PARAS 4-Tahti moottori

HELP

Mielipiteitä parhaasta nelitahti moottorista? Henkilökohtaisia mielipiteitä? Onkos jossain ollu vartailussa tai testeissä uudet 4-tahti perämoottorit. Yamaha, Suzuki, Mercury vai honda?
Hintaluokka on aika samantasoista... Mutta mikä olisi paras ostos? Kas siinä pulma!!

94

36738

    Vastaukset

    • Honda on paras 4-t kone, Yamaha paras 2-t kone. Honda on 4-t uranuurtaja, Yamaha punnersi aikoinaan hiljaa rinnalle ja kirkkaasti ohi muista 2 t koneista (no Suzuki on ihan hyvä kans).

      • Väitteille ei ole mitään perusteita. Piste.


      • tuntematon kirjoitti:

        Väitteille ei ole mitään perusteita. Piste.

        Jos tyrmää jonkun ehdotuksen on hyvä antaa oma "ratkaisu"...


      • Auttaja kirjoitti:

        Jos tyrmää jonkun ehdotuksen on hyvä antaa oma "ratkaisu"...

        Tuolla jäljempänä on asiaa käsiteltykin mutta oma ratkaisuni on tässä:

        Oma ratkaisu on, että kaikissa moottoreissa on puolensa. Hondat ovat pienikulutuksisia ja pienitehoisia (luvattuun nähden)ja ilmeisen luotettavia, Yamahat tehokkaita ja luotettavia, Suzukit moderneja ruiskukoneita mutta luotettavuus ei ole vielä selvinnyt jne. Evinrude = Suzuki, Selva = Yamaha. Mercury ja Yamaha ovat yhteistyössä ja monessa mallissa on samat moottorit perän tullessa omasta pajasta.

        En siis osaa sanoa että Yamaha on ehdottomasti paras vaikka itse ajankin F50:llä eikä ongelmia ole ollut.


      • olet ilmeisesti rahamies jos kaikki uusimmat versiot olet käynyt läpi;)


      • Viattomalla ysin arkilla olen siikavesillä ajellut,eli pitkillä kalareissuilla.Onhan se vähän syöppö,mutta sanosin että kova rauta kestämään.Nytkun ikää tullut,myin pois kun tuntuu painavalta kantaa.Mutta pienempi vitonen on tallessa ,silläkin olen ajanut aika paljon,mutta huoltoa on tarvinnut parin vuoden nvälein,käynnistysongelmia.Siegulikin on ,en ole koittanut vielä,taitaa olla aika kovaääninen.

        Nähdään vaahtopäillä terveisin Keiteleen mummo


    • Honda tai Mercury ei välttämättä ole huonompi tai Yamaha ei välttämättä ole paras, mutta siinä säilynee arvo parhaiten! Mikään näistä merkeistä ei ole huono. Itse ostaisin Yamahan.

      • ..samaten ostaisin, mutta huonoksi muuttuu kun hällä välii käyttää..käyttäjästä kiinni..se on kun viinaa tankki laitta eiku kurkkuuss..älä älä laita, aamen.


    • Mielipiteitä on monia.Jos kysyy,niin saa aina
      eri vastauksen.
      Mietitäänpä vähän.Millaiseen käyttöön
      konetta meinaaat ja minkä kokoista?
      Jos pysyt pienissä,hintaero on juuri olematon.
      Honda taitaa olla vielä kallein.Muuten hintataso
      aika sama.Jos puhutaan isommista koneista,hinta
      sitten jo vähän muuttuuukin.
      Itellä on yamahan 4hp 4-tahti.Ikää on
      noin vuoden verran.Pienempikin kone riittäis
      uisteluun,mutta monesti aika monessa niistä
      puuttuu pakki.Kaikissa on kyllä eteen ja vapaa.
      Pakki on kone kääntämällä ympäri.Sen takia
      valitsin 4 heppasen.Pienemmissä on monesti
      myös pelkkä kiintotankki,mikä on merenkäynnissä
      ikävä tankata.Tässä mallissa on molemmat.
      Kyllähän kiintotankki uistelus melko pitkään
      riittää.
      Jos yamahan kannalla olet,voin kertoa
      lisää miinus ja pluspuolista.

      • Nelikymppistä olen ostamassa, Ja vaihtoehdot ovat Yamaha, Suzuki ja Mercury. Mercury on muistaakseni kallein, mutta mites noi tollaset jenkkivehkeet täällä suomen oloissa toimivat? Suzuki vissiin kaikista kehittynein ja tekniikaltaan uusin. Mutta Kom sii Kom sa....


