Miksi mersu?

Merkkimies

Mersu on täysin yliarvostettu. miksi sitä ees kannattaa ostaa kun vain se merkki siinä nokassa maksaa. Niitäkin on kännipäissään tullu väänneltyä irti.

56

6761

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • E i mercedisti

      että porukoilla varaa omistaa mersuja, että sinäkin saat toteuttaa itseäsi vääntelemällä niitä merkkejä. Ajattele kuinka tylsää elämäsi olisi ilman sitä.

      • MBA

        varsinkin 80-luvulla 10-13 vuotiaat nuorukaiset väkivalloin "keräilivät" mersun merkkejä.
        Oletko siis samalla tasolla?


      • Pahalle!!

        Merssut ylenssä haisee niin pahalle..Että pakko ajaa ohi..Vanhemmat Diesel autot pitäs kieltää lailla..


    • Matti

      Jotkut ihmiset (=minä mukaanlukien) olemme niin koukussa, ettei paluuta muihin merkkeihin ole. On totta, että jos rahaa on käytettävissä 25k €, niin luotettavin ratkaisu ei tosiaankaan ole 7-8 vuotta vanha E320 Väyrynen. Mutta Mersussa on vaan sitä jotain mitä ei muissa autoissa ole. Tähden näkeminen nokalla tuo kotoisan ja hyvän olon. Ja tietysti tyylikkyys, mukavuus ja kaikki pikkujipot.

      Mersussa on kymmeniä pikkukikkoja mitkä toisaalta ovat aika turhia, mutta toisaalta hyvin käytännöllisiä. Mainittakoon nyt esimerkkinä Väyrysessä tuulilasin pyyhkijät. Siinähän on neljä eri säätöä nopeudelle, ja kun auto pysähtyy niin automaattisesti pyyhkiän nopeus hidastuu pykälällä ja kun auto taas likkuu, niin pyyhin nopeutuu taas ennalta asetettuun säätöön. Näin säästetään pyyhkijää sillä paikallaan pyyhkijän ei tarvitse pyyhkiä niin nopeasti.

      Samalla jos nyt sattuu jotain vikaa tulemaan, niin moottorista jo asiantuntija huomaa, että kaikki on suunniteltu valmiiksi. Jos joku pikkuosa hajoaa, niin ei tarvitse koko moottoria purkaa tai jos polttimo pitää uusia, niin aikaa menee noin minuutti jne jne.

      Laatu maksaa.

      • jerkku

        pyyhkijä hommat on bemariski. Ettei tuo mikään ihme keksintö oo.


      • Matti

        Sama asia tuhatkertaa yksinkertaisemmin SADETUNNISTIN.Pyyhkii vain silloin kun on tarve.Seisoi tai ei


      • Ennakkoluuloinen?
        Matti kirjoitti:

        Sama asia tuhatkertaa yksinkertaisemmin SADETUNNISTIN.Pyyhkii vain silloin kun on tarve.Seisoi tai ei

        35 vuotta ajanut erimerkkisiä autoja ja vuosi sitten ostin ensimmäisen mersun. Vuoden kokemuksen perusteella olen sitä mieltä, että tämä on elämäni ensimmäinen auto, muut on olleet erilaisia kulkuneuvoja. Osta sinäkin mersu niin saattaa olla, että alat tykätä siitä merkistä siellä nokalla vihaamisen sijaan.


      • Ekku
        Matti kirjoitti:

        Sama asia tuhatkertaa yksinkertaisemmin SADETUNNISTIN.Pyyhkii vain silloin kun on tarve.Seisoi tai ei

        ainakaan mersussa. Kyllä se perinteinen ratkaisu olisi parempi.


      • Eki
        Ekku kirjoitti:

        ainakaan mersussa. Kyllä se perinteinen ratkaisu olisi parempi.

        ... kun pidät sulan kunnossa. Jos sulka on huono niin silloin lasi jää likaiseksi ja pyyhkijä pyyhkii koko ajan.


      • Kastuuko
        Matti kirjoitti:

        Sama asia tuhatkertaa yksinkertaisemmin SADETUNNISTIN.Pyyhkii vain silloin kun on tarve.Seisoi tai ei

        Jalat sade kelillä? Olen huomannut aikaisemmisssa viesteissä..Vähän väliä 1-2desilitraa lorahtaa jaloille vettä!!Hmn..????????????????????????????????????


