UPM tyhmentää Jokilaakson

Tiina Pelkonen

paperitehtaat tyhmentävät rakkaan asuinseutumme. Kukaan ei vaadi korvauksia avioeroista, henkisestä pahoinvoinnista, lasten kärsimyksistä, aggressioista, älyn kehittymättömyydestä. Voin kokemuksesta todeta alueen älykkyysosamäärän olevan huomattavasti alle keskimääräisen. Tehdas surmaa ihmisen ja antaa tilalle uuden auton joka kolmas vuosi. Raha saa paikkakunnan tollojen myymään henkisen puolensa. "He ovat rampautuneita henkisesti."
Minä en edes sääli tehtaan tolloja. He ovat itse tehneet valintansa.

11

1454

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lerssiotsa

Niin perkeleen kateelliselta , että silmistä vesi valuu .

• paperimiehen muija!

totta puhut! ilmiö tuttu jokaisella pienellä sisäänpäin lämpiävällä paperipaikkakunnalla!

• milli

ei se nyt noinkään ole. paperitehtaat tuovat vaurautta paikkakunnalle, ja millaisia ihmisistä kullakin paikkakunnalla tulee, se on sitten taas ihmisten omista valinnoista kiinni.

• m-real

voi hyvänen aika että joku voi ajatella että jos tienaa enemmän kun muut niin se tyhmentää...
      ei perheonni voi olla rahasta kiinni...
      kateellisten panettelua...
      15v perhe kasassa mulla ja pysyy vaikka uusi auto joka vuosi ja paperitehtaalla töissä...

• Tiina Pelkonen

3-vuorotyö sumentaa ihmisen henkisen puolen. Raha sokeuttaa. Paperimies odottaa formula-kauden alkamista, jotta voi krapulassaan maata sohvalla selällään, lätkiä rasvaa sisäänsä ja ladella krapulan tekosyyllä vielä kolmannenkin lonkeron.
      Siinä vieressä maatuu se lasten äiti. Lapset huutavat läski silmissään rasvaista ruokaa. Lapset huutavat isälleen vittua.
      Paperimies on isä. ”Kun se tuntui niin hyvältä ja en malttanut vetää kalua pois.”
      Siinä se makaa, uninen paperimies, aivot sameina.

• noh

Äläs nyt poika laita tyttöjen nimillä tällaisia vuodatuksia tänne. Onko tyttösi lähtenyt joskus paperimiehen matkaan, vai mistä moinen katkeruus?

• Tiina Pelkonen
        noh kirjoitti:

Äläs nyt poika laita tyttöjen nimillä tällaisia vuodatuksia tänne. Onko tyttösi lähtenyt joskus paperimiehen matkaan, vai mistä moinen katkeruus?

Sinä tiesit ? Niin siinä kävi , paperimies tuli ja vei tyttöni menessään :(

• Tuhkasen Marko

On totta, että älyllisesti jälkeenjääneille tarjotaan ministerin palkka ja seurauksista kukaan ei ole edes keskustellut. Paperimies on aivoton eläin, joka tyydyttää halunsa ja ei välitä kanssaihmisistään kuin vasta erohetkellä.
      Tollo mikä tollo, sanoi minulle eräskin paperimiehen vaimo ja hän tarkoitti miestään. Ja minähän panin sitä naista, jolla oli paljon pelissä. ”En halua ottaa eroa, koska mieheni rahapussi tuo kotiimme elannon, maksaa asuntolainat ja lapsillakin on joka vuosi uudet luistimet.”
      Mutta minusta on hienoa naida paperimiehen naista paperimiehen ollessa yövuorossa.
      Joten kiitos pillusta, paperimiehet!

• Riku

Olen usein Jokkarissa nainut naisten vessassa paperimiehen muijaa ja on minulla vakipanojakin. On helppo katsoa paperimiehen kalenterista työajat ja solmia niiden mukaan panot.
        Joo, kyllä paperimiehillä on hyviä naisia. Minä olen tyytyväinen ja siis tyydytetty ja ei se yövuoro ole paras aika naida. Minä pidän paperimiehen iltavuorosta. Silloin minä panijana olen virkeimmilläni.

• paperiäijän veli

Yksi paperikoneenhoitaja ansaitsee bruttona 60te vuodessa, josta maksaa kolmasosan eli 20te veroa (siis 120.000 mk). Jos otetaan vertailukohdaksi esimerkiksi supermarketin osapäiväkassa, niin tämä ei saa edes bruttoansiota kuin puolet paperikoneenhoitajan maksasta veron määrästä! Ja tuosta 10 te vuosituloista ei makseta juurikaan ollenkaan veroa eli tarvitaan 20 osapäiväkassaa, jotta saadaan sama verotuotto kuin on yhdellä paperikoneenhoitajalla.

Jos paperikoneenhoitajat lopettaisivat työt puoleksi vuodeksi, aika moni paikkakunta jouduttaisiin myymään pakkohuutokaupalla eniten tarjoavalle. Näitä olisivat mm. Valkeakoski, Jämsä, Jämsänkoski, Äänekoski, Mänttä, Uimaharju, Kemi, Kuusankoski, Rauma, ja monta muuta.

Jotenka nostetaan hattua supermarketissa paperimiehelle, kun hän uupuneena tulee ostamaan olutkoriaan; annetaan hänenkin irrottautua edes hetkeksi raskaasta työstään.

• Anonyymi

olet vehkeillyt UPM vastaan sinua rangaistaan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tutkija: Nato ei välttämättä suojaa Suomea

Naton pelote on rapautumassa eikä sen sotilaallinen voima välttämättä ole Suomen tukena – professori vaatii poliitikkoja
      NATO
      318
      2037
    2. En luovuta

Sinä olet nainen elämäni ainoa oikea. Sen mitä ymmärrän kaiken koetuksen keskellä, kertoo vain tarinaa kuinka koko maail
      Ikävä
      63
      1337
    3. Matti Nykänen dokumentti tuli tv:stä - Katsoitko ja mitä ajatuksia herätti?

Matti Nykänen -dokumenttielokuvassa läheiset puhuivat legendasta, maailman parhaasta mäkihyppääjästä. Vaikeitakaan asioi
      Media
      57
      999
    4. Keskusteluista julkisia.....

Näköjään lähettiin sitten sille linjalle että laitetaan asioita tänne aloituksiin yksityiskeskusteluista. (huom. moniko
      Ikävä
      126
      918
    5. Pystyt sille toiselle

Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta
      Ikävä
      5
      916
    6. Oot nainen liian paksu minulle

Joten en yhtään syty tästä suhteesta.
      Ikävä
      134
      855
    7. No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...

Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi
      Suomalaiset julkkikset
      9
      821
    8. T rakastan

Rakastan sinua, en halua elää ilman. ❤️
      Ikävä
      63
      796
    9. Rakas nainen

Ihastuin sinuun, vaikka en olisi saanut. Tulen sinusta levottomaksi, onnelliseksi ja surulliseksi. Kaipaan näkemistäsi e
      Ikävä
      22
      729
    10. Päivän aforismi

Mitä vaikeampi nainen on saavuttaa, sitä varmemmin saatte hänestä kumppanin, joka ei lähde ensimmäisen liehittelijän mat
      Ikävä
      84
      705
    Aihe