lihanhimo

Mies23

Meillä jokaisella on jotain kiusauksia ja synnin houkutuksia. Toisella on musiikki toisilla alkoholi. Minulle houkutukseksi on noussut lihan himo. Mitä teillä muilla on? Sielunvihllinen on niin ovela että se aina asettaa niitä kaikkein polttavanpia asioita eteen. Uskon lihanhimon ja sen tuomat kiusaukset olevan monen uskovaisen nuoren, sekä pojan että tytön huolenaihe. vai olenko ainut?

31

3520

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ande

...Ajan kanssa.

Minullakin on ollut jokunen vuosi sitten vielä lihan himoja. Liha saattoi joskus haista nokkaan hyvälle, vaikka sen synniksi tiesinkin.

Lisäksi maallinen kulttuuri ja valtiovalta tukee järjestelmällistä murhaamista jopa verorahoin. Meidät uskovaisetkin houkutellaan sitten tuohon mukaan pyrkimällä erottelemaan liha, muka ruokana, erilleen eläimestä ja sen raa-asta tappamisesta. Valmisruokatuotteissa ja ravintoloissa suurin osa on vieläkin tuota veritekojen tuotantoa, jota vielä kehdataan mainostaa hymyssä suin. Onneksi kasvistuotteet ovat lisääntyneet valikoimiin viimeaikoina.

Yksi, millä lihan himosta pääsee hyvin eroon, on tofu! Tofusta saa aivan lihan näköistä ja makuista. Lisäksi tofun ravintoarvot ovat täysin vastaavat, kuin lihalla.

Lisäksi kun syö monipuolisesti kasviksia ja pitää itsensä vain tiukasti irti lihasta, niin tuo himo kyllä katoaa. Itselläni ei ole enää vuosiin tehnyt mieli lihaa. Päinvastoin. Pelkkä lihan näkeminen jo inhottaa.

Tsemppiä vaan ja tofua päytään, niin kyllä se siitä:)

Ande

• Hynde

Jeesuskin söi kalaa.

Eläinten syöminen on luonnonjärjestyksen mukaista.

• Jasso
        Hynde kirjoitti:

Jeesuskin söi kalaa.

..lammasta.

• Vallu
        Jasso kirjoitti:

..lammasta.

Lampaitaan syövä paimen?

• vakas
        Vallu kirjoitti:

Lampaitaan syövä paimen?

Lampaat syö paimenen, ja kuka sitten paimentaa....

Lampaat vain..........

• Ande
        Jasso kirjoitti:

..lammasta.

Siitä ei ole varmaa tietoa, söikö Jeesus lihaa vai ei. Alkuperäinen sana, josta lammas on käännetty, ei tarkoita pelkästään lammasta, vaan myös viljasta tehtyä ruokaa...

Ihmisellä on oikeus elää siinä missä eläimelläkin. Näinollen lihan syönti on välttämättömyys esimerkiksi eskimoille, koska he eivät tule toimeen ilman sitä.

Liha on kuitenkin syntiä meille, joilla on täysi mahdollisuus valita, tuotammeko kärsimystä ja murhaammeko viattomia eläimiä vain oman himomme tähden. Ravinnonlähteeksi sitä emme tarvitse. Itse asiassa pärjäämme paremmin ilman sitä!!

En voi kuvitella että Jeesus söisi lihaa tänä päivänä, jolloin tuotantoeläimet on jalostettu keskitysleireihin kärsimään koko elinkaarensa vain tyydyttääksemme meidän kurjien himojamme!!

Eivät ne eläimet ole teistä kenellekään mitään pahaa tehneet, joten miettikää seuraavalla kerralla kun syötte lihaa, että miksi haluatte osallistua kärsimyksen tuottamiseen viattomille tunteville olennoille!!

Summa summaarum: Liha on järjestelmällistä viattoman elävän tuntevan olennon kidutusta ja murha! Jos se ei ole synti, niin ei sitten mikään!

Ande

• Hynde
        Ande kirjoitti:

Siitä ei ole varmaa tietoa, söikö Jeesus lihaa vai ei. Alkuperäinen sana, josta lammas on käännetty, ei tarkoita pelkästään lammasta, vaan myös viljasta tehtyä ruokaa...

Ihmisellä on oikeus elää siinä missä eläimelläkin. Näinollen lihan syönti on välttämättömyys esimerkiksi eskimoille, koska he eivät tule toimeen ilman sitä.