      • Ekku
        Eki kirjoitti:

        ... kun pidät sulan kunnossa. Jos sulka on huono niin silloin lasi jää likaiseksi ja pyyhkijä pyyhkii koko ajan.

        vaikka sulat olisivatkin kunnossa. Tuntuu pyyhkivän aina liian tiheästi, jolloin se hankaa lähes kuivaa lasia. Kyllä siinä sulkakumit kuluu aika vauhdilla.

        Muuten, kyllä nuo 211-korisen kumirunkoiset sulat on
        aika paskoja: eivät ole sen pitkäikäisempiä kuin perinteinen malli, jäätyvät lähes yhtä herkästi ja uudet on kalliit.

        On kyllä mennyt kehitys väärään suuntaan.


      • Eki
        Ekku kirjoitti:

        vaikka sulat olisivatkin kunnossa. Tuntuu pyyhkivän aina liian tiheästi, jolloin se hankaa lähes kuivaa lasia. Kyllä siinä sulkakumit kuluu aika vauhdilla.

        Muuten, kyllä nuo 211-korisen kumirunkoiset sulat on
        aika paskoja: eivät ole sen pitkäikäisempiä kuin perinteinen malli, jäätyvät lähes yhtä herkästi ja uudet on kalliit.

        On kyllä mennyt kehitys väärään suuntaan.

        ... sulla onkin W211. Itselläni W210 (Väyrynen) E320CDI vm 2000, ajettu 109000 km. Ainakin toistaiseksi kaikki toimii niin kuin pitää. Paikallaan ja ihan hiljaisessa vauhdissa tuntuu että pyyhkijä toimii hiukan liian nopeasti (jolloin käytän sitä mieluummin manuaalisesti), mutta oikeilla ajonopeuksilla toimii hyvin.

        Jynssää nyt kumminkin se tuulilasi tunnistimen kohdalta oikein perusteellisen puhtaaksi. Jospa siinä on jotain skeidaa mitä pyyhkijä ei pysty irrottamaan.


      • ihme

        Minulla oli vuoden -87 mallinen japanilainen auto, jossa oli tuo sama toiminto.
        Tuulilasinpyyhkijöiden nopeus säätyi ajonopeuden mukaan ja mm. liikennevaloihin pysähdyttäessä pyyhkijöiden nopeus aleni tihkunopeudelle automaattiasennossa.
        Autolla muuten ajoin 303 000 km, kun vaihdoin sen uudempaan, meni ainakin 5 vuotta, näin saman auton vielä liikenteessä, todennäköisesti 0,5 miljoonaa km ajettuna jo.
        Ne pyyhkijät muuten toimivat vielä aivan hyvin yli 300000 km ajetussa autossa, ei autoon muutenkaan huoltojen lisäksi ollut tehty isompia korjauksia.
        Minulle automerkillä ei sinänsä ole mitään merkitystä, siksi en sitä nyt tähänkään laita.


      • Anonyymi
        Matti kirjoitti:

        Sama asia tuhatkertaa yksinkertaisemmin SADETUNNISTIN.Pyyhkii vain silloin kun on tarve.Seisoi tai ei

        Ja mersun omistajilla ei edes kunnolla seiso.


    • Mersu

      Mersu on paras ja ei todellakaan kehtaa ajaa muulla! Katellisuudesta revit merkit irti, anna mersujen olla!

    • julle

      samaa mieltä kannastasi!!

    • takia

      että voin ärsyttää sinunlaisiasi kateellisia
      juntteja. Mulla on 5:s mersu menossa ja olen
      joskus miettinyt,mikä on suurin syy,että pidän
      todella paljon mersusta ja olen tullut yllä
      mainuttuun johtopäätökseen. On muuten nautinnollisia kilometrejä :)...

      • merkkimies

        en ole juntti ja rahaa löytyy mutta mersuun en sitä laita.


      • väänteleen
        merkkimies kirjoitti:

        en ole juntti ja rahaa löytyy mutta mersuun en sitä laita.

        Et sinä varmaan muuten merkkejä vääntelisja täällä kommentois.Mut olet niitä katteelisia ja lapsellisia,muka hyvin tienaavia paskoja jotka pitäs nu..ia villasukan läpi uusiksi.Mitä v...un väliä sillä on minkälaisella autolla kukin ajaa.


