaa kun uloste on jo peräsuolessa.
Oon tosissani tämän kanssa, apua!

15

9006

Vastaukset 15

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ongelma

koita ny ainakin liikkua,koirillakin paska irtoo kun vähän juoksentelevat.Jotain ummetuslääkettä kannattaa varmaan kans koittaa.

• krista

Oon kuullu et just tollanen paastoaminen ja sen jälkeinen ruoan yht'äkkinen ahmiminen voi aiheuttaa ummetusta. Yritä siis syödä mahdollisimman säännöllisesti, ja muista syödä myös paljon hedelmiä, marjoja ja muuta tuoretta.
        Täysjyvävilja tuotteiden kanssa kannattaa nauttia myös pari lasia vettä, joka saa suolen toimimaan paremmin ja nopeemmin.

• likka90
        krista kirjoitti:

Oon kuullu et just tollanen paastoaminen ja sen jälkeinen ruoan yht'äkkinen ahmiminen voi aiheuttaa ummetusta. Yritä siis syödä mahdollisimman säännöllisesti, ja muista syödä myös paljon hedelmiä, marjoja ja muuta tuoretta.
        Täysjyvävilja tuotteiden kanssa kannattaa nauttia myös pari lasia vettä, joka saa suolen toimimaan paremmin ja nopeemmin.

Eli tää on ummetusta, vaikka muuten suoli toimii todella hyvin?
        Ärsyttää...

• jos
        likka90 kirjoitti:

Eli tää on ummetusta, vaikka muuten suoli toimii todella hyvin?
        Ärsyttää...

jos nyt ei millään laukee, eli uloste ei siis tuu, niin kysy apteekista ulostuslääkettä. on olemassa esim. peräpuikkoja tai jotain vastaavaa mitä laitetaan ja ne laukaisevat hetken kuluttua ulostusrefleksin. sopii terveelle ihmiselle hätäapuna, ei missään nimessä saa käyttää jatkuvasti. kysy tarkemmat ohjeet apteekista!
        vältä banaania, mustikoita, sokeripitoisia mehuja - ne kovettavat. kokeile luumusosetta, marjoja , hapanmaitotuotteita, vettä.

• Nojaa

Lasten kohdalla olen joskus huomannut, että ammeessa - kylvyssä, lämpimässä vedessä - pääsee kovakin kakka ulos suolesta lähes itsestään.

• Eikö

käytetty sellaista ummetusammetta, jossa istuttiin kylmässä vedessä? Voit varmaan kokeilla sekä lämmintä että kylmää vettä istuessa.

• näin
        Eikö kirjoitti:

käytetty sellaista ummetusammetta, jossa istuttiin kylmässä vedessä? Voit varmaan kokeilla sekä lämmintä että kylmää vettä istuessa.

ennen vanhaan myös äitini laittoi peppuuni palan saippuaa, taisi olla mäntysuopaa. Ihan totta, muistan vielä.

• likka90

Mahtavaamahtavaa! Oon vapaa! =)
      Se kylpyjuttu autto! Lisäksi söin vaalean leivän sijaan näkkileipää, join paljon ja vältin epäsäännöllistä ruokailua ja makeaa, ja huomasin senkin edesauttavan, mutta toi kylpy...!
      Ja kakki lentää! ;D

• hhjj

ei kannattas harrastaa niin usein sinne sitä jutskaa tiedät varmaan mitä tarkoitan.

• Poo
    • eitule kahvia luumua

minulla ei ole tullut uloste viikkoon minulle apua !!!!!

• On kokemusta

Oletko kokeillut V-Sibliniä, sekin auttaa ummetukseen.

• Anonyymi

Jos tukkopallo on edessä,uloste ei pääse aukosta ulos vaikka olis löysäkin.Silloin ei auta muu kun uuhtelu pumpulla monta kerta peräkkäin niin kauan kun kova ”pallo” on sulanut pois edestä.Kirjoitan kokemuksesta kun itsellä krooninen vaiva

• Anonyymi

Apteekeista saa toimivaa pehmennysainetta mm, kovaan vatsaan. Kätevissä annostelupusseissa. Tuotetta pitää vaan ottaa ennakolta.

• Anonyymi

Aloitus on 21 vuotta vanha ja aloittaja on odottanut 21 vuotta sun neuvoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.

Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.
      Sinkut
      134
      744
    2. Muistelen lämmöllä

Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti
      Ikävä
      48
      622
    3. Ajattelitko ikinä pyytää anteeksi?

Tiedät kyllä mistä.
      Ikävä
      70
      609
    4. Tunnistan mun rakkaan

Kirjoituksen heti kun se on täällä. Mä vaan tiedän sen ja tunnen 🤗
      Ikävä
      81
      561
    5. Miten oletkin noin

osaamaton kaikin tavoin :)
      Ikävä
      39
      529
    6. Tyrkytät ittees liian

tasokkaille :)
      Ikävä
      46
      500
    7. Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi

Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks
      Ikävä
      64
      489
    8. Odotan tosi paljon et nähdään uudelleen

Sinussa on piirteitä, jotka sai kiinnostumaan.
      Ikävä
      21
      458
    9. Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä

Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä
      Ikävä
      36
      455
    10. Teinipersu Bergbom lupasi ensimmäisenä euron bensaa

Teinipersu julkaisi Tiktok-videonsa marraskuussa 2021. Videolla Bergbom viittaa bensan hintoja esittelevään kylttiin ja
      Maailman menoa
      262
      449
    11. Pakko myöntää mies

En mä aina ihan rehellinen sulle ollut
      Ikävä
      90
      407
    12. Timo Vornanen.

On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.
      Maailman menoa
      25
      397
    13. Vaihdevuodet ja psykoottinen käytös

Estrogeenilla on suora yhteys aivojen välittäjäaineisiin, erityisesti serotoniiniin, joka säätelee mielialaa, impulssiko
      Suomussalmi
      36
      391
    14. Sofia ja Jeffrey yhdessä

Sofia julkaisi instassa kuvan hänestä ja Jeffreystä kuvan, taustalla soi Happy birthday biisi ja Jeffrey kasvot peitetty
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      385
    15. Onko se loukkaavaa jos pelkkä seksi kiinnostaa?

En tiedä olisiko meillä muuta yhteistä edes. En kyllä oikein osaa nähdä meitä menemässä naimisiin, paitsi ehkä jossain U
      Ikävä
      32
      376
    16. Luottamus

Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.
      Ikävä
      84
      375
    17. Mikä on ollut ihanin

Kohtaaminen kaivattusi kanssa? Mistä haaveilet hänen kanssaan?
      Ikävä
      13
      375
    18. Kun asiat pitkittyy niin ne mutkistuu

Mutkaista jo on, ei nämä enää selviä.
      Ikävä
      29
      374
    19. Millaisen talvitakin haluaisit?

Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain
      Sinkut
      63
      362
    20. 20
      357
    Aihe