Tarvitseeko luontouskova helvetistä pelastumista?

Mikko

Mauno Saaren ansiokkaassa tv-ohjelmassa Minun uskoni haastateltiin muutama viikko sitten Lapin shamaani Arvelaa. Etunimen olen unohtanut

Hän määritteli itsensä kristityksi shamaaniksi .
Mielenkiintoista.

Kuinka siis luontouskova ymmärtää Raamatun ilmoituksen:”Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu ja Karitsalta!!”


Mikko Lahti
saarnaaja
http://www.pp.kpnet.fi/mila

12

624

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rödfinne

      Viimeisimmän tiedon mukaan levität kerettiläistä oppia, jonka mukaan pakanat pääsevät Taivaaseen jos eivät ole kuulleet Jeesuksesta, sydämensä hyvyyden ja tekojensa kautta. Mitä siis teet täällä?

      Mitä outoa on kristityssä shamaanissa? Raamatussa ei tietääkseni puhuta shamaaneista tuon taivaallista. Se taas miksikä ilkeämieliset kristityt haluavat tulkita shamanismin on ihan eri asia. Oletko sinä ilkeämielinen kristitty?

      >>Kuinka siis luontouskova ymmärtää Raamatun ilmoituksen:”Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu ja Karitsalta!!”>>

      Siten ymmärtää luontouskova: Raamattu on erään uskonnon pyhä kirja. Nämä toisuskoiset höpöttävät siitä kyllästymiseen saakka ja pitävät itseään muita parempina ihmisinä. He ahdistelevat ihmisiä pahimmillaan jopa keskellä arkista aherrusta työn lomassa, internetissä, kauppareissuilla. Se on hirvittävän tylsää.

      Toisuskoisten höpötys ja heidän pyhien kirjoitustensa ilmoitukset ei kiinnosta, koska luontouskovalla on oma uskonsa josta hän saa rauhan sydämeensä, sisällön elämälleen ja suunnan tulevaisuudelleen. Luontouskova elää omasta vapaudestaan eikä tunne uskonnollista ahdistusta jota höpöttävät toisuskoiset jakavat kummallisine tuomiopäivän julistuksineen, uhkailuineen ja mustavalkoisine asetelmineen.

      Luontouskovalle usko on ilon ja rauhan järkkymätön koti. Siellä ei ole pelkoa Helvetin tulista, Kaikkivaltiaan vihasta eikä Saatanan kätyreistä, joista höpöttävät toisuskoiset epätoivoisesti saarnaavat.

      Mikään ei saisi luontouskovaa vaihtamaan omaa elämänmyönteistä elämänkatsomustaan tuohon toisuskoisten levittämään pimeyden liejuissa rypevään paskaan.

      Näin ymmärtää tämä luontouskova.

      • Mikko

        Viimeisin tietosi on harhautunut hyvä Rödfinne.

        Olen kirjoittanut Raamattuun perustuen että niillekin pakanoille jotka eivät ole kuulleetkaan Jeesuksesta ,laupeuden Jumala antaa mahdollisuuden pelastua tuonelan vaivasta ja tulikivijärvestä.

        Sillä kaikkien meidän pitää ilmestyä Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan mitä ruumiissa ollessaan on tehnyt,joko hyvää tai pahaa.

        Tekojen ja tekemättä jättämisten tuomioista voit lukea Raamatusta mm. Matt.25:31-46.

        Luontouskovan usko siis perustuu johonkin muuhunkuin Raamattuun.Siksi ne ovat tuuleen haihtuvia mutu-tunteita.Ja kuolevan lihan syntipetosta.

        Siksi elävä Jeesus sanoo syntikuolleille:"Teidän täytyy syntyä uudesti,ylhäältä".


      • Rödfinne
        Mikko kirjoitti:

        Viimeisin tietosi on harhautunut hyvä Rödfinne.