      • hemmo
        väänteleen kirjoitti:

        Et sinä varmaan muuten merkkejä vääntelisja täällä kommentois.Mut olet niitä katteelisia ja lapsellisia,muka hyvin tienaavia paskoja jotka pitäs nu..ia villasukan läpi uusiksi.Mitä v...un väliä sillä on minkälaisella autolla kukin ajaa.

        vittu jos joskus pikkuspoikana on päissään muutaman tähden polkassu irti ja nyt vanhempana on rahaa ja on kunnon auto, kai sitä voi mielipiteensä esittää. edelleen samaa mieltä mersuista että paska on.


      • MB60
        hemmo kirjoitti:

        vittu jos joskus pikkuspoikana on päissään muutaman tähden polkassu irti ja nyt vanhempana on rahaa ja on kunnon auto, kai sitä voi mielipiteensä esittää. edelleen samaa mieltä mersuista että paska on.

        itsellä on ollut kans muutama MB ja oli joitakin aikoja sitte vietiin lyhyellä ajalla pari keula nerkkiä.ostin muutaman jemmaan ja kysyin isäpapalta neuvoa asiaan ja seuraavalla keralla
        täräytin suolapanoksella persuksille ja sovittiin
        vallesmannin ja kaverin kans et hän saa uuden
        ehjän merkin minulta ja ei enää tarvi ottaa keulalta.en kuitenkaa susittele.


      • mies
        hemmo kirjoitti:

        vittu jos joskus pikkuspoikana on päissään muutaman tähden polkassu irti ja nyt vanhempana on rahaa ja on kunnon auto, kai sitä voi mielipiteensä esittää. edelleen samaa mieltä mersuista että paska on.

        joka ei ole riisipussia paremmalla ajanut....


    • vituttaa

      Pidän Mersua ihan vaan siksi että teikäläisille kateellsille persaukisille saan vittuuntuneen ilmeen, ja siksi että kiiltävä keulatähti näyttää nätiltä auringon laskua kohti ajaessa. Ihan vaan näiden syiden takia en halua ajaa Toy Loodalla. Piste.

      • merkkimies

        kuukausipalkkani on varmasti enemmän kuin omasi jotta kateellinen en missään tapauksessa oo. satun vaan tykkäämään enemmän urheilullisimmista autoista... :)


    • olet

      omasta Mersustasi tähtiä väännellyt irti, joten uskon kyllä, että mersukokemuksesi rajoittuvat johtotähden ulkopuoliseen ihailuun - mitä nyt olet muutaman kerran saanut MB-taksissa sisällä istua. Vinkki: kannattaa hankkia henk.koht. kokemusta, ennen kuin menee väittämään Mersua yliarvostetuksi.

    • pera

      ...mersu EI ENÄÄ ole yliarvostettu koska sen hinta on pudonnut, aiemmin kieltämättä ehkä olikin. Luettelen syitä, miksi mersu kannattaa ostaa ( ominaisuuksia omasta -92 200D mallista):
      1)tilava
      2)isoksi autoksi kulutus varsin kohtuullinen
      3)lämmin, ei tarvitse erillisiä webastoja tms
      4)erittäin kestävä
      5)laadukas, valmistettu kulutusta kestävistä materiaaleista
      6)ei erityisen kalliit varaosat (kuulemma, ei ole tarvinnut itse ostaa paljoa mitään)
      7)jälleenmyyntihinta korkeahko eli vaikka maksaisit nyt enemmän, myös saat vaihdossa joskus hyvin eli silloinhan on myös sinun etusi että mersu pitää hinnan ja se myös kelpaa vaihtoautona! Tätä ei monestikkaan huomioida kun ostetaan halpa auto. Vaihdossa myyjä vain toteaa "kokeile myydä autosi suoralla kaupalla" eli tämä tarkoittaa että vie romusi pois! Mersukaupoissa ei tätä ilmiötä ole
      8)vertaa autoja, käy koeajolla niin asia selviää sinulle parhaiten MIKSIKÖHÄN MERSUT OVAT NIIN SUOSITTUJA, on meinaan helppo kysymys!

