Haluaisin hioa saunan lauteiden pinnat, jotta ne näyttäisivät siistimmiltä/uudemmilta. Tarvitaanko mitään jälkikäsittelyä tai suojausta hiomisen jälkeen? Muualla keskusteluissa on varoitettu mm. Supi Saunasuojasta, joka tekee lauteet tummiksi enkä halua sellaisia.
Lauteiden hionta?
6
6148
Vastaukset
- Leena
Ei tarvita käsittelyitä. Lauteet on helppo kevyesti hioa myöhemminkin, jos ne pinttyvät.
- rkm
hionta voidaan uusia ja hiontaa voidaan siirtää kun käytetään laudeliinoja (pefletti kotletin alle)
akkaväki kutsuu sitä sellasta liinaa hykeenaksi - onkohan tuo sana sukua alapesulle?????
ykskivinen ruunattu uros
- kannattaako
Uusi kuusi laudelauta maksaa 1 eur/m. Sitä menee
joku 30m, eli 30 EUR. Kannattaako vaiva? Tee uudet. - Paavo
Hioin laudelaudat uutuuttaan epäkeskokoneella. En pintakäsitellyt. Käytämme aina peflettejä. Nyt viiden vuoden jälkeen ei huomaa muutosta. Tarvittaessa irrotan ja hion uudelleen.
Alkuperäinen syy hiomiseen oli se, että haapalauteen höyläysjälki ei ollut mielestäni riittävän sileä. - maalari
laita lauteille supi laudesuojaa, eikä saunasuojaa joka on seiniä varten.
- Bob the builder
Niinpä tosiaan, saunasuojassa ja laudesuojassa on vissi ero.
Supi-laudesuojakin mahtaa olla pelkästään parafiiniöljyä vähän pienemmässä purkissa vähän kalliimpaan hintaan.
Tosi on, että lauteet hieman tummenevat (ainakin apassi ja leppä), kuusilauta ei muutu mikskään. Mun mielestä näyttää paremmalta käsiteltynä, mutta sehän makuasia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022276- 1041694
- 841388
- 1311371
- 1171256
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘751227Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis631101- 511047
- 36972
- 33834