        Olen kirjoittanut Raamattuun perustuen että niillekin pakanoille jotka eivät ole kuulleetkaan Jeesuksesta ,laupeuden Jumala antaa mahdollisuuden pelastua tuonelan vaivasta ja tulikivijärvestä.

        Sillä kaikkien meidän pitää ilmestyä Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan mitä ruumiissa ollessaan on tehnyt,joko hyvää tai pahaa.

        Tekojen ja tekemättä jättämisten tuomioista voit lukea Raamatusta mm. Matt.25:31-46.

        Luontouskovan usko siis perustuu johonkin muuhunkuin Raamattuun.Siksi ne ovat tuuleen haihtuvia mutu-tunteita.Ja kuolevan lihan syntipetosta.

        Siksi elävä Jeesus sanoo syntikuolleille:"Teidän täytyy syntyä uudesti,ylhäältä".

        >>Luontouskovan usko siis perustuu johonkin muuhunkuin Raamattuun.>>

        Tottakai. Luontouskovan usko on elävää uskoa elämän kaikkivoipaisuuteen - ei pölyistä kirjauskontoa. Raamattu on tarkoitettu eksyneille ja ymmärtämättömille kuten sinä. Ehkä kuitenkin joskus löydät myös totuuden vaikka itseäsi hyvin harhautatkin.

        >>Siksi ne ovat tuuleen haihtuvia mutu-tunteita.>>

        Mieluummin uskon itseeni kuin höpöttävään nettisaarnaajaan tai vanhaan, sekavaan ja ristiriitaiseen kirjaan.

        >>Ja kuolevan lihan syntipetosta.>>

        Ainoa joka pettää olet sinä. Polta Raamattusi ja astu ulos elämään!

        >>Siksi elävä Jeesus sanoo syntikuolleille:"Teidän täytyy syntyä uudesti,ylhäältä".>>

        Mutta Rödfinne sanoo: "Iloitse siitä mitä sinulla on, sillä mennyt on mennyttä ja tulevaisuus on mieltä kiehtova seikkailu. Ota uteliaisuudella vastaan mitä elämällä on sinulle tarjota ja ota tyyneydellä vastaan Kuolemasi kun sen aika tulee, sillä ilman kuolemista ei ole elämää. Unohda uskontojen tarjoamat valmiiksi pureksitut maailmankuvat sillä ne estävät sinua ymmärtämästä itse elämää. Raamattu on halpaa pikakahvia vaikka tarjolla olisi juhlapäivällinen..."


      • Poison
        Mikko kirjoitti:

        Viimeisin tietosi on harhautunut hyvä Rödfinne.

        Olen kirjoittanut Raamattuun perustuen että niillekin pakanoille jotka eivät ole kuulleetkaan Jeesuksesta ,laupeuden Jumala antaa mahdollisuuden pelastua tuonelan vaivasta ja tulikivijärvestä.

        Sillä kaikkien meidän pitää ilmestyä Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan mitä ruumiissa ollessaan on tehnyt,joko hyvää tai pahaa.

        Tekojen ja tekemättä jättämisten tuomioista voit lukea Raamatusta mm. Matt.25:31-46.

        Luontouskovan usko siis perustuu johonkin muuhunkuin Raamattuun.Siksi ne ovat tuuleen haihtuvia mutu-tunteita.Ja kuolevan lihan syntipetosta.

        Siksi elävä Jeesus sanoo syntikuolleille:"Teidän täytyy syntyä uudesti,ylhäältä".

        Puhu asioista oikealla nimellä. Se sinun tulikivijärvesi on helvetti, ei Tuonela.

        Miltä sinusta tuntuisi jos vaikkapa muslimit päättäisivät yhtäkkiä nimetä helvettinsä taivaaksi ja saatanansa Jeesukseksi?


