tyttöystävän menneisyys

onthree

mitä tehdä kun sain tietää tyttöystävän menneisyydestä?? hänellä ollut useampia 'hoitoja' sekä pari pidempiaikaista suhdetta. oon sellanen tyyppi että riippuu aika paljon noista asioista haluunko olla jonkun kanssa vai ei. vaikka koko asia ei mulle kuulu yhtään silti mietin sitä ja saan itselleni aikaan pahan olon. hän on itse tehnyt omat päätöksensä silloin mutta miks mä otan nää itse niin raskaasti?? sitten vielä mietin että oon iteki tehny omat juttuni mistä hän ei edes tiedä. mulla on jotain päässä vikaa.. nyt mietin että en ois alkanu hänen kanssaan minkäänlaiseen suhteeseen jos oisin jo silloin alussa saanut tietää hänen menneisyydestään. nyt vaan oon alkanu rakastua joten on aika vaikeeta tässä vaiheessa..

joka kerta kun on harrastanu seksiä ja sen aikana en voi olla miettimättä ketkä on käynyt mua aikasemmin.. ja harmittaa kun osaan tiedostaa sen että se ei ole mun asia!! silti tulee paha olo.

auttakaa mua hyvät ihmiset jos pystytte .. ollaan molemmat nuoria vielä ja toikin mitä hän on tehnyt on ihan normaalia eikä edes "paljon". en pysty miettimään oikein muuta tällä hetkellä.

17

7080

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tekoisti

      aikaisemmat suhteet eivät saisi vaikuttaa nykyiseen suhteeseen jos vaikuttaa niin suhteessasi kaveriisi on jotain pilalla tai et ole sitä vielä itsellesi sisäistänyt mitä kaveriltasi odotat . kun olette vielä nuoria niin kasvakaa yhdessä niin opitte tuntemaan toisenne paremmin . ei sitä muuten voi elää yhdessä jos toinen ajattelee menneisyyttä . olen sitä mieltä että kummankin menneisyys on oma asia , voitte kyllä keskustella siitä niikuin pitääkin mutta järkevästi ja asialinjalla että ei tule mitään kaunoja jotka myöhemmin sitten purkaantuu "kuitenkin" väärällä aikaan , oikeaa aikaa ei sellaisille asioille olekkaan , kuitenkin parempi nyt kuin joskus myöhemmin .

    • piip

      Hei onthree!

      Viestisi ensimmäisen kappaleen luettuani olisin voinut lyödä vetoa, että olen kirjoittanut sen itse. Minulle nimittäin tapahtui hiljattain sama asia ja kirjoituksestasi päätellen olen vielä samanluontoinen ihminen kuin sinä:)

      Kieltämättä muutama päivä meni itsellänikin mietiskellessä. Olo oli aika paska ja mitä enemmän sitä ajattelin sen paskemmaksi olo muuttui. Ainoat neuvot minkä sinulle voin antaa on puhuminen, Puhuminen ja PUHUMINEN!

      Puhu tyttöystäväsi kanssa ja kerro miltä sinusta tuntuu. Jaa ajatuksesi ja tunteesi hänen kanssaan. Veikeaahan se voi olla, mutta takaan että varmasti helpottaa. Itse aikani ajatuspainia harrastettuani otin rakkaani syliini ja kerroin hänelle mitä ajattelin ja millaisia mietteitä päässäni oli tämän jälkeen liikkunut. Parisen tuntia siinä meni jutellessa ja kyllä kannatti, suhteemme otti ainakin suuren askeleen eteenpäin.

      Tyttöystäväsi menneisyydelle et voi enää tehdä mitään. Aino mitä voit muuttaa on suhtautumistasi siihen. Tiedän, ettei se ole välttämättä helppoa mutta yksin se on vielä huomattavasti vaikeampaa.

      Veikkaisimpa että suurin osa maailman ihmissuhteista päättyy siihen, etteivät kumppanit osaa puhua toisilleen. Tästä lähtien en itse ainakaan aio sitä virhettä tehdä. Ja vaikka tekisinkin, niin onneksi helluni on maailman ihanin ihminen ja puhuttaa vaikka väkisin jos huomaa että minua joku asia vaivaa tai ahdistaa :)

      • jeany

        ...ihana tuo sanontasi "puhuttaa vaikka väkisin"..

        olen menettänyt syövälle elämänkunppanini, joka juuri osasi tuon asian.

        tuli todella lämmin olo lausahduksestasi, uskon, että teillä toimii yhdessäolo, kuten meilläkin silloin kun se vielä oli tässä ajassa mahdollista.