      • Veikko kirjoitti:

        Nelikymppistä olen ostamassa, Ja vaihtoehdot ovat Yamaha, Suzuki ja Mercury. Mercury on muistaakseni kallein, mutta mites noi tollaset jenkkivehkeet täällä suomen oloissa toimivat? Suzuki vissiin kaikista kehittynein ja tekniikaltaan uusin. Mutta Kom sii Kom sa....

        Ainakin 50-115hv nelitatisten jammujen ja mecurun perusmoottorit lohkot kannet jne: ovat yhteisvalmistetta kumpikin käyttää sitten omaa elktroniikkaa kaasareita jne mutta perusmoottorit ovat samoja!!!!en ole varma mikä on tilanne pienemmissä nelareissa.


      • Veikko kirjoitti:

        Nelikymppistä olen ostamassa, Ja vaihtoehdot ovat Yamaha, Suzuki ja Mercury. Mercury on muistaakseni kallein, mutta mites noi tollaset jenkkivehkeet täällä suomen oloissa toimivat? Suzuki vissiin kaikista kehittynein ja tekniikaltaan uusin. Mutta Kom sii Kom sa....

        50 hp mercurysta.
        koneessa ei ollut alusta alkaen muuta kuin vikaa. toimi ihan miten sattui. helkkarin vaikea huollettava. huono huolto pääkaupunkiseudulla. ei ikinä enään kyseistä merkkiä.

        nyt 50 hp suzuki. sopivan hintainen tingittynä. toimii kuin unelma. käynti ja käynistyvyys ihan eri luokkaa kuin tuossa toisessa mustassa. tällä hetkellä ei ole kuin hyvää sanottavana tuosta moottorista. suositteen!


      • veekoo kirjoitti:

        50 hp mercurysta.
        koneessa ei ollut alusta alkaen muuta kuin vikaa. toimi ihan miten sattui. helkkarin vaikea huollettava. huono huolto pääkaupunkiseudulla. ei ikinä enään kyseistä merkkiä.

        nyt 50 hp suzuki. sopivan hintainen tingittynä. toimii kuin unelma. käynti ja käynistyvyys ihan eri luokkaa kuin tuossa toisessa mustassa. tällä hetkellä ei ole kuin hyvää sanottavana tuosta moottorista. suositteen!

        Eikös isommissa susukeissa ollut vähän ongelmia?
        Vai oliko vika vain vanhemmissa 2-tahti auto-lube
        malleissa?Tiedän pari tapausta,joilla oli mäntä
        sulanut.


      • Tuota kirjoitti:

        Eikös isommissa susukeissa ollut vähän ongelmia?
        Vai oliko vika vain vanhemmissa 2-tahti auto-lube
        malleissa?Tiedän pari tapausta,joilla oli mäntä
        sulanut.

        zukizuki menee kovaa!!!


      • zukizuki kirjoitti:

        zukizuki menee kovaa!!!

        Olisikohan syytä pitäytyä tosiasioissa ja ja jättää mutu-menetelmät sikseen. Osta moottori jonka teho/painosuhde on sopiva veneeseesi, jossa löytyy huolto omalta paikkakunnaltasi ja jonka hinta on sopiva. Mitään käytännön eroa ei merkkien välillä ole.
        Itsellä oli kaksi kesää käytössä nelitahti Mercury F60. Toimi täysin häiriöittä ja lähti aina laakista käyntiin. Vaihtuu ensi kesänä F115:sta.


      • veekoo kirjoitti:

        50 hp mercurysta.
        koneessa ei ollut alusta alkaen muuta kuin vikaa. toimi ihan miten sattui. helkkarin vaikea huollettava. huono huolto pääkaupunkiseudulla. ei ikinä enään kyseistä merkkiä.

        nyt 50 hp suzuki. sopivan hintainen tingittynä. toimii kuin unelma. käynti ja käynistyvyys ihan eri luokkaa kuin tuossa toisessa mustassa. tällä hetkellä ei ole kuin hyvää sanottavana tuosta moottorista. suositteen!

        JUST SITÄ merkkuas.


