Tää on vähän noloa, mut silti...
Pari päivää sitten olin aamun melkein syömättä, ja päivällä ahmin todella paljon pizzaa ja muuta roskaruokaa.
Vessassa huomasin että ulosteeni oli sellaista kovaa ja se ei tullut ulos peräaukosta. Tästä on nyt pari päivää, eikä uloste vieläkään kulje! Eli ruokaa tulee sisään mutta mitään ei pääse ulos! Pelottaa.
Olen yrittänyt juoda paljon nestettä, mutta mitäpä se oikeastaan auttaa kun uloste on jo peräsuolessa.
Oon tosissani tämän kanssa, apua!
Peräsuoli tukossa (oon tosissani!)
15
8589
Vastaukset
- ongelma
koita ny ainakin liikkua,koirillakin paska irtoo kun vähän juoksentelevat.Jotain ummetuslääkettä kannattaa varmaan kans koittaa.
- krista
Oon kuullu et just tollanen paastoaminen ja sen jälkeinen ruoan yht'äkkinen ahmiminen voi aiheuttaa ummetusta. Yritä siis syödä mahdollisimman säännöllisesti, ja muista syödä myös paljon hedelmiä, marjoja ja muuta tuoretta.
Täysjyvävilja tuotteiden kanssa kannattaa nauttia myös pari lasia vettä, joka saa suolen toimimaan paremmin ja nopeemmin. - likka90
krista kirjoitti:
Oon kuullu et just tollanen paastoaminen ja sen jälkeinen ruoan yht'äkkinen ahmiminen voi aiheuttaa ummetusta. Yritä siis syödä mahdollisimman säännöllisesti, ja muista syödä myös paljon hedelmiä, marjoja ja muuta tuoretta.
Täysjyvävilja tuotteiden kanssa kannattaa nauttia myös pari lasia vettä, joka saa suolen toimimaan paremmin ja nopeemmin.Eli tää on ummetusta, vaikka muuten suoli toimii todella hyvin?
Ärsyttää... - jos
likka90 kirjoitti:
Eli tää on ummetusta, vaikka muuten suoli toimii todella hyvin?
Ärsyttää...jos nyt ei millään laukee, eli uloste ei siis tuu, niin kysy apteekista ulostuslääkettä. on olemassa esim. peräpuikkoja tai jotain vastaavaa mitä laitetaan ja ne laukaisevat hetken kuluttua ulostusrefleksin. sopii terveelle ihmiselle hätäapuna, ei missään nimessä saa käyttää jatkuvasti. kysy tarkemmat ohjeet apteekista!
vältä banaania, mustikoita, sokeripitoisia mehuja - ne kovettavat. kokeile luumusosetta, marjoja , hapanmaitotuotteita, vettä.
- Nojaa
Lasten kohdalla olen joskus huomannut, että ammeessa - kylvyssä, lämpimässä vedessä - pääsee kovakin kakka ulos suolesta lähes itsestään.
- Eikö
käytetty sellaista ummetusammetta, jossa istuttiin kylmässä vedessä? Voit varmaan kokeilla sekä lämmintä että kylmää vettä istuessa.
- näin
Eikö kirjoitti:
käytetty sellaista ummetusammetta, jossa istuttiin kylmässä vedessä? Voit varmaan kokeilla sekä lämmintä että kylmää vettä istuessa.
ennen vanhaan myös äitini laittoi peppuuni palan saippuaa, taisi olla mäntysuopaa. Ihan totta, muistan vielä.
- likka90
Mahtavaamahtavaa! Oon vapaa! =)
Se kylpyjuttu autto! Lisäksi söin vaalean leivän sijaan näkkileipää, join paljon ja vältin epäsäännöllistä ruokailua ja makeaa, ja huomasin senkin edesauttavan, mutta toi kylpy...!
Ja kakki lentää! ;D- hhjj
ei kannattas harrastaa niin usein sinne sitä jutskaa tiedät varmaan mitä tarkoitan.
- Poo
Kokeile tätä ja kyllä toimii taas!
http://www.colonic.fi/ColonicSuomi.htm - eitule kahvia luumua
minulla ei ole tullut uloste viikkoon minulle apua !!!!!
- On kokemusta
Oletko kokeillut V-Sibliniä, sekin auttaa ummetukseen.
- AnonyymiUUSI
Jos tukkopallo on edessä,uloste ei pääse aukosta ulos vaikka olis löysäkin.Silloin ei auta muu kun uuhtelu pumpulla monta kerta peräkkäin niin kauan kun kova ”pallo” on sulanut pois edestä.Kirjoitan kokemuksesta kun itsellä krooninen vaiva
- AnonyymiUUSI
Apteekeista saa toimivaa pehmennysainetta mm, kovaan vatsaan. Kätevissä annostelupusseissa. Tuotetta pitää vaan ottaa ennakolta.
- AnonyymiUUSI
Aloitus on 21 vuotta vanha ja aloittaja on odottanut 21 vuotta sun neuvoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043364
- 883073
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä201913- 691896
- 381847
- 211731
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341429Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91339- 481337