      • kauppiaille

        heh. Vanhaa tietoa. Aika muuttui tuontiautobuumin myötä; nyt ei oikein haluta ottaa käytettyjä mersuja nurkkiin homehtumaan. Tarjontaa enemmän kuin kysyntää. Oma kokemus on..


      • pera
        kauppiaille kirjoitti:

        heh. Vanhaa tietoa. Aika muuttui tuontiautobuumin myötä; nyt ei oikein haluta ottaa käytettyjä mersuja nurkkiin homehtumaan. Tarjontaa enemmän kuin kysyntää. Oma kokemus on..

        heh heh...tiedän mutta riippuu yksilöstä, ehkä autosi on hyvinkin paljon ajettu, onhan se "riski" kauppiaitten mielestä kun on toi kuluttajasuojalaki ostajan puolella mutta silti väitän että hyväkuntoisista suht vähäajetuista on pulaa eikä ne seiso kauppiaitten nurkissa, vain paljon ajetut...heh heh....


      • seta

        W124 200D on suorastaan talousihme, 75hv ja 1350kg liikkuu matka-ajossa 5 litralla satasta kohti kunnossa ollessaan. Pidemmän ajan seka-ajossa taajamassa on isäpapan 200D kulkenut keski-arvolla 6l/100km.


      • jaa jaa
        seta kirjoitti:

        W124 200D on suorastaan talousihme, 75hv ja 1350kg liikkuu matka-ajossa 5 litralla satasta kohti kunnossa ollessaan. Pidemmän ajan seka-ajossa taajamassa on isäpapan 200D kulkenut keski-arvolla 6l/100km.

        nyt on aivan täyttä paskaaa
        !!!!


      • pera
        jaa jaa kirjoitti:

        nyt on aivan täyttä paskaaa
        !!!!

        vaan totta! Minun 200D kuluttaa tasaisella matka-ajolla kesällä keskim 5,5 ja pienin kulutus mihin olen päässyt, oli 5,2. Sekakulutus nyt talvella viimeisin tankkaus 7,8 ja matka-ajoa talvella 6,5.
        Sanoisin että kesällä kulutus välillä 5,5-6,6 ja talvella 6,5-8,5 l/100 km.

        Rehellisesti sanottuna onhan nuo kulutuslukemat aika isohkoja tämän päivän dieselautoille ja ei 1360 kg ole kovin painava auto. Aiempi autoni Mazda 626 16 valve twin cam kulutti suunnilleen saman verran vaikka oli bensa-auto.


    • miksu86

      Iskä osti minulle mersun, koska meidän pitää erottua työtä tekevistä ihmisistä.
      Meillä on onneksi niin paljon rahaa, ettei tarvitse pikkuautoilla ajaa.

      • olkoon

        Sinulla menee hyvin.
        En voi muuta kuin kunnioittaa sinua.
        Olet sitäpaitsi oivaltanut hienojen autojen ja niillä autoilun ytimen, nauti siitä.


    • jaguar

      En pidä mersuja oikeastaan minään.. Mielestäni ovat aika nuivia. Vanhat ainaki on melko hyviä ruostumaan. Tietysti uudemmat meset ovat ihan ok.

    • Oli.

      Toista en laita.Sain tarpeeksi..30000km..Riitti..MERSUSSA EI OLE KUIN VIKOJA.!!*TIEDOKSI.VUOSI MALLI 2001..270CDI

      • APE

        No, mikäs virtuaaliauto sinulla nyt sitten on ;)


      • mitä
        APE kirjoitti:

        No, mikäs virtuaaliauto sinulla nyt sitten on ;)

        se sulle kuuluu!!!!!!!


    • jeesus!!

      mikään ei ota niin paljon päähän ku tollaset merkkiuskolliset jeesustelijat! mulle auto ku auto jossa on hyvät ominaisuudet kelpaa ja on hyvän näkönen. mersu ja bemari- miehet on kaikkein pahimpia...

      jos sanoo mielipiteen tai vaikka lähtee ohittamaan kyseistä merkkiuskollista niin pitää heti laittaa vastaan. onneks itelläni on sen verran nopea auto ettei kuka tahansa mersu/bmw äijä pärjää.

      TUOLLASET MERKKIUSKOLLISET PITÄS HIRTTÄÄ NIITTEN OLEMATTOMISTA MUNISTA PUUHUN JA TUNKEA NE AUTOT NIITTEEN PER***SEEN!

