Parhaat turboautot

|||

Eli listatkaapa mielestänne parhaita turboautoja.
Vuosimalliraja voisi olla 1985->
Ja mielellään sellasia autoja joita näkee usein liikenteessä.

48

8963

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jakke

      Lotus Omega. Näkee päivittäin ja pellinalla jyrisee vielä 3.6:n litran tuplaturbo.

      • Enzo

        Kyllä Ferrari GTO on parempi ja noitahan pyörii jaloissa joka nurkassa.


    • ere

      kaikki audin turbo- viitoset.. esim. s2 coupe

      • paras

        Saab ehottomasti


      • Laikkakone
        paras kirjoitti:

        Saab ehottomasti

        Ehdottomasti cosworthin virittelemät vehkeet. Tai kaikki missä on yli 2bar ahtoa!


      • |||
        paras kirjoitti:

        Saab ehottomasti

        ajelen.


      • AUDI S2

        Samaa mieltä kaikki audin 2.2 20V turbo moottorilla olevat pelit!


      • 8845
        ||| kirjoitti:

        ajelen.

        AJELISIN ITSE KUN OLISI AJOKORTTI JA PAPERIT JA MM VOLVO 240 TURBOLLA


      • 885
        8845 kirjoitti:

        AJELISIN ITSE KUN OLISI AJOKORTTI JA PAPERIT JA MM VOLVO 240 TURBOLLA

        LIIKENTEESSÄ ASIALLISESTI JA 1300 KUUTIOISELLA ESCORTILLA SN MUKAAN


      • 885
        8845 kirjoitti:

        AJELISIN ITSE KUN OLISI AJOKORTTI JA PAPERIT JA MM VOLVO 240 TURBOLLA

        1,FIAT UNI ==I


    • jäljillä muut

      voivat mennä Biltemaan ja ostaa uuden Turbo tarran ja karvanopat ja kuvitella auton olevan kovakin Turbo.

    • Urq

      Kyllähän ne Audin legendaariset viitoskoneet on aivan omaa luokkaansa. Ääni ei ole mitään vinkumista vaan kunnon murinaa!
      Esim. S2, 200, 90, tai todellinen helmi, eli Urquattro.

    • pappasedan s

      Jep,
      Kyllä järjestys mielestäni on: Saab Tai Audi

      Hinta/ laatusuhteeltään: Saab
      Jos PALJON rahaa niin: Audi

      • Arto

        Ehdottominta kärkeä jos puhutaa 80 luvun laitteista, ajettavuus ja teho sopusoinussa ja takaveto. Viimeisissä neliveto.
        Lisäksi saatavissa paljon valmiita viri osia.Lisäksi kone tehty kestämään jo alunpitäen suuria tehoja.
        Jos isommalla rahalla vanhempi Turbo peli, Skyline tai Supra. Niissä tajuton viripotenttiaali.(näistä helposti saa 1000hv).

        Saab ei kovin järkevä Turbo, etuveto ja suuri keulapaino. Soveltuu lähinnä suoraan ajoon.

        Tehokkaat Audit liian kalliita jos vertaa tehoa/hintaa.Neliveto plussaa. RS6 hieno laite, mutta hinta kauhea.

        Callawayn Corvette oli mahtava peli vuonna 88: 350 v8 880hv yli 1000nm vääntöä(tupla turbo, alle kilon paineilla) ja huiput 420 km/h , 0-100km/h 2.9 sek.
        Asiasta toiseen, oli uudessa VM lehdessä kamala moottoripyörä ja Turbolla. On yli 300hv ja vääntää290nm, huippuja mitattu 327 ja takapyörä pyörii silloin 350 vauhtia(johtuu kuulemma ilmanvastuksesta). Siis rengas sutii tuossakin vauhdissa.


      • Erasmus
        Arto kirjoitti:

        Ehdottominta kärkeä jos puhutaa 80 luvun laitteista, ajettavuus ja teho sopusoinussa ja takaveto. Viimeisissä neliveto.
        Lisäksi saatavissa paljon valmiita viri osia.Lisäksi kone tehty kestämään jo alunpitäen suuria tehoja.
        Jos isommalla rahalla vanhempi Turbo peli, Skyline tai Supra. Niissä tajuton viripotenttiaali.(näistä helposti saa 1000hv).

