Mitä kaikkea opiskelijan pitää itse kustantaa? Siis kirjat ja opiskeluvälineet. Tarvitseeko ostaa paljon erilaisia kirjoja? Entä tarviiko jotain muuta?
lähihoitajan kirjat yms...
11
2555
Vastaukset
- Tuleva lähihoitaja
Meillä ainakin pitää myös kopiot itse kustantaa,ostamalla kirjastoon joko kopiokortti tai sitten lähetetään kopioitavat kopiointikeskukselle.Jos haluut kaikki kirjat ostaa,ni kyllä niitä aika paljon on.Kannattaa kysellä josko jollain tutulla/kaverilla olis myydä,ni saisit varmaan halvempaan hintaan.Uudet kirjat maksaa yllättävän paljon.Lisäksi meillä ainakin labratunneille piti hommata ne valkeat puvut.
- lähäripoitsu
Itse ainut kirja minkä olen ostanut on ollu matematiikka, turha ostos tosin sekin.. loput olen onnistunut lainaamaan..
totta jos puhutaan niin ainoat kirjat joista on hyötyä perusopinnoissa (2vuotta) on : hoitamalla hyvää oloa, ja kuntoutuksen mahdollisuudet
noilla pärjää ihan hyvin.. - lähihoitajaksi pian
lähäripoitsu kirjoitti:
Itse ainut kirja minkä olen ostanut on ollu matematiikka, turha ostos tosin sekin.. loput olen onnistunut lainaamaan..
totta jos puhutaan niin ainoat kirjat joista on hyötyä perusopinnoissa (2vuotta) on : hoitamalla hyvää oloa, ja kuntoutuksen mahdollisuudet
noilla pärjää ihan hyvin..Valmistun syksyllä lähihoitajaksi, (suuntaudun lapsiin ja nuoriin) ja ainoa kirja jonka olen ostanut on Lapsen aika. Kirjastosta olen hankkinut kaikki muut kirjat tarvittaessa. Lisäksi erittäin hyvä kirja on mm. Sairaanhoito- ja huolenpito. Se ehkä kannattaisi ostaa.
- lähihoitajaksi pian2
lähäripoitsu kirjoitti:
noilla pärjää ihan hyvin..Lisäksi olen suorittanut kouluuun kuuluen EA1 ja EA2 -kurssit (ensiapu) ja ostanut ensiapukirjan. Ja sairaalasanasto -taskusanakirjan. Nämä kirjat tilasimme koulun kautta.
- kataz
lähihoitajaksi pian2 kirjoitti:
Lisäksi olen suorittanut kouluuun kuuluen EA1 ja EA2 -kurssit (ensiapu) ja ostanut ensiapukirjan. Ja sairaalasanasto -taskusanakirjan. Nämä kirjat tilasimme koulun kautta.
Lainaattekste niit kirjoja kirjastosta, palautatte kuukauden päästä ja lainaatte taas uudelleen??
- Tartsi
lähihoitajaksi pian2 kirjoitti:
Lisäksi olen suorittanut kouluuun kuuluen EA1 ja EA2 -kurssit (ensiapu) ja ostanut ensiapukirjan. Ja sairaalasanasto -taskusanakirjan. Nämä kirjat tilasimme koulun kautta.
Paljonkohan tuo ensiapukirja maksaa?
- tatti-87
Joo minä oon itse ostanu kaikki kirjat käytettynä... Ja kun alkaa hoito ja huolenpito, pitää ostaa hoitoluokkaan erilliset vaatteet ja kengät!!! Ei tule halvaks, mutta mukavaa on ollu!!!!!!
- vasta puolessa välissä
Mä voisin kans neuvoo ettei kaikkia kannata suinkaan ostaa, mutta ensiapu ja hoitamalla hyvää oloa on melko hyviä kirjoja jo ihan muutenkin hankittavaksi.
Meidän koulussa on kyllä saatu 100 ilmasta tulostetta, mutta siitä ylimenevät on ite maksettava.
Ja labratunneille piti ostaa vain hyvät työkengät (niitä tulee tarvitsemaan myös työharjoitteluissa).
Ei todellakaan halpaa huvia, mutta palkitsevaa kylläkin! - kataz
Paljon esim vuodessa menee "suunnilleen" rahaa kirjoihin, vaatteisiin yms..
- lähäripoitsu
mulla on mennyt parissa vuodessa koulutarvikkeisiin ehkäpäs 150-20 euroa...
* työkengät hyvät ~50e
* ensihoidon kirja 70e
* muut kirjat konseptit sun muuta sälää ~50 e
- Tuleva lähihoitaja
Mun koulussa pitää ostaa kaikki kirjat itse ja ne kaikki kirjat ei ole mitään halpoja!! Suosittelen myös tuota Hoitamalla hyvää oloa kirjaa, se on toki aika hintava (oliko se nyt n. 45 €), mutta hyvä kirja, Ensiapu kirja on myös hyvä, se on muillekin perheenjäsenille hyväksi=) Sitten myös suosittelen Lääkehoidon kirjaa jota toki tarvitaan vasta toisella vuodella, mutta siellä on niin paljon lääkkeistä, et mulle ainakin hyötyä!! Semmonen vinkki, et kopioi itse kirjoja jossai kopiontipalvelussa tulee kirjat paljon halvemmaksi! n. 4-6 €. Hoitopuvun me jouduttiin ostamaan, mutta ostin sen kaveriltani, joka sitä ei enää tarvinnut ja siinäkin säästi rahaa. Kengät on myös tärkeät ja ne pitää ostaa itse!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik185223MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1152714- 102234
Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5872006Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1221729Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s411299Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja691299Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31078Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641037Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt2211028