    • terhen täysikuu

      Matt. 10:34-35 "Älkää luulko, että minä (Jeesus) olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan. Sillä minä olen tullut nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan."

      selittäisitkö tämän mulle? heitti vähän ohi nimittäin.

      mä en ymmärrä tätä Jumala-saatana-juttua. miten te voitte uskoa absoluuttiseen pahaan, kun tämä Jumala ei ole absoluuttinen hyvä? eikö kannattaisi hakea tasapainoa?

      mainitaanko raamatussa sanaa "piispa"? tai "paavi"?

      • Mikko

        Vaikea asiahan tuo on .

        Raamatun mukaan Jeesus antaa Jumalan rauhan jokaiselle häneen uskovalle."Minun rauhani sen minä annan teille ,sanoo Herra omilleen. Kysymys on siis sisäisestä mielen ja sielunrauhasta.

        Mutta kaikki ihmiset eivät halua vastaanottaa Jeesuksen rauhaa. Vaan he taistelevat Jeesuksen antamaa iankaikkista elämää ja sielunrauhaa vastaan esim. tietämättömyyden tai pahuutensa tähden.


        Todellakin puhutteleva kysymys tuo esittämäsi. Miksi toinen ihminen saa ilosanoman kautta hyvän elämänmuutoksen ja sielunrauhan, kun taas toisen perheenjäsenen ääni kohoaa ja suu vääntyy pilkalliseen hymyyn?

        Voimakkaat reaktiot synnyttää Jeesuksen, Herramme nimi. Sanoohan Messias tänäänkin: ”Luuletteko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? Ei, sanon minä teille, vaan eripuraisuutta. Sillä tästedes riitautuu viisi samassa talossa keskenään, kolme joutuu riitaan kahta vastaan ja kaksi kolmea vastaan, isä poikaansa vastaan ja poika isäänsä vastaan, äiti tytärtänsä vastaan ja tytär äitiänsä vastaan, anoppi miniäänsä vastaan ja miniä anoppiansa vastaan.” Luuk. 12:51-53

        Kun siis perheenjäsenet riitelevät Jeesuksen nimen tähden, niin onko ihme jos uskonsotia käydään?

        Raamattu todistaa monissa kohdissa miten Jumalan Hengen ja Saatanan hengen välillä on lakkaamaton sota. Ja Herran omia kehotetaan pukeutumaan Jumalan koko sota-asuun taistelussa pimeyden valtoja vastaan, ks. Ef.6:12-18

        Et sinäkään Terhen täysikuu ole osaton tästä taistelusta. Sillä päivät tulevat ja ovat jo ,jolloin Herran Henki kutsuu sinua Jumalan valtakuntaan . Oletko siis miettinyt kustannuksia, ts sitä mitä sinulle maksaa Jeesuksen seuraaminen?


    • terhen täysikuu

      mitä mieltä olet kiistellystä tuomaan evankeliumista ja muista nag hammadin teoksista?

      käsittääkseni osasta näistä on löydetty tietoa jeesuksen sukupuolielämästä ja muuta "painokelvotonta";).

      marian evankeliumi löytyy näistä em.en itse ole tähän niinkään perehtynyt, mutta tällainen tulkinta on olemassa:



      jos asiat näin olisivat, muuttuisiko suhtautumisesi naisiin? vai väitätkö, että poikkeus vahvistaa säännön?
      käsittääkseni tämä on kylläkin syntynyt egyptissä, eli pakanahenksiyydellä on siihen varmaan ollut suuri vaikutus.


      myös tällaiseen tekstinpätkään olen törmännyt, en tiedä enää mistä tämä on, olen vain kirjoittamut ylös:



      melko "pakanallista" touhua tämä maasta syntyminen, eikö;)?



      tämä taas heittää aivan poispäin kristinuskon opeista. aika paljon itse asiassa itään ja uudellensyntymisoppeihin. kiellätkö/oletko kieltänyt asian noin vain "saatanan panetteluina" vai oletko tutkinut asiaa tarkemmin?

