Minne huhti-toukokuussa?

abityttö

Moi:)
Ajattelin vaan tiedustella että olisikohan jollakin hyviä vinkkejä (omakohtaisia kokemuksia) matkakohteesta kirjoitusten jälkeen(huhti-toukukuussa) lomalle aikoville tytöille?
Siellä pitäisi olla lämmintä,ranta, ostosmahdollisuuksia ja yöelämää....;)
Eikä matka luonnollisesti saisi olla kovin kallis kun opiskelijoita ollaan...:(
Ja ajateltiin lähinnä jotain Euroopan kohdetta, ei esim.Thaimaata tms...
Kiitos jo etukäteen!:)

6

948

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sepe

Verraten varhainen ajankohta huomioon ottaen Atlantin rannat lienevät lämpimämmät kuin Välimeren. Kanarian saaret ovat aina täpötäynnä ja muitakin viihtyisiä kohteita löytyy lähempänä. Madeira on keväällä mahtavan hieno saari, mutta siellä ei ole vielä meren hiekkarantoja. Eräs mahdollisuus on Portugalin Algarve. Aurinkomatkat tarjoaa mm. Albufeiraa ja Finnmatkat mm. Alvoria ja Praia da Prochaa. Kävimme vaimoni kanssa marraskuussa Alvorissa Pestana Dom Jao II:n alueella ja totesimme sen vallan upeaksi paikaksi. Sijainti meren rannalla (kilometrien pituinen hiekkaranta) ja hotellin kunto näytti hyvältä ja ulkoalueet altaineen (ulko ja lämmitetty sisäallas) aivan mahtavat. Kompleksiin kuuluu perinteinen hotelli, n. 30 pienhuvilaa ja iso kerrostalo huoneistohotellina.

Alue on hyvin rauhallinen ja "biletystä" löytyy n. 2,5 km:n päässä sijsitsevsta Praia da Prochasta. Sinne johtaa upea palmuin reunustama uusi tie, joka on ainakin meneesä pakko kävellä. Poistuloon ei taksikaan maksa kohtuutomasti.

Kyllä monia muitakin hyviä matkakohteita on tarjolla, mutta omasta kokemuksestani tiedän, että vielä toukokuun alkupuoli on Välimeren äärellä kylmähkö.

• sepe, jatkoa

Kehumastani paikasta saat lisätietoa www.algarvenet.com ja hotellista www.pestana.com.

• señora

Portugalin Algarve on ihanaa seutua rantoineen, itse oltiin Praya de Rocha'lla (suositeltavaa vain sivusesonkiaikoina, ei esim. elokuussa), mutta huhti-toukokuussa Atlantin merivesi on vielä kylmää.

Turkin Antalya, Kreeta (varsinkin eteläosa, missä me oltiin) ja Kypros ovat tarpeeksi lämpimiä rantalomaksi huhtikuun lopulla/toukokuulla. - Ja vielä voi ajatella Rhodos-saartakin, missä olisi myös enemmän diskoja yms.

• abityttö

Kiitos siis molemmille vastaajille!!!:)
        Pitääpä noita teidän vinkkejä harkita...
        Turkki, Kreeta ja Kypros on tosin jo katsastettu kertaalleen mutta voisin mennä kyllä uudelleenkin:)
        Kreetalla olin viimekesänä mutta aion kyllä jossain vaiheessa mennä uudestaan!!!;)
        Turkissa ja Kyproksella taas olin joitakin vuosia sitten joten en tiedä mitä nykyään tykkäisin.
        Rhodos vaikuttaisi ihan houkuttelevalta myös.
        Olen kuullut siitäkin hyvää palautetta ja erityisesti kreikka houkuttelisi!
        Missä päin Kreetaa tarkalleen olitte?

• señora
        abityttö kirjoitti:

Kiitos siis molemmille vastaajille!!!:)
        Pitääpä noita teidän vinkkejä harkita...
        Turkki, Kreeta ja Kypros on tosin jo katsastettu kertaalleen mutta voisin mennä kyllä uudelleenkin:)
        Kreetalla olin viimekesänä mutta aion kyllä jossain vaiheessa mennä uudestaan!!!;)
        Turkissa ja Kyproksella taas olin joitakin vuosia sitten joten en tiedä mitä nykyään tykkäisin.
        Rhodos vaikuttaisi ihan houkuttelevalta myös.
        Olen kuullut siitäkin hyvää palautetta ja erityisesti kreikka houkuttelisi!
        Missä päin Kreetaa tarkalleen olitte?

Kreetalla olimme yhtenä vuotena 3 viikkoa lokakuussa. Pääosa turisteista viettivät lomansa saaren pohjoispuolella. Koska oli viileämpi matkaaika, valitsimme Kreetan eteläosan, mikä meille oli täysosuma. Oli paremmat ilmatkin kuin pohjoisessa, mutta tietenkin myös rauhallisempaa.

Nuorien olisi katsottava tarkkaan etelässä, missä asuu, että on tarpeeksi yöelämää ja huvia. Meillä oli se lähin kaupunki Ierapetra. asuimme Koutsounari nimisessä paikassa, missä nuorilla tuli aika pitkäksi ja lähtivät kaupunkiin (bussi tai halpa taksi).

Luulisin kyllä, että Kreetan pohjoisrannoillakin tarkenisi - siellä on ainakin paljon tekemistä ja paikkoja nuorille. Ja on paljon hiekkarantoja.

• abityttö
        señora kirjoitti:

Kreetalla olimme yhtenä vuotena 3 viikkoa lokakuussa. Pääosa turisteista viettivät lomansa saaren pohjoispuolella. Koska oli viileämpi matkaaika, valitsimme Kreetan eteläosan, mikä meille oli täysosuma. Oli paremmat ilmatkin kuin pohjoisessa, mutta tietenkin myös rauhallisempaa.

Nuorien olisi katsottava tarkkaan etelässä, missä asuu, että on tarpeeksi yöelämää ja huvia. Meillä oli se lähin kaupunki Ierapetra. asuimme Koutsounari nimisessä paikassa, missä nuorilla tuli aika pitkäksi ja lähtivät kaupunkiin (bussi tai halpa taksi).

Luulisin kyllä, että Kreetan pohjoisrannoillakin tarkenisi - siellä on ainakin paljon tekemistä ja paikkoja nuorille. Ja on paljon hiekkarantoja.

Etelärannikko vaikuttaa ihan varteenotettavalta vaihtoehdolta ja siellä pohjoisrannikolla olenkin ollut (vaikutti sen verran mukavalta että voisin mennä uudestaankin:)) mutta sitä siellä tarkenemista juuri pohdiskelin. No ehkä kannattaa kysyä vielä matkatoimistiosta jos tosiaan jonnekkin lähdemme(ei ole vielä aivan varmaa mutta toivottavasti)!!!:) Kiitos kuitenkin vielä neuvoista!!!:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      85
      7525
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      97
      5434
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      262
      4683
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      48
      4592
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      64
      3312
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2738
    7. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2388
    8. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      53
      2384
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2352
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2214
    Aihe