kertokaa kaikki mitä tiedätte!
mikä on paranemisennuste? voiko siihen menehtyä.. jne....
en löytänyt netistä tietoa. Haluaisin tietää kuinka vaarallisesta tulehduksesta oikein on kyse?
vatsakalvontulehdus!
13
28773
Vastaukset
- Bambi
Jos sinulla on kyseinen tulehdus, olet todennäköisesti sairaalassa saamassa suonensisäisiä antibiootteja, sillä hoitamattomana peritoniitti eli vatsakalvon tulehdus todellakin johtaa kuolemaan. Hoidettunakin on varsin vakava tauti, ja sairaalassa vierähtää yleensä hyvän aikaa. Nuori, yleiskunnoltaan hyvä potilas yleensä ja useinmiten paranee, muttei toipuminen helppo juttu hänellekään ole.
- Jauho
Oireileeko vatsakalvontulehdus aina tuntuvasti?
- nyt kivuton
Jauho kirjoitti:
Oireileeko vatsakalvontulehdus aina tuntuvasti?
Ei oireille. Iselleni tuli kivut kuin salama kirkkaalta taivaalta. kaksi tuntia kuuntelin kipua kotona ja sitten sairaalaan. Leikkaus oli edessä ja nyt toipilaana kotona.
- surevapoika 14v
Isäni menehtyi juuri tuohon
- vatsahaavan pelko?
Tässä minusta aika hyvin netistäkin löytyvää tietoa:
http://therapiafennica.fi/wiki/index.php?title=Äkillinen_vatsakipu#Peritoniitti
En tiedä onnistuuko linkki, mutta kannattaa lukea koko sivusto vatsajutuista peritoniitti esiintyy sielä muuallakin... - ei voi olla totta
Paksunsuolentähystys ,yhden polypin poisto.Seuras, paksuunsuoleen sentin reikä. Kipu karmea,senjälkeen,leikkaus, reikä umpeen, umpisuolen poisto,huuhtelu,vatsakalvontulehdus. ja tänäpäivänä tälläista. Nyt lääkettä roppakaupalla.Onneksi on lääkkeitä.
- miätääl
Tai sitten voi pyytää lääkäriltä vatsansuojalääkereseptin..
- iioou
Auttaako se kysyjää vuodelta 2014 ?
- Anonyymi
Auttaa keskustelun joskus löytäviä kuten minua. Muistakaa kommentoida vanhoihinkin juttuihin. Joku lukee aina 😉
- Anonyymi
Kukkuu
- Anonyymi
Olin umpilisäkkeen leikkauksessa vuosia sitten ja sen yhteydessä sattui hoitovirhepaholainen. Mulle tuli vatsakalvontulehdus ja verenmyrkytys samaan aikaan. Makasin teholla keinotekoisessa koomassa kuukauden eikä kait kaiken järjen mukaan olisi pitänyt edes selvitä hengissä. Lääkäreiden sitä ihmetellessä sanoivat kyllä että jos olisin ollut vähänkin vanhempi tai huonokuntoisempi niin en olisi selvinnyt. Mutta tässä ollaan, mahaa leikattu sen jutun jälkeen vielä neljä kertaa ja loppuelämän tuo vatsa tulee vaivaamaan.
Kaikkea sitä joutuu kokemaankin elämän varrella. Nyt saan kärsiä vanhasta virheestä.
Olen joskus kironnut että voisin tän vaivan antaa jollekkin toiselle mutta tullut kuitenkin tulokseen etten halua kenellekkään tällaista. - Anonyymi
Aloin epäillä että hormonikierukka jäi/ jätettiin kohtuun; gynekologi; "Jos se ei nyt lähde, se saa jäädä sinne". Menetin hyvän liikuntakyvyn Pirkanmaalla ja Hki alueella toimivan gynekologin toimenpiteen jälkeen. Vajaa pari vuotta sitten alkoivat karmeat vatsakivut ja oksentelut ja jalkatulehdukset. Juoksin lääkäreillä apua hakemassa, turhaan.
On vain kärsittävä kivut ja rukoiltava ylhäältä apua. On kuin eläisi helvetissä.
Yksi ainoa lääkäri raotti totuutta; Kierukan perforaatiossa se puhkaisee kohdunrungon ja ajautuu yleensä vatsaonteloon aiheuttaen siellä tulehduksen, hän selitti. Etsin tietoa kroonisesta vatsakalvontulehduksesta ja järkytyin, se voi johtaa hoitamattomana kuolemaan. Minun vatsakouristuksiin lääkärit eivät löydä/ halua löytää syytä. TT- kuvantaminen ja magneetti kuvat osoittivat maksan pikarasvoittumisen muutamien millimetrien kokoisesta rasva-alueesta täysin rasvoittuneeksi. Lääkäri sanoi sen kuitenkin toimivan vielä. Toinen lääkäri totesi; "Aikansa SE siellä vain vaikuttaa"!
Suomessako ei enää poisteta perforaatio- kierukoita, annetaan niiden tulehduttaa kehoa. Onko kukaan selvinnyt hengissä, jos kierukka on jäänyt tulehduttamaan vatsan limakalvoja? Poistetaanko kierukoita vatsaontelosta ulkomailla, missä sairaalassa?
Löytyykö vastaavaan tilanteeseen joutunutta? Kaipaan neuvoja!!! - Anonyymi
Taitaa olla tässäkin sama kuin muutenkin terveydenhuollossa, että mitään ei tehdä ajoissa.
Kun tilanne ei ole akuutti, niin odotellaan, että siitä sellainen tulee......
Itselläni on ollut kerran paise vatsassa, se leikattiin, onneksi ajoissa. Kirurgi sanoi, että voi hyvinkin tulla uudestaan, ei voi tietää.
Tuli uudestaan nyt vuosien jälkeen samanlaisia oireita kipuineen, menin lääkäriin ja kerroin asiasta.
Lääkäri vain tokaisi " voihan siellä paise ollakin ".
Nyt ei sitten kukaan tiedä, onko vaiko ei. Oireilu jatkuu edelleen, on vain kestettävä.
Ehkäpä se on edessä sitten se peritoniitti (?), jos sattuisi paise olemaan ja se pääsisi puhkeamaan. Toivotaan ettei niin tule käymään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol4761723Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3781487Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641338Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H151299- 100895
JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran19856- 46777
Miten kesäsi meni?
Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?65736Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka7722Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti15701