Liha on kuitenkin syntiä meille, joilla on täysi mahdollisuus valita, tuotammeko kärsimystä ja murhaammeko viattomia eläimiä vain oman himomme tähden. Ravinnonlähteeksi sitä emme tarvitse. Itse asiassa pärjäämme paremmin ilman sitä!!

En voi kuvitella että Jeesus söisi lihaa tänä päivänä, jolloin tuotantoeläimet on jalostettu keskitysleireihin kärsimään koko elinkaarensa vain tyydyttääksemme meidän kurjien himojamme!!

Eivät ne eläimet ole teistä kenellekään mitään pahaa tehneet, joten miettikää seuraavalla kerralla kun syötte lihaa, että miksi haluatte osallistua kärsimyksen tuottamiseen viattomille tunteville olennoille!!

Summa summaarum: Liha on järjestelmällistä viattoman elävän tuntevan olennon kidutusta ja murha! Jos se ei ole synti, niin ei sitten mikään!

Ande

Mikä lakilaisten vaaateet. No ei ihme kun sulla menee lain suhteet sekaisin. Mosekseksen lakia innolla lestoille vaadit.

• inez*
        Hynde kirjoitti:

Jeesuskin söi kalaa.

syötäväksi: Gottler tai meetwursti. Joskus myös ryynimakkara.

• Ande
        Hynde kirjoitti:

Mikä lakilaisten vaaateet. No ei ihme kun sulla menee lain suhteet sekaisin. Mosekseksen lakia innolla lestoille vaadit.

...Enkä ketään "lain alle" vaadi.

En usko että pelastukseeni vaikuttaa pätkääkään se, etten omantuntoni tähden voi syödä lihaa. Uskon pelastuvani yksin Jeesuksen työn tähden, jonka olen nöyränä vastaanottanut.

Tämä armo vaatii toki myös sen, ettei tahallaan syntiä tee, minkä tietää vääräksi.

Niin lihan syönti, kuin mikään muukaan synti ei kadota, jos sitä ei kohdallensa synniksi ymmärrä, vaan haluaa vain uskoa kaikki vikansa Jeesuksen armon alle. Ne synnit, jotka ovat ihmisille synniksi kirkastuneet, pitää luonnollisesti syntinä pois laittaa:)

Eikähän se ole Vl:ät joilla on pokkaa sanoa, ettet ole oikeassa pelastuvassa uskossa, ellet heidän tulkitsemiaan lakeja oikeiksi ymmärrä;)

• vlm
        Ande kirjoitti:

En usko että pelastukseeni vaikuttaa pätkääkään se, etten omantuntoni tähden voi syödä lihaa. Uskon pelastuvani yksin Jeesuksen työn tähden, jonka olen nöyränä vastaanottanut.

Tämä armo vaatii toki myös sen, ettei tahallaan syntiä tee, minkä tietää vääräksi.

Niin lihan syönti, kuin mikään muukaan synti ei kadota, jos sitä ei kohdallensa synniksi ymmärrä, vaan haluaa vain uskoa kaikki vikansa Jeesuksen armon alle. Ne synnit, jotka ovat ihmisille synniksi kirkastuneet, pitää luonnollisesti syntinä pois laittaa:)

Eikähän se ole Vl:ät joilla on pokkaa sanoa, ettet ole oikeassa pelastuvassa uskossa, ellet heidän tulkitsemiaan lakeja oikeiksi ymmärrä;)

...kuvailisit, jos tässä rinnastetaan kahta asiaa.

""Kirjoittanut: Ande, 30.1.2004 klo 13.24

Tämä armo vaatii toki myös sen, ettei tahallaan syntiä tee, minkä tietää vääräksi""

Sinä koet lihan syönnin syntinä ja haluat olla sitä sen tähden syömättä ja siinähän sitä kilvoitellaan, mikä on sitä tuntoa vastaan, joka synniksi kirkastuu.

Minä koen ehkäisyn syntinä, enkä sen tähden halua sitä tehdä ja haluan kilvoitella siinä asiassa myös puhtaalla tunnolla. Tämä asia on minulle kirkastunut synniksi.

Sinä saat täysin vapaasti olla syömättä lihaa, vaikka Raamatussa ei sitä sanotakaan synniksi. Silti koet sen synniksi omalla kohdallasi ja sinulla on siihen täysi oikeus ja saat vapaasti toimia sen tahdon mukaan. Tästä voisi väitellä vaikka kuinka kauan, ettei se ole syntiä, koska Raamatussa ei sanota niin, mutta se on sinulle syntiä, koska se on sinulle synniksi kirkastunut, vaikka Raamattussa ei niin sanotakaan.