      • Aikuinen nainen

        Puhuminen on laji, jossa määrä ei korvaa laatua. Sillä voidaan saada paljon pahaa aikaan. Esimerkiksi menneisyyden kaivelu on arveluttavaa puuhaa. Ihannetilanne on se, että kumpikin kertoo, mitä haluaa ja muu jätetään sikseen. Antaa menneiden olla mennyttä.


      • Äijä
        Aikuinen nainen kirjoitti:

        Puhuminen on laji, jossa määrä ei korvaa laatua. Sillä voidaan saada paljon pahaa aikaan. Esimerkiksi menneisyyden kaivelu on arveluttavaa puuhaa. Ihannetilanne on se, että kumpikin kertoo, mitä haluaa ja muu jätetään sikseen. Antaa menneiden olla mennyttä.

        Menneistä on järjetöntä olla mustasukkainen, jos ne todella ovat taakse jäänyttä elämää.

        Kuka piru nyt sitä vaikkapa 18-vuotiaana seurustellessaan voisi tietää, että se ihannekumppani astuukin elämään vasta kolmikymppisenä.

        Turhaa vatvomista.


    • Elmo 2000

      Keskustelu voi auttaa kuten jo mainittiin.
      Jatkuva asiankäsittely taas voi pahentaa
      välejänne. Hän tuskin haluaa (ja tuskin sinäkään)
      koko ajan muistella menneisyyttään. Voit vaan
      hyväksyä. Olin joskus teininä paskana kun
      silloinen tyttöystäväni oli _melkein_
      harrastanut seksiä jonkun kanssa laivalla.
      Myöhemmin tuo nauratti mutta arvaa millainen
      shokki oli pari vuotta myöhemmin kun sain tietää,
      että silloiseni oli nainut n. 40 kanssa jo
      alle 18-vuotiaana.

    • niinpä

      Tyypillistä paskaa! Naisella on ollut suhteita aiemminkin se haittaa nykyistä miestä. Mutta mies tunnustaa itselläänkin olleen elämää ennen nykyistä, mutta sehän on eri asia hän on mies ja miehen kuuluu hankkia kokemuksia. Hei haloo onko järki kotona!!! Ei kokemuksia naisista voi hakea ilman naista. Naisesta tulee sen jälkeen "huono" mies vain sai kokemusta "puhdasta" morsianta varten joka on odottanut tätä valkoista ritariaan ompelemalla kapioita kotona, miehen opetellessa elämää naisen kanssa. Käy etsimässä luostarista itsellesi kaveria, mutta älä pety jollet ole tarpeeksi "puhdas", että kelpaisit. Miten voisit kelvata koska olet ollut muiden kanssa. Älä myöskään valita rukkasista vaadithan itsekin puhtautta.

      • onthree

        kiitos vastauksista.. puhuttiin jutuista ja eipä enää oikein vaivaa.. mutta tolle edelliselle vastaajalle vielä.. omat juttuni ei ole ollut mitään pelkkiä "pillu-juttuja", on oikeus hakea "puhdasta" tyttöä jos itse kokee olevansa sellainen mitä haluaa tytöltä.

        olen täysin samaa mieltä kanssasi, jos on jakanut melkein kelle tahansa ei voi vaatia parilta "puhtautta".. siis jos yhtäkkiä tulisikin sellaisiin ajatuksiin.

        olis mielenkiintosta keskustella aiheesta enemmän jos jollain jotain sanottavaa?!?


      • N25
        onthree kirjoitti:

        kiitos vastauksista.. puhuttiin jutuista ja eipä enää oikein vaivaa.. mutta tolle edelliselle vastaajalle vielä.. omat juttuni ei ole ollut mitään pelkkiä "pillu-juttuja", on oikeus hakea "puhdasta" tyttöä jos itse kokee olevansa sellainen mitä haluaa tytöltä.

        olen täysin samaa mieltä kanssasi, jos on jakanut melkein kelle tahansa ei voi vaatia parilta "puhtautta".. siis jos yhtäkkiä tulisikin sellaisiin ajatuksiin.

        olis mielenkiintosta keskustella aiheesta enemmän jos jollain jotain sanottavaa?!?