      • Eiköhän noi kaikki ole ihan hyviä mutta Mercua voin suositella ihan oma kohtaisesti.
        Mercury 40 efi 2012. Uutena ostin ja takuuna korjattu bensapumpun tiivisteet ja termostaatti, viat alle 100 tunnin. Kaikki korjaukset hoitui takuulla ja todella sulavasti.
        Nyt mittarissa n.500h ja hyvin toimii, käynnistyy helposti eikä ongelmia ole tullut noiden alku vaikeuksien jälkeen. Kulutus todella pieni, niin uistelu käytössä kuin matka ajossa (0,5l uistelu ja kohtuullinen matka nopeus 30knots 9l/h (..hieman yli koneistettu pikku vene))
        Mercury taitaa sitäpaitsi olla halvin kone noista vaihtoehdoista. Eli suosittelen mutta kannattaa huollattaa ainakin aluksi että pysyy takuu voimassa.

        Muista uudemmista nelaresita ei minulla kokemusta.


    • Minulla on ollut ammattikäytössä Hondaa, 5,15,25,45 hv, eikä koskaan ole tarvinnut ostaa mitään varaosaa tulppia lukuunottamatta, Honda 15 kesti suunnilleen 4000 ajotuntia sitten alkoi vesi tuleen läpi pakosarjasta.
      Hondan perämoottorit kestää myös jäissä ajoa, Suzukilla tulee ongelmia, vääntynyttä kiertokankee ym.
      Nyt olen ajanut 2v Mariner 25 moottorilla , ei vielä ole tullut vikaa, ajotunteja kuitenkin vähän.
      Suurissa Hondissa on se vika että tyhjäkäynnillä kylmällä bensa sekoittuu voiteluöljyyn.

      • joo kyllä näinon 50 honda pensaa tulee öljyyn .


    • Minun valintani on Mercury. Siinä on perämoottori joka kestää. vetouistelen paljon. Muutamalla kaverilla on honda ja kyllä niissä on ainakin ongelmia riittänyt. Kun uistellaan esim kylmillä ilmoilla niin eihän ne edes lähde käyntiin, mutta mercury hörähtää käyntiin todella nöyrästi. Jammut myös hyviä mutta mustahan perämoottorin pitää olla. Mercury on merten mersu!

      • Isommissa koneissa mercury ei kestä,tarkemmin perävetolaite ei kestä.Tiedossa on myös tapaus jossa merkkurin öljynsuodatin "räjähti"kesken ajon ilman syytä.Ei todellakaan mersu,lähempänä on lada.


      • Kyllä se noin taitaa olla,mutta on se arkkikin oranssi koppa sinisin virtaviivoin aikast nätti hopiakylkisen perässä.
        Mikäs siinä Mercurissa on se hyvä juttu kun paljon käytetään,kestävyyskö myös?Näin kalastusmielessä kysyn.


    • Mercury on ihan paska. Käynnistyy miten sattuu ja sammuu silloinkin kun ei satu. Ostakaa Ihmeessä Yamaha, Suzuki tai Honda.!!!!

    • joo, itsellä oli viime kesän johnssoni 4t 40hp 2005 eli suzukin moottorilla. Ei mitään ongelmia ajossa tai käytössä. Pari kertaa loppu pensa, ei muuta kuin tankki täyteen ja kone käyntiin. Ääni on mielestäni todella hiljainen ja kulkee kuin juna.

    • Aloittaja tiesi varmaan hyvinkiin, että ei tähän vastausta löydy. Vaikka asiasta olisi puolueeton testikin, löytyy näkökohtia, jotka mitätöivät testin.

      Kaikki uudet nelitahdit ovat hyviä. Valitse siis se joka sopii parhaiten veneeseesi esim painonsa puolesta, tai se jonka huolto on lähellä, tai se josta saat parhaan hinnan tai .....

      • 7,5 vuotta siihen meni ennen kuin aloittaja sai vastauksesi.


      • huoh63 kirjoitti:

        7,5 vuotta siihen meni ennen kuin aloittaja sai vastauksesi.

        Katos vaan niin olikin. Aloittaja on jo varmaan ehtinyt pariin otteeseen vaihtaakin konettaan.


      • hah!

        8 vuotta ja 2 konetta? ei kai sentään. no minä ajattelin laittaa tulevaan veneeseeni mersun om603+longtail-vetolaitteen ja ajella sillä lopun elämääni .eli jotain 40 vuotta. ja saa seuraavakin jatkaa sillä.

        tupperware vehkeitä ulkolaitakoneenne.


    • Aiemmat Yamahat eivät jättäneet merelle ja olivat luotettavia. F100 -08 kuitenkin semmoinen tyyppivika, että pystyakselin tiiviste kuivuu kesän aikana, alkaa vikisemään häiritsevästi ja sen pystyy rasvaamaan vaan syyshuollossa perän irroittamalla. En jaksanut kuunnella vaan vaihdoin Hondaan. Sähäkkä peli ja kaikki toistaiseksi ok. Japsilla kuitenkin ajan jatkossakin.

