Lynx 5900 GLX -86 ongelma!

Emppu

Elikkä otsikon mukaisessa kelkassa olisi "pieni" pulma:
Ei lähde käyntiin, kipinän antaa ja saa polttoainetta... Ongelma alkoi kun kelkka kävi hienosti mutta sammui yhenäkkiä ja ei sen jälkeen ole lähtenyt tulille! Vaikea selittää mutta kutakuinkin noin on homma. Eli antakaapas viisaammat neuvoja ku alkaa itellä olla kaikki konstit kokeiltu...

9

3893

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tomi

      katso maadoitukset maadoita puola runkoon kunnon kaapelilla ei millään pikku piuhalla

      • p....

        löytyikö vikaa


      • Emppu
        p.... kirjoitti:

        löytyikö vikaa

        Nyt on vaihdettu uudet polttoaineletkut(kaikki) ja kalvot pumppuihin ja tiivisteet mutta ei edelleenkään... Lähti käyntiin, ja kävi hienosti jonkun aikaa mutta sammui taas ja ei millään käyntiin... On perkele mysteeri!?
        Nyt en halua yleistää mutta oli vimonen kelkka mikä jobbarilta ostettiin!!! Ja sama pätee joka vehkeessä!


      • p....
        Emppu kirjoitti:

        Nyt on vaihdettu uudet polttoaineletkut(kaikki) ja kalvot pumppuihin ja tiivisteet mutta ei edelleenkään... Lähti käyntiin, ja kävi hienosti jonkun aikaa mutta sammui taas ja ei millään käyntiin... On perkele mysteeri!?
        Nyt en halua yleistää mutta oli vimonen kelkka mikä jobbarilta ostettiin!!! Ja sama pätee joka vehkeessä!

        kokeile starttipilottia eli käynnistys sumua on sen verran herkkää ainetta että jos sillä ei hörähdä. Joskus kipinä tulee testatessa mutta ei paineen alaisena pytyssä joten joko sytkäpoxi tai puola on viallinen,jopa puristukset voi olla kateissa vai onko ???


      • Lynkshimies
        p.... kirjoitti:

        kokeile starttipilottia eli käynnistys sumua on sen verran herkkää ainetta että jos sillä ei hörähdä. Joskus kipinä tulee testatessa mutta ei paineen alaisena pytyssä joten joko sytkäpoxi tai puola on viallinen,jopa puristukset voi olla kateissa vai onko ???

        Kelkassa on ilmeisesti vikaa. Vika pitää korjata. Paikallistaminen on joskus ongelmallista.
        Tuskin se "jobbari" sitä on rikkonut. Ja taitavat kaikki kelkkoja myyvät olla jonkinlaisia jobbareita. Niinminäkin joskus.
        Jos sylinterissä on syttymiskelpoinen bensa/ilmaseos ja tulppa antaa kipinän oikealla hetkellä, on kaksitahtimoottorin "pakko" lähteä ainakin hetkeksi käymään!
        Jos se alkaa sammua, primerillä lisää bensaa peliin. Tai ryypyllä, jos se toimii. Jos bensaa on liikaa, ryyppy pois, kaasu auki (vaihde vapaallla) ja narusta vetämään, kunnes sytyttää. Joskus pitää kuivata tulpat.
        Muutama juttu tulee vielä mieleen:
        -varmista, että bensa on tuoretta (tämäntalvista)
        -puhalla paineilmalla kaasutin puhtaaksi
        -varmista, että ryypyn luisti on kiinni
        -kipinä tulee molemmille tulpille
        -moottorissa on puristuksia.

        Ellei tämäkään auta, vie ammattikorjaajalle?

        Varmaan olet huomannutkin jo, miten kätevää vanhan "lynkshikelkan" korjaaminen on. Kaikki osat on käsillä, ja työkaluja ei paljoa tarvita. Vertaa johonkin nykyaikaiseen täyteentungettuun moottoritilaan!


      • Lynksimies
        Lynkshimies kirjoitti:

        Kelkassa on ilmeisesti vikaa. Vika pitää korjata. Paikallistaminen on joskus ongelmallista.
        Tuskin se "jobbari" sitä on rikkonut. Ja taitavat kaikki kelkkoja myyvät olla jonkinlaisia jobbareita. Niinminäkin joskus.
        Jos sylinterissä on syttymiskelpoinen bensa/ilmaseos ja tulppa antaa kipinän oikealla hetkellä, on kaksitahtimoottorin "pakko" lähteä ainakin hetkeksi käymään!
        Jos se alkaa sammua, primerillä lisää bensaa peliin. Tai ryypyllä, jos se toimii. Jos bensaa on liikaa, ryyppy pois, kaasu auki (vaihde vapaallla) ja narusta vetämään, kunnes sytyttää. Joskus pitää kuivata tulpat.
        Muutama juttu tulee vielä mieleen:
        -varmista, että bensa on tuoretta (tämäntalvista)
        -puhalla paineilmalla kaasutin puhtaaksi
        -varmista, että ryypyn luisti on kiinni
        -kipinä tulee molemmille tulpille
        -moottorissa on puristuksia.

        Ellei tämäkään auta, vie ammattikorjaajalle?

        Varmaan olet huomannutkin jo, miten kätevää vanhan "lynkshikelkan" korjaaminen on. Kaikki osat on käsillä, ja työkaluja ei paljoa tarvita. Vertaa johonkin nykyaikaiseen täyteentungettuun moottoritilaan!

        Tarkista vaikka peukalolla, että kummassakin pytyssä on paineita. Kastuuko molemmat tulpat? Itseltä paloi eilen mäntä sylinterin seinään ja puristukset hukkui. Joten ei kone käynyt yhtään.


      • vika
        Lynksimies kirjoitti:

        Tarkista vaikka peukalolla, että kummassakin pytyssä on paineita. Kastuuko molemmat tulpat? Itseltä paloi eilen mäntä sylinterin seinään ja puristukset hukkui. Joten ei kone käynyt yhtään.

        Sama juttu kävi mulle, toinen mäntä puhki ja toinen väljä...ei millään meinannut käydä..vähän hörähti ja sammui!


    • Anonyymi

      Lynx 5900 vuosi 86 Lähtee hyvin käyntiin mutta kun painan kaasua se alkaa sammumaan ja kun löysään kaasun se käy.

    • Anonyymi

      Mulla meni tulpat,vuosittain piti uusia,pääle ei näkynyt mitään vikaa.
      Liian öljyinen pensa aiheuttaa tukoksia .varsinkin silloin kun ei heiluttele
      konetta enne käynnistystä.Taisi olla siellä alimmaisena sellainen todella pieni tankista lähtevä rasia pensan kululle,oli pääsyt vuosien aikana tukkeutumaan,samalla vaihdoin praimin. Lynxi 5900.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

      ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      62
      5148
    2. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

      Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      55
      4606
    3. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

      Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      123
      4559
    4. Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?

      Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san
      Ikävä
      304
      1835
    5. Kerro kaivattusi etunimi

      Miehille..
      Ikävä
      85
      1493
    6. 91
      1472
    7. Sulla on mies

      Aivan liikaa naisia.
      Ikävä
      235
      1360
    8. 320
      1073
    9. Kadutko mitään?

      Minä kadun ikävässä kirjoittamista, mutta en saa sitä tekemättömäksi.
      Sinkut
      200
      961
    10. Pääsit koskettamaan

      Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.
      Ikävä
      50
      880
    Aihe