      • jerkku

        Niinhän se on auto-ihmisilläkin että kehuvat omaansa mutta toista tekis mieli.

        He tietävät autonsa olevan paskahäävi ja yrittävät näin uskotella että onhan se hyvä..onhan..kuten justiin nää bmw-miehet.


      • KYLLÄ

        Täysin oikeassa!!! Just oon huomannu itekki kun jotain bemua lähtee ohittelemaan niin heti yrittää pistää vastaan.. Vaikka toiseks yleensä jää mun Subarulle. Ite oo mikään subaru fanaaatikko vaikka mulla on Subaru autona. Vittu kun ois merssu ja bemari fanaatikkojen isät tajunneet käyttää kortsua! SAATANA


      • Hohhoijaa
        KYLLÄ kirjoitti:

        Täysin oikeassa!!! Just oon huomannu itekki kun jotain bemua lähtee ohittelemaan niin heti yrittää pistää vastaan.. Vaikka toiseks yleensä jää mun Subarulle. Ite oo mikään subaru fanaaatikko vaikka mulla on Subaru autona. Vittu kun ois merssu ja bemari fanaatikkojen isät tajunneet käyttää kortsua! SAATANA

        Subarumiehelle terveisiä - et näytä poikkeavan juuri mersu/bmw-faneista.

        Melko lapsellisella tasolla näyttää keskustelu kulkevan, kun täytyy arvostella eri ihmisten ajopelejä. Jokainen ajaa omaan elämäntilanteeseen ja budjettiin sopivalla autolla; ei siinä sen kummempaa.

        Mitä tulee suomalaiseen autokäyttäytymiseen, siinä monella todella olisi parantamisen varaa. Käykääpä ajamassa Ruotsin teillä, niin saatte vertailukohteen hieman kohteliaammasta liikennekäyttäytymisestä.


      • Anonyymi
        Hohhoijaa kirjoitti:

        Subarumiehelle terveisiä - et näytä poikkeavan juuri mersu/bmw-faneista.

        Melko lapsellisella tasolla näyttää keskustelu kulkevan, kun täytyy arvostella eri ihmisten ajopelejä. Jokainen ajaa omaan elämäntilanteeseen ja budjettiin sopivalla autolla; ei siinä sen kummempaa.

        Mitä tulee suomalaiseen autokäyttäytymiseen, siinä monella todella olisi parantamisen varaa. Käykääpä ajamassa Ruotsin teillä, niin saatte vertailukohteen hieman kohteliaammasta liikennekäyttäytymisestä.

        hyvin sanottu,pitää paikkansa.suomessa ajetaan kolareita puolet enemmän kuin ruotsissa vaikka väkiluku puolet enempi.maahanmuuttajia myös mukana.suomalainen kuvittelee olevansa hyvä ajaja.minä,minä asenne kannattaa jättää pois.


    • joo

      ei onneksi oo mersua. SE on käsittömän huono auto! Ruostuu ja laiska!! Kerran oon ajanu mesellä ja voi jessus ku oli laiska!

      • Pera

        Ei mersu ole käsittämättömän huono auto vaan juuri päinvastoin. Et tiedä mistä puhut. Minulla on ajokokemusta 28 vuotta, olen omistanut 48 autoa ja vasta viime vuonna ostin ensimmäisen mersun. Pidin autoa ylihintaisena, laiskana ja muutenkin huonona. Päätin kuitenkin kokeilla että voin haukkua mersua kaikille sillä pian möisin sen pois. On mielestäni väärin haukkua autoa jos ei itse sitä ole omistanut. Nyt en halua mersustani enää luopua! Olen muuttanut käsitystä autostani 100% sillä vasta nyt minulla on AUTO!
        Mersun ainut huono puoli on tehon puute mutta mietitäänpä tätä tarkemmin.....miksi Suomessa autossa pitäisi ollakkaan paljon tehoa? Mitä tehokkaampi auto, sitä helpommin saa sakkoja, pienikin ylinopeus tulee kalliiksi ja kortti lähtee. On suorastaan auton etu ettei se kulje kovaa sillä näin pystyy paremmin noudattamaan rajoituksia. Silti heikkotehoisimmillakin mersuillakin kortti lähtee vaikka moottoriteillä että kyllä mersun tehot riittää Suomessa. Eikä mersumiesten tarvitse näyttää mitään! Ei tarvitse lähteä kiihdyttämään kilpaa kenenkään kanssa liikennevaloista kuten poikasilla on tapana! Luulen että monet mersujen omistajat ovat kanssani samaa mieltä sillä tämä on puolueeton kantani asiasta.