    • Ettehän te ole kunnon moottoria nähneetkään kun tuollaisia kirjoittelette. Terhi ja rysleri ne on kunkkuja vesillä. Ne ei tartte kuin bensiiniä ja saa ajaa vaikka talvella. Huonosti vain on saatavilla nykyään. Ei kuivu tivisteet eikä narise / nitise. Herrasmieskyytiä kerrassaan.

    • Mulla on Johnsson V-4 115 hp vm 2004
      Toimii kuin unelma, täysin aliarvostettu machina.
      Taitaa olla Suzukin osista.
      Huollot oon tehny ite ja öljyt vaihtanut, siinä se.
      Hienosti ja hilaa menee, en keksi mitään moitittavaa ja kehuja
      pieniruokainen

    • Onko Yamahan 40 hv 2-tahti luotettava tai onko tyyppivikoja tai sen sellaisia vuosimalli on -06

      • Ajoin 80-lyuvulla, tyhjäkäynnillä kävi hyvin, mutta puolikaasulla tärisi ilkeän paljon. Ihankuin olisi ollu kampiakseli menny sijoiltaan, koko vene jyrisi.

        Sen koommin en oo moista kokeillu.


      • ei tyyppivikoja


    • Itsellä ollut ja on uusia 4t moottoreita, Suzuki,yamaha,johnson,mercury. Kokoluokka 60-100 kaikilla koneilla olen ajanut 300-1000 h kaikki toiminut ok, ainut poikkeus yamaha 700h kohdilla rupesi tulemaan jotain anturivikoja lähti heti vaihtoon jammu myös huono vääntämään. Noista merkeistä suzuki saa parhaan arvosanan se on myös kehittynein.

      • Suzukissa kuten muissakin 4t perämoottoreissa on ikivanhaa moottoritekniikkaa. Ei ole hydraulisia venttiilinnostimia vaan pitää käyttää huollossa säädättämässä vuoden välein. Autoissa ei ole venttiileitä säädetty kymmeniin vuosiin, sama moottoripyörissä. hydrauliset venttiilinnostimet ovat nykyaikaa.


      • Kyllä vain perämoottoreissa käytetään hydraulisia nostimia, ja vaikka ei käytettäisikään niin säätö suositus huom suositus on 1000h, 2t tekniikka on kylläkin vanhempaa tekniikkaa eikä sitä edes oikein voi kehittää, siksi se on poistettu myös autoteollisuudesta.


      • Jos on hydrauliset nostimet niin silloin venttiileitä ei säädetä koskaan. Mun muistaakseni 2t on paljon uudempi keksintö kuin 4t.


      • PAREMPI. PUHTAAMPI PÄÄSTÖILTÄÄN, JA TEHOKKAAMPI.

        ÄÄNTÄ VOI OLLA PARI DESIBELIÄ ENEMMÄN TÄYSILLÄ, MUTTA MITÄ SE HAITTAA, KUN TÄYSILLÄ ÉI PALJON AJETA.


      • JAmyös kirjoitti:

        PAREMPI. PUHTAAMPI PÄÄSTÖILTÄÄN, JA TEHOKKAAMPI.

        ÄÄNTÄ VOI OLLA PARI DESIBELIÄ ENEMMÄN TÄYSILLÄ, MUTTA MITÄ SE HAITTAA, KUN TÄYSILLÄ ÉI PALJON AJETA.

        Ei kun faktat pöytään ei jaksa tuota paskapuhetta kuunnella.


      • bower kirjoitti:

        Ei kun faktat pöytään ei jaksa tuota paskapuhetta kuunnella.

        JOTEN etsi ITE. ja LUE ENSIKSI se helmikuun Kippari-lehden käytännön vertailut jamahan ja e-tecin välillä, samanlaisella veneellä.

        JA AIEMMATKIN, ja pienemmätkin e-tecit vetivät nelitahtiset perse-eellä selälleen, ja niissäkin on huomattavasti puhtaammat pakopäästöt, kuin nelareissa.

        Ota selvää !


      • MinäENmainosta kirjoitti:

        JOTEN etsi ITE. ja LUE ENSIKSI se helmikuun Kippari-lehden käytännön vertailut jamahan ja e-tecin välillä, samanlaisella veneellä.

        JA AIEMMATKIN, ja pienemmätkin e-tecit vetivät nelitahtiset perse-eellä selälleen, ja niissäkin on huomattavasti puhtaammat pakopäästöt, kuin nelareissa.

