Apua apua! Kuka tietää miksi kylpyhuoneessa ja vessassa haisee vahvasti viemäriltä, suoraan sanottuna ällöttävältä paskalta?
Ilmiö ei johdu siitä, että joku olisi käynyt haisevilla tarpeillaan, vaan hajua on jatkunut useamman päivän ajan, juuri näillä kovilla 20 asteen pakkasilla.
Onko joku putkisto mahdollisesti jäässä tai tukossa? Mitä asian hyväksi voisi tehdä?
Asumme parikymmentä vuotta vanhassa omakotitalossa.
Miksi kylpyhuoneessa haisee viemäriltä?
12
10937
Vastaukset
- arvaaja
voisiko viemärin tuuletusputki olla tukossa, huurtunut umpeen. Seurauksena voisi olla, että vessan vedon yhteydessä veden mennessä alas plumsahtaa viemäristä ilmaa pytystä ylös wc:een.
Tuuletusputkihan on se joka menee katolle, joten katolta sen voisi avata.- sama kyselijätär
Kiitos vihjeestä, mutta en ole perillä tämän talon putkituksista. Talon katolla olevat savupiiput tiedän ja JEO VENT -tuuletussysteemien poisto on myös vedetty katolle. Viemärin tuuletusputket???? missä lie...?
- Laitosmies
sama kyselijätär kirjoitti:
Kiitos vihjeestä, mutta en ole perillä tämän talon putkituksista. Talon katolla olevat savupiiput tiedän ja JEO VENT -tuuletussysteemien poisto on myös vedetty katolle. Viemärin tuuletusputket???? missä lie...?
Viemärin tuuletus putki on erillinen avoin putki katolla,jos sellainen on kyseessä.Mutta jos on kyseessä alipaineventtiili se on varmaan vessassa. Sekin voi mennä jumiin,että jää auki.Mikä systeemi lienee Sinulla.
- sama
Laitosmies kirjoitti:
Viemärin tuuletus putki on erillinen avoin putki katolla,jos sellainen on kyseessä.Mutta jos on kyseessä alipaineventtiili se on varmaan vessassa. Sekin voi mennä jumiin,että jää auki.Mikä systeemi lienee Sinulla.
Mistä voisin tietää, kumpi järjestelmä on?
Näkyykö jostain onko se alipaineventtiili?
Voinko itse tehdä sille jotain ja jos niin mitä?
Vai pitääkö kutsua paikalle putkimies? - pha
sama kirjoitti:
Mistä voisin tietää, kumpi järjestelmä on?
Näkyykö jostain onko se alipaineventtiili?
Voinko itse tehdä sille jotain ja jos niin mitä?
Vai pitääkö kutsua paikalle putkimies?Alipaineventtiilin tulisi olla vessassa valkoinen tulppa. Ikäänkuin viemäriputken pään suojakupu. Sen tulisi olla lämpimässä tilassa eikä kylmällä vintillä. Yksistään alipaineventtiilin varaan ei kiinteistöä tulisi tietääkseni jättää vaan se voi olla normaalin katon yläpuolelle johdetun avoimen tuuletusputken lisäksi.
- haju jatkuu
pha kirjoitti:
Alipaineventtiilin tulisi olla vessassa valkoinen tulppa. Ikäänkuin viemäriputken pään suojakupu. Sen tulisi olla lämpimässä tilassa eikä kylmällä vintillä. Yksistään alipaineventtiilin varaan ei kiinteistöä tulisi tietääkseni jättää vaan se voi olla normaalin katon yläpuolelle johdetun avoimen tuuletusputken lisäksi.
Alipaineventtiilin näköistä tulppaa ei näy kylpyhuoneessa eikä vessassa.
Mutta löyhkä on yhä. Sietämätöntä!
Kukaan tässä talossa ei osaa siis korjata asiaa... - putki
haju jatkuu kirjoitti:
Alipaineventtiilin näköistä tulppaa ei näy kylpyhuoneessa eikä vessassa.
Mutta löyhkä on yhä. Sietämätöntä!
Kukaan tässä talossa ei osaa siis korjata asiaa...katolla ei näy tuuletusviemäriä vai?
Onko lattiakaivojen ja altaiden vesilukoissa vettä? - sama
putki kirjoitti:
katolla ei näy tuuletusviemäriä vai?
Onko lattiakaivojen ja altaiden vesilukoissa vettä?Lattiakaivossa näkyy olevan vettä. Avasin äsken ritilän ja katsoin. Mihin se vaikuttaa?
Ja mikä se on se vesilukko??? - Laitosmies
sama kirjoitti:
Lattiakaivossa näkyy olevan vettä. Avasin äsken ritilän ja katsoin. Mihin se vaikuttaa?
Ja mikä se on se vesilukko???Onko lattiakaivon rassaustulppa paikoillaan ja onko lavuarin poistoputki lattiassa niinkuin pitää.
- putki
sama kirjoitti:
Lattiakaivossa näkyy olevan vettä. Avasin äsken ritilän ja katsoin. Mihin se vaikuttaa?
Ja mikä se on se vesilukko???pitää hajut viemärissä, aivan kuten se lattiakaivossa oleva vesikin (= vesilukko) pesualtaan alta löydät myös vesilukon. mites se tuuletusviemäri?
- sama
putki kirjoitti:
pitää hajut viemärissä, aivan kuten se lattiakaivossa oleva vesikin (= vesilukko) pesualtaan alta löydät myös vesilukon. mites se tuuletusviemäri?
Kiitos kaikista vinkeistä =)
En tehnyt mitään, eikä putkimieskään käynyt, mutta haju lähti viikonloppuna, kun pakkanen laantui.
En tiedä oliko se sattumaa vai vaikuttiko asiaan... - junnu
sama kirjoitti:
Kiitos kaikista vinkeistä =)
En tehnyt mitään, eikä putkimieskään käynyt, mutta haju lähti viikonloppuna, kun pakkanen laantui.
En tiedä oliko se sattumaa vai vaikuttiko asiaan...viemäriin taisi sulaa .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201737
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991558Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy441066Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29919Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?40910Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50836Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44792Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56768Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37750