        Valitettavasti myös mersut ruostuvat joten niitä pitää hoitaa mutta kyllä ne kestävät....700 tkm ajettu ei ole harvinainen näky ja kori ei kitise tai natise ja päältäpäin ei uskoisi kilometrimäärää todeksi. Minkä muun auton uskaltaisi ostaa paljon ajettuna???


      • onni
        Pera kirjoitti:

        Ei mersu ole käsittämättömän huono auto vaan juuri päinvastoin. Et tiedä mistä puhut. Minulla on ajokokemusta 28 vuotta, olen omistanut 48 autoa ja vasta viime vuonna ostin ensimmäisen mersun. Pidin autoa ylihintaisena, laiskana ja muutenkin huonona. Päätin kuitenkin kokeilla että voin haukkua mersua kaikille sillä pian möisin sen pois. On mielestäni väärin haukkua autoa jos ei itse sitä ole omistanut. Nyt en halua mersustani enää luopua! Olen muuttanut käsitystä autostani 100% sillä vasta nyt minulla on AUTO!
        Mersun ainut huono puoli on tehon puute mutta mietitäänpä tätä tarkemmin.....miksi Suomessa autossa pitäisi ollakkaan paljon tehoa? Mitä tehokkaampi auto, sitä helpommin saa sakkoja, pienikin ylinopeus tulee kalliiksi ja kortti lähtee. On suorastaan auton etu ettei se kulje kovaa sillä näin pystyy paremmin noudattamaan rajoituksia. Silti heikkotehoisimmillakin mersuillakin kortti lähtee vaikka moottoriteillä että kyllä mersun tehot riittää Suomessa. Eikä mersumiesten tarvitse näyttää mitään! Ei tarvitse lähteä kiihdyttämään kilpaa kenenkään kanssa liikennevaloista kuten poikasilla on tapana! Luulen että monet mersujen omistajat ovat kanssani samaa mieltä sillä tämä on puolueeton kantani asiasta.

        Valitettavasti myös mersut ruostuvat joten niitä pitää hoitaa mutta kyllä ne kestävät....700 tkm ajettu ei ole harvinainen näky ja kori ei kitise tai natise ja päältäpäin ei uskoisi kilometrimäärää todeksi. Minkä muun auton uskaltaisi ostaa paljon ajettuna???

        Tuo on selvää laiskan auton omistajan puhetta.. kun ei tarvi kovaa ajaa, nopeusrajoitukse ym...! mahtaa äijää vituttaa ku ei vaan PYSTY!! Ku ei PYSTY niin ei PYSTY!! Minkäs sille voi! EI PYSTY!!


      • nokitykki
        onni kirjoitti:

        Tuo on selvää laiskan auton omistajan puhetta.. kun ei tarvi kovaa ajaa, nopeusrajoitukse ym...! mahtaa äijää vituttaa ku ei vaan PYSTY!! Ku ei PYSTY niin ei PYSTY!! Minkäs sille voi! EI PYSTY!!

        Miksi niillä sitten ajetaan enemmän, vaikka ne on mielestäsi niin huonoja? Ehkäpä siksi, että ne kestävät paremmin kilometrejä, kuin muut.

        Se nyt vaan on FAKTA, jolle et voi mitään. 7 henkilöllä tutuistani on DSL-mersu, ja KAIKILLA on ajettu yli 500tkm.

        Omallani on ajettu vasta 690tkm, josta itse 200tkm. Mitään muuta en ole minun aikana vaihtanut kuin nokkaketjun, hydrauliset nostimet ja muuta kulutusosaa.

        Laiskojahan nuo kaikki varsinkin vanhemmat DSL-mersut ovat, mutta kaikki ei välttämättä halua hurjastella koko aikaa, mielestäni sellaisille ihmisille dsl-MB on paras mahdollinen valinta.