        Ota selvää !

        Olen odottanut niitä testituloksia huippu 4t koneisiin verrattuna suzuki honda vs e-tec. Missä testit ?


      • bower kirjoitti:

        Olen odottanut niitä testituloksia huippu 4t koneisiin verrattuna suzuki honda vs e-tec. Missä testit ?

        Ota selvää ! E-tecissä paljon pienemmät päästöt, samalla tehokkaampi ! !

        Vie nelarisi vetokokeeseen vastaavan -tecin kanssa ! ja kirjoita tänne lopputulos.


      • Kutensanoinkin kirjoitti:

        Ota selvää ! E-tecissä paljon pienemmät päästöt, samalla tehokkaampi ! !

        Vie nelarisi vetokokeeseen vastaavan -tecin kanssa ! ja kirjoita tänne lopputulos.

        E-tec imee suunnitteluvirheen takia pohjamutaa jäähdytyskanavat täyteen ja sitten se leikkaa kiinni. Silloin se ei pärjää vetokokeessa edes soutumiehelle.


      • Kutensanoinkin kirjoitti:

        Ota selvää ! E-tecissä paljon pienemmät päästöt, samalla tehokkaampi ! !

        Vie nelarisi vetokokeeseen vastaavan -tecin kanssa ! ja kirjoita tänne lopputulos.

        Eli ei löydy niitä päästö testejä pelkkää paskapuhetta e-tec jutut


      • bower kirjoitti:

        Eli ei löydy niitä päästö testejä pelkkää paskapuhetta e-tec jutut

        Löydettävissä, aivan vapaasti,- emme vaan jaksa postata niitä joka kerta erikseen jokaiselle kysyjälle- sen verran voi vihjata, että E-tec on aina kuluttanu puolta vähemmän tyhjäkäynnillä, eikä käytännössäkään isommilla vauhdeilla kuluta enemmän kuin nelitahtiset, ja päästöt on huomattavasti pienemmät, kun polttaa joka kierroksella puolta vähemmän.


      • neONjokaisen kirjoitti:

        Löydettävissä, aivan vapaasti,- emme vaan jaksa postata niitä joka kerta erikseen jokaiselle kysyjälle- sen verran voi vihjata, että E-tec on aina kuluttanu puolta vähemmän tyhjäkäynnillä, eikä käytännössäkään isommilla vauhdeilla kuluta enemmän kuin nelitahtiset, ja päästöt on huomattavasti pienemmät, kun polttaa joka kierroksella puolta vähemmän.

        No johan oli taas potaskaa!


    • No yamaha tietysti, ylivoimaisesti luotettavin, ylivoimaisesti eniten käytetty joten luotettavuus ihan eri planeetalta verrattuna muihin, varinkin jenkki höpötyksiin

      • Kun näät jamahan 300hp kampiakselin pätkinä.

        Ja muutenkin taitaa olla kaikkein laakerivikaisin merkki.
        Ja merellä pidetyt jamahat,-hui kauhistus sentään.


    • Ite oon 2 tahtimies mut löytyy mökiltä -90 luvun 2hv honda ja pieniruokanen se ainakin on. Tärisee vaan saatanasti joten välillä otan ison veneen apukoneen mukaan mökille(Evari 4hv 2t 2syl)
      Evikan ostin vähän aika sitten ja kone on uudenveronen, alle 20 tankillista ajettu!

    • Honda on paras 4t kone.
      Ja 2t vehkeet voi paalata.

      • On sinut nähty,- et saa sähkökäyttöstä ruohonleikkuriakaan käyntiin, miten sitten kaksitahtista perämoottoria :))


    • Paras 4-tahtimoottori on se jonka kerkeää ja pystyy myymään pois takuuaikana

    • Japanilaiset ovat parhaita. Tohatsu on huonoin japsi merkki.

    • Tässä on kaikille FAKTAA: Katselin uutta venettä muutama kuukausi sitten ja katselin myös oheiset veneet. Silloin suuremman tehon omaava sama vene oli kalliimpi kuin pienemmän tehon omaava sama vene. Itse en edes miettinyt Mercurya mutta toisaalta XL ansatisisi 115v koneen...

      Huom. sama liike, sama vuosimalli, sama varustus paitsi että Mercury-paketissa on lisäksi 1000€ trimmilevyt. Kertoo karua totuutta että japanilainen luotettavuus menee Mercuryn ongelmapesän edelle joka kerta. Mercury on riippakivi, onnea vaan Flipperin omistajat.

