Alilämpöisyys

Heidi

Onko jollain kokemusta tai tietoa tällaisesta. Minull aon kaikki flunssan oireet, lihassärkyä ,päänsärkyä silmien yläpuolella, mutta ruumiinlämpö 34,4!! Normaalisti se on mulla 36,4. mistä tää johtuu, se on nyt laskenu kokoajan, onko aihetta huoleen?

22

33871

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taatusti on

      Tuolla lämmöllä olisit jo kuollut.Älä pelleile!

      • Heidi

        Ja mittari ei ollut rikki, testasin sen miehelläni, jolla oli normaali 36,5!


      • selvää

        Hyvä "taatusti on" ota selvää lämpötiloista, ennen kuin tuollaisia esität! Hypotermiassa lämpö voi pudota alle 30, silti vielä toipuu.


      • feller

        Höpö höpö, alilämmöstä on minulla jo monen vuoden kokemus. Kun tuntuu, että on kipeä ja lopen uupunut ja olo on kuumeinen, hipsin mittari kainalossa sänkyyn ja kas, mittari näyttää 35 ja hiukan päälle tai , kuten tällä hetkellä 34,92.Usein on ollut alle tuonkin. Tulinkin nettiin ihmettelemään, onko muilla samanlaisia kokemuksia.
        Mitattu on useammalla mittarilla, joten siitä ei ole kyse. Tämä oire on siitä jännä, että se ei aina liity sairauteen, vaan usein näyttäisi liittyvän elimistön ylirasitukseen( ei fyysiseen).Eli jos on useampi päivä kiirettä ja huonoa yöunta, niin voipa jo odottaa alilämmön iskevän.
        Flunssassakaan saan tosi harvoin kuumetta, vaikka olo kuumeiselta tuntuukin.

        Olen yrittänyt pohtia syitä: voisiko olla kyse elimistön keinosta pakottaa lepäämään se, joka ei itse sitä älyä tehdä. Jos kyseessä on elimistön yritys tappaa taudinaiheuttajat kylmään (vrt. kuume), on yritys aika säälittävä. ;-) Tunnen pari muutakin, joilla on samaa taipumusta, mm. erään lääkärin, joka ei itsekään kyennyt selittämään ilmiötä. Omalla tyttärelläni on silloin tällöin alilämpöä.


      • all
        feller kirjoitti:

        Höpö höpö, alilämmöstä on minulla jo monen vuoden kokemus. Kun tuntuu, että on kipeä ja lopen uupunut ja olo on kuumeinen, hipsin mittari kainalossa sänkyyn ja kas, mittari näyttää 35 ja hiukan päälle tai , kuten tällä hetkellä 34,92.Usein on ollut alle tuonkin. Tulinkin nettiin ihmettelemään, onko muilla samanlaisia kokemuksia.
        Mitattu on useammalla mittarilla, joten siitä ei ole kyse. Tämä oire on siitä jännä, että se ei aina liity sairauteen, vaan usein näyttäisi liittyvän elimistön ylirasitukseen( ei fyysiseen).Eli jos on useampi päivä kiirettä ja huonoa yöunta, niin voipa jo odottaa alilämmön iskevän.
        Flunssassakaan saan tosi harvoin kuumetta, vaikka olo kuumeiselta tuntuukin.

        Olen yrittänyt pohtia syitä: voisiko olla kyse elimistön keinosta pakottaa lepäämään se, joka ei itse sitä älyä tehdä. Jos kyseessä on elimistön yritys tappaa taudinaiheuttajat kylmään (vrt. kuume), on yritys aika säälittävä. ;-) Tunnen pari muutakin, joilla on samaa taipumusta, mm. erään lääkärin, joka ei itsekään kyennyt selittämään ilmiötä. Omalla tyttärelläni on silloin tällöin alilämpöä.