        Yhdessä paikallis lehdessäkin oli juttu, jossa esiteltiin ekojen vuosien W124 200D:tä, joka oli Porissa taksina, sillä oli tähän mennessä ajeltu n. 1.4 miljoonaa. Ja mitään suurempaa remonttia ei ole tarvinnut ainakaan vielä tehdä. Hyvin toimii yhä.


      • pera
        onni kirjoitti:

        Tuo on selvää laiskan auton omistajan puhetta.. kun ei tarvi kovaa ajaa, nopeusrajoitukse ym...! mahtaa äijää vituttaa ku ei vaan PYSTY!! Ku ei PYSTY niin ei PYSTY!! Minkäs sille voi! EI PYSTY!!

        Minulla oli aikoinaan nopeita autoja. Jouko Kallio voitti Ritmo Abartilla 2000 cc SM:n jääradalla ja pitihän minunkin Ritmo Abarth ostaa. Tietysti heti viritettäväksi, eihän 8 sek/100 km/h riitä "tosimiehelle".
        Nokat uusiksi, suuttimet pariin tuplakaasariin, kaasutinexpertti mittasi 168 hp eturenkaista ja alle tonnin painava auto kimposi niin että kolmosellakaan ei pitoja löytynyt.
        Auto otti 7000 kierrosta viitosella ja vauhtia oli reilusti yli 200! Olen omistanut myös muita nopeita autoja silloin nuorena ja nyt vain naurattaa ( tai oikeastaan itkettää ) miten lapsellinen ja hölmö minäkin nuorena olin. Omasta pojastani voin nähdä samoja piirteitä, autojen tehot ovat pääasia!
        Hän suorastaan suuttui minulle kun ostin mersun mutta jopa hänkin sanoi sillä ajeltuaan että "isä, ei me muuten tätä vaihdeta mihinkään!" eli vastaan sinulle rehellisesti :EI VITUTA


      • juippi
        pera kirjoitti:

        Minulla oli aikoinaan nopeita autoja. Jouko Kallio voitti Ritmo Abartilla 2000 cc SM:n jääradalla ja pitihän minunkin Ritmo Abarth ostaa. Tietysti heti viritettäväksi, eihän 8 sek/100 km/h riitä "tosimiehelle".
        Nokat uusiksi, suuttimet pariin tuplakaasariin, kaasutinexpertti mittasi 168 hp eturenkaista ja alle tonnin painava auto kimposi niin että kolmosellakaan ei pitoja löytynyt.
        Auto otti 7000 kierrosta viitosella ja vauhtia oli reilusti yli 200! Olen omistanut myös muita nopeita autoja silloin nuorena ja nyt vain naurattaa ( tai oikeastaan itkettää ) miten lapsellinen ja hölmö minäkin nuorena olin. Omasta pojastani voin nähdä samoja piirteitä, autojen tehot ovat pääasia!
        Hän suorastaan suuttui minulle kun ostin mersun mutta jopa hänkin sanoi sillä ajeltuaan että "isä, ei me muuten tätä vaihdeta mihinkään!" eli vastaan sinulle rehellisesti :EI VITUTA

        taitaa valehella!!!


      • pera
        juippi kirjoitti:

        taitaa valehella!!!

        Miksi valehtelisin? En todella näe yhtään syytä miksi valehtelisin. Kerron vain omia kokemuksia ja tuntojani omasta elämästäni kuten ne koen ja koin. Ystäväni haluaisi ostaa mersuni tai voisin hyvin helposti vaihtaa sen paljon uudempaan ja vähemmän ajettuun muuhun merkkiin - jos haluaisin mutta ei vain tee mieli! Olen siis kerrankin tyytyväinen autooni.

        Kerron sinulle jutun jota voi olla vaikea uskoa mutta näin itse asian koen: autoon tottuu! Kun omistin Abarthin aikoinaan, se ei enää tuntunut kauhean tehokkaalta, muut vain tuntuivat toivottaman laiskoilta. Kerran kaverini kysyi ollessaan kyydissäni, miksi kaahaan ja kiihdyttelen niin hirveästi? Olin ihmeissäni koska pidin omaa ajotapaa "normaalina" ja en mielestäni kaahaillut vaikka tosiasiassa näin tein. Abarth vain lähti pienelläkin kaasunpolkaisulla äkäisesti. Ymmärrän moottoripyöräkuskeja! Niillä on varmaan hankalaa ajaa nopeusrajoitusten mukaan. Olisin varmaan menettänyt kortin useinkin ilman tutkanpaljastajaani!

