Asun vuonna 1987 valmistuneessa rivitaloyhtiössä ja kylpyhuoneen lattian
muovimatto näyttäisi sanoneen sopimuksensa irti. Kylpyhuone on
alkuperäisessä kunnossa ja itse olen asunut huoneistossa syyskuusta alkean.
Matossa näkyy siis jonkin asteisia värimuutoksia ja reunat alkavat
repsottaa siihen malliin että jotain tulee tehdä. Asunto-osakeyhtiössähän
vesieristeiden vastuu kuuluu yhtiölle, mutta mitä tämä käytännössä
tarkoittaa? Kyseinen yhtiö ei ole mitenkään hienosti johdettu eli
hallitukselta ja isännöitsijältä on turha kysellä ellei itse tiedä
asiasta jotain.
Tarkoitukseni on siis purkaa vanhat matot/vesieristeet pois ja tilalle
uudet vesieristeet ja laatta. Kuka maksaa ja mitä? Entä pitääkö minun
pyytää kosteusmittaaja toteamaan tilanne? Maksaako taloyhtiö mittaajan,
jos mittaus oli aiheellinen?
Oman käsitykseni mukaan taloyhtiö maksaa kylpyhuoneen remontoinnin
alkuperäistä vastaavaan kuntoon ja jos haluan paremman varustetason,
maksan erotuksen itse. Maksanko siis pelkästään laattojen hinnan?
märkätilaremontti ja vastuu
5
1064
Vastaukset
- Rakennuttelija
Vanhassa kämpässä oli kanssa kosteutta. Sovittiin hallituksen kokouksessa homma niin että remontin yhteydessä annetaan tietty rahasumma (noin kosteuseristyksen määrä) per kämppä. Luonnollisesti noin vanhassa tulee remonttia väkisinkin. Ja jos talonyhtiö korvaa kaikkien kylppäriremontit niin luonnollisesti tuo sama raha tulee sinullekkin vastikkeessa takaisin maksettavaksi. Eli ainakin silloin meillä koettiin fiksummaksi sopia tietty käytäntö jota noudatetaan sitten aina jos kyseessä ei ole suunnittelu/rakenne moka.
- FUNDEERAAJA
No tämä nyt ei mitään varmaa ole, mut luulisin että taloyhtiö vastaa vesieristeeseen asit (en tiedä mut voi olla et vaihtelee yhtiöittäin). Näin ollen purkaminen on täysin sinun vastuulla. Taloyhtiön kuuluisi käsittääksen maksaa kosteusmittaus. Mikäli kosteutta on, maksaa taloyhtiö sen (niittenhän elemetti se on). Samoin taloyhtiö maksaa aineet ja työn vesieristeeseen asti. Tämän jälkeen laatat sun muut on sinun vastuullasi...
Näin kaiketi eseimmissa taloyhtiöissä menee..- laattamies
maksaa myös laatat suihkunurkan kohdalta ja työt.
- remontoija
laattamies kirjoitti:
maksaa myös laatat suihkunurkan kohdalta ja työt.
taloyhtiölle kuuluu vesieristys ja työt.pintamateriaali asukkaalle.jos rakenteista johtuvaa vikaa ,myös yhtiön vastuulla.
- timpuri
remontoija kirjoitti:
taloyhtiölle kuuluu vesieristys ja työt.pintamateriaali asukkaalle.jos rakenteista johtuvaa vikaa ,myös yhtiön vastuulla.
esimerkikksi kun tei itelleni niin jouduin maksamaan vesieristys tarkastuksenkin joka maksoi 134,5€ kiinteistöliiton tekemänä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.327027- 424321
- 243705
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1843440- 122487
- 302445
- 432084
- 262034
- 1641983
- 1051402