        Olen lukenut, että monissa sairauksissa esim. kilpirauhasen vajaatoiminta esiintyy alilämpöisyyttä. Minulle lääkäri sanoi, että minun elimistö on alkanut puolustautumaan alilämmöllä esim. flunssaa vastaan. Aikaisemmin on ollut aivan normaalisti yli 37 lämpö. Minua on myös askauttanut, että voiko mulla olla joku sairaus taustalla joka aiheuttaa sitä.


      • ylvi

        Puhuin viimeksi eilen lääkärin kanssa alilämmöstä. Itselläni nyt flunssan aikana vaihtelee 35, molemminkin puolin. Ihan normaali ilmiö virustaudissa. Eräs kirjoittaja epäili tässä epäili elimistön ylirasituksen vaikutusta asiaan. Huomasin, että niinhän minullakin oli, huonot yöunet, kiirettä ym. Hyvinkin saattaa vaikuttaa asiaan. Tavallaan helpotuskin huomioida tämäkin seikka.


    • minä

      oli minulla kerran lämpötila, ja ennen kuin mittasin olin ihan varma että on kuumetta. no en sitten tiedä mistä tuo johtui yleensä on jotain 36 astetta

      • mummo

        kannattaisi tarkistaa kilpirauhasen toiminta


    • aulikki

      Olen potenut myös toisinaan alilämpöä ja usein sitä on seurannut jälkitautina influenssa tai nuhakuume ilman kuumetta.. Lämpö on ollut nippa nappa 35 astetta joskus jopa parin vuorokauden ajan, vaikka huoneenlämpö on olut yli 20 astetta. Vilunväristykset liittyvät taudin kuvaan. Normaalilämpönikin on hieman tavallista alhaisempi, ollen tavallisimmin noin 36-36,5 astetta. Lääketiede ei tunnu olevan tarpeeksi kiinnostunut ko. oireyhtymästä. Olen etsinyt asiallista tietoa tuloksetta. Omaan terveysalan koulutuksen ja luen paljon alan kirjallisuutta.

    • Sara

      Mulla on nyt päällä kamala flunssa ja aamulla olin ihan varma, että kuumetta on ja paljon.... mittari näytti 35,5. Minulla on ollut kuumetta viimeksi v. 1987 ja olen nyt jo 28-vuotias. Olen monesti ihmetellyt asiaa, sillä on nimittäin juuri niin, että kun olen flunssassa niin lämpötila pikemminkin laskee. Yrittääkö elimistö niin kovasti vastustella pöpöjä?

      • effef

        Elimistö "vastustelee pöpöjä" nostattamalla kuumeen.


    • Outoa on

      Täällä toinen flunssainen,alilämpöinen...jo pari viikkoa ollut kaamea flunssa(olen saanut influenssarokotteet!)ja olo edelleen huono...rajusti alilämpöä....ja päänsärkyä ja outoa vatsakipua,erityisesti ylhäällä vasemmalla,kyllä,olo tuntuu kuumeiselta,vaan mittari näyttää 35,6,normaali lämpöni on 37!

    • Kvht altistus.Testaa

      onko homeantibiootti mhb kadon takana:
      http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Oiretesti.html
      .....

      Perinteinen lääketiede ei tiedä tuon taivaallista alilämmöstä!
      Tee tuo "immuunipuolustusmittari":

      ""Immuunipuolustuksen mittari=elimistön lämpö kainalosta mitattuna:

      Kuume on osoitus siitä että immuunipuolustus toimii, mutta onko immuunipuolustus täysin kunnossa voidaan päätellä vartalon lämmöstä. Normaalilämpönä voidaan pitää 36,4-36,8 C-astetta, joka perustuu vähintään(!) viiteen 2-3 tunnin välein tehtyjen mittausten keskiarvoon. Esimerkiksi: 35,9 36,6 36,5 37,1 36,3 /5 = 36,48 C-astetta.