      Buster XL 2015 + Mercury 115hv 2015 32900€ (trimmilevyt lisäksi suhteessa ao. pakettiin)
      http://www.nettivene.com/moottorivene/buster/613190

      Buster XL 2015 + Honda 100hv 2015 33900 €
      http://www.nettivene.com/moottorivene/buster/613189

    • Vahvistaa omankin käsitykseni että Mercurya ei kannata ostaa. Ellei kauppias pääse Mercurysta uutena eroon (hinta paketille on varsin kohtuullinen) niin kaikki voi arvata jälleenmyyntiarvon. Pikaisen tarkistuksen jälkeen käytettyjä Flippereitä Mercurylla varustettuna löytyy ihan joka lähtöön.

      • Mercury ja Suzuki ovat ainoat joilla ei ole yksityistä Suomalaista maahantuojaa välissä ottamassa omaa siivuaan. Ja sen näkee hinnassa.

        Mutta siis maksakaa vain ekstraa että saatte Suomalaista marmoritiskikohtelua ja vittuilua näiltä upeilta yksityisiltä maahantuojilta.


      • Eikös juuri Mercuryn kohdalla makseta extraa kun vene hinataan huoltoon ja ylimääräistä huoltoa piisaa? Suzuki on nostanut profiiliaan, mielenkiintoinen vaihtoehto.


    • Paras on Tomos 4. Yksi heppa tahtia kohden.

      • Dorka komentti, eihän kukaan aja muulla kuin Mercuryllä Poker Runissa? Tai siis voihan sitä käydä jollain muulla ajaa, mut aika noloa se on.

        Oikeen kyl naurattaa tuollaiset hönökommentit, oot varmaan juuri niitä jotka lähtee jammusedän koneilla ajamaan kilpaa jotain rata tai offshore luokkaa, kun kaikki muut ajaa Mercuilla. Sen jälkeen kun oot puol kautta ajanut viimeisenä, tajuut asian ja vaihdat oikeaan moottoriin.


      • Kaverihan totesi vaan että Mercury lauennut ja kone ylhäällä. Sitä Mercuryn omistaminen huviveneilyssä on kuten faktat puhuu.


      • Mistä sä tiedät että se on lauennut? Mitä jos ongelma onkin veneessä? Niin kuin se monesti on. Siinä sun olemattomat faktat.


      • Urpoeitiedäfaktoja kirjoitti:

        Mistä sä tiedät että se on lauennut? Mitä jos ongelma onkin veneessä? Niin kuin se monesti on. Siinä sun olemattomat faktat.

        Suattaahan se olla vaikka vedessäkin tai suattaapa olla olematakki,-täh.
        Mitähän vikaa luulisit veneessä olevan,- jos täytyy kone kipata, ja toisella turuutella :))


      • Vaikka kuule bensansaanti.

        Typerä keskustelu, soitetaan suuta faktoista ja olettamuksista, 15sek pätkästä videota, josta kukaan ei tiedä mitä oikeasti tapahtui.


      • Tää on jo huippu. Mercury-mään NiinNiinja väittää että vene hajosi ja sen takia koneella ei voi ajaa. Kummasti noi muut koneet toimii. Koneet eivät näytä ikivanhoilta malleilta joten tuskin koneen letku on hajonnut/hapertunut (koneen mukana tulee letku), mikähän on todennäköisyys että juuri letku on hajonnut? Ja kun katsoo nettiä ja mercuryn ongelmia niin onko todennäköisempää että letku tai kone oli hajonnut?

        Vai oliko Mercury niin ylivoimainen että pystyi nostamaan yhden koneen pois käytöstä?

        Mercury = ongelmapesä. Sen vahvistaa myös yllä lainattu veneliikkeen hinnoittelukin. Sorii


    • Ainahan bensaletku-roblem on mahollista mutta ei Mercurn kohdalla todennäköistä kun muut koneet laulaa nätisti ja kun netti kertoo Mercuryn luoettavuusongelmista.

    • Eihän tässä ollut aloittajalla tarkoitus mercyrystä puhua vaan parhaasta nelitahtikoneesta!!!. Parashan on vääjäämättömästi honda,pisimpään nelitahtisia tehnyt ja laatu sitä kautta ensiluokkainen ja valmistetaan japanissa ei kiinassa.