        Minustakin tuntui suhteeni alkuaikoina, jopa muutaman ensimmäisen vuoden, uskomattoman pahalta se, että mieheni oli ollut ennen minua kihloissa toisen kanssa. Minulle mieheni oli ensimmäinen kunnon suhde.
        Lohdutukseksi voin kertoa, että ajan kanssa se menee ohi. Vuosien saatossa olen rakentanut mieheni kanssa jotain enemmän kun mitä hänellä on kenenkään muun kanssa ollut. Nykyisin pahasta olosta on vaan haalea muisto, vaikka silloin mustasukkaisuus repi minua todella. Onneksi! Mustasukkaisuus on kamala tunne ja vaikea karkoittaa edes järjen äänellä..


      • livelady
        onthree kirjoitti:

        kiitos vastauksista.. puhuttiin jutuista ja eipä enää oikein vaivaa.. mutta tolle edelliselle vastaajalle vielä.. omat juttuni ei ole ollut mitään pelkkiä "pillu-juttuja", on oikeus hakea "puhdasta" tyttöä jos itse kokee olevansa sellainen mitä haluaa tytöltä.

        olen täysin samaa mieltä kanssasi, jos on jakanut melkein kelle tahansa ei voi vaatia parilta "puhtautta".. siis jos yhtäkkiä tulisikin sellaisiin ajatuksiin.

        olis mielenkiintosta keskustella aiheesta enemmän jos jollain jotain sanottavaa?!?

        ..jos tosissasi olet kiinnostunut keskustelemaan, olen käytettävissä... miten vain saamme yhteyden?


      • elämää nähnyt mies
        onthree kirjoitti:

        kiitos vastauksista.. puhuttiin jutuista ja eipä enää oikein vaivaa.. mutta tolle edelliselle vastaajalle vielä.. omat juttuni ei ole ollut mitään pelkkiä "pillu-juttuja", on oikeus hakea "puhdasta" tyttöä jos itse kokee olevansa sellainen mitä haluaa tytöltä.

        olen täysin samaa mieltä kanssasi, jos on jakanut melkein kelle tahansa ei voi vaatia parilta "puhtautta".. siis jos yhtäkkiä tulisikin sellaisiin ajatuksiin.

        olis mielenkiintosta keskustella aiheesta enemmän jos jollain jotain sanottavaa?!?

        Ymmärrän kyllä täysin huolesi. Valitettavasti asia ei tule korjaantumaan, vaan jää kyllä kaivertamaan sinua ja tämä kysymys tulee nousemaan usein esille nykyisen tyttöystäväsi kanssa, ihan piinaksi saakka. Vaikka kuulostaakin tässä vaiheessa kovalta, niin suosittelen että irrottaudut suhteesta ja haet uusia kokemuksia elämääsi ja saat lisää itsevarmuutta.


      • mie
        N25 kirjoitti:

        Minustakin tuntui suhteeni alkuaikoina, jopa muutaman ensimmäisen vuoden, uskomattoman pahalta se, että mieheni oli ollut ennen minua kihloissa toisen kanssa. Minulle mieheni oli ensimmäinen kunnon suhde.
        Lohdutukseksi voin kertoa, että ajan kanssa se menee ohi. Vuosien saatossa olen rakentanut mieheni kanssa jotain enemmän kun mitä hänellä on kenenkään muun kanssa ollut. Nykyisin pahasta olosta on vaan haalea muisto, vaikka silloin mustasukkaisuus repi minua todella. Onneksi! Mustasukkaisuus on kamala tunne ja vaikea karkoittaa edes järjen äänellä..

        kiva tietää ettei ole ainoa!
        olen seurustellut mieheni kans jo kohta 2 vuotta, ja yhä edelleen mielessä pyörii miehen menneisyys. minulle hän ensimmäinen vakava tapaus, ja hänelle menetin neitsyytenikin... melkein 19 vuotiaana. hän, 5 vuotta vanhempana on kokenut enemmän.
        alkuaikoina ei mustasukkaisuus riivannut niin pahasti kun nyt, vaikka järjellä yritän ajatella. hän on alusta asti halunnut olla minulle täysin rehellinen, ja toisinaan tuntuu että olisi parempi että en tietäisi niin paljon...pintaan tunteet nousevat varsinkin kun hänen ja hänen ystäviensä keskusteluissa vilahtaa ex-tyttöystävän (sen kaikista pitkäaikaisimman...) nimi. silloin yleensä suljen korvani ja vaihdan maisemaa... (hän ei ole ollut kenenkään kanssa aikaisemmin kihloissa, mutta me olemme jo useamman kuukauden ajan pohtineet asiaa...)
        ja asiaa ei kyllä yhtään paranna se, että kyseinen ex ottaa aina välillä yhteyttä. olemme keskustelleet asioista ja luotan mieheeni täysin...siltikin ärsyttää kun tyhjästä pitää olla niin mustis...