• Ande
        vlm kirjoitti:

...kuvailisit, jos tässä rinnastetaan kahta asiaa.

""Kirjoittanut: Ande, 30.1.2004 klo 13.24

Tämä armo vaatii toki myös sen, ettei tahallaan syntiä tee, minkä tietää vääräksi""

Sinä koet lihan syönnin syntinä ja haluat olla sitä sen tähden syömättä ja siinähän sitä kilvoitellaan, mikä on sitä tuntoa vastaan, joka synniksi kirkastuu.

Minä koen ehkäisyn syntinä, enkä sen tähden halua sitä tehdä ja haluan kilvoitella siinä asiassa myös puhtaalla tunnolla. Tämä asia on minulle kirkastunut synniksi.

Sinä saat täysin vapaasti olla syömättä lihaa, vaikka Raamatussa ei sitä sanotakaan synniksi. Silti koet sen synniksi omalla kohdallasi ja sinulla on siihen täysi oikeus ja saat vapaasti toimia sen tahdon mukaan. Tästä voisi väitellä vaikka kuinka kauan, ettei se ole syntiä, koska Raamatussa ei sanota niin, mutta se on sinulle syntiä, koska se on sinulle synniksi kirkastunut, vaikka Raamattussa ei niin sanotakaan.

...On Hindujen käyttämä termi, jolla kuvataan väkivallan välttämistä ja vähiten väkivaltaista vaihtoehtoa.

Mielestäni se sopii hyvin työkaluksi näihinkin kysymyksiin, mitä ei ole Raamatussa suoraan ilmoitettu.

Myös kristillisyydessä korostuu tämä sama asia muodossa:

Matt. 7:12
        "Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille. Tässä on laki ja profeetat. "

Oleellisinta on, kun tällaisissa kysymyksissä, joihin Raamatussa ei ole selkeästi Jumalan tahtoa mitenkään ilmoitettu löytyy paljon uskovaisia, jotka eivät ymmärrä. Myös heillä on oikeus uskoa kaikki syntinsä anteeksi Jeesuksen sovitustyön tähden.

Meidän kaikkien omatuntohan voi myöskin erehtyä ja oleellista ei ole se, että ymmärtäisimme täydellisesti sen, mikä on syntiä ja mikä ei, vaan se että pyrimme kaikessa totuuteen, niin puhtaasti kuin mahdollista.

Täydellisesti emme pysty vääryyttä elämässämme välttämään, joten meidän tulee punnita se, millä toiminnallamme on vähiten huonoja seurauksia. Tätä tarkoittaa Ahimsa.

Pelastushan tapahtuu yksin armosta Jeesuksen työn tähden. Tämä on se oleellisin ja tärkein kohta. Synti täytyy pois laittaa sen mukaan, mitä Jumala meille synniksi kirkastaa. Itse pidän syntinä myöskin sitä, että laittaa jonkin asian syntinä pois vain koska muutkin niin tekee tai koska käsketään. Silloin ei ole ymmärtänyt sitä, mikä on oleellisinta.

Kärjistäen voin sanoa että jos joku lupuu lihan syönnistä syntinä vain koska minä teen niin, ymmärtämättä miksi, niin hän tekee väärin. Mikäli joku taasen luopuu lihan syönnistä sen takia että hän ei halua aiheuttaa kärsimystä muille eläville ja tunteville olennoille, niin hän tekee oikein.

Tuli vähän sekava viesti, mutta kyllä siitä varmain jotain käsitystä saa.

• vlm
        Ande kirjoitti:

...On Hindujen käyttämä termi, jolla kuvataan väkivallan välttämistä ja vähiten väkivaltaista vaihtoehtoa.

Mielestäni se sopii hyvin työkaluksi näihinkin kysymyksiin, mitä ei ole Raamatussa suoraan ilmoitettu.

Myös kristillisyydessä korostuu tämä sama asia muodossa:

Matt. 7:12
        "Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille. Tässä on laki ja profeetat. "

Oleellisinta on, kun tällaisissa kysymyksissä, joihin Raamatussa ei ole selkeästi Jumalan tahtoa mitenkään ilmoitettu löytyy paljon uskovaisia, jotka eivät ymmärrä. Myös heillä on oikeus uskoa kaikki syntinsä anteeksi Jeesuksen sovitustyön tähden.

Meidän kaikkien omatuntohan voi myöskin erehtyä ja oleellista ei ole se, että ymmärtäisimme täydellisesti sen, mikä on syntiä ja mikä ei, vaan se että pyrimme kaikessa totuuteen, niin puhtaasti kuin mahdollista.

Täydellisesti emme pysty vääryyttä elämässämme välttämään, joten meidän tulee punnita se, millä toiminnallamme on vähiten huonoja seurauksia. Tätä tarkoittaa Ahimsa.

Pelastushan tapahtuu yksin armosta Jeesuksen työn tähden. Tämä on se oleellisin ja tärkein kohta. Synti täytyy pois laittaa sen mukaan, mitä Jumala meille synniksi kirkastaa. Itse pidän syntinä myöskin sitä, että laittaa jonkin asian syntinä pois vain koska muutkin niin tekee tai koska käsketään. Silloin ei ole ymmärtänyt sitä, mikä on oleellisinta.

Kärjistäen voin sanoa että jos joku lupuu lihan syönnistä syntinä vain koska minä teen niin, ymmärtämättä miksi, niin hän tekee väärin. Mikäli joku taasen luopuu lihan syönnistä sen takia että hän ei halua aiheuttaa kärsimystä muille eläville ja tunteville olennoille, niin hän tekee oikein.

Tuli vähän sekava viesti, mutta kyllä siitä varmain jotain käsitystä saa.

...ei haittaa mitenkään, koska sekava on lukijakin. No asiaan.

Näin se on, puhut ihan oikein ja itse olen samaa mieltä, että muita tulee rakastaa kuin itseään ja ihmisen tehtävä on suojella ja varjella kaikin tavoin elämää ja maata, Jumalan sanan mukaisesti.

No en johdattele tätä keskustelua siihen, josta olemme jo monet kerrat keskustelleet, mutta pidän sitä siinä, johon halusin viestissäni keskustelun johtavan.

Tämä jonkun asian synniksi kirkastuminen on se keskeisin asia. Sinulla se on esim. liha, mutta voi olla myös muitakin samankaltaisia asioita? Minulla se on ehkäisy ja voi olla myös muita samankaltaisia asioita.

Siis tällä haluan nimen omaan tuoda esiin sitä, ettei sen asian laatu, tapa ym. vaikuta siihen mitenkään, koska se on synti itselle niin se on synti. Kun synti kirkastuu, niin se on asia, jota ei halua tehdä. Tässä ei todellakaan ole kysymys, että kun muutkin tekee tai kun muut sanoo näin, vaan se on todella minulle itselleni kirkastunut syntinä. Jos se ei olisi kirkastunut synniksi, niin toki siitä puhuisi eri tavalla ja toimisi itse eri tavalla. Haluan, että uskot minua tässä juuri näin kuin kirjoitan, koska asia on juuri näin. Kun puhun tässä minulle se tarkoittaa meidän perheessä samalla meille.

"Kärjistäen voin sanoa että jos joku lupuu lihan syönnistä syntinä vain koska minä teen niin, ymmärtämättä miksi, niin hän tekee väärin"

Tässä on yksi hyvin keskeinen ja tärkeä asia sisällä. Luopumisen ei tavitse lihan syönnistä tapahtua siksi, koska se on sinulle synti, vaan siksi, ettei sinun tarvitse tuntea pahaa oloa sen tähden, että joku syö lihaa ja jos se tuntuu sinusta pahalta. Tämä sama lihaa syövä voi syödä lihaa kyllä muuten, mutta kunnioittaa sinua olematta syömättä sitä seurassasi ja jos se sattuu olemaan vaikka aviopuoliso, niin silloin se tarkoittaa jokapäiväisessä elämässä kunnioittamista. Tärkeintä on omassa toiminnassa ja tekemisissä, ettei tahallaan halua pahoittaa millään asialla kenenkään mieltä, jos tietää toisen pahoittavan mielen. Eihän kukaan itsellekään halua, että joku pahoittaa itseni mielen tahallaan toiminnallaan.

• Anonyymi

Se lihan himo ei tarkoita lihaa lihaa vaan seksuaalista himoa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se lihan himo ei tarkoita lihaa lihaa vaan seksuaalista himoa

Yksisilmäinen kyklooppi taas asalla. Lihan himo tarkoittaa kaikkia ihan himoja, joita on useita satoja erilaisiin asioihin kohdistuvia himoja, rahan ja vallan himo näistä tyypillisimpia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yksisilmäinen kyklooppi taas asalla. Lihan himo tarkoittaa kaikkia ihan himoja, joita on useita satoja erilaisiin asioihin kohdistuvia himoja, rahan ja vallan himo näistä tyypillisimpia.