        Saab ei kovin järkevä Turbo, etuveto ja suuri keulapaino. Soveltuu lähinnä suoraan ajoon.

        Tehokkaat Audit liian kalliita jos vertaa tehoa/hintaa.Neliveto plussaa. RS6 hieno laite, mutta hinta kauhea.

        Callawayn Corvette oli mahtava peli vuonna 88: 350 v8 880hv yli 1000nm vääntöä(tupla turbo, alle kilon paineilla) ja huiput 420 km/h , 0-100km/h 2.9 sek.
        Asiasta toiseen, oli uudessa VM lehdessä kamala moottoripyörä ja Turbolla. On yli 300hv ja vääntää290nm, huippuja mitattu 327 ja takapyörä pyörii silloin 350 vauhtia(johtuu kuulemma ilmanvastuksesta). Siis rengas sutii tuossakin vauhdissa.

        Huiput 327 km/h ja sutii vielä 350 km/h:ss? :)


      • Arto
        Erasmus kirjoitti:

        Huiput 327 km/h ja sutii vielä 350 km/h:ss? :)

        Pyörälle mitattu 1700m lentokentällä 327km/h, mutta takapyörä pyörii siinä vauhdissa jo 350km/h.
        Takapyörän luisto johtuu valtavasta ilmanvastuksesta. Lue juttu lehdestä VM:sta, uusin.


      • Jarno
        Arto kirjoitti:

        Pyörälle mitattu 1700m lentokentällä 327km/h, mutta takapyörä pyörii siinä vauhdissa jo 350km/h.
        Takapyörän luisto johtuu valtavasta ilmanvastuksesta. Lue juttu lehdestä VM:sta, uusin.

        Kuullostaa hassulta tuo sutiminen tuossa nopeudessa. Liukukitkahan on huomattavasti lepokitkaa pienempi, ja jos tuo rengas sutii tuossa nopeudessa ilmanvastuksen ollessa huomattavan suuri, niin miten ihmeessä tuon moottoripyörän vauhti voi pysyä noinkin korkeana?

        Luin toki jutun ja uskottava se on =)


      • Arto
        Jarno kirjoitti:

        Kuullostaa hassulta tuo sutiminen tuossa nopeudessa. Liukukitkahan on huomattavasti lepokitkaa pienempi, ja jos tuo rengas sutii tuossa nopeudessa ilmanvastuksen ollessa huomattavan suuri, niin miten ihmeessä tuon moottoripyörän vauhti voi pysyä noinkin korkeana?

        Luin toki jutun ja uskottava se on =)

        Lisäpainoa pyörän päälle, niin alkaa takapyörä pitämään.
        Outo minustakin, liekö mahdotonta saada kulkemaan moottoripyörää 400km/h?
        ainakaan jos ei tee aerodynamiikalle muutoksia...
        Fysiikan lait näyttää asettavan rajoja suorituskyvylle.


    • Jape

      Tämä commonrail versio eli -02 lähtien on kyllä eräs karismaattisimmista moottoreista.
      Nelosdieseli ja 150 hp/340 nm.
      Ja ahtimen mukaantulon tuntee todella hienosti.

    • STi

      Subaru Impreza WRX STi

    • JPR

      Audi RS6!

    • Sepi

      Järkyttävän kova tykki on Buick Grand National Turbo.Kyllä Bemarit ja muut mopot kalpenee.Kiihtyvyys 0-100km/h 3,2s

      • kuoppaa ja uraa

        Sanoisin että kaikki tehokkaat laitteet menevät hukkaan Suomen uraisilla teillä joten suosittelen Valmetin traktoria ;)


      • 884
        kuoppaa ja uraa kirjoitti:

        Sanoisin että kaikki tehokkaat laitteet menevät hukkaan Suomen uraisilla teillä joten suosittelen Valmetin traktoria ;)

        JOS MULLA ON JOSKUS AJOKORTTI AJAISIN JOSKUS ESCORT MK 1 RS 1600 JA Volvo PV544 SPORTTIA.


