Mökillämme Länsi-Suomessa on hyvin savinen merenranta joka puskee hurjalla teholla jokakesäistä kaislikkoa. Miten sitä voisi hillitä tai saada sen loppumaan? Olen kuullut, että Kemiran Roundup –niminen kasvimyrkky voisi tehota. Onko kokemusta kyseisestä aineesta tai muuten menestyksellisestä kaislojen poistosta? Niittäminen alkaa jo kyllästyttää.
Kaisloista eroon ?
7
1425
Vastaukset
- Sola
Olet kuullut aivan oikein.
Ainoo vaan, et monet karsastaa näitten myrkkyjen käyttöä, mut monesti ei enää manuaalisest yksinkertasest jaksa vuodesta toiseen torjua. Tässä linkki:
http://www.farmit.net/page.asp?_item_id=8469 - ei kokeillut
tätä en ole vielä koittanut,mutta väittävät,että niittämisen jälkeen kun heittää kalkkia kaislikkoon,niin ei enää kasva.Siitä Kemiran Roundupista,epäilen tehoa kaislikossa,enkä muutenkaan käyttäisi.Monet maataloudessa käytetyt myrkyt ovat todellista myrkkyä vesieliöille.
- ukkeli
olen itse kokeillut kalkkia ja se toimii!
- Aivan
on myrkkyä vesieliöille, eikä sitä saisi päästää vesistöön. Tiedän mistä kirjoitan, sillä olen työkseni pakannut kyseistä ainetta Kemiralla.
- säpikkö
ukkeli kirjoitti:
olen itse kokeillut kalkkia ja se toimii!
kertaheitolla?Mulla olis 3 hehtaaria kaislikkoa ja jotain tarttis tehdä ennenkuin on 4 hehtaaria täynnä.
- sanni
Milloin kaisla pitää niittää?Olen kuullut,että tiettyyn vuodenaikaan kun niittää,ei pitäisi kaislan enää kasvaa.
- sammakko-setä
Itse kokeillu leikkaa kaislikkoo veden alta jo kymmene vuotta mutta aina tullu takasi .Ei oo levinny lisää mutta ei saatu poiskaan. Kokeilin huvikseni round up pienelle alueelle myöhään kesällä ja seuraavana kesänä kaislaa ei tullu enää lainkaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854960- 952794
- 432786
- 1992392
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj281994- 1331949
- 1781560
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161481Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51299Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3621298