Sebring ja renkaat

Ari

Moro!

Kesä lähestyy ja rengaskauppaan tekee mieli. Nyt herääkin kysymys minkä kokoiset renkaat sebringiin voi/uskaltaa huolettomasti panna. Vakiona kesärenkaat taitavat olla 205/60VR16 ja olikohan jopa rekisteriotteessa suositus juuri tuon kokoisille renkaille. Isompia tekisi kuitenkin mieli. Onko kellään yli 205:sia ja/tai yli 16 tuumaisia sebringissä? Ja jos on, miltä tuntuvat?? Entä rengasmerkit. Minulla oli autoa ostaessa vakiona michelinit. Onkohan ne optimaaliset sebringiin vai onko mitään väliä mitkä paremman luokan renkaat (nokia, michelin, GY jne.) hankkii?

5

1108

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juha

Kauhean paljon normaalia leveämmät alle ei mahdu. Mulla oli pari vuotta sitten episodi, jossa renkaat hukkuivat talvisäilytyksen aikana ja säilytyksen tehnyt firma antoi sitten uudet nakit alle. Uudet olivat kokoa 215/55/16. Ne olivat hyvän näköiset läskit, mutta eivät olisi menneet katsastuksesta läpi, koska ohjauksen ääriasennossa ottivat kiinni sisälokasuojiin. Huom, renkaat olivat alkuperäisellä Sebringin vanteella eli offset oli oikein!

Jos Sebringin alle sovittelee leveämpää nakkia, on siis syytä vaihtaa vannekin sellaiseksi, että se tulee vähän alkuperästä enemmän ulos alta (eli offset pienenee?). Rengasliikkeessä osaavat varmaan laskea sen niin, että renkaan sisäkehän offset pysyy uudesta nakista vanteesta huolimatta samassa paikassa kuin alkuperäisessä.

Ai niin, uudesta rengastuksesta tuli toinenkin vaiva: jos takapenkillä istui kaksi äijää tavaratilassa oli roinaa eli perä oli alhaalla, otti kuskin puolen takarengas kiinni sisälokasuojaan isoissa joustoissa 215/55/16-rengastuksella. Sisälokarissa on joku pieni uloke, joka oli ensimmäisen kesän jälkeen kulunut kokonaan puhki.
      -Juha

• Miä

Kyllä mulla on -04 Sebringissä 215/16 renkaat eikä mahtumisongelmia ole.

• Juha
        Miä kirjoitti:

Kyllä mulla on -04 Sebringissä 215/16 renkaat eikä mahtumisongelmia ole.

Mikä profiili? Saatan muistaa väärin ja noiden kiinni ottaneiden renkaiden profiili olisi ollut 60 eikä 55, niin kuin sanoin aiemmassa viestissä.
        -Juha

• Miä
        Juha kirjoitti:

Mikä profiili? Saatan muistaa väärin ja noiden kiinni ottaneiden renkaiden profiili olisi ollut 60 eikä 55, niin kuin sanoin aiemmassa viestissä.
        -Juha

Siis auto on Sebring LX -04 ja alla on Nokian kitkat 215/55/16" alkuperäisillä Sebringin 16" aluvanteilla ja hyvin mahtuu.

• Sebrchrys

Onko jokin hyvä syy laittaa 205/60R16 eikä esim. edullisempi 55 profiilin kesärengas?

Kannattaa mennä 60 Profiililla?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      6
      2453
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1617
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1356
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1191
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1092
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1044
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      919
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      892
    Aihe