lähihoitajan kirjat yms...

kataz

Mitä kaikkea opiskelijan pitää itse kustantaa? Siis kirjat ja opiskeluvälineet. Tarvitseeko ostaa paljon erilaisia kirjoja? Entä tarviiko jotain muuta?

11

2710

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuleva lähihoitaja

Meillä ainakin pitää myös kopiot itse kustantaa,ostamalla kirjastoon joko kopiokortti tai sitten lähetetään kopioitavat kopiointikeskukselle.Jos haluut kaikki kirjat ostaa,ni kyllä niitä aika paljon on.Kannattaa kysellä josko jollain tutulla/kaverilla olis myydä,ni saisit varmaan halvempaan hintaan.Uudet kirjat maksaa yllättävän paljon.Lisäksi meillä ainakin labratunneille piti hommata ne valkeat puvut.

• lähäripoitsu

Itse ainut kirja minkä olen ostanut on ollu matematiikka, turha ostos tosin sekin.. loput olen onnistunut lainaamaan..

totta jos puhutaan niin ainoat kirjat joista on hyötyä perusopinnoissa (2vuotta) on : hoitamalla hyvää oloa, ja kuntoutuksen mahdollisuudet

noilla pärjää ihan hyvin..

• lähihoitajaksi pian
        lähäripoitsu kirjoitti:

Itse ainut kirja minkä olen ostanut on ollu matematiikka, turha ostos tosin sekin.. loput olen onnistunut lainaamaan..

totta jos puhutaan niin ainoat kirjat joista on hyötyä perusopinnoissa (2vuotta) on : hoitamalla hyvää oloa, ja kuntoutuksen mahdollisuudet

Valmistun syksyllä lähihoitajaksi, (suuntaudun lapsiin ja nuoriin) ja ainoa kirja jonka olen ostanut on Lapsen aika. Kirjastosta olen hankkinut kaikki muut kirjat tarvittaessa. Lisäksi erittäin hyvä kirja on mm. Sairaanhoito- ja huolenpito. Se ehkä kannattaisi ostaa.

• lähihoitajaksi pian2
        lähäripoitsu kirjoitti:

Lisäksi olen suorittanut kouluuun kuuluen EA1 ja EA2 -kurssit (ensiapu) ja ostanut ensiapukirjan. Ja sairaalasanasto -taskusanakirjan. Nämä kirjat tilasimme koulun kautta.

• kataz
        lähihoitajaksi pian2 kirjoitti:

Lisäksi olen suorittanut kouluuun kuuluen EA1 ja EA2 -kurssit (ensiapu) ja ostanut ensiapukirjan. Ja sairaalasanasto -taskusanakirjan. Nämä kirjat tilasimme koulun kautta.

Lainaattekste niit kirjoja kirjastosta, palautatte kuukauden päästä ja lainaatte taas uudelleen??

• Tartsi
        lähihoitajaksi pian2 kirjoitti:

Paljonkohan tuo ensiapukirja maksaa?

• tatti-87

Joo minä oon itse ostanu kaikki kirjat käytettynä... Ja kun alkaa hoito ja huolenpito, pitää ostaa hoitoluokkaan erilliset vaatteet ja kengät!!! Ei tule halvaks, mutta mukavaa on ollu!!!!!!

• vasta puolessa välissä

Mä voisin kans neuvoo ettei kaikkia kannata suinkaan ostaa, mutta ensiapu ja hoitamalla hyvää oloa on melko hyviä kirjoja jo ihan muutenkin hankittavaksi.
      Meidän koulussa on kyllä saatu 100 ilmasta tulostetta, mutta siitä ylimenevät on ite maksettava.
      Ja labratunneille piti ostaa vain hyvät työkengät (niitä tulee tarvitsemaan myös työharjoitteluissa).
      Ei todellakaan halpaa huvia, mutta palkitsevaa kylläkin!

• kataz

Paljon esim vuodessa menee "suunnilleen" rahaa kirjoihin, vaatteisiin yms..

• lähäripoitsu

mulla on mennyt parissa vuodessa koulutarvikkeisiin ehkäpäs 150-20 euroa...

* työkengät hyvät ~50e
        * ensihoidon kirja 70e
        * muut kirjat konseptit sun muuta sälää ~50 e

• Tuleva lähihoitaja

Mun koulussa pitää ostaa kaikki kirjat itse ja ne kaikki kirjat ei ole mitään halpoja!! Suosittelen myös tuota Hoitamalla hyvää oloa kirjaa, se on toki aika hintava (oliko se nyt n. 45 €), mutta hyvä kirja, Ensiapu kirja on myös hyvä, se on muillekin perheenjäsenille hyväksi=) Sitten myös suosittelen Lääkehoidon kirjaa jota toki tarvitaan vasta toisella vuodella, mutta siellä on niin paljon lääkkeistä, et mulle ainakin hyötyä!! Semmonen vinkki, et kopioi itse kirjoja jossai kopiontipalvelussa tulee kirjat paljon halvemmaksi! n. 4-6 €. Hoitopuvun me jouduttiin ostamaan, mutta ostin sen kaveriltani, joka sitä ei enää tarvinnut ja siinäkin säästi rahaa. Kengät on myös tärkeät ja ne pitää ostaa itse!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      304
      7685
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      85
      6009
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      167
      3548
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      32
      2017
    5. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      195
      1901
    6. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      22
      1836
    7. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      36
      1649
    8. Olet kiva

Olet kiva :)
      Ikävä
      44
      1494
    9. Miksi haluat alentaa muita?

Luulin sinua niin erilaiseksi, poikkeavan hyväksi, olin väärässä.
      Ikävä
      22
      1431
    10. Heih! Vieläkö ehtii laittaa auringonkukat kasvamaan?

Kerkeekö auringonkukat kukkimaan, kun upottaa auringonkukan siemenet kävelyreittien varrella multiin? Vai onko jo ihan
      Maailman menoa
      66
      1416
    Aihe