      • Pisteet Hondalle ja sille ettei Mercury kuulu otsikon "paras 4-tahti" alle


      • Vaikka honda onkin hyvä moottori niin en suoraan sanoisi parhaaksi, suzukit ovat kehityksessä ehkä jopa edellä hondaa molemmissa on hyviä ominaisuuksia mutta poikkeavat hiukan toisistaan . honda hihna,suzuki ketju, molemmissa laihaseos tekniikka, suzukin eduksi kääntyy välitys suhde ja uusimmat innovaatiot painopisteen muuttaminen peräpeilille myös isommat potkurit.


    • Onneksi kuitenkin koko loppumaailma ymmärtää että ainut oikea kone on Mercury, jopa naapurimaassa Ruotsissa se on markkinajohtaja.

      Suomalainen tojotakansa vaan jaksaa jankuttaa täällä kaikesta muusta.

    • Hiluxin nelari on tosi kestävä ja vääntävä masiina.

    • Kummasti vaan maailmanlaajuisesti Honda ja Yamaha jyrää. Esim. Mercuryn kotikentällä jenkeissä viranomaiset tietää Mercuryn huonovointisuuden merellä ja luottavat japanilaisiin enenevissä määrin. Se siitä mustan mörkön luotettavuudesta.

      Muutaman Mercuryn ex-omistajana voin sanoa omalta kohdalta, että vene jonka perässä on Mercury jää kauppaan.

      • Nyt oli puhdasta paskapuhetta. Jopa viromaiset Suomessa ajaa Mercuilla.

        ihme tarkoitushakuisia mustamaalajia täällä palstalla. Liekö Pirkkamiehiä.


      • Juueise kirjoitti:

        Nyt oli puhdasta paskapuhetta. Jopa viromaiset Suomessa ajaa Mercuilla.

        ihme tarkoitushakuisia mustamaalajia täällä palstalla. Liekö Pirkkamiehiä.

        Mitä tarkoittaa "viromaiset", jotain virolaisia vai?


      • Saattaa ne niitäkin olla, mut varmaan tarkoittaa viranomaiset.

        Sen oon kyllä joo huomannut että kun rajavartiolaitoksen kumppari pysäyttää niillä on tuplamerkkarit siinä veneessä. Tainnu omma niin kauvan kun muistan.


      • Kukaosaakirottaa kirjoitti:

        Saattaa ne niitäkin olla, mut varmaan tarkoittaa viranomaiset.

        Sen oon kyllä joo huomannut että kun rajavartiolaitoksen kumppari pysäyttää niillä on tuplamerkkarit siinä veneessä. Tainnu omma niin kauvan kun muistan.

        Mitä tarkoittaa "omma"? Ja merkkarit on kai merirosvokarkkeja?


    • Taitaapi olla viranomaisilla Suomessa sekakoneistus perämoottoreissa tasapuolisuuden nimissä. Kun Mercury ei tahro käydä niin mennään Yammulla tai Hondalla paikalle.

    • Taitaapi olla viranomaisilla niin, ettei niitä Yammua tai Hondaa edes ikinä hankittu.

    • On sellainen kaksisylinterinen puksuttaja, jonka joskus kuulee etenevän järven selällä. Se saa kuulijatkin hyvälle tuulelle, kun harvakäyntinen puksuttaja etenee.

      Jos mulla olisi sellainen sopiva vene, ja puksuttaja, niin ei oo riemulla rajaa.Erittäin pieniruokainen, ja ääni aivan hauska.

      Mutta jos perämoottorilla ajan, niin kyllä se on E-tec!

      • Minä ajan veneellä.


    • Minä ajan Mercurylla koska minulla on varaa. Kisakoneetkin on pitkälti Mercureita jotka kulkee lujaa yhden kisan ja sitten huolletaan/korvataan kalliisti.

    • Uusi 80-100-115 mercury on hieno kone. Ei jakohihnavaihtoja, kohtuuhintaiset ja helepot huollot (teet itse ), hiljanen, kuluttaa vähän ja isolohkoinen vääntävä kone.

      Tämän hetken parhaita koneita. Yamaha on yliarvostettu, mutta suht ok. On kumminkin ollut nelari-aikakaudella myös joitain vikaisuuksia mutta eivät ne kuitenkaan ole suuria. Merkki teki maineensa 2-t aikana ja on kestänyt vieläkin. Kaverilla suitza 115 vm-12 pätki viime kesänä mutta ei kai selvinnyt oliko joku polttoainejuttu( nykybensa on huonoa). Vikoja on kaikissa merkeissä mutta oikeasti vähän

    • Itsellä ei pahemmin kokemusta muusta kuin Yamahan perämoottoreista. Neljä 2tahtista ja kolme nelaria ollut. Ikinä ei mitään vikaa. Eli pisteet yamahalle.
      Suzukin ja Evarin jättäisin ainakin itse ostamatta.