      • 884
        884 kirjoitti:

        JOS MULLA ON JOSKUS AJOKORTTI AJAISIN JOSKUS ESCORT MK 1 RS 1600 JA Volvo PV544 SPORTTIA.

        1.VOLVO 142 GT 1971
        2.VOLVO PV544 SPORT
        3.VOLVO AMAZON
        4.VOLVO 140
        5.FORD CAPRI 3000 MK1
        6.FORD CORTINA
        7.FORD ESCORT MK1 1968 - 1974
        8.FORD ESCORT MK I - II RS 1600 - 1800
        9.LANCIA STRATOS
        10.LANCIA STRATOS
        11.FORD CAPRI
        12.FORD ESCORT TC
        13.FORD ESCORT RS 1600
        14.SAAB 99 TURBO
        15.AUDI QUATTRO
        16.AUDI QUATTRO
        17.FORD ESCORT MK1 RS 1600
        18.VOLVO PV544 SPORT
        19.SAAB 96 V4
        20.MERCEDES BENZ 450 SLC


      • 884
        884 kirjoitti:

        JOS MULLA ON JOSKUS AJOKORTTI AJAISIN JOSKUS ESCORT MK 1 RS 1600 JA Volvo PV544 SPORTTIA.

        SIINA PARHAAT


      • 878
        884 kirjoitti:

        1.VOLVO 142 GT 1971
        2.VOLVO PV544 SPORT
        3.VOLVO AMAZON
        4.VOLVO 140
        5.FORD CAPRI 3000 MK1
        6.FORD CORTINA
        7.FORD ESCORT MK1 1968 - 1974
        8.FORD ESCORT MK I - II RS 1600 - 1800
        9.LANCIA STRATOS
        10.LANCIA STRATOS
        11.FORD CAPRI
        12.FORD ESCORT TC
        13.FORD ESCORT RS 1600
        14.SAAB 99 TURBO
        15.AUDI QUATTRO
        16.AUDI QUATTRO
        17.FORD ESCORT MK1 RS 1600
        18.VOLVO PV544 SPORT
        19.SAAB 96 V4
        20.MERCEDES BENZ 450 SLC

        21.FIAT 131 MIRAFIORI
        22.VOLVO 142 GT
        23.FIAT 124 SPIDER
        24.SAAB 99 TURBO
        25.ESCORT RS
        26.MB 450 SLC


      • GNX

        Road & Track sai Natikan kiihtymään 0-60mph 5.4s, mikä on tiettävästi paras mitattu tulos vakiolle Grand Nationalille. 1570kg painoa ja 245hp tehoa ei riitä edes lähelle kolmea sekuntia ja valmistaja ilmoitti 6s tasan.

        Mistäs tuon 3.2s olet muka repinyt?


    • Delta

      Integrale 16v.

      • 884

        TOSSA OLISIVAT OMAT KAUPPAKASSINI JA 142 Volvoa GT MALLIKIN AJAISIN


    • modena

      Ferrari F40

      • qww

        turbo- auto.. muuten ihan jees!


      • 9999
        qww kirjoitti:

        turbo- auto.. muuten ihan jees!

        joista KAKSI HOPEAA TULISI CAPRILLA. 6 KULTAA ESCORTILLA. 2 PRONSSIA RS 2000 ESCORTILLA.SUPER SALOON LUOKASSA COSWORTH ESCORTILLA JÄÄRATA KULTAA.


      • modena
        qww kirjoitti:

        turbo- auto.. muuten ihan jees!

        Engine
        Twin Turbo V8 (Twin IHI RHB 53LW Turbochargers (max boost 1.1 bar) with 2 Behr Intercoolers)
        478 HP
        Torque: 576.2 nm / 425.0 ft lbs @ 4500 rpm
        Max RPM: 7750


    • Ei, ei

      Parhaat turbolelut ovat paalatut ex-autot ;D

      • 8884

        MUN MIELESTÄNI


    • vag

      en tiedä parhaista mutta omiani on olleet:
      Opel calibra 4*4 turbo 300hv
      audi a4 quatro 1,8t 240hv
      volvo t5r 280hv
      ja minun kokemuksien mukaan järjestys on tuo...
      muut saa olla muuta mieltä
      mutta yleisiä ne ainakin on..