        Enää ei tunnu mersuni hirveän laiskalta. Tietysti siinä saisi olla lisää tehoa niin se olisi vielä parempi mutta nyt tuntuu että auton suorituskyky on ihan riittävä. Pystyn arvioimaan mersun suorituskyvyn ja ohituksetkin onnistuu. Kyllä sillä pärjää 1300 cc bensa autoille matkanopeuksissa, onhan koneessa kuitenkin 70 hp ja vääntöä 12,7 kg! Mersun muut ominaisuudet tekevät autosta niin hyvän että en tunne halua luopua siitä. KOKEILE! Olen 90% varma että jos ostat mersun, tulet pitämään siitä ainakin sitten kun olet omistanut monta eri merkkistä autoa ja voit verrata niitä keskenään.


    • urho

      se on kyllä yliarvostettu. Itselläni oli kaksatanen mese ja vittu niitä vikoja oli kokoajan! vaihtoon se meni ja bmw tuli tilalle!!

    • Anonyymi

      Missä mersu menee

    • Anonyymi

      No se status siinä on monesti..
      No missä on eroa niin pakettiautopuolella ehkä merkittävimmin, mersu loistaa ehkä eniten mukavuudellaan sillä puolella kun vertaa muihin pakuihin joita saada sitten mitenkään hyviksi .

      Onhan nuo mersun moottorit aikamoista kuraa mitä heiltä on tullu, kai siellä jokunen onnistunutkin kone on vai onko yhtäkään, ehkä joskus 30 vuotta oli vielä.
      Jos henkilöauto puolelta oikeasti haluaa premiumia niin ässä mersu on vasta mersulla oikeasti sitä. E mersu on ihan normi kikotin siinä kuin muutkin.. Dieselissä varsinkin kuuluu uusissa se dieselkoneen ääni sisälle ihmeen paljon jo ihan kaupunki nopeuksissa ja on melko pintakova kiikku. Ei tiloiltaan eikä miltään muultakaan osaa sanoa että mistä e mersussa maksat jopa 20 000 enemmän kuin vs joku oikeasti tilava tila-auto. Miksi taksit suosii e mersuja, osaako joku sanoa.. kun halvemmalla saa tila-auton mikä ei ole millään mittarilla huonompi vaan päinvastoin.

      • Moottorit ovat oman kokemukseni mukaan tiiviitä - kuten pullot!
        Ei mitään pieniäkään lätäköitä auton alla, vaikka olisi ajettu 220.000!
        Vuoden ja 25.000 kilometrin aikana öljytikkua ei ole tarpeen edes nostaa,
        puhumattakaan, että olisi tarve lisätä öljyä.
        Etu- ja takapään niveliä sekä renkaita sen sijaan kuluu vaihtelevasti,
        kuten muissakin autoissa.


    • Anonyymi

      Voin sanoa!

      Veholla on takseille oma linjansa, huoltoa tai muuta pientä ei tarvitse juurikaan odotella.
      Vaikuttaa, että mm. Hampurissa takseja pidetään pitempään kuin täällä - näin useita W211 - mallisia aseman taksijonossa, vaikka viimeisin W211 on vuosimallia 2009.

    • Anonyymi

      Itsellä ollut kolme mersua, eka oli w124 87 ja moottori ja vaihteisto ykkösluokkaa, mutta muuten sähköt ja alusta täysiä suseja. Sitten eka korimallin Vito ja helkkari mikä rysä, miten voi auto ruostua niin nopeasti ja kauheasti vikaa. Kolmas oli E- Mersu ja se oli sitten hyvä ajaa, mutta ne viat, niitä riitti ja viiteen vuoteen ruostui lokarit puhki.

    • Anonyymi

      Väänsit mersun keulamerkin kännipäissäsi irti!
      Miksi et ymmärrä, ettei alkoholi sinulle sovi ja että se aine on tarkoitettu vain viisaille!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      2110
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      57
      1793
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      59
      1654
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      7
      1586
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1555
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1475
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1336
    8. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      101
      1314
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1301
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1193
    Aihe