      • Ei kokemusta mutta silti jättäisit suzukin ostamatta ? en sano että jammu olisi huono mutta jos tutkit moottoreiden teknisiä ominaisuuksia niin huomaat että yamaha on jäänyt kehityksenjalkoihin, muutamista koneista (suzuki, mercury) löytyy huoltovapaa jakoketju, laihaseos tekniikka,isompi perävälitys,vvt järjestelmä, mm näitä ominaisuuksia ei yammusta löydy. Testeissä hyvin usein honda ja suzuki valtaavat kärki siat vuodesta toiseen 4t koneissa. yamaha sai hyvän maineen 2t aikana ja suzuki huonon se näkyy vieläkin ihmisten mielissä vaikka 4t koneet on täysin erinlaisia.


      • VW TSI koneistakin löytyi huoltovapaa ketju ja mites kävikään? Musta ankkuri ei petä koskaan, kokeillaan ja petytään!

        Katsokaa Googlesta, Mercury tuottaa pettymyksiä ja Honda + Yamaha tuottaa luotettavuutta ja suorituskykyä. Suzuki tulee Hondan ja Yamahan kantaan, musta ankkuri jatkaa ankkurina. Mercury on vähän kuin Audi, "muka teknistä etumatkaa", asiakas testaa, sitten laukeaa kalliisti ja korjaamot kiittää!!!


      • BlackAnchor kirjoitti:

        VW TSI koneistakin löytyi huoltovapaa ketju ja mites kävikään? Musta ankkuri ei petä koskaan, kokeillaan ja petytään!

        Katsokaa Googlesta, Mercury tuottaa pettymyksiä ja Honda + Yamaha tuottaa luotettavuutta ja suorituskykyä. Suzuki tulee Hondan ja Yamahan kantaan, musta ankkuri jatkaa ankkurina. Mercury on vähän kuin Audi, "muka teknistä etumatkaa", asiakas testaa, sitten laukeaa kalliisti ja korjaamot kiittää!!!

        Onneksi vw ei tee perämoottoreita. Tosin hihnat katkeilee myös ja vieläpä useammin kuin ketjut.


    • Honda

    • Honda ja Yamaha, ehkä Suzuki. Googlekin tietää ettei mustaa ankkuria kannata ostaa.

    • En nyt sitten tiedä Suzukin laaduista, ammattikäytössä 2016 mallinen isoin 4-pyttyinen perämoottori, takuun mukaiset huollot tehty ajallaan, ja takuuseen korjattu trimmikatkaisija kaasukahvasta sekä polttoaineen syöttöletku ennen ulkopuolista suodatinta. Kokonais tunnit jussina 2017, 1100 tuntia.

    • Tarteisin saada honda5hv2006 potkuri tapin kopan alin korvakko poikki toki koko perä paketti jos hinta sopiva 0456351749 voi ottaa yhteyttä

      • Kielitoimiston sanakirja. 1. osa: A–K. ISBN 952-5446-21-2.
        Kielitoimiston sanakirja. 2. osa: L–R. ISBN 952-5446-22-0.
        Kielitoimiston sanakirja. 3. osa: S–Ö. ISBN 952-5446-23-9.


    • 10hv honda laulaa edelleen hienosti ja ikää en edes tiedä , valkokoppainen työmyyrä.
      Öljyä vaihtelen vain.

    suomi24-logo

    Osallistu keskusteluun

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Britti kehuu Suomalaista terveydenhoitoa.

      MTV HS: Brittimies virui Suomessa viisi viikkoa tajuttomana hengityskoneessa – elämästä kamppailu juuri Suomessa oli onnekas sattuma Brittiläinen toi
      Maailman menoa
      126
      7139
    2. Stefan Thermanin firmaa haetaan konkurssiin

      Tuoreita kuulumisia: https://www.seiska.fi/Uutiset/Stefan-Thermanin-firmaa-haetaan-konkurssiin/1151960
      203
      5654
    3. Maskisekoilu riittäsi jo -STM!

      STM:n maskisekoilu vain jatkuu. Mitä ihmettä onkaan tapahtunut? Onko nyt menossa jälkien peittelyvaihe ja mielipiteitten hämärtämisprojekti? LUE TÄMÄ:
      Maailman menoa
      235
      1671
    4. Ketä kaipaatte?

      Sanokaa edes kaupunki tms. jossa hän asuu.
      Ikävä
      103
      1398