      • Mikko

        En pidä oikeina ja Raamatun ilmoitusta tukevina mainitsemaasi Tuomaksen evankeliumia ja nag hammmadin teoksia.

        Sillä saatana pukeutuu valkeuden enkeliksi ja eksyttää,jos mahdollista ,valitutkin.

        Ja eksytykseen voi käyttää mainitsemaasi kirjallisuutta.


      • de Carabas
        Mikko kirjoitti:

        En pidä oikeina ja Raamatun ilmoitusta tukevina mainitsemaasi Tuomaksen evankeliumia ja nag hammmadin teoksia.

        Sillä saatana pukeutuu valkeuden enkeliksi ja eksyttää,jos mahdollista ,valitutkin.

        Ja eksytykseen voi käyttää mainitsemaasi kirjallisuutta.

        ...ovat näillä ns. Apokryfikirjoilla, kuin raamattuun valikoiduilla evankeliumeilla.

        Tiesitkös, että Raamattusi sisältö on koottu 300-luvulla Nikean kirkolliskokouksen toimesta. Siellä valikoitiin kristinuskoon kuuluviksi ne kirjoitukset, jotka parhaiten tukivat kokoukseen osallistuneiden päämääriä (=luoda Rooman valtakunnalle valtionuskonto, jonka turvin rahvas saadaan pidettyä nöyränä ja hiljaisena).

        Roomalaisten päämääriin sopimattomat kirjoitukset jätettiin pois, ja pyrittiin järjestelmällisesti tuhoamaan.


      • cashew
        de Carabas kirjoitti:

        ...ovat näillä ns. Apokryfikirjoilla, kuin raamattuun valikoiduilla evankeliumeilla.

        Tiesitkös, että Raamattusi sisältö on koottu 300-luvulla Nikean kirkolliskokouksen toimesta. Siellä valikoitiin kristinuskoon kuuluviksi ne kirjoitukset, jotka parhaiten tukivat kokoukseen osallistuneiden päämääriä (=luoda Rooman valtakunnalle valtionuskonto, jonka turvin rahvas saadaan pidettyä nöyränä ja hiljaisena).

        Roomalaisten päämääriin sopimattomat kirjoitukset jätettiin pois, ja pyrittiin järjestelmällisesti tuhoamaan.

        Itse asiassa vanha testamentti oli sellaisenaan, jo 200 vuotta ennen Kristusta, kuin se on meidänkin aikanamme. Se on tunnettu nimellä Septuaginta ja se on kreikankielinen käännös hebreankielisestä vanhasta testamentista. Uusi testamentti koottiin muistaakseni tuolloin aivan lopulliseen muotoonsa. Mutta tarkoituksena ei aivan ollut tuo eli luoda valtionuskonto. Tarvittiin vain luoda luotettava kokoelma kirjoituksista, jotka olivat apostolista alkuperää.


    • Autuas

      Usemmat ihmiset uskovat olevansa järkeviä ja omasta mielestään viisaita, uskovat olevansa kykeneviä tekemään oikeita ratkaisuja ja valintoja ihan omasta päästään ilman kenenkään opettamatta ja valistamista. Tälläinen käsitys on tullut, kun on lukenut keskustelupalstojen palautekirjoituksia ja yleensäkin keskustellut ja kuunnellut ihmisten käsityksiä erilaisissa asioissa ja kysymyksissä, ja tarkkaillut heidän arvosteluja, valintoja ja ratkaisujaan.
      Näissä kaikissa huomaa kirkkaasti ettei, joko järki toimi, tai sitä ei ole tarpeeksi oikeintekemisiin, oikein valitsemisiin, hyvään ja turvalliseen pyrkimiseen, siltä pohjalta, niillä opilla, ohjeilla ja ehdoilla jolla ainoastaan olisi mahdollista, eli totuuden ja oikeuden / oikeudenmukaisuuden ja aidon oikean rakkauden (ei mitään pahaa eikä väärää) pohjalta ja mukaisesti.