      36,40 - 36,80 C-astetta, jossa immuunipuolustus toimii normaalisti.
      36,00 - 36,40 C-astetta, jossa immuunipuolustuksen heikkeneminen on lievä.
      35,50 - 36,00 C-astetta, jossa immuunipuolustuksen heikkeneminen on keskivaikea.
      35,00 - 35,50 C-astetta, jossa immuunipuolustuksen heikkeneminen on vaikea.
      alle 35,00 C-astetta, jossa immuunipuolustuksen heikkeneminen on huolestuttava!
      Huomioi nämä:
      - Mittaus on tehtävä samalla mittarilla kainalosta.
      - Mittaustulos voi olla virheellinen, jos potilaalla on mittauspäivänä "näkyvä" tulehdustila!

      Immuunipuolustuksen vahvistamiseksi tarvitaan prikulleen nämä kolme tärkeintä bakteeria!
      1.(1.)Lactobacillus asidophilus - jonka saantisuositus=2 miljardia bakteeria/vrk.
      2.(2.)Lactobacillus bulgaricus - jonka saantisuositus=2 miljardia bakteeria/vrk.
      3.(7.)Bifidobacterium - jonka saantisuositus=2 miljardia bakteeria/vrk.
      - Joita on yhteensä saatava limakalvoille jatkuvasti päivittäin vähintään 3(suositus on 6)-miljardia bakteeria/vrk muut Probiootit - joten tee näiden bakteereiden saannista elämäntapa. Se miksi limakalvojen parantaminen on tosi hidasta puuhaa, selviää kun suhteutat nämä kaksi asiaa:
      1. Mikroskooppisen pienillä bakteereilla parannetaan;
      2. Elimistön valtavaa-lievästi tulehtunutta (CRP=

    • effef

      Hmh.
      Mittaapa uudelleen. "Alilämpö" eli hypotermia menee vaarallisen puolelle jos ruumiinlämpö laskee alle 35 ja tavallisessa huoneenlämmössä se on kertakaikkiaan mahdotonta. Vai oletko kenties lukinnut itsesi pakastimeen?

      • alilämpöinen

        Ei ole mahotonta oon 14 v tyttö ja mul o 34,20 astetta ruumiin lämpö sisätilois ja ihan normaali sisätila lämpö , mut olin just 38 asteen kuummeessa joka laski yöllä.


    • Pauliina1960

      Viikonloppuna lämpöni laski hetkeksi 34,7 asteeseen, nyt liikkuu siinä 35,0 - 35,3 välissä ja olo on kuin olisi katujyrän alle jäänyt. Viime keskiviikkona hain influessarokotteen ... taisi olla virhe kun nämä huonon olon oireet alkoivat sen jälkeen , eikä koskaan aiemmin ole tullut mitään siis rokotteista ... mikisköhän nyt sitten???

    • 37 kielenalta

      Ihon lämpö nyt on ihan mitä sattuu. Mitatkaa kielen alta ja tarpeeksi pitkä aika eikä vain piippaukseen asti, niin johan lämpö nousee.

    • Pintalämpöä kainalos

      ta haetaan silloin kun tehdään tämä mittari!! Ydinlämpöä haetaan joko peräsuolesta, tai kapselimittarilla nieltynä, nimenomaan Ei kielen alta!

      Yksittäinen lämmönmittaus kertoo vain senhetkisen lämmön.
      Keskilämpöä(todellista) haettaessa mittaus on tehtävä vähintään 5x2h.n välein/5!
      >>>>alle 34,00C-astetta: immuunipuolustuksen heikkeneminen on todella huolestuttava!
      >>>>alle 33,00C-astetta: immuunipuolustuksen heikkeneminen voi olla kohtalokas!