    • holset

      on mitsubishi 4g63T moottorilla varustettu auto...esimerkkinä 90 luku rallisarjassa, ja sama perus moottori taitaa vieläkin olla evoissa paikoillaan..

    • Dieselmies

      Mersun 300 Turbodieseli on kanssa aika hyvä kone, aikanaan maailman nopein sarjavalmisteinen diesel, kestää tuhottomasti kilometrejä ja jopa 400 hv:n tehot vakiokaluilla.

      • Ex-mersuilija

        Joopa joo. Lähdöt on kuin mummolla pyörätuolissa!!!!


      • mbe
        Ex-mersuilija kirjoitti:

        Joopa joo. Lähdöt on kuin mummolla pyörätuolissa!!!!

        Niin,mikäs sullon ollu,200D?

        Vai ootko vain tyypillinen suomalainen,ei usko ennenkuin näkee/kokee?;-)

        Eihäs se mikään ihme saada dieselistä 100hv/litra,ja mersun kone järkevästi käytettynä kestääkin sen. Useampia lähialueella liikenteessä joissa tehot aika korkealla. Parhaassa tosiaan 130hv/l, 3 litraisessa.

        Vakiona vanhat dieselit aika laiskoja,tosin mersulla oli jo -90 luvun alkupuolella 300TurboD missä 147hv. Siitä hieman muokkaamalla 250hv että heilahtaa ja ajaa vielä kauan. Tehty kestämään vakiona todella pitkään,virittämällä kestää ehkäpä "normaalin" auton verran? :-) Katsastukset,päästöt,kaikki kondiksessa. Ajomukavuus huipussaan vanhalla nokilekallakin!


      • Kimi

        kuin 10km siinä vireessä ja tulee kiertokanki lohkon läpi, nimittäin kokeiltu on.


      • Dieselmies
        mbe kirjoitti:

        Niin,mikäs sullon ollu,200D?

        Vai ootko vain tyypillinen suomalainen,ei usko ennenkuin näkee/kokee?;-)

        Eihäs se mikään ihme saada dieselistä 100hv/litra,ja mersun kone järkevästi käytettynä kestääkin sen. Useampia lähialueella liikenteessä joissa tehot aika korkealla. Parhaassa tosiaan 130hv/l, 3 litraisessa.

        Vakiona vanhat dieselit aika laiskoja,tosin mersulla oli jo -90 luvun alkupuolella 300TurboD missä 147hv. Siitä hieman muokkaamalla 250hv että heilahtaa ja ajaa vielä kauan. Tehty kestämään vakiona todella pitkään,virittämällä kestää ehkäpä "normaalin" auton verran? :-) Katsastukset,päästöt,kaikki kondiksessa. Ajomukavuus huipussaan vanhalla nokilekallakin!

        Todennäköisesti puhumme samoista autoista :)

        Omastakin on projekti menossa, ja käyttöautosta otetaan se 100 hv/litrasta, eli 300 hv.

        Se eräs reilu 130 hv litrateholla liikkuva mersu muuten hiukan liikahtaakin, on bensamiehet ihmeissään. Ja noilla tehoilla tosiaan auto kestää, moottori on suunniteltu toimimaan ilman cooleria, eli kestämään melkoisia lämpökuormia, kunnon väliäähdyttäjällä saadaan suuritehoisenakin pidettyä lämpökuormat siedettävinä.


    • bugimään

      pösön 205 T16 tietenkin!

      • Sekotin

        Skoda 1.8turbo


      • Saapas
        Sekotin kirjoitti:

        Skoda 1.8turbo

        Oli huippu tyylikäs ja nopea Turbo auto


    • Rampe

      No totta kai SAAB on paras ja ainoa TURBO-moottoreiden valmistaja! Saab valmisti jo ahdinmoottoreita, kun vielä suurimmalla osalla tämän palstan lukijoista oli kurahousut jalassa!
      Muistakaa luotettavuus, käytettävyys, edullisuus! ja viritettävyys!

    • Anonyymi

      VOLVO 740 TURBO
      VOLVO 240 TURBO
      VOLVO 480

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1381
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1195
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      23
      1131
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      211
      1070
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1041
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      984
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      307
      947
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      919
    9. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      885
    10. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      73
      869
    Aihe