      Tämä osoittaa että ihmisiltä on joko totuuden tuntemus / ymmärrys hukassa, tai sitten ovat niin ylimielisiä ja itsekkäitä, että se on sokaissut heidät itsensäkin. Tai ovat niin aivopestyjä riivaajien viisaudella, tämän, pahan vallassa olevan maailman opilla ja niiden antamilla valmiiksi vinoutumilla ja väärillä käsityksillä, joiden orjiksi ja alaisuuteen ovat erilaisissa himoissaan ja välinpitämättömyyksissään hurahtaneet. Ottamatta itse selvää miten asiat on ja miksi. Ovat sokeasti uskoneet Jumalan kieltävien laittomuudentekijä opettajiensa valmiisiin pakkauksiin. Siitäkin huolimatta että, tiedoitus välineet uutisoi päivittäin niistä asioista jotka osoittavat hirmuista ristiriitaa ja sekasortoa yhteiskunta elämisissä, kautta maailman.
      Esim. sodat, nälänhädät, onnettomuudet, sairaudet, petokset / pettymykset, juopoudet, huume hakuisuudet, työttömyydet, kiireellisyydet, kaikenlaisien laiminlyöntien seuraamukset, hirmuinen moraalittomuus / seuraukset, hirmuinen turhan työn tekeminen, kaupalliset keskinäiset kilpailut, tuotannoissa ja markkinoinnissa. Juuri tämä kilpailu on se, joka syö ja tuhoaa hyvinvoinnin pohjaa ja mahdollisuutta, köyhdyttäen ja tuhoten valtavalla vauhdilla yhteiskuntien yhteisiä omaisuuksia ja vie ns. syöksykirteellä kohti romahdusta, kurjuutta / tuhoa.

      Näin Järkeviksi itsensä uskoneet ihmiset ovat valinneet ja valtuuttaneet johtajansa ja edustajansa jotka vievät ja ohjaavat valtuutajiaan (äänestäjät) ja myös niitä, jotka vain hiljaa tähän kaikkeen ovat mukautunet, vaikka eivät olisi ketään äänestäneetkään. Tämä kaikki mädännäisyys, sekasorto ja ristiriitaisuus, laittomuus, ja laittomuuden tekijöiden valtaan pääsy, on siis näiden järkevinä itsensä pitävien ihmisten omia valintoja ja ratkaisujen tuotosta.

      Ne joille tämä nykyinen maailman meno riittää ja kokevat sen ihan tarpeeksi hyväksi, sanon että, itsehän olette vastuussa elämästänne ja tulevaisuudestanne. Tämän lukijat jotuvat kuitenkin tekemään valinnan, joko jatkaa tietoisena jumalattomuuden seuraamuksista. Tai kääntyä tälle toiselle, eli Jumalan sanan mukaiselle turvallisuutta ja hyvinvointia tuovalle vaihtoehdolle.

      Tämä aihe on tarkoitettu lähinnä niille, jotka ovat saaneet tarpeekseen tastä Jumalattomasta, valhetta ja vääryyttä / kaikkinaista pahuutta olevasta, pahan vallassa olevasta maailmanmenosta. Teille Jumala on tarjonnut ja tarjoamassa toista vaihtoehtoa, se vaihtoehto ilmenee Jeesuksen Kristuksen opetuksissa, ja / apostolien, Raamatun uusitestamentti / myös vanhantestamentin varoittavat opit ja opetukset.

      Kristuksen Jeesuksen nimessä ja rakkaudessa valistaen, joka on pimeydessä elävän maailman (ihmiskunnan) valkeus.

    • paprika

      Tarviiko sun tunkee ittes joka perkuleen foorumille?? Pysy vaan siel omassas loossissasi jakamassa niitä oppejasi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5639
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3465
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1875
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1558
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1473
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      17
      1360
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1356
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe