Eli listatkaapa mielestänne parhaita turboautoja.
Vuosimalliraja voisi olla 1985->
Ja mielellään sellasia autoja joita näkee usein liikenteessä.
Parhaat turboautot
48
8958
Vastaukset
- Jakke
Lotus Omega. Näkee päivittäin ja pellinalla jyrisee vielä 3.6:n litran tuplaturbo.
- Enzo
Kyllä Ferrari GTO on parempi ja noitahan pyörii jaloissa joka nurkassa.
- ere
kaikki audin turbo- viitoset.. esim. s2 coupe
- paras
Saab ehottomasti
- Laikkakone
paras kirjoitti:
Saab ehottomasti
Ehdottomasti cosworthin virittelemät vehkeet. Tai kaikki missä on yli 2bar ahtoa!
- |||
paras kirjoitti:
Saab ehottomasti
ajelen.
- AUDI S2
Samaa mieltä kaikki audin 2.2 20V turbo moottorilla olevat pelit!
- 8845
||| kirjoitti:
ajelen.
AJELISIN ITSE KUN OLISI AJOKORTTI JA PAPERIT JA MM VOLVO 240 TURBOLLA
- 885
8845 kirjoitti:
AJELISIN ITSE KUN OLISI AJOKORTTI JA PAPERIT JA MM VOLVO 240 TURBOLLA
LIIKENTEESSÄ ASIALLISESTI JA 1300 KUUTIOISELLA ESCORTILLA SN MUKAAN
- 885
8845 kirjoitti:
AJELISIN ITSE KUN OLISI AJOKORTTI JA PAPERIT JA MM VOLVO 240 TURBOLLA
1,FIAT UNI ==I
- jäljillä muut
voivat mennä Biltemaan ja ostaa uuden Turbo tarran ja karvanopat ja kuvitella auton olevan kovakin Turbo.
- Urq
Kyllähän ne Audin legendaariset viitoskoneet on aivan omaa luokkaansa. Ääni ei ole mitään vinkumista vaan kunnon murinaa!
Esim. S2, 200, 90, tai todellinen helmi, eli Urquattro. - pappasedan s
Jep,
Kyllä järjestys mielestäni on: Saab Tai Audi
Hinta/ laatusuhteeltään: Saab
Jos PALJON rahaa niin: Audi- Arto
Ehdottominta kärkeä jos puhutaa 80 luvun laitteista, ajettavuus ja teho sopusoinussa ja takaveto. Viimeisissä neliveto.
Lisäksi saatavissa paljon valmiita viri osia.Lisäksi kone tehty kestämään jo alunpitäen suuria tehoja.
Jos isommalla rahalla vanhempi Turbo peli, Skyline tai Supra. Niissä tajuton viripotenttiaali.(näistä helposti saa 1000hv).
Saab ei kovin järkevä Turbo, etuveto ja suuri keulapaino. Soveltuu lähinnä suoraan ajoon.
Tehokkaat Audit liian kalliita jos vertaa tehoa/hintaa.Neliveto plussaa. RS6 hieno laite, mutta hinta kauhea.
Callawayn Corvette oli mahtava peli vuonna 88: 350 v8 880hv yli 1000nm vääntöä(tupla turbo, alle kilon paineilla) ja huiput 420 km/h , 0-100km/h 2.9 sek.
Asiasta toiseen, oli uudessa VM lehdessä kamala moottoripyörä ja Turbolla. On yli 300hv ja vääntää290nm, huippuja mitattu 327 ja takapyörä pyörii silloin 350 vauhtia(johtuu kuulemma ilmanvastuksesta). Siis rengas sutii tuossakin vauhdissa. - Erasmus
Arto kirjoitti:
Ehdottominta kärkeä jos puhutaa 80 luvun laitteista, ajettavuus ja teho sopusoinussa ja takaveto. Viimeisissä neliveto.
Lisäksi saatavissa paljon valmiita viri osia.Lisäksi kone tehty kestämään jo alunpitäen suuria tehoja.
Jos isommalla rahalla vanhempi Turbo peli, Skyline tai Supra. Niissä tajuton viripotenttiaali.(näistä helposti saa 1000hv).
Saab ei kovin järkevä Turbo, etuveto ja suuri keulapaino. Soveltuu lähinnä suoraan ajoon.
Tehokkaat Audit liian kalliita jos vertaa tehoa/hintaa.Neliveto plussaa. RS6 hieno laite, mutta hinta kauhea.
Callawayn Corvette oli mahtava peli vuonna 88: 350 v8 880hv yli 1000nm vääntöä(tupla turbo, alle kilon paineilla) ja huiput 420 km/h , 0-100km/h 2.9 sek.
Asiasta toiseen, oli uudessa VM lehdessä kamala moottoripyörä ja Turbolla. On yli 300hv ja vääntää290nm, huippuja mitattu 327 ja takapyörä pyörii silloin 350 vauhtia(johtuu kuulemma ilmanvastuksesta). Siis rengas sutii tuossakin vauhdissa.Huiput 327 km/h ja sutii vielä 350 km/h:ss? :)
- Arto
Erasmus kirjoitti:
Huiput 327 km/h ja sutii vielä 350 km/h:ss? :)
Pyörälle mitattu 1700m lentokentällä 327km/h, mutta takapyörä pyörii siinä vauhdissa jo 350km/h.
Takapyörän luisto johtuu valtavasta ilmanvastuksesta. Lue juttu lehdestä VM:sta, uusin. - Jarno
Arto kirjoitti:
Pyörälle mitattu 1700m lentokentällä 327km/h, mutta takapyörä pyörii siinä vauhdissa jo 350km/h.
Takapyörän luisto johtuu valtavasta ilmanvastuksesta. Lue juttu lehdestä VM:sta, uusin.Kuullostaa hassulta tuo sutiminen tuossa nopeudessa. Liukukitkahan on huomattavasti lepokitkaa pienempi, ja jos tuo rengas sutii tuossa nopeudessa ilmanvastuksen ollessa huomattavan suuri, niin miten ihmeessä tuon moottoripyörän vauhti voi pysyä noinkin korkeana?
Luin toki jutun ja uskottava se on =) - Arto
Jarno kirjoitti:
Kuullostaa hassulta tuo sutiminen tuossa nopeudessa. Liukukitkahan on huomattavasti lepokitkaa pienempi, ja jos tuo rengas sutii tuossa nopeudessa ilmanvastuksen ollessa huomattavan suuri, niin miten ihmeessä tuon moottoripyörän vauhti voi pysyä noinkin korkeana?
Luin toki jutun ja uskottava se on =)Lisäpainoa pyörän päälle, niin alkaa takapyörä pitämään.
Outo minustakin, liekö mahdotonta saada kulkemaan moottoripyörää 400km/h?
ainakaan jos ei tee aerodynamiikalle muutoksia...
Fysiikan lait näyttää asettavan rajoja suorituskyvylle.
- Jape
Tämä commonrail versio eli -02 lähtien on kyllä eräs karismaattisimmista moottoreista.
Nelosdieseli ja 150 hp/340 nm.
Ja ahtimen mukaantulon tuntee todella hienosti. - STi
Subaru Impreza WRX STi
- JPR
Audi RS6!
- Sepi
Järkyttävän kova tykki on Buick Grand National Turbo.Kyllä Bemarit ja muut mopot kalpenee.Kiihtyvyys 0-100km/h 3,2s
- kuoppaa ja uraa
Sanoisin että kaikki tehokkaat laitteet menevät hukkaan Suomen uraisilla teillä joten suosittelen Valmetin traktoria ;)
- 884
kuoppaa ja uraa kirjoitti:
Sanoisin että kaikki tehokkaat laitteet menevät hukkaan Suomen uraisilla teillä joten suosittelen Valmetin traktoria ;)
JOS MULLA ON JOSKUS AJOKORTTI AJAISIN JOSKUS ESCORT MK 1 RS 1600 JA Volvo PV544 SPORTTIA.
- 884
884 kirjoitti:
JOS MULLA ON JOSKUS AJOKORTTI AJAISIN JOSKUS ESCORT MK 1 RS 1600 JA Volvo PV544 SPORTTIA.
1.VOLVO 142 GT 1971
2.VOLVO PV544 SPORT
3.VOLVO AMAZON
4.VOLVO 140
5.FORD CAPRI 3000 MK1
6.FORD CORTINA
7.FORD ESCORT MK1 1968 - 1974
8.FORD ESCORT MK I - II RS 1600 - 1800
9.LANCIA STRATOS
10.LANCIA STRATOS
11.FORD CAPRI
12.FORD ESCORT TC
13.FORD ESCORT RS 1600
14.SAAB 99 TURBO
15.AUDI QUATTRO
16.AUDI QUATTRO
17.FORD ESCORT MK1 RS 1600
18.VOLVO PV544 SPORT
19.SAAB 96 V4
20.MERCEDES BENZ 450 SLC - 884
884 kirjoitti:
JOS MULLA ON JOSKUS AJOKORTTI AJAISIN JOSKUS ESCORT MK 1 RS 1600 JA Volvo PV544 SPORTTIA.
SIINA PARHAAT
- 878
884 kirjoitti:
1.VOLVO 142 GT 1971
2.VOLVO PV544 SPORT
3.VOLVO AMAZON
4.VOLVO 140
5.FORD CAPRI 3000 MK1
6.FORD CORTINA
7.FORD ESCORT MK1 1968 - 1974
8.FORD ESCORT MK I - II RS 1600 - 1800
9.LANCIA STRATOS
10.LANCIA STRATOS
11.FORD CAPRI
12.FORD ESCORT TC
13.FORD ESCORT RS 1600
14.SAAB 99 TURBO
15.AUDI QUATTRO
16.AUDI QUATTRO
17.FORD ESCORT MK1 RS 1600
18.VOLVO PV544 SPORT
19.SAAB 96 V4
20.MERCEDES BENZ 450 SLC21.FIAT 131 MIRAFIORI
22.VOLVO 142 GT
23.FIAT 124 SPIDER
24.SAAB 99 TURBO
25.ESCORT RS
26.MB 450 SLC - GNX
Road & Track sai Natikan kiihtymään 0-60mph 5.4s, mikä on tiettävästi paras mitattu tulos vakiolle Grand Nationalille. 1570kg painoa ja 245hp tehoa ei riitä edes lähelle kolmea sekuntia ja valmistaja ilmoitti 6s tasan.
Mistäs tuon 3.2s olet muka repinyt?
- Delta
Integrale 16v.
- 884
TOSSA OLISIVAT OMAT KAUPPAKASSINI JA 142 Volvoa GT MALLIKIN AJAISIN
- modena
Ferrari F40
- qww
turbo- auto.. muuten ihan jees!
- 9999
qww kirjoitti:
turbo- auto.. muuten ihan jees!
joista KAKSI HOPEAA TULISI CAPRILLA. 6 KULTAA ESCORTILLA. 2 PRONSSIA RS 2000 ESCORTILLA.SUPER SALOON LUOKASSA COSWORTH ESCORTILLA JÄÄRATA KULTAA.
- modena
qww kirjoitti:
turbo- auto.. muuten ihan jees!
Engine
Twin Turbo V8 (Twin IHI RHB 53LW Turbochargers (max boost 1.1 bar) with 2 Behr Intercoolers)
478 HP
Torque: 576.2 nm / 425.0 ft lbs @ 4500 rpm
Max RPM: 7750
- Ei, ei
Parhaat turbolelut ovat paalatut ex-autot ;D
- 8884
MUN MIELESTÄNI
- vag
en tiedä parhaista mutta omiani on olleet:
Opel calibra 4*4 turbo 300hv
audi a4 quatro 1,8t 240hv
volvo t5r 280hv
ja minun kokemuksien mukaan järjestys on tuo...
muut saa olla muuta mieltä
mutta yleisiä ne ainakin on.. - holset
on mitsubishi 4g63T moottorilla varustettu auto...esimerkkinä 90 luku rallisarjassa, ja sama perus moottori taitaa vieläkin olla evoissa paikoillaan..
- Dieselmies
Mersun 300 Turbodieseli on kanssa aika hyvä kone, aikanaan maailman nopein sarjavalmisteinen diesel, kestää tuhottomasti kilometrejä ja jopa 400 hv:n tehot vakiokaluilla.
- Ex-mersuilija
Joopa joo. Lähdöt on kuin mummolla pyörätuolissa!!!!
- mbe
Ex-mersuilija kirjoitti:
Joopa joo. Lähdöt on kuin mummolla pyörätuolissa!!!!
Niin,mikäs sullon ollu,200D?
Vai ootko vain tyypillinen suomalainen,ei usko ennenkuin näkee/kokee?;-)
Eihäs se mikään ihme saada dieselistä 100hv/litra,ja mersun kone järkevästi käytettynä kestääkin sen. Useampia lähialueella liikenteessä joissa tehot aika korkealla. Parhaassa tosiaan 130hv/l, 3 litraisessa.
Vakiona vanhat dieselit aika laiskoja,tosin mersulla oli jo -90 luvun alkupuolella 300TurboD missä 147hv. Siitä hieman muokkaamalla 250hv että heilahtaa ja ajaa vielä kauan. Tehty kestämään vakiona todella pitkään,virittämällä kestää ehkäpä "normaalin" auton verran? :-) Katsastukset,päästöt,kaikki kondiksessa. Ajomukavuus huipussaan vanhalla nokilekallakin! - Kimi
kuin 10km siinä vireessä ja tulee kiertokanki lohkon läpi, nimittäin kokeiltu on.
- Dieselmies
mbe kirjoitti:
Niin,mikäs sullon ollu,200D?
Vai ootko vain tyypillinen suomalainen,ei usko ennenkuin näkee/kokee?;-)
Eihäs se mikään ihme saada dieselistä 100hv/litra,ja mersun kone järkevästi käytettynä kestääkin sen. Useampia lähialueella liikenteessä joissa tehot aika korkealla. Parhaassa tosiaan 130hv/l, 3 litraisessa.
Vakiona vanhat dieselit aika laiskoja,tosin mersulla oli jo -90 luvun alkupuolella 300TurboD missä 147hv. Siitä hieman muokkaamalla 250hv että heilahtaa ja ajaa vielä kauan. Tehty kestämään vakiona todella pitkään,virittämällä kestää ehkäpä "normaalin" auton verran? :-) Katsastukset,päästöt,kaikki kondiksessa. Ajomukavuus huipussaan vanhalla nokilekallakin!Todennäköisesti puhumme samoista autoista :)
Omastakin on projekti menossa, ja käyttöautosta otetaan se 100 hv/litrasta, eli 300 hv.
Se eräs reilu 130 hv litrateholla liikkuva mersu muuten hiukan liikahtaakin, on bensamiehet ihmeissään. Ja noilla tehoilla tosiaan auto kestää, moottori on suunniteltu toimimaan ilman cooleria, eli kestämään melkoisia lämpökuormia, kunnon väliäähdyttäjällä saadaan suuritehoisenakin pidettyä lämpökuormat siedettävinä.
- bugimään
pösön 205 T16 tietenkin!
- Sekotin
Skoda 1.8turbo
- Saapas
Sekotin kirjoitti:
Skoda 1.8turbo
Oli huippu tyylikäs ja nopea Turbo auto
- Rampe
No totta kai SAAB on paras ja ainoa TURBO-moottoreiden valmistaja! Saab valmisti jo ahdinmoottoreita, kun vielä suurimmalla osalla tämän palstan lukijoista oli kurahousut jalassa!
Muistakaa luotettavuus, käytettävyys, edullisuus! ja viritettävyys! - Anonyymi
VOLVO 740 TURBO
VOLVO 240 TURBO
VOLVO 480
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1187536- 535643
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa663150Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72683Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101628Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2051504Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931139Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3271107Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2501101Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä31969