Eli en löytänyt tälle sopivampaa paikkaa joten laitoin tänne. Eli aloin etsiin jos löytäisin tästä maasta muita streittareita kuin itseni. Olen itse ollut streittari pari vuotta mutta päihteet ovat ennen kyllä kelvanneet. Mm. sitä ennen olen yrittänyt itsaria 2 kertaa viinallaja lääkkeillä, marin polttoa yms. sekoilua päihteden kanssa. Ja pyydän ettei tähän tule haukkumaviestejä.
Streittareita?
12
6666
Vastaukset
- Mageh
Päätökseni alkaa streittariksi tuli kuin salama kirkkaalata taivaalta. Olin kuullut jossain puhuttavan siitä ja ajattelin että tämän on loputtava. Myöskin suvussani on paljon alkoholisteja, varsinkin isäni puolelta mutta isäni on kuitenkin raitis. Ehkä tämä oli myös yksi syy miksi tein ppätökseni sillä olin elämäni aikana nähnyt niin monet perhekriisit ja tappelut, parhaimmillaan vaimo on ottanut ja lähtenyt lapsien kanssa eikä ole sen jälkeen näkynyt.
- tyhmä
hmm,streittari?Mitä se tarkoittaa?
- täällä
En ole aivan 100% streittari, eli en yritä vältellä aivan kaikkia tajunnantilaa muuntavia yhdisteitä. Kahvia kuluu työpaikalla muutama kuppi päivässä, kotona juon yleensä kamomillateetä joka sisältää rauhoittavia aineita. Lisäksi kotiolutta ja kotikasvatettua yrttiä on sen verran että niitä sopii vieraille tarjota. Huumerikollisia tai viinalla rahastavaa, viinankäytön maksimoivaa valtiota en tue rahallisesti.
Streittaaminen ei mielestäni tarkoita täydellistä askeettisuuteen vetäytymistä ja nautinnoista kieltäytymistä, riittää että boikotoi päänsekoittajilla rahastajia sekä kiertää kaukaa typerän örvellyshakuisen päihteiden väärinkäytön.- Mageh
En itsekkään voi sanoa että olisin aivan hardocore streittari sillä juon kuitenkin kahvia ja juon muita kofeiinia sisältäviä aineita. Ja kuten monet streittarit kieltäytyvät kakista lääkkeistä, esiaviollisesta seksistä, eläinten lihasta yms. niin mä en kuitenkaan ala siihen sillä se menee jo "vähän" yli.
- Kyselevä
Mageh kirjoitti:
En itsekkään voi sanoa että olisin aivan hardocore streittari sillä juon kuitenkin kahvia ja juon muita kofeiinia sisältäviä aineita. Ja kuten monet streittarit kieltäytyvät kakista lääkkeistä, esiaviollisesta seksistä, eläinten lihasta yms. niin mä en kuitenkaan ala siihen sillä se menee jo "vähän" yli.
Onko streittaus tätä nykyä levinny muihinkin aineisiin kuin pelkkään alkoholiin ja huumeisiin, eli käytännössä siis päihteisiin? Vai onko aina ollut...muistan vain aikanaan kun vuosia sitten olin yläasteella ja siellä vähän muoti-ilmiönä tä puolta oli, niin ei se silloin kyllä muuta ollut kuin että päihteisiin eivät nämä koskeneet ja sellaista rastia käteensä aina piirsivät...
Meinaan sen verran mitä itse tiedän (tai muistaisin, korjatkoon joku jos olen aivan hakoteillä). Niin eikäs tämä Straight edge eli streittaus (en ole varma oikeinkirjoituksesta) ollut alunperin jenkeistä lähtenyt tiettyjen muusikkopiirien ja bändien alkuunpanema juttu, ja kuitenkin vain sellainen että päihteisiin ei koskettu? Eihän siihen nyt tainneet kahvit ym. sellaiset kuulua, tietysti ovat vähän erilaisia piristeitä sun muita nekin mutta eikös alkuperäisessä tosiaan vain noita ihan "kunnon" päihteitä kartettu. Onko tästäkin tullut jokin äärimmäisempiä muotoja saanut juttu nykyään?
- Eskobar
kaikkihan sitä joskus kuolee...
turhaa sitä streittinä elää...
..mut eihä se huonokaa juttu oo - Nilkkirockari
Streittarius ei ole pelkästään absolutismia ja kieltäytymistä yhden illan suhteista. Streittareihin liittyvät vahvasti hardcore punk, grindcore, crust punk ja muut vastaavat punkmusiikin tyylilajit. Jos et kuuntele punkkia, mutta olet absolutisti jne. et ole streittari.
- tietopaketti..
Niin siis streittari on (tavallisesti) hardcore punkkia kuunteleva ihminen, joka irtautuu irti alkoholista, tupakasta ja huumeista. Näitä muita lisäirtautumisia ovat piristeet (kuten kahvi), lääkkeet ja satunnainen seksi. Useat streittarit ovat myös kasvis-syöjiä. Tästä on myös kehittynyt myös ns. "hardline straight edge". Hardline-streittarit vastustavat päihteitä ja tupakkaa hakkaamalla päihteitä käyttäviä, ja tupakoivia ihmisiä.
- blööh
kysyisin tässä että kun on streittari niin saako juoda alkoholitttomia kaljoja tai siidereiitä
- RHY-no norway
ETSAA mietinyvähän se on sama ku runkkaisit!!!
- Kolmen Tähden
Koitin itsemurhaa juomalla kotiviiniä koko saavillisen, eihän siitä mitään tullut kun oksentelin sitten koko ajan, sen jälkeen ei ole viini maistunut.
Olenkohan streittari vai hinttari.- MAKEBIN
Et taida olla kumpikaan, vaan olet luuseri, meinaa kukaa ei yritä itsaria kotiviinillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä751440Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2481342Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1551122Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2551098- 51805
- 65774
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em62757Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui39738Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤44711- 30647