    • Scorpion

      Ne ajatukset ei katoa koskaan. Nyt pari vuotta takana ja enää en ajattele "niitä" asioita, mutta silti suhde on samassa oravanpyörässä kuin silloin, kun riitelimme asioista, jos tiedät mitä tarkoitan. Árvaas vaan onko nyt vaikea tilanne, kun on näin pitkällä.
      Asia vain ei katoa, unohtuu kyllä, mutta jää silti alitajuntaan ja pysyy.

    • katri

      mitä tehdä jos itse on tyttöysävä rakkaalle joka ei ole aiemmin muiden kanssa ollut? olenko paha ihminen jos en muutama vuosi sitten tiennyt hänen tulevan elämääni ja annoin arvokkaiden asoiden lipsua käsistä..?nyt arvostan itseäni(niin tekee miehenikin), mutta tuntuu välillä että olen aliarvoisempi kuin hän,kun en ole ollut tarpeeksi kiltti nuorena.hän on ollut kiltisti kotona pelaamassa pelejä kun minä olen ollut hauskan pidossa. nyt kun olemme kohta kaksi vuotta seurustelleet,on menneisyyteni tullut liian painavaksi suhteeseen,se vaikeuttaa suhdettamme,emme saa mielen rauhaa, ajattelemme,että pitäisikö meidän pitää suhteessa tauko,vuosi tai jotain sellaista,että voisimme tutkia iteämme ja omia ajatuksia.itse pelkään ja itken monesti yöt,että jos oma rakas alkaa katumaan jos menemme naimisiin joku päivä.ja en ikinä aio erota,mutta mitä teen????!!!!
      olen ollut niin maassa....tätä nykyä ajatukset ja mieli on pysynyt hyvänä arkisin,välillä kun alkaa mieltä painaan,ajattelen väkisin jotain muuta.en kestä jos joka päivä mietin pahoja asioita ja pelkään sellaisia,mitä ei meille ehkä edes tapahdu. olen rakastunut,liian rakastunut häneen!

    • hthrtrh

      itselläni AIVAN samanlainen olo nykyisestä suhteestani, paitsi että itse en ole niin kokenut. Olen myös miettinyt että mikä minua vaivaa ja saako vaivata

    • 12+13

      taitaa olla niin, että näitä ajatuksia vain tuppaa tulemaan itse kullekkin, itseänikin vaivaa moiset välillä, onneksi voin lohduttautua sillä, että kaiken jälkeen vaimoni valitsi juuri minut ja olemme onnellisia yhdessä.

    • mörmör

      Eli mun kokemuksia keinoista:

      Missä mun mieli on, silloin kun tunnen mustasukkaisuuden paloa kehossa?

      Ensinnäkin suosittelen kaikille mustasukkaisille, ja muutenkin ei mustiksille, että lukekaa sellainen kirja kuin: Havahtuminen, kirjoittaja:Anthony de Mello. Siinä kirjoitetaan hyvin, kuinka sitä rakastuu omaan päähänsä luotuun kuvaan toisesta, jossa näkee toisen tietynlaisena jne, ja rakastuu siihen kuvaan sitten. Samoin voi käydä siis toisinkinpäin, tajusin, eli niitä kuvia luo mustistelun ruokkimana, ja että kaikki, kaikki asiat on lopulta Omassa päässä ja kehon tuntemuksissa. Sen kun tajuaa, ollaan jo pitkällä. Eli jos tunnet mustasukkaisuutta, se tunne on sun kehossa, ei siinä kohteessa, vaikkakin se kohde laukaiseekin ärsykkeen. Ja pään ei oikeastaan tarvis olla mukana siinä tunteen roihussa.

      Voitte kokeilla opetella ymmärtämään sen mustistunteen hetkellä, että se on kehossa tapahtuvaa roihuntaa, ja että se erittäin helposti siitä laajenee vieläkin pahemmaksi roihuksi jos annan sille vapaat kädet, ja että mieli ja kehon paha olo, voivat olla erikseenkin. Eli:

      Ärsyke (esim. sana, exä tai mielikuva joka laukaisee mustistelun) ->
      reaktio: kehossa roihuaa tuli ->
      Vastakikka: Koita poistua mielesi kanssa tunteen ulkopuolelle, ts. eristää tunne kehoon, ja pitää pää kylmänä, ajatella järkevästi, että kyse on tunteesta, joka on sinun sisällä ja että sillä ei ole mitään tekemistä rakkaasi kanssa. ( Siis toki on, kysehän on exästä, mutta että se sun tunne on omassa kehossa tapahtuva, eli voit sen myös poistaakin.)

