Elikkä otsikon mukaisessa kelkassa olisi "pieni" pulma:
Ei lähde käyntiin, kipinän antaa ja saa polttoainetta... Ongelma alkoi kun kelkka kävi hienosti mutta sammui yhenäkkiä ja ei sen jälkeen ole lähtenyt tulille! Vaikea selittää mutta kutakuinkin noin on homma. Eli antakaapas viisaammat neuvoja ku alkaa itellä olla kaikki konstit kokeiltu...
Lynx 5900 GLX -86 ongelma!
9
3893
Vastaukset
- tomi
katso maadoitukset maadoita puola runkoon kunnon kaapelilla ei millään pikku piuhalla
- p....
löytyikö vikaa
- Emppu
p.... kirjoitti:
löytyikö vikaa
Nyt on vaihdettu uudet polttoaineletkut(kaikki) ja kalvot pumppuihin ja tiivisteet mutta ei edelleenkään... Lähti käyntiin, ja kävi hienosti jonkun aikaa mutta sammui taas ja ei millään käyntiin... On perkele mysteeri!?
Nyt en halua yleistää mutta oli vimonen kelkka mikä jobbarilta ostettiin!!! Ja sama pätee joka vehkeessä! - p....
Emppu kirjoitti:
Nyt on vaihdettu uudet polttoaineletkut(kaikki) ja kalvot pumppuihin ja tiivisteet mutta ei edelleenkään... Lähti käyntiin, ja kävi hienosti jonkun aikaa mutta sammui taas ja ei millään käyntiin... On perkele mysteeri!?
Nyt en halua yleistää mutta oli vimonen kelkka mikä jobbarilta ostettiin!!! Ja sama pätee joka vehkeessä!kokeile starttipilottia eli käynnistys sumua on sen verran herkkää ainetta että jos sillä ei hörähdä. Joskus kipinä tulee testatessa mutta ei paineen alaisena pytyssä joten joko sytkäpoxi tai puola on viallinen,jopa puristukset voi olla kateissa vai onko ???
- Lynkshimies
p.... kirjoitti:
kokeile starttipilottia eli käynnistys sumua on sen verran herkkää ainetta että jos sillä ei hörähdä. Joskus kipinä tulee testatessa mutta ei paineen alaisena pytyssä joten joko sytkäpoxi tai puola on viallinen,jopa puristukset voi olla kateissa vai onko ???
Kelkassa on ilmeisesti vikaa. Vika pitää korjata. Paikallistaminen on joskus ongelmallista.
Tuskin se "jobbari" sitä on rikkonut. Ja taitavat kaikki kelkkoja myyvät olla jonkinlaisia jobbareita. Niinminäkin joskus.
Jos sylinterissä on syttymiskelpoinen bensa/ilmaseos ja tulppa antaa kipinän oikealla hetkellä, on kaksitahtimoottorin "pakko" lähteä ainakin hetkeksi käymään!
Jos se alkaa sammua, primerillä lisää bensaa peliin. Tai ryypyllä, jos se toimii. Jos bensaa on liikaa, ryyppy pois, kaasu auki (vaihde vapaallla) ja narusta vetämään, kunnes sytyttää. Joskus pitää kuivata tulpat.
Muutama juttu tulee vielä mieleen:
-varmista, että bensa on tuoretta (tämäntalvista)
-puhalla paineilmalla kaasutin puhtaaksi
-varmista, että ryypyn luisti on kiinni
-kipinä tulee molemmille tulpille
-moottorissa on puristuksia.
Ellei tämäkään auta, vie ammattikorjaajalle?
Varmaan olet huomannutkin jo, miten kätevää vanhan "lynkshikelkan" korjaaminen on. Kaikki osat on käsillä, ja työkaluja ei paljoa tarvita. Vertaa johonkin nykyaikaiseen täyteentungettuun moottoritilaan! - Lynksimies
Lynkshimies kirjoitti:
Kelkassa on ilmeisesti vikaa. Vika pitää korjata. Paikallistaminen on joskus ongelmallista.
Tuskin se "jobbari" sitä on rikkonut. Ja taitavat kaikki kelkkoja myyvät olla jonkinlaisia jobbareita. Niinminäkin joskus.
Jos sylinterissä on syttymiskelpoinen bensa/ilmaseos ja tulppa antaa kipinän oikealla hetkellä, on kaksitahtimoottorin "pakko" lähteä ainakin hetkeksi käymään!
Jos se alkaa sammua, primerillä lisää bensaa peliin. Tai ryypyllä, jos se toimii. Jos bensaa on liikaa, ryyppy pois, kaasu auki (vaihde vapaallla) ja narusta vetämään, kunnes sytyttää. Joskus pitää kuivata tulpat.
Muutama juttu tulee vielä mieleen:
-varmista, että bensa on tuoretta (tämäntalvista)
-puhalla paineilmalla kaasutin puhtaaksi
-varmista, että ryypyn luisti on kiinni
-kipinä tulee molemmille tulpille
-moottorissa on puristuksia.
Ellei tämäkään auta, vie ammattikorjaajalle?
Varmaan olet huomannutkin jo, miten kätevää vanhan "lynkshikelkan" korjaaminen on. Kaikki osat on käsillä, ja työkaluja ei paljoa tarvita. Vertaa johonkin nykyaikaiseen täyteentungettuun moottoritilaan!Tarkista vaikka peukalolla, että kummassakin pytyssä on paineita. Kastuuko molemmat tulpat? Itseltä paloi eilen mäntä sylinterin seinään ja puristukset hukkui. Joten ei kone käynyt yhtään.
- vika
Lynksimies kirjoitti:
Tarkista vaikka peukalolla, että kummassakin pytyssä on paineita. Kastuuko molemmat tulpat? Itseltä paloi eilen mäntä sylinterin seinään ja puristukset hukkui. Joten ei kone käynyt yhtään.
Sama juttu kävi mulle, toinen mäntä puhki ja toinen väljä...ei millään meinannut käydä..vähän hörähti ja sammui!
- Anonyymi
Lynx 5900 vuosi 86 Lähtee hyvin käyntiin mutta kun painan kaasua se alkaa sammumaan ja kun löysään kaasun se käy.
- Anonyymi
Mulla meni tulpat,vuosittain piti uusia,pääle ei näkynyt mitään vikaa.
Liian öljyinen pensa aiheuttaa tukoksia .varsinkin silloin kun ei heiluttele
konetta enne käynnistystä.Taisi olla siellä alimmaisena sellainen todella pieni tankista lähtevä rasia pensan kululle,oli pääsyt vuosien aikana tukkeutumaan,samalla vaihdoin praimin. Lynxi 5900.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 625148
Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata
Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai554606Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi
Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas1234559Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?
Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san3041835- 851493
- 911472
- 2351360
- 3201073
- 200961
Pääsit koskettamaan
Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.50880