Mökillämme Länsi-Suomessa on hyvin savinen merenranta joka puskee hurjalla teholla jokakesäistä kaislikkoa. Miten sitä voisi hillitä tai saada sen loppumaan? Olen kuullut, että Kemiran Roundup –niminen kasvimyrkky voisi tehota. Onko kokemusta kyseisestä aineesta tai muuten menestyksellisestä kaislojen poistosta? Niittäminen alkaa jo kyllästyttää.
Kaisloista eroon ?
7
1517
Vastaukset
- Sola
Olet kuullut aivan oikein.
Ainoo vaan, et monet karsastaa näitten myrkkyjen käyttöä, mut monesti ei enää manuaalisest yksinkertasest jaksa vuodesta toiseen torjua. Tässä linkki:
http://www.farmit.net/page.asp?_item_id=8469 - ei kokeillut
tätä en ole vielä koittanut,mutta väittävät,että niittämisen jälkeen kun heittää kalkkia kaislikkoon,niin ei enää kasva.Siitä Kemiran Roundupista,epäilen tehoa kaislikossa,enkä muutenkaan käyttäisi.Monet maataloudessa käytetyt myrkyt ovat todellista myrkkyä vesieliöille.
- ukkeli
olen itse kokeillut kalkkia ja se toimii!
- Aivan
on myrkkyä vesieliöille, eikä sitä saisi päästää vesistöön. Tiedän mistä kirjoitan, sillä olen työkseni pakannut kyseistä ainetta Kemiralla.
- säpikkö
ukkeli kirjoitti:
olen itse kokeillut kalkkia ja se toimii!
kertaheitolla?Mulla olis 3 hehtaaria kaislikkoa ja jotain tarttis tehdä ennenkuin on 4 hehtaaria täynnä.
- sanni
Milloin kaisla pitää niittää?Olen kuullut,että tiettyyn vuodenaikaan kun niittää,ei pitäisi kaislan enää kasvaa.
- sammakko-setä
Itse kokeillu leikkaa kaislikkoo veden alta jo kymmene vuotta mutta aina tullu takasi .Ei oo levinny lisää mutta ei saatu poiskaan. Kokeilin huvikseni round up pienelle alueelle myöhään kesällä ja seuraavana kesänä kaislaa ei tullu enää lainkaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vassarit kummittelee pääni sisällä joulunakin
Hetki sitten alkoi punakapina. Joulupäivään mennessä ollaan jo Lindtmanin nuoruusvuosien näytelmäkerhossa. Tapaninpäivän622818Oho, köyhyys väheni Marinin hallituskaudella
👋💥🤕 Tuonkin Marinin hallitus sössi --- Vuosien 2019–2023 sosiaaliturva- ja verotusperusteiden muutokset suhteessa h1142468Kylläpä asiat onkin nyt hyvin verrattuna Sannan aikaan
Sannan aikana aähkön alv oli 10%, nyt 25,5%. Ajatelkaa nytkin pörssisähkö on ilmaista, keskellä talvea! Bensan hinta on81742Yksityinen sektori aiheuttanut Suomen taantuman
Investointien sijasta nostaneet voitot osinkoina omistajille. Ehdotan korjausliikkeenä yksityisen sektorin sosialisoimi31335En tiedä mitä olet mulle
Rakkauteni,ihastukseni,pakkomielteeni,mitä lie. Jokatapauksessa ajattelen sinua päivittäin lämmöllä ja haluan toivottaa561330Ukrainan raukkamainen isku Moskovaan.
Pitikö isku tehdä juuri jouluna.Siinä saattoi jäädä joku lapsi isättömäksi.Kyseessä ei edes sotilaskohde.2921261On mullakin
Sua ikävä. En vain pysty siihen mitä toivot. Siksi toivon joskus että voisin vain olla hetken lähelläsi711144- 221081
- 791039
Ikävä edelleen sinua
Tänään tunnen sen vahvasti. Kaipaan sinua elämääni. En haluaisi heittää hukkaan sitä mitä meillä oli, mutta ollaan aja23895