Mulle läski on aina ollut mieluisinta.
        Kunnon sinappi luonnollisesti pitää olla.

Ja Vaarin kaljaa päälle iso muki.

• Anonyymi

Hindujen uskonto ja juutalaisen eri lahkoissa tätä.

• Anonyymi
        Jasso kirjoitti:

..lammasta.

Kalaa

• Anonyymi
        Ande kirjoitti:

Ande

Juutalaiset kieltää Jeesuksen

• Anonyymi
        Ande kirjoitti:

Ande

Viaton eläin? Tai viallinen eläin?

Jos esimerkiksi syötäväksi tarkoitettuja ja kasvatettuja eläimiä syödessäni ajattelisin, että aiheutin heille kärsimyksen, olisinko hurahtanut johonkin uskonlahkoon? No olisin!

Viaton elävä tunteva olento? Onko hiiri, jonka kyykäärme syö, viaton tunteva? Tai peura, jonka sudet raatelevat ja syövät?

Mitähän nuo idealistit ajattelevat sillä viattomuudella tuon "rotukarjan" suhteen? Pitäisikö niiden antaa vanhuuteen kuolla ja ruokkia siihen asti?

Ei ole kyllä eläinaktivisteilla kaikki intiaanit kanootissa!

• Anonyymi
        Ande kirjoitti:

Vellut on mitä on, mutta vain esikoislestadiolaiset ry on yksin oikeassa, ainoa apostoleilta salatussa ketjussa periytynyt ainoa oikea uskonto. Muut ovat eriseuraa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulle läski on aina ollut mieluisinta.
        Kunnon sinappi luonnollisesti pitää olla.

Ja Vaarin kaljaa päälle iso muki.

No sinappia jos käytät, voit sittten syödä vaikka mitä sen kanssa. Ketsuppimiehet ovat samaa, kaikkeen laitetaan sitä. Maku tuleen sinapista tai ketsupista! Kai tuon ymmärrät?

Keskiolut vedellä laimennettuna on parempaa kuin vaarinkalja, vaikka sekin on ihan hyvä juoma.

• vakas

Hyvällä hierojalla, sekin auttaa.
      Ruumiissa olevat jännitykset imee sinulta voimat ja sen tähden lankeat loveen.

Olen tämän sanonut ennenkin täällä, ja vain naurua sain palkaksi..

Kokemukset eivät ihmiselle kelpaa jollei ne ole heidän omiaan.

• Kottarainen

Lihan himot hierojalle tyydytettäväksi ja hieroja imee himot pois lihasta ennen loveen lankeamista. Ihmisillä on kuulemma kokemuksia tästä ja he kehuvat, vaikka ei itse ole kokeneet.

• vakas
        Kottarainen kirjoitti:

Lihan himot hierojalle tyydytettäväksi ja hieroja imee himot pois lihasta ennen loveen lankeamista. Ihmisillä on kuulemma kokemuksia tästä ja he kehuvat, vaikka ei itse ole kokeneet.

Kehua saa, vaikka vain siitä harmaa kuva oisikin, imee; juu kai mielikuvitus lentää kun lihasta tulee puhetta.

• vakas

Mitä tarkoitit, tai vasiten vääntivät asian pässinlihaksi.

• Anonyymi

Luomiskertomuksessahan se luotujen ruokavalio määriteltiin liha ei kuulunut siihen. Väärä ruokavalio nimenomaan ajoi ihmiset pois paratiisista

• Anonyymi

Laestadiolaisilla on perinteisesti ollut voimakas sukupuolivietti.

• Anonyymi

Lestadiolaisilla on perinteisesti ollut aivan samanlainen sukupuolivietti kuin kaikilla muillakin ihmisillä! Jos ei tuota tiedä, pitää olla tosi tyhmä!

• Anonyymi

Vikapää iki syntiin Jude✡️

• Anonyymi

Siis mitä, kerro nyt ihmeessä harhoistasi, voimme ehkä auttaa!

• Ai musiikki syntiä?

Kerro lisää!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      152
      2206
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      350
      1478
    3. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      97
      1473
    4. 202
      1405
    5. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      68
      1121
    6. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      988
    7. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      59
      960
    8. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      949
    9. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      28
      885
    10. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      46
      859
    Aihe