      Tunnista syyt ja ongelmat:
      Sitten suosittelisin (ehkä tuskallista) matkustamista omaan menneisyyteen, että löytyykö sieltä syitä liian kovaan mustasukkaisuuteen, oloon kun tekisi mieli oksentaa ja huutaa raivosta/itkusta. Itse löysin Erittäin monta tekijää, jotka vaikuttaa mun luottamukseen naisia kohtaan. Läheisriipuvaisuus, alkoholistiäiti/isä eronneet vanhemmat jne.. Käsittele niitä ja puhu vaikka rakkaasi tai muun lähimmän luottoihmisen kanssa niistä.

      2 edellises suhtees opittua, nyt nykyisessä suhteessa ne oikeasti on toiminut erittäin hyvin.

      Mielikuvien torjunta:

      Miten pääse eroon siitä kuvasta, että kulta hommailee jonkun exän kanssa?
      No tää on vähän vaikeampaa, sillä ihminen saattaa kierosti nauttia siitä tuskan tunteesta, ja että mielikuva ruokkii tunnetta, tunne ruokkii mielikuvaa ja mielikuvat kasvaa ja vain pahenee. Kaikki ollaan jollain tapaa masokistejä.

      1:Koitin muuttaa mielikuvan 1. persoonaan, eli siirränkin tilanteen omaksi tilanteeksi, tyyppi joka tekee jotain rakkaallesi, onkin sinä ja että rakas tuleekin siitä siihen "kuvaruutuun" päin mistä hommaa katselet, kuiskaen sun korvaan, että rakastaa sua ja sanoo nimeäsi siihen lopuksi.

      Toimii toisinaan, mutta voi olla hankala, kuva voi lipsahtaa helposti takaisin.

      2: Vastamielikuva, eli korvaa kuva jollain toisella. ( mä oon omaksunut näitä kikkoja esim. meditoinnista ja unettomuuden hoidosta...mistäköhän se unettomuus johtuu...:)? )

      Toimii, vaikka tuntuiskin typerältä aluks.

      1: Luo kuva vaikka tykistä, tai muusta järeästä asearsenaalista.
      Kun se paha mielikuva alkaa muodostua päässä, yksinkertaisesti ammut sen kuvan pois.

      3.: laita silmät kiinni, näe siitä johtuva mustuus ympyränä/pallona, ja koita pitää se alue mustana, eli ilman mielikuvia. Toimii myös ton tykin kans, eli ammu kuvat ennen kuin ne tulee sun alueelle.

      4. on upgreidaus:

      kuvittele rakkaasi vaikka hääpuvussa jonkun himmeän rynkyn kanssa, iskien sulle silmää, (tän kun keksin, tuli vaan iso hymy huulille :D!) sanoen että se pitää susta huolta, ja kun se paha mielikuva on sieltä tulossa, kuvittele rakkaasi ampumassa se mielikuva rusinaksi tai pölypilveksi ja sen jälkeen vaikka pyyhkiä paha olo pois kehosta jollain pölyhuiskalla.


      Helpotus on ollut puhuminen ja puhuminen ja puhuminen.
      Erittäin tärkeänä oon pitänyt, että ymmärrän mustasukkaisuuden huonot vaikutukset suhteelle:
      eli helposti yritys alistaa toinen omille ehdoille, että voit rakastaa häntä. (esim. hän saa mennä ulos vain sun kans jne...)
      Aivopesu,
      syyllistäminen, että kaikki olisi hänen vikansa.

      Eli kun mustuus roihuaa ja tekee mieli huutaa kullalle, älä huuda, ota oma hetkesi ja eristä se tunne kehosta, tunnista se ja puhu sun olosta, ja mistä se johtuu.

      Ei edes kannata aloittaa sitä toisen tekemisen rajaamista, siitä voi puhua, että ne tekemiset tuntuu pahalta, mut mihinkään ei toista saisi pakottaa, se vaan pahenee.

      oon sanonut suoraan kullalle, että tarviin apua mustuuden ylipääsemiseks. ja että vaikka menen pois sillä hetkellä, toivon kuitenkin että hän tulee vähän ajan perästä sinne puhumaan.

      Sanoin kullalle, että seuraavan kerran kun mustistelen ja meinaan unohtaa itseni, niin se saa luvan näpäyttää mua sanomalla että nyt on egotrippi ja että pidä pää kylmänä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3467
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3189
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2378
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1831
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1559
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1476
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1441
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1390
    Aihe