lähihoitajan kirjat yms...

kataz

Mitä kaikkea opiskelijan pitää itse kustantaa? Siis kirjat ja opiskeluvälineet. Tarvitseeko ostaa paljon erilaisia kirjoja? Entä tarviiko jotain muuta?

11

2222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuleva lähihoitaja

      Meillä ainakin pitää myös kopiot itse kustantaa,ostamalla kirjastoon joko kopiokortti tai sitten lähetetään kopioitavat kopiointikeskukselle.Jos haluut kaikki kirjat ostaa,ni kyllä niitä aika paljon on.Kannattaa kysellä josko jollain tutulla/kaverilla olis myydä,ni saisit varmaan halvempaan hintaan.Uudet kirjat maksaa yllättävän paljon.Lisäksi meillä ainakin labratunneille piti hommata ne valkeat puvut.

      • lähäripoitsu

        Itse ainut kirja minkä olen ostanut on ollu matematiikka, turha ostos tosin sekin.. loput olen onnistunut lainaamaan..

        totta jos puhutaan niin ainoat kirjat joista on hyötyä perusopinnoissa (2vuotta) on : hoitamalla hyvää oloa, ja kuntoutuksen mahdollisuudet

        noilla pärjää ihan hyvin..


      • lähihoitajaksi pian
        lähäripoitsu kirjoitti:

        Itse ainut kirja minkä olen ostanut on ollu matematiikka, turha ostos tosin sekin.. loput olen onnistunut lainaamaan..

        totta jos puhutaan niin ainoat kirjat joista on hyötyä perusopinnoissa (2vuotta) on : hoitamalla hyvää oloa, ja kuntoutuksen mahdollisuudet

        noilla pärjää ihan hyvin..

        Valmistun syksyllä lähihoitajaksi, (suuntaudun lapsiin ja nuoriin) ja ainoa kirja jonka olen ostanut on Lapsen aika. Kirjastosta olen hankkinut kaikki muut kirjat tarvittaessa. Lisäksi erittäin hyvä kirja on mm. Sairaanhoito- ja huolenpito. Se ehkä kannattaisi ostaa.


      • lähihoitajaksi pian2
        lähäripoitsu kirjoitti:

        Itse ainut kirja minkä olen ostanut on ollu matematiikka, turha ostos tosin sekin.. loput olen onnistunut lainaamaan..

        totta jos puhutaan niin ainoat kirjat joista on hyötyä perusopinnoissa (2vuotta) on : hoitamalla hyvää oloa, ja kuntoutuksen mahdollisuudet

        noilla pärjää ihan hyvin..

        Lisäksi olen suorittanut kouluuun kuuluen EA1 ja EA2 -kurssit (ensiapu) ja ostanut ensiapukirjan. Ja sairaalasanasto -taskusanakirjan. Nämä kirjat tilasimme koulun kautta.


      • kataz
        lähihoitajaksi pian2 kirjoitti:

        Lisäksi olen suorittanut kouluuun kuuluen EA1 ja EA2 -kurssit (ensiapu) ja ostanut ensiapukirjan. Ja sairaalasanasto -taskusanakirjan. Nämä kirjat tilasimme koulun kautta.

        Lainaattekste niit kirjoja kirjastosta, palautatte kuukauden päästä ja lainaatte taas uudelleen??


      • Tartsi
        lähihoitajaksi pian2 kirjoitti:

        Lisäksi olen suorittanut kouluuun kuuluen EA1 ja EA2 -kurssit (ensiapu) ja ostanut ensiapukirjan. Ja sairaalasanasto -taskusanakirjan. Nämä kirjat tilasimme koulun kautta.

        Paljonkohan tuo ensiapukirja maksaa?


    • tatti-87

      Joo minä oon itse ostanu kaikki kirjat käytettynä... Ja kun alkaa hoito ja huolenpito, pitää ostaa hoitoluokkaan erilliset vaatteet ja kengät!!! Ei tule halvaks, mutta mukavaa on ollu!!!!!!

    • vasta puolessa välissä

      Mä voisin kans neuvoo ettei kaikkia kannata suinkaan ostaa, mutta ensiapu ja hoitamalla hyvää oloa on melko hyviä kirjoja jo ihan muutenkin hankittavaksi.
      Meidän koulussa on kyllä saatu 100 ilmasta tulostetta, mutta siitä ylimenevät on ite maksettava.
      Ja labratunneille piti ostaa vain hyvät työkengät (niitä tulee tarvitsemaan myös työharjoitteluissa).
      Ei todellakaan halpaa huvia, mutta palkitsevaa kylläkin!

    • kataz

      Paljon esim vuodessa menee "suunnilleen" rahaa kirjoihin, vaatteisiin yms..

      • lähäripoitsu

        mulla on mennyt parissa vuodessa koulutarvikkeisiin ehkäpäs 150-20 euroa...

        * työkengät hyvät ~50e
        * ensihoidon kirja 70e
        * muut kirjat konseptit sun muuta sälää ~50 e


    • Tuleva lähihoitaja

      Mun koulussa pitää ostaa kaikki kirjat itse ja ne kaikki kirjat ei ole mitään halpoja!! Suosittelen myös tuota Hoitamalla hyvää oloa kirjaa, se on toki aika hintava (oliko se nyt n. 45 €), mutta hyvä kirja, Ensiapu kirja on myös hyvä, se on muillekin perheenjäsenille hyväksi=) Sitten myös suosittelen Lääkehoidon kirjaa jota toki tarvitaan vasta toisella vuodella, mutta siellä on niin paljon lääkkeistä, et mulle ainakin hyötyä!! Semmonen vinkki, et kopioi itse kirjoja jossai kopiontipalvelussa tulee kirjat paljon halvemmaksi! n. 4-6 €. Hoitopuvun me jouduttiin ostamaan, mutta ostin sen kaveriltani, joka sitä ei enää tarvinnut ja siinäkin säästi rahaa. Kengät on myös tärkeät ja ne pitää ostaa itse!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1766
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1669
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      14
      1458
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1154
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1153
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1141
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1106
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1101
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1089
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1074
    Aihe