      ..........jatkuu. Immuunipuolustuksen mittari: Elimistön lämpö kainalosta mitattuna:
      Kuume on osoitus siitä että immuunipuolustus toimii, mutta onko immuunipuolustus täysin kunnossa voidaan päätellä vartalon lämmöstä. Normaalilämpönä voidaan pitää 36,4-36,8 C-astetta, joka perustuu vähintään(!) viiteen 2-3 tunnin välein tehtyjen mittausten keskiarvoon.
      Esimerkiksi: 35,9 36,6 36,5 37,1 36,3 jaettu 5 on 36,48 C-astetta.
      36,40 – 36,80C-astetta: immuunipuolustus toimii normaalisti.
      36,00 – 36,40C-astetta: immuunipuolustuksen heikkeneminen on lievä.
      35,50 – 36,00C-astetta: immuunipuolustuksen heikkeneminen on keskivaikea.
      35,00 – 35,50C-astetta: immuunipuolustuksen heikkeneminen on vaikea.
      alle 35,00C-astetta: immuunipuolustuksen heikkeneminen on huolestuttava!
      alle 34,00C-astetta: immuunipuolustuksen heikkeneminen on todella huolestuttava!
      alle 33,00C-astetta: immuunipuolustuksen heikkeneminen voi olla kohtalokas!
      Huomioi nämä:
      - Mittaus on tehtävä samalla mittarilla kainalosta.
      - Mittaustulos voi olla virheellinen, jos potilaalla on mittauspäivänä “näkyvä” tulehdustila! Jatkuu........
      http://maitohappobakteeri.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/#Immuunipuolustuksen_mittari_Elimiston_lampo_kainalosta_mitattuna_

      Kun saat keskilämmöksesi esimerkiksi 34.0astettaC(alilämpö) ja kun kuumeviluisena mittaat lämpösi esimerkiksi 37,7ast.C, niin se tarkoittaa sitä että sinulla on3,7ast.C kuumetta joka suhteutettuna normaalilämpöön tarkoittaa 41,4ast.C kuumetta, joten rupeaa jo horkkaamaankin.

    • Paleleva

      Jups lämpö on taas n.34.2 ja kilppari ei toimi kunnolla niin siitä johtuu... Kuumetta ei koskaan nouse vaikka ennen nousi todella reippaasti. Ei lääkärit osanneet vastata mikä on ongelma.

    • maurika

      Minulla on ollut vuosikymmeniä hoitamaton kilpirauhasen vajaatoiminta. Verikokeissa kaikki näyttää normaalilta .,On ollut monia erittäin vaikeita vaivoja hengenahdistusta,muistiongemia,tasapainohäriöitä,vaikeita nivelongelmia,jokapuolella kehoa lämmönsäätelyongelmia alin lukema kainalossa 33,5 .,Pyysin lääkäriltä koelääkitystä kilpirauhasen vajaatomintaepäilyni johdosta,jonka sain pitkän neuvottelun jälkeen kaksivutta sitten.Toipumiseni alkoi heti.Minulle selvisi että aina kun alilämpöä ja muita epämääräisiä ongelmia ilmaatuu pitäisi pyytää koelääkitys.

    • ahdistaa

      Mulla äitini kuoli 16.9.2016 :( ja sain tietää että sillä oli lämpötila ollut 34 astetta,iskä oli epäillyt mittausvirhettä. Todella ahdistavaa olla kun ei tiedä mikä äitilläni oli :( puol vuotta-1v kuulemma menee että saadaan selvitettyä mihin kuoli. ahdistavaa elää epätietoisuudessa :(

    • Anonyymi

      Mullakin tosi usein samanlaista. Oon siis 14 vuotias perusterve ihminen. Joka kerta kun oon kipeenä esim flunssassa, niin ruumiinlämpö näyttää mitatessa 34, 2- 35,5. En tiiä mistä johtuu mutta oon monesti äitille sanonu tästä ja se kauhisteli kuinka mulla on alilämpöä. Kerran kävi jopa 33 asteen puolella, vaikka en ollut edes kipeä. Silloin kyllä pelotti että kuolenko mä kohta Tai jotain. Kuumetta mulla ei oo ollu varmaan viimeseen kahteen vuoteen, joka kerta vaan tätä hiton alilämpöä. Harvoin mittari näyttää edes 36 astetta. Usein mä mittailen lämpötilaa ihan muutenvain, vaikka en ole kipeä ja silti se näyttää jotain 34°c. Pitäskö mun olla huolissaan Tai mennä lääkäriin?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8386
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe